MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt lip 18, 2025 1:54 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
Post: wt cze 10, 2014 11:01 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt cze 04, 2013 1:31 pm
Posty: 66
Lokalizacja: Warszawa
Witam serdecznie,
Drodzy Koledzy mam do Was gorącą prośbę, poradźcie mi co mam zrobić. Od 4 lat jeźdzę MB CLK 230k. Jakieś dwa lata temu zerwał mi się napęd (dyferencjał siè rozsypał) nie będe ukrywać, że łaskawa nie byłam, szalałam bokami, paliłam na suchym i takie tam. Most wymieniłam wraz z przegubami, wszystko było cacy. Nieco bardziej szanowałam ale "spod świateł" się zdarzało;-). Ok. 3 msc temu powtórka, koła zaczeły boksować, huk i boom! Kolejny most rozsypał się. Teraz moje pytanie. Planuje wsadzić most od czegoś mocniejszego np. CLK 55AMG lub CLK 320... Tylko pojawia się problem kwestii przełożenia. Coś, kiedyś obiło mi się o uszy, że u mnie, fabrycznie powinno być 3.46 ale nie jestem pewna, te dyferencjały od AMG mają blisko 2.06 -2.50. Wiem, że ustawienie będzie wpływało na V-max oraz na samo przyspieszenie, natomiast czy będzie również wpływało na żywotność? Co radzicie?

_________________
"Za szybcy by żyć, za młodzi by umierać"


Na górę
Post: wt cze 10, 2014 12:14 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Dyfer i jego przełożenie jest powiązane z silnikiem i skrzynią.
AMG nie ma tu nic do rzeczy.
Będzie dyfer z niższym przełożeniem to spadnie przyspieszenie wzrośnie Vmax.
I odwrotnie.
Jeśli kochasz upalanie sprzętu bardziej niż zamykanie szafy , zakup i zainstaluj z wyższym przełożeniem.

Na żywotność nie będzie miało to wpływu i padnie znów w kłębach dymu.

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
Post: wt cze 10, 2014 1:18 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 08, 2006 10:04 pm
Posty: 2233
Lokalizacja: Lublin
THC pisze:
Na żywotność nie będzie miało to wpływu i padnie znów w kłębach dymu.


A mnie się wydaje, że dyfer od aemdżi będzie mocniejszy, bo fabrycznie przystosowany do większej mocy i momentu obrotowego. Sam założyłbym coś mocniejszego do 250tki, ale na razie węższa guma zdaje egzamin i odciąża trochę most i półosie. Swoją drogą ciekawe, czemu w przypadku auta Koleżanki/Kolegi z pierwszego postu półosie pierwsze nie podziękowały za współpracę.

_________________
..technika idzie do przodu a dla mnie i tak czas sie zatrzymal w 98r..

*C124 E200 94r. brillantsilber *W124 250D 86r. taigabeige *W126 260SE 87r. nauticblau ex*W124 300D 92r. arcticweiss ex *S210 270CDI 01r. antrazitgrun *W202 C180 96r. brillantsilber ex


Na górę
Post: wt cze 10, 2014 2:06 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Mocniejszy czyli jaki? Z innych stopów czy wzmocnione powierzchnie robocze trybów?

420 paliła opony jak oszalała , ale 123 230E produkował tyyle samo dymu z oponami 225 .
Nic mi tam nie wybuchało poza oponami heheh

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
Post: wt cze 10, 2014 6:46 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: sob lip 23, 2005 7:43 pm
Posty: 852
VIN poprosze to się sprawdzi przełożenie jakie było fabrycznie


Na górę
Post: czw cze 12, 2014 3:24 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt cze 15, 2007 9:39 pm
Posty: 323
Lokalizacja: Perzów
Również uważam, że most od AMG wiele nie wpłynie na trwałośc. Wszystko zależy od stanu uzywki. Jak ktos prędzej upalał lacza na tym z AMG to on równiez wiele nie wytrzyma

_________________
Fiat 126elx - EX, tradycyjnie pierwsze auto
Mercedes W123 300D 1980 - ex, szkoda że go sprzedałem...
Mercedes w202 C220D Elegance- już 8 rok rok ze mną. Będzie klasyk?
Mercedes A208 200Kompressor Avantagrde- wóz na lato


Na górę
Post: czw cze 12, 2014 7:55 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt cze 04, 2013 1:31 pm
Posty: 66
Lokalizacja: Warszawa
Pragnę zaznaczyć, że nie katuje auta jakoś wyjątkowo mocno czy często. Po prostu pare razy paliłam kapcie a dyfer walną przy ostrzejszym ruszaniu ze świateł. Myślałam o amg ponieważ jest (ponoć) bardziej przystosowany do większych obciążeń.
Vin auta: WDB2083471F016480
Przelozenie to chyba 3.46

_________________
"Za szybcy by żyć, za młodzi by umierać"


Na górę
Post: pt cze 13, 2014 5:14 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 25, 2007 3:08 pm
Posty: 2149
Numer GG: 309237
Lokalizacja: Warszawa
ArlaAppetina pisze:
Pragnę zaznaczyć, że nie katuje auta jakoś wyjątkowo mocno czy często. Po prostu pare razy paliłam kapcie a dyfer walną przy ostrzejszym ruszaniu ze świateł.


Powiedz tylko po co? Jesli roznosi Cię adrenalina to kup/ zrób rajdówkę jak Erio i pokaż co umiesz na torze. Palące gumę na skrzyzowaniu clk może już tylko wywołać usmiech politowania a nie pianie pod niebiosa

_________________
V-ce Prezes MB/8 Club Poland
560SL, 560SEC, 280SEL 4.5, s115, 230C,W123 300usa, C111 5.0 puzzle, 1502, 635CSi, 840Ci, 911 3.0SC targa, XJS 4.0


Na górę
Post: pt cze 13, 2014 5:38 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt cze 04, 2013 1:31 pm
Posty: 66
Lokalizacja: Warszawa
Bo lubie:-) dlatego:-) nie mam na celu szpanowac czy cos w tym stylu:-) po prostu lubie ostra jazde zupelnie jak Boguś z BMW;-) jezeli chodzi o palienie gumy to robie to raczej na spotach kiedys cargo dzic MOP Brwinow albo m1 marki:-)

_________________
"Za szybcy by żyć, za młodzi by umierać"


Na górę
Post: pt cze 13, 2014 6:39 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 25, 2007 3:08 pm
Posty: 2149
Numer GG: 309237
Lokalizacja: Warszawa
Gratuluje idola. Pamietaj tylko,ze nie jestes sama na drodze.

_________________
V-ce Prezes MB/8 Club Poland
560SL, 560SEC, 280SEL 4.5, s115, 230C,W123 300usa, C111 5.0 puzzle, 1502, 635CSi, 840Ci, 911 3.0SC targa, XJS 4.0


Na górę
Post: pt cze 13, 2014 7:26 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt cze 04, 2013 1:31 pm
Posty: 66
Lokalizacja: Warszawa
-.-' napisałam, ze moj idol? Proponowałabym, skupić się na technicznym aspekcie moich postów a nie na ocenianiu, mojej osoby albo stylu jazdy.

_________________
"Za szybcy by żyć, za młodzi by umierać"


Na górę
Post: pn cze 16, 2014 5:15 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Tak od strony technicznej. Wystarczy jeden zapieczony cylinderek z tyłu i opony płoną dużo lepiej .
wtedy też nie obciąża się aż tak skrzyni i dyfra :):)

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
Post: wt cze 17, 2014 1:50 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 10, 2003 7:55 pm
Posty: 3388
Lokalizacja: Warszawa
kokosz pisze:
Palące gumę na skrzyzowaniu clk może już tylko wywołać usmiech politowania a nie pianie pod niebiosa

Taaa, już się zapomniało jak Pasek rozpływał się w kłębach dymu pod remizą [hihi]

_________________
Nerwowa Niemra


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl