MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt lip 15, 2025 12:34 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
Post: pn lis 23, 2015 7:58 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn cze 01, 2009 12:49 pm
Posty: 350
Lokalizacja: Gdynia
Witam
Prawdopodobnie skończył mi się zimering na kole pasowym w moim 2,8 m104.
Pytanko: Dużo roboty? Kiedyś wymieniałem w 3l 180km i zawołano 80zł a teraz 180 za wymianę i 30 za zimering. Na pytanie czemu taka różnica w cenie padło, ze w tym jest więcej roboty. Warto brudzić się za te 200zł czy lepiej oddać?

_________________
W124 Kombi ASB 2,8 93r
ex:
W123 3,0D ASB 84r.
W123 2,4D
W124 Coupe ASB 3,0 91r

(Oo(=l=)oO) Piękno tkwi w szczegółach. Mercedes-Benz.
"Gwoli informacji, nie o kasę tu chodzi; ja po prostu kocham tego Merca.”


Na górę
Post: pn lis 23, 2015 8:22 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn lis 11, 2013 12:25 pm
Posty: 80
Roboty bedzie tyle samo. Jedyna trudnosc to odkrecenie i dokrecenie sruby centralnej mocujacej kolo pasowe. Moment dokrecania jest bardzo duzy, a zbyt slabe dokrecenie grozi balaganem w rozrzadzie - to kolo jednoczesnie dociska kolo zebate rozrzadu na wale.


Na górę
Post: wt lis 24, 2015 10:16 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz cze 05, 2005 11:06 am
Posty: 1531
Lokalizacja: WROCŁAW
Ja bym sam wymienił. Jak masz podnośnik kolumnowy to tym bardziej. Albo chociaż kanał. Zdejmujesz chłodnicę, oczywiście tej od klimy nie ruszaj. Po wyjęciu chlodnicy masz dużo miejsca. Srubę na kole odkręcisz "strzałem z rozrusznika", wydłubiesz stary uszczelniacz i wbijesz nowy. Kłopot jest tylko z przyblokowaniem silnika do dokręcenia śruby na kole pasowym. Musisz zablokować o wieniec kola zamachowego i tu przydałby się ktoś do potrzymania śrubokręta w kole zamachowym. Moment dokręcenia 400 Nm, więc i klucz dynamometryczny zalecany :)

_________________
W140 600SEL
W123 280 CE M119
W123 280 E - do remontu, nowe serce już jest!! :)
W116 450 SE - Babcia
R129 300SL-24
W212 350 CDI
ExW124 220TE
EX W210 290 TD -wierny jak stary pies
EX W124 320 TE


Na górę
Post: śr lis 25, 2015 8:29 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Tylko skąd wytrzasnąć klucz dynamometryczny do 400Nm? Zeby z taka silą dokręcić trzeba by na ramieniu 0.5m uwiesić 80kg chłopa.

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
Post: śr lis 25, 2015 9:05 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz cze 05, 2005 11:06 am
Posty: 1531
Lokalizacja: WROCŁAW
Zdziwiłbyś się jakie są klucze dynamometryczne, My np do skręcania konstrukcji mostowych używamy kluczy, które mają zakres do 1600 Nm :) Ale taki do warsztatu np od Proxtona (600 Nm) kupisz już za tysiaka. I tu pojawia się problem, bo żeby wymienić uszczelniacz za 30 zeta, musisz mieć narzędzia za kilkaset.

_________________
W140 600SEL
W123 280 CE M119
W123 280 E - do remontu, nowe serce już jest!! :)
W116 450 SE - Babcia
R129 300SL-24
W212 350 CDI
ExW124 220TE
EX W210 290 TD -wierny jak stary pies
EX W124 320 TE


Na górę
Post: pt lis 27, 2015 7:41 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn cze 01, 2009 12:49 pm
Posty: 350
Lokalizacja: Gdynia
No więc właśnie... Nie mam ani kanału, ani podnośnika, ani klucza dynamometrycznego... Także o ile roboty raczej nie byłbym się podjąć o tyle za dużo szkód mogę narobić bez odpowiednich warunków...

_________________
W124 Kombi ASB 2,8 93r
ex:
W123 3,0D ASB 84r.
W123 2,4D
W124 Coupe ASB 3,0 91r

(Oo(=l=)oO) Piękno tkwi w szczegółach. Mercedes-Benz.
"Gwoli informacji, nie o kasę tu chodzi; ja po prostu kocham tego Merca.”


Na górę
Post: pt lis 27, 2015 7:42 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn cze 01, 2009 12:49 pm
Posty: 350
Lokalizacja: Gdynia
A może ktoś w Trójmieście skory do pomocy? 180zl nie dam ale na pusto też nie zostawię ☺ no i oczywiście będę brał udział w wymianie

_________________
W124 Kombi ASB 2,8 93r
ex:
W123 3,0D ASB 84r.
W123 2,4D
W124 Coupe ASB 3,0 91r

(Oo(=l=)oO) Piękno tkwi w szczegółach. Mercedes-Benz.
"Gwoli informacji, nie o kasę tu chodzi; ja po prostu kocham tego Merca.”


Na górę
Post: pn lis 30, 2015 12:30 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz cze 05, 2005 11:06 am
Posty: 1531
Lokalizacja: WROCŁAW
Daj do warsztaru, 180 to nie aż taka zaporowa kwota... To raptem tyle co 40 litrów benzyny :) No i do kosztów dorzuć jeszczę na pastę BHP bo upie****lisz się po łokcie bez kanału i podnośnika.

_________________
W140 600SEL
W123 280 CE M119
W123 280 E - do remontu, nowe serce już jest!! :)
W116 450 SE - Babcia
R129 300SL-24
W212 350 CDI
ExW124 220TE
EX W210 290 TD -wierny jak stary pies
EX W124 320 TE


Na górę
Post: pn lis 30, 2015 7:30 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn cze 01, 2009 12:49 pm
Posty: 350
Lokalizacja: Gdynia
Pasty bhp mam akurat tyle, że mogę tobie sprezentować :)
Patrząc ile kosztuje ten klucz dynamometryczny na taką siłę to faktycznie się nie opłaca (swoją drogą ciekawe czy warsztat posiada taki klucz czy dokręcają "ile fabryka dała" sił w łapach).

_________________
W124 Kombi ASB 2,8 93r
ex:
W123 3,0D ASB 84r.
W123 2,4D
W124 Coupe ASB 3,0 91r

(Oo(=l=)oO) Piękno tkwi w szczegółach. Mercedes-Benz.
"Gwoli informacji, nie o kasę tu chodzi; ja po prostu kocham tego Merca.”


Na górę
Post: pn lis 30, 2015 10:06 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
jakub_gozdzik pisze:
Zdziwiłbyś się jakie są klucze dynamometryczne, My np do skręcania konstrukcji mostowych używamy kluczy, które mają zakres do 1600 Nm :)


Długość ramienia pewnie 2.5m :-)

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
Post: wt gru 01, 2015 10:49 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz cze 05, 2005 11:06 am
Posty: 1531
Lokalizacja: WROCŁAW
Coś w tym stylu, trzeba mieć dużo miejsca do kręcenia. :)

_________________
W140 600SEL
W123 280 CE M119
W123 280 E - do remontu, nowe serce już jest!! :)
W116 450 SE - Babcia
R129 300SL-24
W212 350 CDI
ExW124 220TE
EX W210 290 TD -wierny jak stary pies
EX W124 320 TE


Na górę
Post: wt gru 08, 2015 2:07 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn cze 01, 2009 12:49 pm
Posty: 350
Lokalizacja: Gdynia
Simering wymieniony ale... Powiedziano mi ze napinacz paska jest do wymiany bo jest już maksymalnie naciagniety. Czy nie mogę kupić po prostu nowego paska? Co ile powinno się wymieniać pasek klinowy?

_________________
W124 Kombi ASB 2,8 93r
ex:
W123 3,0D ASB 84r.
W123 2,4D
W124 Coupe ASB 3,0 91r

(Oo(=l=)oO) Piękno tkwi w szczegółach. Mercedes-Benz.
"Gwoli informacji, nie o kasę tu chodzi; ja po prostu kocham tego Merca.”


Na górę
Post: czw gru 10, 2015 4:54 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn cze 01, 2009 12:49 pm
Posty: 350
Lokalizacja: Gdynia
???

_________________
W124 Kombi ASB 2,8 93r
ex:
W123 3,0D ASB 84r.
W123 2,4D
W124 Coupe ASB 3,0 91r

(Oo(=l=)oO) Piękno tkwi w szczegółach. Mercedes-Benz.
"Gwoli informacji, nie o kasę tu chodzi; ja po prostu kocham tego Merca.”


Na górę
Post: czw gru 10, 2015 8:16 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz cze 05, 2005 11:06 am
Posty: 1531
Lokalizacja: WROCŁAW
no raczej tam napinacz masz na sprężynie, to chyba jednak wymień pasek.

_________________
W140 600SEL
W123 280 CE M119
W123 280 E - do remontu, nowe serce już jest!! :)
W116 450 SE - Babcia
R129 300SL-24
W212 350 CDI
ExW124 220TE
EX W210 290 TD -wierny jak stary pies
EX W124 320 TE


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl