MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr sie 13, 2025 10:38 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 222 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 17 8 9 10 1115 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: wt lut 10, 2009 9:46 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn kwie 24, 2006 3:20 pm
Posty: 95
Nie jestem pewny, ale zakładam że są różne czujniki które mierzą ciśnienie w kolektorze podają info do modułu i moduł wydaję komendę do sterowania podciśnieniem do klapy pod turbiną aby się odpowiednio otwarła lub przymknęła aby ciśnienie było w miarę stałe


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lut 10, 2009 9:48 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt kwie 27, 2004 2:19 pm
Posty: 3084
Lokalizacja: Żory
No ciekawe...

Szkoda, że kolega z Silesii tutaj nie zagląda, ma sporą wiedzę warsztatową i pewnie takie błahostki rozwiałby jednym postem :)


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lut 10, 2009 9:53 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn kwie 24, 2006 3:20 pm
Posty: 95
No tak przydał by się ktoś mądry w tych sprawach bo się nie potrzebnie narobię, a tak to jeszcze można coś zmienić - POMOCY???? LUDZIE POMOCY…


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lut 10, 2009 10:05 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz lut 10, 2008 7:42 pm
Posty: 173
w/g mnie turbina jest sterowana obrotami silnika, przecierz to spaliny i zasysanie powietrza steruje szybkościa turbiny, a to jest prosta reakcja chemiczna jak by na to nie patrzec... a moja pani od chemi zawsze mawiala L(lewa strona) = P( prawa strona) czyli ilość produktów musi się równać ilości składników. zwykle kolektory tez nie mają równych ramion, kazde ramie jest inne, pytanie tylko czy zsumowana pojemnośc takiego kolektora nie będzie ważna, a wiadomo , im mniejsza pojemność tym będzie większe ciśnienie... :):) ajj panowie... wiecej Monster Garage trzeba było oglądać i byśmy wiedzieli teraz:)

_________________
Wiedza o MB nie mała i ciągle poszerzana... z miłości do 126.
Mercedes Vito 2,3D (80KM)
IVECO 5912 2,8 TDI
RENAULT Master 2,5 DCI
RENAULT Megane 1,6 16V + gaz ( kur... nie do zdarcia ;) )
Opel Astra 1,7 D(rezynka) ;];]


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lut 10, 2009 10:10 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: pn lut 09, 2009 9:30 pm
Posty: 5
Lokalizacja: Ozimek
cisnienie sie nie zwiekszy,jest sensor ktory to katroluje i odpowiednio steruje turbina


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lut 10, 2009 10:38 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn kwie 24, 2006 3:20 pm
Posty: 95
No dobra ale jak np. 1 – cylinder otwiera zawory i zassysa powietrze to inne są zamknięte i ciśnienie dobiega nawet do najdalej oddalonego kanału dolotowego więc tam coś utrzymuje stałe ciśnienie więc CO? Nie zgodził bym się że to zależy od obrotów silnika , turbiny może tak ale względem ciśnienia raczej coś jest regulowane <br>Dodano po 9 minutach.:<br> [img][img]http://img9.imageshack.us/img9/2161/20071121225ug1.jpg[/img]
Obrazek[/img] <br>Dodano po 7 minutach.:<br> [img][img]http://img525.imageshack.us/img525/2633/20071121218ue8.jpg[/img]
Obrazek[/img] <br>Dodano po 3 minutach.:<br> Może nie tyle nadmiar, co upuszcza ciśnienie w kolektorze ssącym no czyli reguluje ciśnienie


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lut 10, 2009 10:44 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: czw gru 06, 2007 8:32 pm
Posty: 723
Lokalizacja: Kępno
a przeplywomierz niby czym steruje? mi sie wydaje ze wlasnie turbina tez

_________________
pozdrawiam
____________________________
W168 170 CDI - prawie jak mercedes
W210 300TDT - ex
W210 320 CDI - ex


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lut 10, 2009 10:59 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: pn lut 09, 2009 9:30 pm
Posty: 5
Lokalizacja: Ozimek
przeplywomierz daje informacje do sterownikow o cisnieniu powietrza,o ilosci przeplywu tego powietrza w danym momecie i w niektorych modelach katroluje jego teperature,zgodze sie,ze steruje turbina,ale tylko posrednio,bo jak padnie i nie ma odpowiednich wartosci przeslanych przez niego to procesor wlacza tryb awaryjny i nie ma sterowania turbina zostaje otwarty zawor i cisnienie ucieka do tlumika to moje zdanie tak mysle z doswiadczenia


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lut 10, 2009 11:22 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn kwie 24, 2006 3:20 pm
Posty: 95
Tryb awaryjny, to procesor wydaje polecenie układowi podciśnieniowemu o otwarciu zawora ciśnienia w turbinie i jednocześnie steruje skrzynią automatyczną że np. masz tylko drugi bieg i max 50km/h –tak jakoś


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lut 10, 2009 11:32 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: pn lut 09, 2009 9:30 pm
Posty: 5
Lokalizacja: Ozimek
wydaje mi sie,ze ta duskusja dotyczy silnika,skrzynia automatyczna ma osobny sterownik i wlaczy tryb awaryjny tylko wtedy,kiedy wykryje w niej wlasnie usterke silnik ja nie interesuje,przynajmniej w tej kwestji


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lut 11, 2009 6:46 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn kwie 24, 2006 3:20 pm
Posty: 95
[img][img]http://img407.imageshack.us/img407/2854/001er2.jpg[/img]
Obrazek[/img] <br>Dodano po 48 sekundach.:<br> [img][img]http://img21.imageshack.us/img21/415/002tf1.jpg[/img]
Obrazek[/img] <br>Dodano po 1 minutach.:<br> [img][img]http://img401.imageshack.us/img401/135/003ti6.jpg[/img]
Obrazek[/img] <br>Dodano po 58 sekundach.:<br> [img][img]http://img401.imageshack.us/img401/7916/004qe7.jpg[/img]
Obrazek[/img] <br>Dodano po 45 sekundach.:<br> [img][img]http://img407.imageshack.us/img407/7057/005au5.jpg[/img]
Obrazek[/img] <br>Dodano po 44 sekundach.:<br> [img][img]http://img407.imageshack.us/img407/9074/006yv1.jpg[/img]
Obrazek[/img]


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lut 11, 2009 6:46 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: czw gru 06, 2007 8:32 pm
Posty: 723
Lokalizacja: Kępno
no i gitara

_________________
pozdrawiam
____________________________
W168 170 CDI - prawie jak mercedes
W210 300TDT - ex
W210 320 CDI - ex


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lut 11, 2009 6:47 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn kwie 24, 2006 3:20 pm
Posty: 95
[img][img]http://img401.imageshack.us/img401/1865/007at3.jpg[/img]
Obrazek[/img] <br>Dodano po 36 sekundach.:<br> [img][img]http://img407.imageshack.us/img407/8407/008ch9.jpg[/img]
Obrazek[/img]


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lut 11, 2009 6:49 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt kwie 27, 2004 2:19 pm
Posty: 3084
Lokalizacja: Żory
Hehe teraz wiadomo do kogo pisać, jak będzie trzeba wyczarować jakiś kolektor, czy cuś do przekładki [zlosnik] [oczko]


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lut 11, 2009 7:01 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn kwie 24, 2006 3:20 pm
Posty: 95
Dzisiaj więcej nie dało się zrobić (lenistwo od rana) kwadratowy profil dałem większy bo jest krótszy od oryginału a chciałem wzrokowo zachować jakąś podobną pojemność w końcu wczoraj nikt nie doradził czy pojemność ma znaczenie czy też nie . W sumie mógłbym po zakończeniu kolektora sprawdzić to nalewając wody do obu kolektorów i zobaczyć czy wartości są zbliżone ale po co mam nadzieję ze będzie dobrze , co do spawów i szlifowania to nie będę tego pieścił więcej ,raz że to żmudne a po za tym nie chcę osłabiać spawów , zamaluję to na końcu tak jak jest ,mam farbę do wkładów do kominków na 800 C ale czarna może być, czy pomalować na srebrno?


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 222 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 17 8 9 10 1115 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl