MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr sie 13, 2025 10:38 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 222 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 18 9 10 11 1215 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: śr lut 11, 2009 7:25 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: czw gru 06, 2007 8:32 pm
Posty: 723
Lokalizacja: Kępno
pochromowac [zlosnik]
no co na diskawery chromuja ;)

_________________
pozdrawiam
____________________________
W168 170 CDI - prawie jak mercedes
W210 300TDT - ex
W210 320 CDI - ex


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lut 11, 2009 8:09 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 15, 2006 10:58 am
Posty: 2118
Lokalizacja: Poznań
Nooooo... Z początku żenujący plan. Może gdybyś od początku pisał porządnie to nie naraził byś sie na krytyke. Z tego co widze to fachowiec z Ciebie pierwsza klasa. Jestem pełen podziwu. Sam z kumplem robiłem swapa.. Do Opla Rekorda Berliny 78r wkładaliśmy silnik M30B28 od BMW e28. Wiem ile pracy to kosztuje. Dorabianie łap elektryka wał napędowy.. Nasz swap udał sie perfekcyjnie. Widze że tobie też wyjdzie. Powodzenia!! trzymam kciuki :)

_________________
T203 1.8 m271, v230 638 m111
Ex.W123 240D,W123 200, w123 230E, w123 280e, w202 c180 ,c124 300CE


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lut 12, 2009 2:10 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz cze 08, 2008 7:14 pm
Posty: 557
Lepiej sprawdź tą pojemność kolektora bo to ma duże znaczenie

_________________
[URL=https://za10groszy.pl/start/496330124/index.html]Wszystko za 10 groszy ![/URL]


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lut 12, 2009 7:04 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn kwie 24, 2006 3:20 pm
Posty: 95
[img][img]http://img179.imageshack.us/img179/3359/0001xf1.jpg[/img]
Obrazek[/img] <br>Dodano po 50 sekundach.:<br> [img][img]http://img179.imageshack.us/img179/3848/0002fk4.jpg[/img]
Obrazek[/img] <br>Dodano po 49 sekundach.:<br> [img][img]http://img17.imageshack.us/img17/7456/0003gn4.jpg[/img]
Obrazek[/img] <br>Dodano po 56 sekundach.:<br> [img][img]http://img201.imageshack.us/img201/5229/0004go7.jpg[/img]
Obrazek[/img] <br>Dodano po 1 minutach.:<br> [img][img]http://img201.imageshack.us/img201/6862/0005ub9.jpg[/img]
Obrazek[/img] <br>Dodano po 1 minutach.:<br> chyba gotowe i nie straszcie mnie z tą pojemnoscią - uzasadnienie proszę -jak wygląda może być


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lut 12, 2009 7:05 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt kwie 27, 2004 2:19 pm
Posty: 3084
Lokalizacja: Żory
Fajne, tylko nie wiem czy nie byłoby dobrze wnętrza też zabezpieczyć ??

Tę pojemność sprawdź, jeśli się będzie trochę różniła to chyba świat się nie zawali...


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lut 12, 2009 7:18 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn kwie 24, 2006 3:20 pm
Posty: 95
Najlepiej środek przydało by się wypiastować boję się że mogły tam zastygnąć jakieś oprychy po spawaniu, a to metal jak się kiedyś oderwie to wciągnie prosto zawór lub tłok muszę pomyśleć


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lut 12, 2009 7:38 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz cze 08, 2008 7:14 pm
Posty: 557
Jeśli będzie miał mniejsza pojemność to spadnie moc.
Miedzy wydechem a dolotem musi być jakaś kompensacja inaczej np. obroty będą nie równe, mogą się pojawić jakieś wibracje i drgania.

_________________
[URL=https://za10groszy.pl/start/496330124/index.html]Wszystko za 10 groszy ![/URL]


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lut 12, 2009 8:16 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn kwie 24, 2006 3:20 pm
Posty: 95
Szczerze to mam jeszcze jeden problem –mianowicie nie działa podciśnienie bo nie otwiera lub zamyka klapy pod turbiną , tak zaobserwowałem jak pierwszy raz odpaliłem ten silnik, ze znajomym doszedłem do wniosku że śilnik musi dostać obciążenie ,potem że musi być jakaś taka gruszka magazynująca to ciśnienie, której nie wziąłem przy kupnie silnika .Zdecydowałem że zajmę się tym później bo silnik był wkładany a kolektor nie pasował więc muszę do tego tematu powrócić , pamiętam jedno silnik dobrze zapalał i bardzo elastycznie wchodził na obroty niczym benzyniak . Tłumaczę to sobie w ten sposób; przy dodaniu gazu dostawał całą moc z turbiny czyli np. 2xtyle co miał dostać ale chodził równo i bez żadnych wibracji ,jeżeli teraz na nowym kolektorze będzie podobnie to będzie dobry znak tyle że podciśnienie i tak trzeba zrobić gdyż może nie mieć siły co sądzicie ?


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lut 17, 2009 10:23 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn kwie 24, 2006 3:20 pm
Posty: 95
[img][img]http://img208.imageshack.us/img208/1439/16022009736fx5.jpg[/img]
Obrazek[/img] <br>Dodano po 53 sekundach.:<br> [img][img]http://img520.imageshack.us/img520/4451/17022009754nt3.jpg[/img]
Obrazek[/img] <br>Dodano po 52 sekundach.:<br> [img][img]http://img520.imageshack.us/img520/2180/17022009758nz3.jpg[/img]
Obrazek[/img] <br>Dodano po 5 minutach.:<br> Zmieniłem kolektor poprzedni mi nie odpowiadał za ciasno było po prawej stronie, teraz poszedłem w lewo tym samym przypomina to kolektor sprintera mam już wprawę i tego robiłem z cztery godzinki


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lut 18, 2009 8:45 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn kwie 24, 2006 3:20 pm
Posty: 95
[img][img]http://img120.imageshack.us/img120/1089/18022009760ep8.jpg[/img]
Obrazek[/img] <br>Dodano po 1 minutach.:<br> [img][img]http://img25.imageshack.us/img25/8211/18022009766eu5.jpg[/img]
Obrazek[/img] <br>Dodano po 42 sekundach.:<br> [img][img]http://img25.imageshack.us/img25/8639/18022009768ky9.jpg[/img]
Obrazek[/img] <br>Dodano po 45 sekundach.:<br> [img][img]http://img12.imageshack.us/img12/3317/18022009771xz0.jpg[/img]
Obrazek[/img] <br>Dodano po 51 sekundach.:<br> [img][img]http://img120.imageshack.us/img120/5369/18022009775xb3.jpg[/img]
Obrazek[/img] <br>Dodano po 38 sekundach.:<br> [img][img]http://img25.imageshack.us/img25/8705/18022009779wu7.jpg[/img]
Obrazek[/img] <br>Dodano po 18 sekundach.:<br> Silnik odpalony w aucie, dla próby około minuty bo na razie nie ma chłodnicy , chodzi równo i wkręca się na obroty całkiem zdrowo więc myślę że zrobiony kolektor mu odpowiada, ale nie wiem co będzie dalej z elektryką licznik coś głupieje, trzeba później się tym zająć i pogasić parę kontrolek skupić się na obrotomierzu , temperaturze itp. . Musiałem przełożyć sprężarkę z starego 2.9 bo z 300-setki nie pasowało podłączenie elektryczne bo tam jest coś takiego zastosowane że jak się zbierze ciśnienie w klimie to rozłącza sprężarkę a w okularze inne rzeczy elektroniczne to kontrolowały i nadzorowały ,biegi wchodzą dobrze ale nie wiem jeszcze co ze sprzęgłem jest zimno ale i tak strach zrobić jazdę próbną bez wody. Teraz szukam chłodnicy i tu jest parę ciekawych spraw , oryginalna ma wymiary około 64 długa 52 wysoka i 42 gruba a potrzebował bym max np. do 70długa ale do 45cm wysoka i najlepiej dość grubą a są przeważnie cieńsze i tu jest mały problem coś znaleźć bo chodzi o otwory po przekątnej i z dwoma wyjściami na zbiornik wyrównawczy. Kolega w serwisie pozwolił mi w komputerze szukać w spisie hurtowym wszystkich samochodów i tak np. myślałem że jak większa pojemność lub konie mechaniczne tym chłodnica większa i tu zdziwienie niemal wszystkie auta europejskie danego modelu mają te same chłodnice czyli np. ford od 1.6 do 2. 9 taka sama chłodnica i to dotyczy również Merca,Bmw czy Opla ,Fiata i tak dalej ,jaki z tego wniosek ? Czyli jak wstawię mniejszą chłodnicę to nie grozi mi przegrzewanie ? Fakt że wiskoza włączy się kiedy poczuje gorąco od chłodnicy ale czy na pewno? Martwi mnie to bo jak przerobię przód na daną chłodnicę to potem czeka mnie kolejna przeróbka od nowa na chłodnicę większą jeżeli będzie się przegrzewał chole-a czy ja muszę robić wszystko dwa razy? –jakieś rady ?


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lut 18, 2009 10:26 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz paź 09, 2005 1:28 pm
Posty: 1004
Lokalizacja: Pleszew
zgłoś się do fachowców którzy dorabiają chłodnice - zrobią ci taką jak zechcesz i po problemie


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lut 18, 2009 11:18 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn kwie 24, 2006 3:20 pm
Posty: 95
Nie ma czasu na taką opcję ,auto stoi na kanale a serwisowi może już brakować cierpliwości ,szybciej coś raczej dopasuję gdyż nikt nie przekonuje mnie na forum że ma to znaczenie tz. rozmiar chłodnicy, tylko jaką i z jakiego modelu ,dobrze że właściciel a zarazem kolega warsztatu ma możliwość zwrotu chłodnicy ,ale nie po próbie, jak chłodnica zostanie zalana i wypróbowana – ciężka sprawa, znów ryzyko albo-albo . wielu pisze mi że mam najgorsze za sobą ale jakoś nie czuję że idzie z górki , zobaczymy, kolejne parę dni pokaże co z tego wyniknie


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lut 18, 2009 11:52 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: czw gru 06, 2007 8:32 pm
Posty: 723
Lokalizacja: Kępno
a nie mozesz porownac parametrow chlodnicy? na pewno pojemnosc, przepustowsc i jakis wspolczynnik oddawania ciepla - te 6 garkow latwo jest przegrzac...

_________________
pozdrawiam
____________________________
W168 170 CDI - prawie jak mercedes
W210 300TDT - ex
W210 320 CDI - ex


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lut 27, 2009 10:39 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: czw gru 06, 2007 8:32 pm
Posty: 723
Lokalizacja: Kępno
jestem bardzo ciekaw jak ida prace - pewnie nie tylko ja :)

_________________
pozdrawiam
____________________________
W168 170 CDI - prawie jak mercedes
W210 300TDT - ex
W210 320 CDI - ex


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lut 27, 2009 3:43 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn kwie 24, 2006 3:20 pm
Posty: 95
Koledzy jest po prostu zastój w pracach nie mogę się doczekać aby auto wjechało na warsztat – mechanik nie potrafi się wyrobić ,ręce mi opadają postanowiłem że jak będę w niedzielę wracać z Niemiec a auto będzie stało na dworze to w poniedziałek biorę je do domu i sam będę kończył . W sumie zostało założyć chłodnice i zrobić próbę ,potem pobawić się z elektroniką ,dopieścić szczegóły i koniec . Faktem jest że na pięć stanowisk które tam posiadają mój kolos mieści się tylko na jedne stanowisko i w tym problem ale tyle czasu to już przesada – tyle mogę powiedzieć ……


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 222 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 18 9 10 11 1215 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl