MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt sie 05, 2025 11:21 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 36 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: pt lis 18, 2005 11:36 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sie 26, 2004 12:13 pm
Posty: 2033
Lokalizacja: Warszawa
SoYeR pisze:
Nnno to klops! :cry:
właśnie im części zawiozłem z samego rana, a glowica juz w planowaniu... :cry: do warsztatu "Sławomir Andrzejewski - specjalizacja MB"...

powiedzcie prosze ze dobra bramke wybralem.. :-?


Aseko jest na tyłach Pagody. :-?
Szczerze mówiąc, nie słyszałem zbyt wiele o tym warsztacie do którego pojechałeś. Byłem tam tylko raz i nic nie naprawiałem.

_________________
S 124 E 28, 269/001 '95
"Gwiazda do czegoś zobowiązuje"


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lis 20, 2005 11:40 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 03, 2001 2:00 am
Posty: 2496
Lokalizacja: Warszawa
Cem pisze:
Szczerze mówiąc, nie słyszałem zbyt wiele o tym warsztacie do którego pojechałeś.


Ja o tym warsztacie słyszałem zbyt duzo ale nie bede nic pisał bo to nie są żadne sprawdzone informacje a plotki.

To już N-ta osoba co jedzie do Andrezjewskiego zamiast do ASEKO, a przeciez jest tam juz wielki szyld ASEKO ...

_________________
Pozdrowienia Adam
W116 300SD Turbo Diesel

MIKE SANDERs Korrosionsschutzfett
www.bezkorozji.pl
535-466-616


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lis 20, 2005 12:28 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lip 12, 2004 9:07 pm
Posty: 1247
Lokalizacja: Szczecin - Podjuchy
AMG pisze:
Ja o tym warsztacie słyszałem zbyt duzo ale nie bede nic pisał bo to nie są żadne sprawdzone informacje a plotki.


A ja proponuje jeszcze przeczytac opinie o tym warsztacie na http://www.mercedesstory.pl. Niestety nie jest zbyt pochlebna:

Cytuj:
Mercedes Mińska, Sławomir Andrzejewski, tel. (22) 8135369. To jest po prostu pomyłka a nie warsztat, naciągacze i partacze.
Dodane przez: Mateusz_wawa@poczta.onet.pl


Oby wszystko dobrze sie skonczylo.
Pozdrawiam

_________________
[color=white]arcticweiss[/color] S124 250TD - sprzedam


Na górę
 Tytuł:
Post: wt kwie 03, 2007 7:44 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob gru 24, 2005 10:42 am
Posty: 146
Lokalizacja: Gdańsk
Dawno nikt nie zaglądał do tego wątku ale mam podobny problem i chyba będzie dobrze sie dopisać. Mam objaw nieregularnej pracy silnika na biegu jałowym. To jest M116 z 1989r. Na D i R silnik pracuje w zasadzie prawidłowo. Czasem wydaję sie że trochę brakuje mu mocy. Auto ma 170000km. Przy 150000 był robiony rozrząd w ASO bo na skutek uszkodzenie prowadnicy z tworzywa doszło do kolizji w silniku i pogięły się zawory. Cały zapłon był wymieniany niedawno, moduł i cewka 6 lat temu tez w ASO. Mam wątpliwość co do tego czy nie jest przytkany kat ale głównie chciałbym się zapytać kogoś kto sie bawił w M116/M117 o ustawienie znaków rozrządu. Bo tak. Kiedy na wale korbowym jest 0 to na wałku rozrządu II znaki się pokrywają, ale na I (tym po sstronie pasażera) trochę brakuje do pokrycia się znaków) Czy one powinny się idealnie zgrać? Może jakieś inne sugestie ma ktoś? Pozdrawiam.

_________________
ex MB W126 420SEL 89'
FORD Fusion 1.4 TDCI 04'
PEUGEOT Bipper 1.4 HDI 08'


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 05, 2007 7:22 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr sie 15, 2007 9:04 pm
Posty: 77
Lokalizacja: Warszawa
Witam

Miałem podobny problem,wymieniałem regulator ciśnienia paliwa a auto stało w warsztacie 3 tyg. Odebrałem jadę,dojeżdzam do świateł staję i ....cały samochód się trzęsie.

Ale mam kolegę który jest szczęśliwym posiadaczem W126 SEC i ma warsztat :) i sam doszedł do wielu ciekawych spostrzeżeń,ma też dużą wiedzę na temat W126.

Mam nową kopułkę, palec oraz świece(tzn. mają 1 rok) więc po drodze kupiłem przewody.

Przyjechałem do Krzyśka a on mi mówi że nie potrzebnie je kupiłem...krzywki na wałku jak nowe przebieg 196 tys. łańcuch jakby wyjechał z fabryki :)

A ....zapomniałem stojąc na światłach kiedy trzęsło autem coś waliło w podłogę z tyłu auta,jakby tłumik..więc będąc już w warsztacie okazało się że to nie tłumik i nic nie puka od spodu. Co się okazało....trzęsło silnikiem( poduszki OK ) i przenosiło na tył...a teraz szok,na obudowie filtra powietrza(tej aluminiowej) jest motylek do odkręcenia pokrywy a obok taka mała dziurka ,w ten otwór(regulator obrotów czy coś takiego :) ) wkłada się klucz ampulowy i kręci aż silnik przestanie się trzęść.

I wszystko wróciło do stanu fabrycznego i niepotrzebnie kupiłem przewody za parę stówek :) ale zawsze będą nowe :)

Nie wiem czy pomogę,mi pomogło. Pozdrawiam

_________________
W 126/380SE/1983r


Na górę
 Tytuł:
Post: czw gru 06, 2007 2:59 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 08, 2007 11:42 pm
Posty: 966
Lokalizacja: Wrocław
Powodem telepania mogą być również nie tyle wytrzepane krzywki na wałkach, co nieodpowiednie pluskwy (podkładki dystansujące) na zaworach. Hydrosztosy z biegiem czasu zmieniają swoje właściwości i potrzebna jest korekta. Niestety jedyna znana mi możliwość dobrania odpowiednich pluskiew to oryginalny przyrząd MB...
Po założeniu nowych hydrosztosów musiałem wymienić wszystkie pluskiewki.

_________________
MB W126 560SEC Lorinser 1986 r.
MB W124 E320 Coupe 1995 r. - ex
Alfa Romeo Brera 2.4JTDM '07 -ex
MB W201 190E 2.0 KAT 1992 r.
Nissan 350z '08 (480KM TT)
Ferrari Testarossa '91
Intrall Lublin III '05
2oo: Honda CBR 1000RR '08
Aprilia RSV4


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 10, 2007 1:37 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob gru 24, 2005 10:42 am
Posty: 146
Lokalizacja: Gdańsk
A może ktoś na forum zna sposób na dobranie odpowiedniej grubości tego elementu ustalającego wstępny luz przy popychaczu hydraulicznym? Trzeba mierzyć luz bez ciśnienia oleju pewnie?

_________________
ex MB W126 420SEL 89'

FORD Fusion 1.4 TDCI 04'

PEUGEOT Bipper 1.4 HDI 08'


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sty 09, 2008 10:14 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob gru 24, 2005 10:42 am
Posty: 146
Lokalizacja: Gdańsk
Mam zamiar dokładnie sprawdzić rozrząd w moim m116 i mam kilka pytań.
1) Czy w m16 420 trzeba wyjmować wałek rozrządu w celu wymontowania popychaczy hydraulicznych?
2) Czy ktoś dysponuje rozmiarami krzywek wałka rozrządu (chcę sprawdzić wznis krzywek - czy nie wytarte)?
3) Nie znam momentu jakim należy przykręcić łożyska wału rozrządu do głowicy - nie wiem gdzie szuka - może ktoś zna te wielkości?

_________________
ex MB W126 420SEL 89'

FORD Fusion 1.4 TDCI 04'

PEUGEOT Bipper 1.4 HDI 08'


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sty 09, 2008 9:04 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 08, 2007 11:42 pm
Posty: 966
Lokalizacja: Wrocław
CZUWOJ pisze:
1) Czy w m16 420 trzeba wyjmować wałek rozrządu w celu wymontowania popychaczy hydraulicznych?


Nie, trzeba tylko wyjąć dźwigienki.


CZUWOJ pisze:
3) Nie znam momentu jakim należy przykręcić łożyska wału rozrządu do głowicy - nie wiem gdzie szuka - może ktoś zna te wielkości?


POdpory wału przykręcane są tak jak głowica, bo jedna ze śrub (długa) jest jednocześnie śrubą mocującą głowicę.

_________________
MB W126 560SEC Lorinser 1986 r.
MB W124 E320 Coupe 1995 r. - ex
Alfa Romeo Brera 2.4JTDM '07 -ex
MB W201 190E 2.0 KAT 1992 r.
Nissan 350z '08 (480KM TT)
Ferrari Testarossa '91
Intrall Lublin III '05
2oo: Honda CBR 1000RR '08
Aprilia RSV4


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sty 24, 2008 7:57 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob gru 24, 2005 10:42 am
Posty: 146
Lokalizacja: Gdańsk
Tak więc powyjmowałem dźwigienki i obejrzałem te wszystkie elementy. I mam jescze wątpliwość: Czy przy nie pracującym silniku (bez ciśnienia oleju) powinien byc jakiś wstępny luz, który w momencie uruchomienia silnika kompensuje hydraulika? Wyczytałem w książce do w201, że w silniku m102 taki luz jest ale do m116 nie mam książki... U mnie nie ma żadnego luzu, a przy wyjętych dźwigienkach zaworowych kompesatory hydrauliczne nie dają się wcisnąć-czy to normalne?

_________________
ex MB W126 420SEL 89'

FORD Fusion 1.4 TDCI 04'

PEUGEOT Bipper 1.4 HDI 08'


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sty 25, 2008 8:50 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
traqutor pisze:
Ja miałem dokłądnie takie same objawy w swoim sec'u przebieg na liczniku podobny 230kkm z tym że na 100% był skręcony no i lekarstwem okazała się wymiana łańcucha rozrządu oraz napinacza.


Taka też jest moja sugestia - łańcuch!

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sty 25, 2008 9:03 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob gru 24, 2005 10:42 am
Posty: 146
Lokalizacja: Gdańsk
właśnie sprawdziłem też i łańcuch, zresztą był wymieniony 30 tyś km temu i nie ma wyciągnięcia. Napinacz też był zmieniony wtedy, teraz po zatrzymaniu silnika łańcuch ma raczej właściwy naciąg. Zastanawiam się czy nie mam źłe dobranych pluskiew między dźwigienkami a zaworami. Więc może ktoś się orientuje czy na zimnym silniku który nie pracował kilka dni powinien być jakiś luz w układzie popychacz dźwigienka zawór? U mnie nie ma.

_________________
ex MB W126 420SEL 89'

FORD Fusion 1.4 TDCI 04'

PEUGEOT Bipper 1.4 HDI 08'


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sty 25, 2008 11:33 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 06, 2007 9:10 pm
Posty: 927
Lokalizacja: Poznań
Sprawdź ciśnienie na cylindrach ,jeśli jest O.K. ,to brakiem luzu na dźwigienkach nie masz się co przejmować , bo oznacza to że zawory się zamykają. Sprawdź czy silnik chodzi na wszystkich cylindrach , zdejmując i zakładając kolejno fajki z cylindrów i patrz na reakcję. Myśle że problem tkwi w regulacji K-Jeta lub w podciśnieniach.Sprawdź skład CO w spalinach na analizatorze i ustaw na ok. 2 %.

_________________
Witek
W126 500SEC '83 - ex. R.I.P.
Buk, humor, dziczyzna


Na górę
Post: sob lip 05, 2008 3:34 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: sob lip 05, 2008 3:13 pm
Posty: 1
czesc,

jestem posiadaczem seca 126, i mam podobny problem jaki Ty miales. Czy udalo Ci sie go jakos rozwiazac?
Wymienilem caly uklad zaplonowy oraz paliwowy i nadal samochod nie pracuje rowno.
Czy mozesz mi powiedziec w jaki sposob rozwiazac ten problem?

dzieki
Tomek

Marcin S pisze:
Poszukuje ( w zasadzie nie ja) informacji dotyczacych b.dobrego serwisu V8.
Problem polega na tym że silnik o przebiegu ok 230tys km, na wolnych obrotach pracuje nie równo. Wrażenie jest takie jak by nie palił na jeden cylinder.
Wymienione :
układ WN ( przewody, palec rozdzielacza, kopołka, świece)
Wymienione gumy między wtryskiem a kolektorem ( miała małe pęknięcia)
wtryski - sprawdzane sa OK, oringi pod nimi - sprawdzana szczelnośc - tez ok
kompresja sprawdzana po ok 13atm
Samochód jeżdzi od serwisu do serwisu , w zasadzie nikt nei wie co jest.
Został wymieniony przekażnik wolnych obrotów ( taki dziwny z bezpiecznikiem)

Usterka pojawiła się po ok 300km jazdy non stop w trasie, i na światłach zaczeło coś telepotać - nigdy wcześniej tak nei było - od tego momentu zjawisko sie powtarza

Samochód jeżdzi, wszystko OK, tylko irytujące sa takie trzęsienia na wolnych obrotach. Wcześniej wszystko było OK, gdyby nei kontrolki - niewiadomo by było czy silnik pracuje.

Samochód jeżdzi tylko na Pb, brak LPG [zlosnik]

Wszelkie informacje mile widziane, i teraz:

ma ktos może serwisówke/instrukcje do silnika do W126SEC 420 , 237KM ( podobno), samochód na rynek szwajcarski ( tym dziwnym zaworem zwrotnym, żeby obniżyc emisje CO ) , ksero i wszelkie koszta z tym związane nie sa problemem.

Wszelkie telefony do naprawde ludzi znających się na V8 mile widziane.

SEC nie mój.. ale mercu jest mercu i choremu cylindrowi trzeba pomóc [zlosnik]

moge podac VIN jeśli to będzie potrzebne


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lip 05, 2008 5:11 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 20, 2005 7:03 pm
Posty: 424
Lokalizacja: Dolnośląskie
bodek126sec pisze:
czesc,

jestem posiadaczem seca 126, i mam podobny problem jaki Ty miales. Czy udalo Ci sie go jakos rozwiazac?
Wymienilem caly uklad zaplonowy oraz paliwowy i nadal samochod nie pracuje rowno.
Czy mozesz mi powiedziec w jaki sposob rozwiazac ten problem?

dzieki
Tomek

Sprawdź gumy pod kolektorem ssącym. U mnie tamtędy dostawał lewe powietrze. ;)

_________________
Mercedes C126 500 88'
Mercedes W210 E55 AMG 01'
Audi S8 D2 01'
Jeep Cherokee 4.0 LPG 95'
GMC SUBURBAN K2500 96'
Chevrolet Corvette C4 92'
Ex:W124 300D 87'W124 250D Turbo 90'W140 350 Turbodiesel 94'BMW 530d 99'W201 2.6 92'W140 S500 94'


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 36 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl