michal_5000 pisze:
Dzięki za wszystkie odpowiedzi. Mój wniosek jest taki, że teraz muszę obejrzeć auto na żywo, i wtedy będzie można coś więcej powiedzieć. Planowałem jechać w najbliższy weekend, ale przełożyłem to ponieważ jeszcze się waham, a jednocześnie próbuję zdobyć kontakt do człowieka który chwycił tamtego 500SEC i wybadać czy by mi go nie odsprzedał.
Ja bym na Twoim miejscu oglądnął kilka sztuk żeby mieć porównanie, jeżeli są jakieś w Twojej bliskiej okolicy to pojedź pooglądać nawet jeżeli Cię nie interesują.
michal_5000 pisze:
A wracając do rozmowy, to czy są w 420 (i 500 zresztą też) jakieś szczególnie awaryjne części/podzespoły na które należy zwrócić specjalną uwagę? Wiem już o zerwanych gwintach w bloku silnika i o module zapłonowym (choć to sporna kwestia). Ponoć psują się też podnośniki szyb. O czymś jeszcze powinienem wiedzieć?
Te auta generalnie się nie psują jak są zadbana, ja bym się rozglądnął mimo wszystko za autem z DE. Oczywiście takie rzeczy jak płyny, filtry, oleje, klocki, tarcze, amortyzatory, końcówki drążków, jakieś tuleje trzeba wymieniać co jakiś określony czas, musisz się liczyć z wymianą oleju i filtra w skrzyni, to wydatek kilku ładnych stówek. Popatrz czy auto nie gnije np. tylne podszybie, doły drzwi, czy są nadkola na swoim miejscu, jak się drzwi domykają, czy szyby się nie rozklejają, o podnośnikach szyb pierwsze słyszę, czy drewno jest kompletne i nie lata po samochodzie, posłuchaj dobrze silnika czy nie ma niepokojących stuków, czy skrzynia pracuje prawidłowo, czy most nie wyje, że też zimą Ci się zachciało szukać auta.
michal_5000 pisze:
@georem: co do strony
http://www.mercedes500.de, to oczywiście ją znam... Kłopot w tym, że niemieckiego uczyłem się w życiu przez rok (w dodatku rok temu), co znacznie ogranicza mi percepcję

I na mnie nie licz
![[oczko]](./images/smilies/oczko.gif)