MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt lip 04, 2025 7:28 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 45 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: pt lut 24, 2006 11:31 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
Supermerc pisze:
Regulator wolnych obrotów sprawdzony - jest OK
Natomiast jest kolejna zła informacja od mechanika:
Do oleju dostaje się paliwo i je rozrzedza (obserwował dokładnie i wzrósł trochę stan oleju) - mówi że paliwo może powodować głośniejszą pracę popychaczy.
Wg niego w aparacie / rozdzielaczu mogą być zniszczone jakieś oringi i przez to podaje za dużo paliwa.


Następny reguluje obroty śrubą do składu mieszanki, zapytaj mechanika ile obrotów tą śrubą zrobił, podpowiem że każda minuta ma znaczenie. jeżeli nią po prostu kręcił to możesz Panu podziękować.

Masz 2 wyjścia:

- wymiana rozdzielacza paliwa i przypadkiem na regulację nie jedź już do tego Pana.
- albo jedź do servisu Mercedesa lub najlepiej Boscha na diagnozę/regulację,
- wymień olej i filtr

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lut 25, 2006 9:50 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr lut 22, 2006 8:42 pm
Posty: 82
Lokalizacja: Poznań
georem pisze:
zapytaj mechanika ile obrotów tą śrubą zrobił, podpowiem że każda minuta ma znaczenie


Co znaczy że minuta ma znaczenie?
Podobno ustawił optymalnie pod względem CO.

_________________
MB - full contact
126 SEC 500 '86


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lut 25, 2006 11:02 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
Supermerc pisze:
Co znaczy że minuta ma znaczenie?
Podobno ustawił optymalnie pod względem CO.


Jeden obrót śrubą to jest 60 minut, czyli bardzo mały ruch jest dość znaczący. Kiedyś mechanik też przy mojej W116 kręcił na słuch, auto "paliło" 45-50l/100km przy spokojnej jeździe. To się ustawia przy różnych obrotach silnika, jeżeli skład mieszanki byłby odpowiedni to nie powinno się przelewać paliwo do oleju podczas jazdy. Może masz walnięty któryś z czujników/regulatorów, lub uszkodzony ten trzpień w rozdzielaczu. Przyczyn naprawdę może być kilka, ale ja bym regulowanie rozdzielacza zostawił na koniec i to komuś co ma doświadczenie w tych wtryskach. Nie znam historii Twoich napraw, ale spróbuj w tym Suchym Lesie u P. Mariusza. Bardzo konkretny gość, powiedz że polecają Go z klubowicze, zostawisz mu auto na 2-3 dni, On je przeglądnie i napewno nie wpędzi Cię w koszty, powie co jest i co powinno sie zrobić i Ty zdecydujesz.

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lut 26, 2006 9:24 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: sob lis 26, 2005 7:10 pm
Posty: 702
Lokalizacja: Siedlce woj.mazowieckie
Mam takie pytanie.Czy paliwo w oleju jest faktycznie czy to tylko sa słowa mechanika.To latwo wyczuć wyjmując chociażby bagnet i przystawiając do nosa można wyczuć czy faktycznie jest z opleju czuć benzynę. Mnie się Jjakos nie chce w to wierzyć.Jak stan oleju widocznie się podnosi to benzyny musiało by być w oleju przynajmniej powyżej 0,5 litra, a to jest bardzo dużo, zwlaszcza że na cieplym silniku jakaś część benyzny powinna odparować.
I kolejne pytanie czy masz skrzynię automat i czy nie ubywa z niej plynu?

_________________
MB 210 3,2 Pb +lpg, full opcja
wersja USA, 1999 r, kolor gold
MB 126 300 SE, 89 r - sprzedany


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lut 26, 2006 9:40 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
stanleym126 pisze:
I kolejne pytanie czy masz skrzynię automat i czy nie ubywa z niej plynu?


No nie spotkałem jeszcze W126 V8 ze skrzynią ręczną, nawet jeżeli by ubywało oleju w skrzyni to nie dostanie się do silnika.

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lut 26, 2006 1:02 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 06, 2004 3:54 pm
Posty: 137
Lokalizacja: z Zachodu :)
georem pisze:
nawet jeżeli by ubywało oleju w skrzyni to nie dostanie się do silnika.


A w przypadku uszkodzenia wewnetrznego chlodnicy? :)


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lut 26, 2006 3:23 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr lut 22, 2006 8:42 pm
Posty: 82
Lokalizacja: Poznań
A co myślicie o regulatorze/module ciśnienia paliwa. To chyba ten na boku rozdzielacza wtrysku. Jak go ewentualnie sprawdzić? :-?

_________________
MB - full contact

126 SEC 500 '86


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lut 26, 2006 4:06 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: sob lis 26, 2005 7:10 pm
Posty: 702
Lokalizacja: Siedlce woj.mazowieckie
No nie spotkałem jeszcze W126 V8 ze skrzynią ręczną, nawet jeżeli by ubywało oleju w skrzyni to nie dostanie się do silnika.[/quote].
Właśnie kolega mial przypadek,żę w automacie caly czas ubywało oleju, natomiast przybywało go w silniku i okazalo sie,żę uszkodzony byl mebranowy modulator cisnienia i zasysało olej ze skrzyni do silnika.

_________________
MB 210 3,2 Pb +lpg, full opcja
wersja USA, 1999 r, kolor gold
MB 126 300 SE, 89 r - sprzedany


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lut 26, 2006 4:37 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 06, 2004 3:54 pm
Posty: 137
Lokalizacja: z Zachodu :)
Supermerc pisze:
A co myślicie o regulatorze/module ciśnienia paliwa.


A co mamy o nim myslec? Fajne urzadzenie ;)

Rozumiem, ze bedziesz sie staral za wszelka cene wymienic wszystkie pozostale elementy ukladu zasilania, zanim sie poddasz i pojedziesz do kogos, kto Ci wyreguluje auto?

Dodano po 2 minutach.:

stanleym126 pisze:
Właśnie kolega mial przypadek,żę w automacie caly czas ubywało oleju, natomiast przybywało go w silniku i okazalo sie,żę uszkodzony byl mebranowy modulator cisnienia i zasysało olej ze skrzyni do silnika.


Z tego co kojarze modulator podlaczony jest do ukladu podcisnienia. Uklad podcisniania zas, zasilany jest z okolic kolektora dolotowego - wiec niby jakim cudem olej zasysany ze skrzyni mialby sie dostac do miski olejowej silnika???


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lut 26, 2006 8:48 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
lewandek pisze:
A w przypadku uszkodzenia wewnetrznego chlodnicy? :)


Wiedziałem, że ktoś na tą drogę zwróci uwagę (moim zdaniem to jedyna droga), jednak jest na tyle długa i kręta że mi się o tym nie chciało pisać [zlosnik]

Dodano po 52 sekundach.:

stanleym126 pisze:
Właśnie kolega mial przypadek,żę w automacie caly czas ubywało oleju, natomiast przybywało go w silniku i okazalo sie,żę uszkodzony byl mebranowy modulator cisnienia i zasysało olej ze skrzyni do silnika.


W W126 V8?

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lut 26, 2006 9:57 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr lut 22, 2006 8:42 pm
Posty: 82
Lokalizacja: Poznań
georem pisze:
Wiedziałem, że ktoś na tą drogę zwróci uwagę (moim zdaniem to jedyna droga), jednak jest na tyle długa i kręta że mi się o tym nie chciało pisać


Rozszaleliście się.
W oleju czuć benzynę. Moja skrzynia na benzynę nie pracuje. :)

Dodano po 2 minutach.:

Supermerc pisze:
A co myślicie o regulatorze/module ciśnienia paliwa.


Dlatego pytam, ponieważ wydaje się, że na wszystkie cylindry idzie więcej paliwa.

_________________
MB - full contact

126 SEC 500 '86


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lut 26, 2006 10:11 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 06, 2004 3:54 pm
Posty: 137
Lokalizacja: z Zachodu :)
Supermerc pisze:
Dlatego pytam, ponieważ wydaje się, że na wszystkie cylindry idzie więcej paliwa.


Sprawdz koniecznie przewody paliwowe od zbiornika do wtrysku - moze maja za duza srednice i dlatego tak sie dzieje? :)

Przeciez na poczatku dostales juz odpowiedz, ze trzeba wyregulowac mieszanke - wtedy przestanie sie zalewac - ale widze, ze uparcie probujesz naprawic to uszkodzenie inna metoda. Podpowiem Ci - do czasu az nie wyregulujesz mieszanki (o ile da sie ja wyregulowac) nie dlub przy niczym innym, bo doprowadzisz do sytuacji, kiedy za pare tygodni pojawi sie Twoj post w kaciku "Sprzedam".


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lut 27, 2006 8:39 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr lut 22, 2006 8:42 pm
Posty: 82
Lokalizacja: Poznań
Czy ktoś potrafi mi jednoznacznie odpowiedzieć czy rozdzielacz wtrysku od 126 560 SEL z 1990r jest taki sam jak 500 SEC z 1986 (oba drugiej generacji)??? Czy będzie pasował?
Numer różni się trochę:
0 438 101 016 - 560 SEL 90
0 438 101 017 - 500 SEC 86

_________________
MB - full contact

126 SEC 500 '86


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lut 27, 2006 8:46 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 06, 2004 3:54 pm
Posty: 137
Lokalizacja: z Zachodu :)
Supermerc pisze:
Czy ktoś potrafi mi jednoznacznie odpowiedzieć czy rozdzielacz wtrysku od 126 560 SEL z 1990r jest taki sam jak 500 SEC z 1986 (oba drugiej generacji)???


Spojrz na numery i sam sobie jednoznacznie odpowiedz. Obudowa jest taka sama - gwinty na srubki i wymiary tez.


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lut 27, 2006 8:52 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr lut 22, 2006 8:42 pm
Posty: 82
Lokalizacja: Poznań
lewandek pisze:
Supermerc pisze:
Czy ktoś potrafi mi jednoznacznie odpowiedzieć czy rozdzielacz wtrysku od 126 560 SEL z 1990r jest taki sam jak 500 SEC z 1986 (oba drugiej generacji)???


Spojrz na numery i sam sobie jednoznacznie odpowiedz. Obudowa jest taka sama - gwinty na srubki i wymiary tez.


Tak, ale mogła być np. inna przepustowość, wydajność itp.
Proszę o jednoznaczną radę.

_________________
MB - full contact

126 SEC 500 '86


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 45 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl