pucek-benz pisze:
Gerri, czytam twoje opracowanie odnośnie ASD. Jak sprawdzic kody błedy w momnecie gdy auto posiada tylko ABS? Jesli ma znaczenie to moje auto jest z 89 roku, model 230ce.
Nie sprawdzisz, bo w tych latach ABS nie miał pamięci.
pucek-benz pisze:
Czy poprawnym jest sprawdzanie czujników ABS/ASD poprzez pomiar rezystancji oraz pomiar napięcia, podczas kręcenia kołem, jesli tak jakie powinny byc poprawne wartości napiecia? Czy chodzi tu o napiecie zmienne?
Tak - jest to sposób zalecany przez producenta.
Ok. 1 obrót na sekundę - ok. 0.4V (oczywiście zmiennego!)
Od siebie dodam (o czym już pewnie pisałem), że w przypadkach wątpliwych podpinamy do czujnika omomierz, i mocno naciągamy kabel czujnika na odcinku, na którym "pracuje" (czyli pomiędzy wspornikiem na wahaczu i wspornikiem na nadwoziu) Czasami kabel jest w tym miejscu przełamany, jednak usterka nie ujawnia się przy zwykłym pomiarze oporności, lecz dopiero w czasie jazdy.