MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt sie 08, 2025 4:33 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: pt mar 27, 2009 11:06 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lis 04, 2006 6:10 pm
Posty: 1380
Lokalizacja: Goleniów
Podzelam zdanie kolegi, praktycznie w wiekszości aut wyciołem kata i nic złego to nie spowodowało, jedynie raz jak po wycięciu kata w CE wstawiłem strumiennice, to troche strzelała w wydech jak schodziła z obrotów :lol:
A gdy poszła w ruch rura to wszystko było oki

_________________
Pozdrawiam Mati.
W140 S500 Coupe 94r.
Częśći do W140
Ex:W124 230 TE 86r.;W124 300 CE 89r.; W123 300 D 78r.; W124 300 CE 24V


Na górę
 Tytuł:
Post: pt mar 27, 2009 11:30 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 18, 2006 9:02 pm
Posty: 3164
Numer GG: 4094058
Lokalizacja: Warszawa--> Leoncin
No mi w CE też lubi "pruknąć" albo zabrzęczeć czasami (mimo dobrego stanu) .. ale to też zależy jak się ustawi ten nawiedzony KE.
A jak już jesteśmy w temacie: Ma ktoś na sprzedaż rurę 2,5" ? tak na dł. ok 70zm

_________________
Chrome N Paint Custom Shop
Lakiery House Of Kolor / Felgi Dayton Wire Wheels


Cadillac DeVille Lowrider
Chevy '64 Impala SS Lowrider
C123 280CE
S124 250D
Lincoln Town Car -ex
C124 300CE 24V -ex
W126 420SEL Cali. -ex
W123 240D '84 -ex
W123 200D -ex


Na górę
 Tytuł:
Post: sob mar 28, 2009 5:05 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr wrz 12, 2007 12:21 pm
Posty: 1031
Lokalizacja: texaS
ja tez mialem wyciętego KAT-a w swoim M102 i gdyby nie to że miałem tam gaz to by było ok ale... ale gaz musi miec gdzie się rozprężać i dzwonił mi cały układ wydechowy na gazie... pomogła strumienica i wszytsko wróciło do normy i ciszy :)

_________________
kaszanka polskim kawiorem!!!
---------------------------------------------------------
S210 E290 TDT 97
W124 E250D 93
W124 230E 85 LPG ex
W201 200E 85 LPG ex
W123 200D 79 ex


Na górę
 Tytuł:
Post: sob mar 28, 2009 11:15 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn lut 04, 2008 5:11 pm
Posty: 205
a czy w W140 tez nie powinno nic się stać złego po wywaleniu kata, tez mi brzęczy jak poldek na wysokich, myslę ze może by go wywalić ? a i mam w nim gaz ?

_________________
W140-500SE-LPG sekwencja
W126-500SE-LPG blos

Gdybym chciał walczyć z każdym idiotą na forum brakło by mi życia.


Na górę
 Tytuł:
Post: sob mar 28, 2009 11:20 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lis 04, 2006 6:10 pm
Posty: 1380
Lokalizacja: Goleniów
Ja w swoim S500 wywaliłem katy i wstawiłem rury, auto nabrało jeszcze więcej wigoru, ładniej chodzi, widze w tym same plusy, oprócz oczywiście wiekszej emisji spalin i możliwych kłopotów na przeglądach

_________________
Pozdrawiam Mati.
W140 S500 Coupe 94r.
Częśći do W140
Ex:W124 230 TE 86r.;W124 300 CE 89r.; W123 300 D 78r.; W124 300 CE 24V


Na górę
 Tytuł:
Post: sob mar 28, 2009 5:41 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: sob lis 20, 2004 6:02 pm
Posty: 1919
Numer GG: 12453483
Lokalizacja: Warszawskie Jelonki
Nie sądzę aby 20-letni katalizator wogóle działał.
Wyjmowałem ostatnio z Ibizy i Chryslera Visiona.
W Ibizie 1999r. analiza spalin była robiona przed wyjęciem katalizatora i miesiąc później.(przy okazji przeglądu po stłuczce) .
Znajomy diagnosta powiedział, że nie ma prawie żadnej różnicy w wykresie.
Proponuję nie wstawiać strumienicy tylko w katalizatorze wyciąć literę U, odgiąć blachę, wydłubać wkład i zaspawać spowrotem.
W Ibizie urwany wkład zatkał przepływ spalin i wózek się dławił.


Na górę
 Tytuł:
Post: sob mar 28, 2009 7:51 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lip 19, 2007 8:48 pm
Posty: 376
Lokalizacja: Kraków
a może brzeęczy osłona katalizatora???? u mnie tak było. wywaliłem tą osłonę pomalowałem kata i na razie jest spokój.

_________________
W124 230E 89'Skóra ASD.Klima.Automat...to jest to:)


Na górę
 Tytuł:
Post: pn mar 30, 2009 9:30 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob lis 18, 2006 4:41 pm
Posty: 204
Lokalizacja: Kołobrzeg
Niecały rok temu wstawiłem katalizator uniwersalny. Czas roboty koło 2 godziny ze stygnięciem starego kata. Całość koło 400 zł, a za stary katalizator wziąłem jeszcze 100, bo gościu skupuje...... narazie sprawdza się wyśmienicie, więc ze swojej strony polecam :)

_________________
w124 200e... och:D


plus lpg:)


Na górę
 Tytuł:
Post: pn mar 30, 2009 9:37 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 11, 2004 7:01 pm
Posty: 810
Numer GG: 7505845
Lokalizacja: Grzebień k/Radomska (51.0302, 19.4963)
No wiec dzisiaj problem rozwiazany - katalizator zostal amputowany, po wycieciu okazalo sie ze wklad prawie nie istnial a jego szczatki powodowaly przepieknie wkurzajace brzeczenie - wstawiony zostal kawal rury, auto zaczelo pracowac cicho jak sie nalezy, zdaje sie miec delikatnie wiekszego kopa, choc moze to tylko autosugestia - generalnie jestem zadowolony a koszt operacji to 100 PLN [zlosnik] .

_________________
W202 C180 1994r. Manual @ White
EX: S124 200 TE 1990r. Automatic @ Arctic White
W124 200 E 1991r. Manual @ Metallic Blue-Black
EX: W123 200 D 1985r. Manual @ White
EX: W123 300 D 1981r. Automatic @ White


Na górę
 Tytuł:
Post: pn mar 30, 2009 9:50 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr wrz 12, 2007 12:21 pm
Posty: 1031
Lokalizacja: texaS
kat zawsze osłabia! więc operacja wyjęcia kata zawsze doda wigoru autu

_________________
kaszanka polskim kawiorem!!!

---------------------------------------------------------

S210 E290 TDT 97

W124 E250D 93

W124 230E 85 LPG ex

W201 200E 85 LPG ex

W123 200D 79 ex


Na górę
 Tytuł:
Post: czw kwie 30, 2009 8:49 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 11, 2004 7:01 pm
Posty: 810
Numer GG: 7505845
Lokalizacja: Grzebień k/Radomska (51.0302, 19.4963)
Powracam do tematu bo niestety parenascie dni temu zaczely sie dziwne efekty dzwiekowe (ja to mam pecha do ukladow wydechowych w kazdym aucie cos...) - otoz ja widac dwa posty wyzej wywalilem kat. i wstawilem rure - bylo pieknie ale ostatnio pojawil sie objaw taki ze przy przyspieszaniu po osiagnieciu 70-80km/h i pozniej okolo 110km/h sluchac potezne buczenie w calym aucie - nie pyrkolenie jak przy dziurawym wydechu, ktore zreszta obejrzalem i sa OK tylko wlasnie taki buczacy rezonans - czy to mozliwe ze pojawilo sie to w wyniku amputacji kata ? - i czemu nie od razu/kilka dni po, tylko jakis czas po operacji... czy sadzicie ze wstawienie strumienicy moze zalatwic problem ? - jeden z kolegow wyzej widze mial podobny efekt ale na gazie - ja gazu nie mam... przez to buczenie jazda na trasie to masochizm praktycznie powyzej 80 caly czas buczy lub rezonuje... :cry:

_________________
W202 C180 1994r. Manual @ White
EX: S124 200 TE 1990r. Automatic @ Arctic White
W124 200 E 1991r. Manual @ Metallic Blue-Black
EX: W123 200 D 1985r. Manual @ White
EX: W123 300 D 1981r. Automatic @ White


Na górę
Post: czw kwie 30, 2009 10:54 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn sty 08, 2007 6:35 pm
Posty: 885
Lokalizacja: Wro
Ja kupiłem katalizator z wkładem ceramicznym (metaliczne są głośniejsze) firmy AWG Polonez. Zadzwoniłem do nich (nie handlują detalem) i umówiłem się z jednym z ich sprzedawców. Nowy kat z wkładem ceramicznym kosztował mnie 350 zł + 100 zł montaż(tłumikarze chcieli mi go sprzedać za 700! + montaż !).

Nie przejmuję się problemami na przeglądach, jeżdżę w spokoju już dwa lata, w tym rok na LPG - wg mnie produkt jest godny polecenia.

_________________
ex. W124 E220 ASB, BRC Seq 24
ex. Corolla E11 1.4
ex. Toledo I 1.8, BRC II Gen


Na górę
 Tytuł:
Post: pt maja 01, 2009 7:26 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob lis 18, 2006 4:41 pm
Posty: 204
Lokalizacja: Kołobrzeg
Cremek pisze:
otoz ja widac dwa posty wyzej wywalilem kat. i wstawilem rure - bylo pieknie ale ostatnio pojawil sie objaw taki ze przy przyspieszaniu po osiagnieciu 70-80km/h i pozniej okolo 110km/h sluchac potezne buczenie w calym aucie - nie pyrkolenie jak przy dziurawym wydechu, ktore zreszta obejrzalem i sa OK tylko wlasnie taki buczacy rezonans

Postaraj się zaobserwować, czy jest to związane z wydechem, czy może raczej z wyciem mostu, albo zużytymi łożyskami w nim, lub na wale itd. Być może dotąd brzęczący katalizator zagłuszał Ci wał, a po rozwiązaniu kwestii kata w euforii nie zaobserwowałeś na początku tego wycia ??;)

_________________
w124 200e... och:D





plus lpg:)


Na górę
 Tytuł:
Post: pt maja 01, 2009 9:35 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 11, 2004 7:01 pm
Posty: 810
Numer GG: 7505845
Lokalizacja: Grzebień k/Radomska (51.0302, 19.4963)
Meeta pisze:
Postaraj się zaobserwować, czy jest to związane z wydechem, czy może raczej z wyciem mostu, albo zużytymi łożyskami w nim, lub na wale itd. Być może dotąd brzęczący katalizator zagłuszał Ci wał, a po rozwiązaniu kwestii kata w euforii nie zaobserwowałeś na początku tego wycia ??;)


Kurcze, jakos ciezko mi uwierzyc ze to moze byc wal, objaw nie wystepuje na zimnym motorze, dopiero po przejechaniu kilku/kilkunastu kilometrow w zaleznosci od temp. zewn., objaw wystepuje dopiero od ok. 70km/h, potem okolo 90 cisza i ponawia sie ok. 100/110km/h (tylko na wcisnietym gazie, po odpuszczeniu pedalu cisza zupelna), a wal chyba kreci sie caly czas niezaleznie czy gaz mam odpuszczony czy wcisniety do oporu... most moim zdaniem juz calkiem odpada, wczesniej w W123 mialem most juz mocno wyeksploatowany i nie wydawal takich odglosow, to byl zupelnie inny zakres dzwieku :-)...

_________________
W202 C180 1994r. Manual @ White
EX: S124 200 TE 1990r. Automatic @ Arctic White
W124 200 E 1991r. Manual @ Metallic Blue-Black
EX: W123 200 D 1985r. Manual @ White
EX: W123 300 D 1981r. Automatic @ White


Na górę
 Tytuł:
Post: sob maja 02, 2009 12:41 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn sty 08, 2007 6:35 pm
Posty: 885
Lokalizacja: Wro
To może być osłona na kolektorze wydechowym (o ile taką masz).

Mi brzęczała tak od około 2800 do 3200 obrotów - przyspawałem i był spokój (na 2 lata).

_________________
ex. W124 E220 ASB, BRC Seq 24
ex. Corolla E11 1.4
ex. Toledo I 1.8, BRC II Gen


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl