MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob lip 05, 2025 3:43 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: śr cze 28, 2006 4:20 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw sty 13, 2005 9:02 pm
Posty: 1528
mza pisze:
W sumie to urodziłem się w Świdnicy.



hehe! ja tez tylko ze juz tam od dluugich lat nie mieszkam! ale bardzo ladne miasteczko.

pozdrawiam. [oczko]

_________________
S123 230TE '81+pare innych


Na górę
 Tytuł:
Post: śr cze 28, 2006 5:02 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr mar 29, 2006 1:56 pm
Posty: 1050
Lokalizacja: Świdnica/Poznań
Witam

mza pisze:
wskaż mi Zakład - może być w Świdnicy, gdzie mi to zrobią.

W Dzierżoniowie za pocztą jest mechanior śmigał jeszcze 3 lata wstecz na złotówie w Świebodzicach
Telefon ma zmieniony bo nie mogłem się z nim połączyć
Za pocztą jest podwórze stare garaże po ciężarówkach on tam robił Gościu skromny jeździł 123 z przełożonym motorem o jakiejś 500 ty
Ale do rzeczy
Gostek jest niesamowity ludzie z Dzierżoniowa powinni Go znać i jego nr telefonu znać go też powinni w serwisie we Wrocku bo jak ludzie mówili to jak mają jakiś większy problem to po niego jadą
Zapodajcie o chociaż tel. do Niego ludkom z Dzierżoniowa byłem u niego 2 razy o poradę i raz dzwoniłem jak w Poznaniu zaczęli mi czarować na temat pompy wtryskowej itd podał mi przez telefon co mam zrobić i było ok.
Nie napisałem, że:
mza pisze:
do tego 120pln? robocizna


A tak na marginesie jak masz tłok w pracy to Ci zawór nie ma prawa wpaśc do cylindra prawda?

jak będziecie mieli namiary na gośćia to zapodajcie je na forum naprawdę GOŚĆ że CZAPKI Z GŁÓW !!!

Dodano po 14 minutach.:

Jak się nie uda to uruchomię swoich znajomych ze Świdnicy w przyszłym tygodniu [zlosnik]
pozdro

_________________
wojtyla


Na górę
 Tytuł:
Post: śr cze 28, 2006 6:19 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 13, 2003 8:09 pm
Posty: 4194
Lokalizacja: Szczecin
Borat pisze:
caly syf (ktory w starych silnikach jest przydatny

Kocham ten tekst i podobne :)

Wojtyla pisze:
pierścienie na zamkach

Na jakich zamkach? Dwusuw? Coś przegapiłem? ;)

A poza tym,. to (s)pokój drodzy forumowicze :D

_________________
W107024 '77 Smoczyca, za niedługo będzie już 10 lat razem.
w trakcie namyślania się: W116; ex: W201018 '90 Murzyn.

"bułka tarta to nasz narodowy symbol bohaterski... to nasz wkład w światową kuchnię"


Na górę
 Tytuł:
Post: śr cze 28, 2006 7:35 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz sty 08, 2006 7:28 pm
Posty: 351
Lokalizacja: Konin
no oleu mi wziol na 8 tys około 0,7L więc chyba troszke tego jest, silnik ma mały przebieg, samochód był sprowadzony z włoch jestem jego pierwszym włascielem w Polsce a we Włoszech pierwszą rejestracje miał dopiero w 98r (oczywiście papiery na to są) znajomy mi go sicągał mówił ze samochód miał być w salonie na wystawie ale poźniej salon skaoswano bo coś większego tam pobudowano stąd ta niecodzienna data rejestrracji. Zrobie tak że za 2 tys km wymienie olej na 10w40 i zobaczymy co i jak,

Czyli jak troche doleje tego 10w40 to sie nic niestanie bo nie chce kupowac 1l )w40 jak mam jeszcze 10w40 i stoi nieuzywany

_________________
124 CE 92r 2.0 Nitro (LPG) VIN WDB1240411B800530 M 102.963


Na górę
 Tytuł:
Post: śr cze 28, 2006 8:46 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 13, 2003 8:09 pm
Posty: 4194
Lokalizacja: Szczecin
janus pisze:
na 8 tys około 0,7L

No to się ciesz. Nie znam instrukcji obsługi, ale dla M102 wynik poniżej 100 ml na 1kkm jest co najmniej dobry lub nawet b. dobry.

janus pisze:
Czyli jak troche doleje tego 10w40

Niezależnie od dalszego toku dyskusji, odpowiedź dostałeś od razu.
aegm pisze:
troche mozna dolac! nic mu nie bedzie!


A tak w ogóle, to rozmówki o mieszaniu oraz wyższości Świąt i boskim nagarze :D były ćwiczone już kilkukrotnie. Proponuje zajrzeć do archiwum.


Małe uzupełnienie tylko:
Wojtyla pisze:
motor bierze olej głownie na trasie a nie w mieście (dlugie utrzymywanie wysokich obrotów)

Według moich informacji, silnik głównie pali olej jak jest zimny (częste rozruchy i krótkie trasy w mieście) oraz przy wysokich obrotach, a to ostatnie można zrobić prawie że na 100 m ulicy ;), a na trasie praktycznie nie wyjść poza 3000 rpm. Osobiście z M102 zawsze wyciskam znacznie więcej niż z M117, sam nie wiem dlaczego. Chyba jechać nie chce :D

_________________
W107024 '77 Smoczyca, za niedługo będzie już 10 lat razem.
w trakcie namyślania się: W116; ex: W201018 '90 Murzyn.

"bułka tarta to nasz narodowy symbol bohaterski... to nasz wkład w światową kuchnię"


Na górę
 Tytuł:
Post: czw cze 29, 2006 7:45 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 22, 2005 7:38 am
Posty: 365
Lokalizacja: Jelenia Góra, Wrocław
Wojtyla pisze:
Nie napisałem, że:
mza napisał:
do tego 120pln? robocizna

No jak bez ściągania głowicy...rozumiem, że trzeba mieć jakiś patent, aby podeprzeć zawór?
Jak znajdę chwilkę to się wybiorę do Dzierżoniowa, dzieki za info.

_________________
Pozdrówka,
MB W124 220 TE, MB C140 S420 Coupe


Na górę
 Tytuł:
Post: czw cze 29, 2006 9:11 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 13, 2003 8:09 pm
Posty: 4194
Lokalizacja: Szczecin
mza pisze:
patent

Obrót wału albo podłączenie ciśnienia na cylinder. Pierwsze bywa upierdliwe (np. u mnie). To chyba miał na myśli
Wojtyla pisze:
jak masz tłok w pracy to Ci zawór nie ma prawa wpaśc do cylindra

Tłok w górnym położeniu, niezależnie od suwu ;)

Drugie rozwiązanie jest lekko desperackie, nie zawsze skuteczne i może być niebezpieczne.
Jest jeszcze 3 wyjście, ale mniejsza o to.

Pytanie podstawowe brzmi, czy są w ogóle wskazania do wymiany uszczelniaczy :)
Komplet Ehrlinga(?) do mojego M117 kosztuje na pewno więcej, niż wskazał kolega Wojtyla. Oryginał = cena jeszcze w górę.

_________________
W107024 '77 Smoczyca, za niedługo będzie już 10 lat razem.
w trakcie namyślania się: W116; ex: W201018 '90 Murzyn.

"bułka tarta to nasz narodowy symbol bohaterski... to nasz wkład w światową kuchnię"


Na górę
 Tytuł:
Post: pt cze 30, 2006 4:42 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr mar 29, 2006 1:56 pm
Posty: 1050
Lokalizacja: Świdnica/Poznań
Witam
Wookee pisze:
Na jakich zamkach? Dwusuw? Coś przegapiłem?

no niestety zamki posiadają również pierścienie tłokowe silników czterosuwowych i diesla (dwusuwy mają problem taki iż pierścionki nie mogą sięobracać w tłoku [zlosnik] )
jeżeli Ktoś sobie życzy to mogę na priva zapodać tekst z MERCEDESA mowa jest luz na przecięciu a obok na rysunku powiększanie luzu zamka pierścienia tłokowego....
zamki również są na półstożkach zaworów i panewkach
A co do uszczelniaczy to zrobię w tygodniu relację bo mam motor wyjęty ale nie rozebrany
pozdro

_________________
wojtyla


Na górę
 Tytuł:
Post: pt cze 30, 2006 7:48 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob gru 11, 2004 10:27 pm
Posty: 1053
Lokalizacja: SOPOT (GAS) i (GSP)
Dłuuuugo walczyłem ze sobą żeby..... nie pisać po raz któryś na ten temat ale nie wytrzymałem czytając np ten post:

Borat pisze:
proponuje szybko wylac syntetyka i zalac dobrym mineralnym. ja tez tak zrobilem i ladnie mi wszystkie uszczeleczki przeplukalo....uszczelnienia zaworow, uszczelke pod glowica, uszczelnienie na wale korbowym....
jak bierze olej to zmieniaj ino myk :)

Wiem że mój pogląd na tą sprawę to głos jeden z wielu i dla jednych bedzie słuszny, dla innych bzdurą. Na ten temat mógłbym napisać kilkanaście stron ale nie mam tu tyle miejsca więc wszystko "uproszczę". :) Moja opinia może być kontrowersyjna ale każdy ma prawo do swojego zdania. [zlosnik]
Wyjdźmy z jednego ważnego i jednoznacznego założenia - olej syntetyczny pod każdym względem i zawsze jest lepszy od mineralnego czy półsyntetyka. Wiele parametrów ma wyraźnie lepsze choćby temperaturowe, smarujace, przeciwutleniajace, antykwasowe itd.

Borat pisze:
(...) to powoli caly syf (...) sie wyplucze (...) mozna obadac co sie dzieje po ocenie koloru oleju, po tym ile bierze i cisnieniu oleju (bedzie spadac..). (...) uwazam ze w tej sytuacji powinienes jak najszybciej wylac to z silnika i wlac mineralny

Każdy nowoczesny olej ma dodatki płuczące tak syntetyk jak i minerał. Wbrew pozorom i opinii pod tym względem wcale się zbytnio nie różnią. Za to właściwości smarne syntetyk ma dużo lepsze więc nie wiem dlaczego "uszczelnienia na zaworach pojda sie gonic. w najgorszym wypadku pierscionki do wymiany". Nie zgadzam się z tym absolutnie.

Skąd więc opinia że olej syntetyczny wypłukuje bardziej? Po prostu (w uproszczeniu) każdy silnik nawet nowy "brudzi" olej produktami spalania. Tyle że syntetyk może go sporo więcej zaabsorbować i rozpuścić w sobie a wtedy faktycznie mniej się osadza w silniku. Można uzyskać taki sam efekt czystego silnika przy oleju mineralnym - wystarczy go wymieniać co 3-4 tyś km. bo po tym przebiegu olej mineralny jest "nasycony brudem" więc reszta osadza się w silniku. Najlepiej wtedy przepuścić go przez wirówkę olejową (tak sie robi na statkach) i można go używać kolejne 3-4 tyś km. Ot i cała tajemnica.

Borat pisze:
(...) to powoli caly syf (ktory w starych silnikach jest przydatny : uszczelnia, trzyma kompresje itd).

Żaden syf nie jest w silniku przydatny! Silnik ma wtedy większe opory ruchu, wyższą temperaturę pracy, gorsze smarowanie. To nie syf a pierścienie idealnie dolegające mają trzymać kompresję. Zasyfiony pierścień gorzej trzyma od czystego, sprężystego (nie mylić ze zużytym). A że nie jest już tak szczelny to więcej produktów spalania przepuszcza i brudzi olej oraz silnik. I taki proces postępuje w kółko. Najlepiej trzymać silnik w czystości od początku :)
Borat pisze:
(...) oleje mineralne tez sa dobre i kiedys na tym smigaly silniki

Z tym się jak najbardziej zgadzam.[zlosnik]

Pozostaje pytanie czy stosować lepszy olej syntetyczny. Niewątpliwie tak - można zawsze (przecież spełnia wszelkie normy). Dla mnie jest to jedyna alternatywa do silników mocno obciążonych a w szczególności z turbiną . Przy wyższej temperaturze spalania LPG (czy alternatyw dla ON) :) też ma znaczące i niezaprzeczalne plusy. [zlosnikz] Ma kilka zalet i jedną wadę - jest dużo droższy. Aspekt ekonomiczny pozostawiam każdemu do indywidualnej oceny. Przecież zawsze można jezdzić tanim Trabantem. [zlosnik] [zlosnik]

P.S. janus Jeżeli 0W40 to pełny syntetyk a 10W40 półsyntetyk to ja bym nie mieszał. Ewentualnie odwrotnie i to w małej ilości (do 10%).

_________________
Andrzej
W126 300SE '90 - chyba nikt nie ma większego wypasu VIN
W126 300SEL '86 - oryginalny lakier i bez rdzy
W126 300SE '86 - LPG od 1995r
W124 200D '86 - został dawcą dla wielu
W115 240D 3.0 - był ze mną 20 lat... sprzedany :(


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lip 06, 2006 6:26 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr mar 29, 2006 1:56 pm
Posty: 1050
Lokalizacja: Świdnica/Poznań
Witam

Wojtyla pisze:
Witam
Wookee napisał:
Na jakich zamkach? Dwusuw? Coś przegapiłem?

no niestety zamki posiadają również pierścienie tłokowe silników czterosuwowych i diesla

może foto ze skanów:
http://mackuz.bolinko.org/is/img4/1152202731_11.jpg

i dlaczego motor pali olej:
http://mackuz.bolinko.org/is/img4/1152202264_10.jpg

pozdro

Dodano po 3 minutach.:

musiałem dać zbliżenie ,następnym razem będzie lepiej

http://mackuz.bolinko.org/is/img4/1152203110_11a.jpg

,następnym razem będzie lepiej

pozdro

_________________
wojtyla


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lip 06, 2006 9:55 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn mar 27, 2006 12:23 am
Posty: 330
Lokalizacja: Warszawa
aegm pisze:
nie no ty z pewnoscia tez masz racje bo ja tez na pewno wolalbym zalac ( jak juz nie wiadomo co bylo wczesniej lane) minerala niz pelnego syntetyka! tylko mi chodzilo ze jak silnik jest jeszcze gut a nie 500tys.km to zaczalbym spokojnie od "polowki".a do MB z przebiegiem ok.300tys. nigdy nie wlalbym fullsyntetyka, bo jak sie to skonczy to raczej jest wiadomo. ja u siebie mam ok.300tys. i uzywam polsyntetyka i jest super.


Co to za bzdury? :o [szalone]
Do mojego dawnego 280E (M110) wlalem PELEN syntetyk przy 325kkm. Zrobilo sie ciszej, lepsze reakcje cisnienia oleju na zwiekszanie obrotow. Zuzycie oleju SPADLO diametralnie.


Zmiana na syntetyk ZAWSZE zapewni lepsze smarowanie. Oczywiscie, jezeli mamy do czynienia z motorem-padaka, uszczlnionym szlamem, nagarami i podobnym guanem, nastapi jego oczyszczenie (i w konsekwencji potencjalnie rozszczelnienie), co moze zaowocowac zwiekszonym zuzyciem oleju.

W porownaniu do mineralnego lub 'pol'syntetycznego (tak naprawde wiekszosc olejow 'pol'syntetycznych jest syntetyczna w ok. 30%) olej syntetyczny ma co do zasady zdecydowanie bardziej homogeniczna budowe czasteczkowa, a co za tym idzie, wyzszy wspolczynnik lepkosci. W skrocie - jego wlasciwosci fizyczne pozostaja znacznie bardziej stabilne wzgledem temperatury. W efekcie syntetyk nie gestnieje tak bardzo przy niskich temperaturach, ani nie rozrzedza sie tak bardzo jak minerlany przy temperaturych wysokich.

Czasami, przy wymianie z mineralnego na syntetyczny, zuzycie oleju moze wzrosnac. Wzrost ten bedzie czesto spowodowany jednak ewentualnymi wyciekami podczas postoju auta (rzadszy olej), natomiast w trakcie jazdy, zuzycie oleju moze byc mniejsze.

Obecnie w 500SEL mam zalany polsyntetyczny Mobil Super S (10W40). Wlalem go ze wzgledu na to, ze wczesniej auto zawsze mialo lany olej 10W40, a przez 4 lata przed moim zakupem stalo nie uzywane. Olej pozostaje czysciutenki, nie ma zadnych wyciekow, zadnego (zauwazalnego) zuzycia. Przy nastepnej wymianie moje M117 dostanie zapewne jedyny sluszny sok - Mobil 1 5W50. [cool]

Olej mineralny to pomylka.

Dodano po 3 minutach.:

AndyS pisze:
P.S. janus Jeżeli 0W40 to pełny syntetyk a 10W40 półsyntetyk to ja bym nie mieszał. Ewentualnie odwrotnie i to w małej ilości (do 10%).


Nic sie nie stanie - oleje mozna w zasadzie dowolnie mieszac. Problemem przy takiej operacji jest jednak to, ze nie wiadomo absolutnie, jakie beda wlasciwosci oleju, ktory powstanie... :-?

_________________
126.037 126.024 140.050 124.079 210.265 205.242 639.813
However much the Fatherland’s finest might appear to be the best in the world, you can’t help but wonder if the engineers lost themselves in a haze of technological overkill.
WhatCar? o W140 IX.1992


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lip 07, 2006 12:58 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob gru 11, 2004 10:27 pm
Posty: 1053
Lokalizacja: SOPOT (GAS) i (GSP)
psinthos pisze:
Zmiana na syntetyk ZAWSZE zapewni lepsze smarowanie.

[pub]

psinthos pisze:
AndyS pisze:
P.S. janus Jeżeli 0W40 to pełny syntetyk a 10W40 półsyntetyk to ja bym nie mieszał. Ewentualnie odwrotnie i to w małej ilości (do 10%).


Nic sie nie stanie - oleje mozna w zasadzie dowolnie mieszac. Problemem przy takiej operacji jest jednak to, ze nie wiadomo absolutnie, jakie beda wlasciwosci oleju, ktory powstanie... :-?


No - nadal odnoszę się do tego sceptycznie. Uczono mnie kiedyś że nie wolno ale czasy się zmieniają (i oleje też). :)
Poprę swój sceptycyzm cytatem znalezionym w internecie (POLUXOIL):

"Jak obchodzić się z olejem silnikowym?
Przy wymianie czy uzupełnianiu braków oleju, należy pamiętać o następujących zaleceniach:
* nie należy mieszać olejów różnych gatunków (mineralny / półsyntetyczny / syntetyczny);
* zaleca się mieszanie tylko olejów o tej samej klasie lepkości;
* wraz ze zwiększającym się przebiegiem samochodu możemy zmienić rodzaj oleju, przy czym zaleca się wymianę na oleje niższej klasy (0W... -> 5W... -> 10W... -> 15W...);"


Fakt - nie ma słowa ZABRONIONY - są "nie należy" i "zaleca się". Pozostawie to bez dalszego komentarza. [zlosnik]

_________________
Andrzej
W126 300SE '90 - chyba nikt nie ma większego wypasu VIN
W126 300SEL '86 - oryginalny lakier i bez rdzy
W126 300SE '86 - LPG od 1995r
W124 200D '86 - został dawcą dla wielu
W115 240D 3.0 - był ze mną 20 lat... sprzedany :(


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl