MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt lip 04, 2025 7:36 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: śr sie 16, 2006 9:46 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn maja 17, 2004 6:54 am
Posty: 2088
Lokalizacja: Kielce
Cytuj:

Pozostaję z wyrazami szacunku, agresywność zero



Cytuj:
*agresja-blad behawioralny

jak to pp mnie kiedys poprawił ;)

_________________
ex W123 280E "CZOŁG" sprawił że pokochałem M110
C123 280CE '79 "QP" Klimaanlage, ASB, heated seats, Lampewiperanlage, Becker Mexico with Kurier
C123 280CE "Carlsson"
W107 560sl
W108 280se 3.5 Rote Sau


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sie 16, 2006 10:59 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn lip 17, 2006 1:45 pm
Posty: 633
Lokalizacja: Dolny Śląsk
albo pragmatyczna optymalizacja relacji interpersonalnych w dialogu kontradyktoryjnym ;)

Pozostaję z wyrazami szacunku

_________________
Pozdrawia Leopold


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sie 16, 2006 8:43 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 13, 2003 8:09 pm
Posty: 4194
Lokalizacja: Szczecin
erio pisze:
agresja-blad behawioralny

Tam był [zlosnik] , więc się nie liczy [zlosnik] [oczko]
Bez agresji dalej byśmy siedzieli pod drzewami, bo nawet byśmy na nie weszli ;)

leopold pisze:
albo pragmatyczna optymalizacja relacji interpersonalnych w dialogu kontradyktoryjnym ;)

Pozostaję z wyrazami szacunku

Tylko w wypadku odpowiedniej prezentacji zewnętrznej, tj. takiej, która doprowadzi do szybkiego, precyzyjnego i najlepiej skutecznego przekazania własnego stanowiska osobie, która to wykazuje braki w zdolności do percepcji sygnałów o wartości semantycznej.

Proponuję powrócić do fascynującego tematu wyciskania kilku km/h więcej z 250D.
Mam nieodparte uczucie, że obroty, przy których silnik osiąga najwyższą moc, nie są równoznaczne z osiągnięciem Vmax dla danego biegu.

Pozdr.

_________________
W107024 '77 Smoczyca, za niedługo będzie już 10 lat razem.
w trakcie namyślania się: W116; ex: W201018 '90 Murzyn.

"bułka tarta to nasz narodowy symbol bohaterski... to nasz wkład w światową kuchnię"


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sie 17, 2006 12:09 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn lip 17, 2006 1:45 pm
Posty: 633
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Oczywiście, że nie, póki silnik dysponuje zapasem mocy. Na niskich biegach można silnik benzynowy rozkręcić w zasadzie nawet "na czerwone pole" obrotomierza (diesel sam z siebie nie da się kręcić tak bardzo), daleko poza obroty mocy maksymalnej i samochód wciąż przyśpiesza: bo pomimo przejścia na gałęź spadkową krzywej mocy, moc silnika wciąż przekracza moc strat. Ale konstruktorzy zawsze tak dobierają przełożenia w skrzyni, żeby na którymś tam biegu nie skończyły sie nam dopuszczalne obroty, tylko żeby osiągnąc Vmax i koniec zabawy.

No i trzeba jeszcze wziąźć pod uwagę, że oprócz oporu aero mamy tarcie zewnętrzne i straty wewnętrzne (osprzęt, układ przeniesienia napędu, klima itd.), straty na odkształcanie oponek itd. co pogarsza bilans. Producenci figlarze często zaś podają moc na wale silnika (nawet bez strat na osprzęt) zamiast znacznie mniejszej mocy "na kołach" - różnica potrafi być potężna. Ale w katalogu wygląda to cool....

Pozostaję z wyrazami szacunku,

_________________
Pozdrawia Leopold


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sie 17, 2006 12:59 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob maja 13, 2006 2:14 pm
Posty: 365
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
a może by tak założyć opony 125/65/15" [zlosnik] [zlosnik] [zlosnik]
powinien spokojnie pociągnąć o te 20km/h więcej :lol: tylko życzę powodzenia i dużo szczęscia w utrzymaniu auta na drodze [zlosnik]

PS. dołączam się do opinii kolegów, że znacznie lepszym rozwiązaniem jest zmiana samochodu (np. wersja AMG 500) niż bawienie się w "tuning" ;)

_________________
S210 E320 CDI Avantgarde 2000r.
W124 300D 1988r.
VW Golf II 1.6 + gaz
ex: W124, W201, W123 i wiele innych


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sie 17, 2006 10:16 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 22, 2005 7:38 am
Posty: 365
Lokalizacja: Jelenia Góra, Wrocław
Witam,
Widzę, że wątek zszedł na fizykę ... i dobrze.
Oczywiste jest, że moc jest ograniczeniem i dołożenie 16 biegów nie pomoże.
Jednak, przytaczane tu wzory nie uwzgledniają charakterystyki silników.
Jeżeli mówimy o zwiększeniu prędkości maksymalnej o parę procent to dodatkowy bieg może pomóc.
producent podaje vmax przy max mocy, gdyż jest to pewne, że na płaskim będzie wtedy jechał. czyli jeżeli (Mój bolid) dla 6400obr/min jest to 222km/h. Moc mówi, że dany obiekt (silnik) może być zdatny do wytworzenia odpowiedniej siły.
I teraz sedno: co jeżeli wiatr nie wieje z przodu tylko z tyłu? lub jedziemy z górki?
Oczywiście siła aby utrzymać nasz samochód z prędkością 222 km/h jest różna. Ale zawsze przy 6400 będzie to 222 km/h.
Więc trzeba by ta sprawę przedstawić tak:
Moc max przy pozwala skompensować siłę X, opory aerodynamiczne to a, opory toczenia to b (wszystkie koła droga, silnik, sprzęgło, skrzynia).
AUTO musi mieć pewien zapas, ten zapas jest różny dla różnych silników, ale jest.

Siła generowana przez silnik (F) jest iloczynem mocy i odwrotności prędkości (upraszczając).
Siła oporów jest wzrasta wraz z prędkością.
Aby przyspieszać F>X=a+b.

Te zalewności nie są liniowe, po to się robi wykresy mocy i momentu.

Obrazek

A wracając do zapasów, to mój bolid bez problemu rozpędza się do 240km/h, chociaż moc przy 240 (7000 obr/min) jest mniejsza niż przy 222km/h.
Zakładając, że dodaję sobie bieg, który pozwoli mi jechać przy 6400, 250 - zwiększam sobie prędkość max, korzystając z zapasu mocy.

Reasumując, kolega musi się rozpędzić do vmax, spisać obroty, sprawdzić, czy vmax osiąga po mocy max, czy przed mocą max, jeżeli przed mocą max (lub w punkcie mocy max) to nic mu nie pomoże, jeżeli po mocy max to n apewno wzrośnie jego vmax - zmieniając przełożenia).

także agresywność zero i wyrazy szacunku.
[/img]

_________________
Pozdrówka,
MB W124 220 TE, MB C140 S420 Coupe


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sie 17, 2006 10:24 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 13, 2003 8:09 pm
Posty: 4194
Lokalizacja: Szczecin
leopold pisze:
Jak widzisz, prędkośc max. zależy wyłącznie od mocy silnika i oporów

Chodziło mi leopold wyłącznie o to sformułowanie, z którego niejako wyprowadziłeś następnie konkluzję:
leopold pisze:
silnik natomiast osiąga moc maksymalną i... koniec przyspieszania


A mnie zawsze tłumaczyli, że:
mza pisze:
Jednak, przytaczane tu wzory nie uwzgledniają charakterystyki silników.

choć nie tak ładnie [zlosnik]

_________________
W107024 '77 Smoczyca, za niedługo będzie już 10 lat razem.
w trakcie namyślania się: W116; ex: W201018 '90 Murzyn.

"bułka tarta to nasz narodowy symbol bohaterski... to nasz wkład w światową kuchnię"


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sie 17, 2006 12:16 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn lip 17, 2006 1:45 pm
Posty: 633
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Szanowni Państwo,

sorry [cool] za bałagan, jaki wygenerowałem nieumiejętnie dyskutując. Pisząc, przepraszam za nieuprawniona familiaryzację, "Jak widzisz, prędkośc max. zależy wyłącznie od mocy silnika i oporów" i "agresja zero" miałem na myśli kolegę M@sę, który wydał mi się nieco zniecierpliwiony moim ględzeniem - przepraszam - natomiast umiesciłem moją odpowiedz pod wypowiedzią kol. Wookee'ego, ponieważ była jedynie wsparciem tej wypowiedzi.

Jak słusznie wskazał kol. Mza, są porządne samochody, dysponujące realnym zapasem mocy, zapewniającej zachowanie gwarantowanych osiągów w niesprzyjających warunkach drogowych. Czyli w sprzyjających można go wykorzystać na dodatkowe przyspieszenie. Pozwolę tu sobie na uwagę osobistą: niestety, mój klekot wyraźnie zapasu nie ma :cry: a poza tym przy 170 km/h zacząłem się bać [szalone], ma już bądź co bądź 16 lat...

Pozostaję z wyrazami szacunku

_________________
Pozdrawia Leopold


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sie 17, 2006 2:10 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn sty 31, 2005 8:44 am
Posty: 149
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
mza pisze:
A wracając do zapasów, to mój bolid bez problemu rozpędza się do 240km/h, chociaż moc przy 240 (7000 obr/min) jest mniejsza niż przy 222km/h.
Zakładając, że dodaję sobie bieg, który pozwoli mi jechać przy 6400, 250 - zwiększam sobie prędkość max, korzystając z zapasu mocy.

Wnoszę, że masz 4-biegowy automat (lub ręczna 5 - ostatnie przełożenie 1,0). Przy automacie 5-biegowym, gdzie 5 jest nadbiegiem 0,75 (4 taka sama jak u ciebie 1,0) ten model osiąga taką samą prędkość maksymalną jak twój (przynajmniej wg danych fabrycznych), a wg ciebie powinien więcej.
Teoretycznie w twoim przypadku gdyby dodać kolejny bieg powiedzmy 0,95 rzeczywiście V-max mógłby się zwiększyć, ale tak ciasno nie jest chyba zestopniowana nawet wspomniana wcześniej skrzynia actrosa.

_________________
W123 200 '81 manual


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sie 17, 2006 3:06 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 22, 2005 7:38 am
Posty: 365
Lokalizacja: Jelenia Góra, Wrocław
areksz1977 pisze:
Wnoszę, że masz 4-biegowy automat (lub ręczna 5 - ostatnie przełożenie 1,0).

Mam 5 biegowy manual, skrzynia z jedynką w dół. Ale tylko teoretyzowałem, nic nie chcę zmieniac. :lol:
Gearbox 5-speed gear shift
Availability Series
Shifting Feed control
Clutch Single-plate dry clutch
Type of gearbox Pinion change gear
Synchromesh gears I - V
Gear transmission I. 4,15; II. 2,52; III. 1,69; IV. 1,24; V. 1,0; R. 4,15
Differential ratio 3,46
Maximum speed 222 km/h
Accelerations 8,3 s
Comments Acceleration with shifting through from 0 - 100 km/h; loaded with 2 persons
Fuel consumption 8,9/11,1/15,5 l
acc. to guideline 80/1268/EWG; values for 90 km/h / 120 km/h / city cycle <br>Dodano po 11 minutach.:<br>
areksz1977 pisze:
ten model osiąga taką samą prędkość maksymalną jak twój (przynajmniej wg danych fabrycznych), a wg ciebie powinien więcej

Patrzysz na złe dane, zauważ, że różne skrzynie mają różne dyfry, dlatego dla mojego modelu:
5M - 222
4A - 217 (cięższa skrzynia)
5A - 217, ale dyfer 3,69 a nie 3,46


Gearbox 4-speed autom. gear shift
Availability by request
Shifting Switch lever in car center
Clutch hydr. torque converter in autom. gear
Type of gearbox Planet gear
Synchromesh gears ==========
Gear transmission I. 3,87; II. 2,25; III. 1,44; IV. 1,0; R. 5,59
Differential ratio 3,46
Maximum speed 217 km/h
Accelerations 8,2 s
Comments Acceleration with shifting through from 0 - 100 km/h; loaded with 2 persons
Fuel consumption 9,8/11,9/14,7 l
acc. to guideline 80/1268/EWG; values for 90 km/h / 120 km/h / city cycle


Gearbox 5-speed autom. gear shift
Availability by request (from 10.90)
Shifting Switch lever in car center
Clutch hydr. torque converter in autom. gear
Type of gearbox Planet gear
Synchromesh gears ==========
Gear transmission I. 3,87; II. 2,25; III. 1,44; IV. 1,0; V. 0,75; R. 5,59
Differential ratio 3,69
Maximum speed 215 km/h
Accelerations 8,2 s
Comments Acceleration with shifting through from 0 - 100 km/h; loaded with 2 persons
Fuel consumption 9,0/10,9/15,2l
acc. to guideline 80/1268/EWG; values for 90 km/h / 120 km/h / city cycle

_________________
Pozdrówka,
MB W124 220 TE, MB C140 S420 Coupe


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sie 17, 2006 6:39 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sie 15, 2006 10:06 am
Posty: 523
Lokalizacja: PRA
korzystając z topicu spytam o mosty właśnie.
Do W201 moge włożyć most od innego MB? Mam ASB i 2 ltr diesel. Most zaczął wyć. Coś podpasuje czy musze szukać od TYLKO tego modelu?

_________________
ex MB W201 200D '85 automat w stanie agonalnym. Panie, świeć nad jego gwiazdą...
ex MB W124 250D '85 manual w stanie dobrym plus plus (astral silver metalic)


W210 E220D 97 budyń do sprzedania

Oo==oO


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sie 18, 2006 9:30 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn sty 31, 2005 8:44 am
Posty: 149
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
mza pisze:
Patrzysz na złe dane, zauważ, że różne skrzynie mają różne dyfry, dlatego dla mojego modelu:
5M - 222
4A - 217 (cięższa skrzynia)
5A - 217, ale dyfer 3,69 a nie 3,46


Owszem, ale 0,75 z mostem 3,69 to dalej dłuższe przełożenie niż 1,0 z 3,46 i nie robi to różnicy V max.

_________________
W123 200 '81 manual


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sie 18, 2006 9:53 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn maja 17, 2004 6:54 am
Posty: 2088
Lokalizacja: Kielce
M@S@... a może w końcu zapodasz fotki auta?

_________________
ex W123 280E "CZOŁG" sprawił że pokochałem M110
C123 280CE '79 "QP" Klimaanlage, ASB, heated seats, Lampewiperanlage, Becker Mexico with Kurier
C123 280CE "Carlsson"
W107 560sl
W108 280se 3.5 Rote Sau


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl