MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr lip 23, 2025 12:30 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: pn paź 02, 2006 4:09 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr wrz 01, 2004 11:14 am
Posty: 347
Lokalizacja: Wrocław
teope pisze:
a jak jest z samym pedałem sprzęgła? musze kombinować od początku, żeby go zamontować czy są oryginalne mocowania? Bedzie pasował od 123?

Przewód z hydrolem który dochodzi do siłownika na pedale sprzęgła idzie ze zbiorniczka czy z pompy hamulcowej???


Szukaj pedalow od 124. Przewod idzie od zbiorniczka do silownika.
Auto na bank ma mocowania pod pedaly. Musisz miec jeszcze kolo zamachowe, sprzeglo kompletne, wysprzeglik, silownik sprzegła, wybierak biegow, ciegna biegów, zapinki ciegien, pewnie tez inna linke predkosciomierza, inny wał. Najlepiej znalezc dawce z ktorego mozna wymontowywac to czego brakuje. Osobiscie raz zrobilem z automata manual - i od tamtej pory mam same manuale... To bylo R21 i niezle sie przy tym narobilem...

_________________
Pozdrawiam Szeryfisch
124 E300D i 190 D


Na górę
 Tytuł:
Post: pn paź 02, 2006 4:32 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 04, 2006 6:07 pm
Posty: 186
Lokalizacja: Poddębice -> okolice
Marcin S pisze:
Przy zmianie z automatu na manual, musisz zmienić :
Koło zamachowe, .... itd, itd ...


:o :o :o :o :o

Wiesz co teope? Na Twoim miejscu naprawdę zastanowiłbym się... Okazuje się że to dużo pracy a i problemy mogą wyniknąć po drodze... No i wydatki :roll:

Wojtek123 pisze:
teope pisze:
no na spocie to raczej kanału nie będzie, chyba, ze następny spot u Wojtka przy "pyfku"


Zapraszam serdecznie ;)


teope pisze:
i będzie tam kanał


No niestety z tym może być problem :roll: Ale po paru coś wymyślimy [zlosnik]


Nooooooo, gwiazdy mi na bok nie będziecie przewracać, żeby podejrzeć co i jak jest pod silnikiem... [zlosnik] [zlosnik] [zlosnik]

Pozdrawiam.

_________________
'91 MB W124 250D - Skradziony 29.06.2006r. :-( VIN WDB1241251b543578
'93 MB W124 300D - elektryczna zagadka... :roll: VIN WDB1241301B880698
"Jeśli psujesz coś dostatecznie długo, w końcu ci się uda"


Na górę
 Tytuł:
Post: pn paź 02, 2006 5:59 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw sie 07, 2003 10:39 am
Posty: 1026
jeśli chodzi o wydatki, to koszt skrzyni będzie chyba najmniejszy.

Jeśli zdecydujesz sie na częsci wszystkie używane.. sprzęglo (docisk, tarcza, łożysko) , to może przelicz czy opłaca Ci się robić na używanych częsciach, bo: Jak wsadzisz starą tarcze/docisk, może się okazać że przy demontarzu ktos zabardzo odgioł skrzynie i wałek nei wyszedl jeszcze z tarczy i sie wygieła tarcza ( ja tak kilka lat temu załatwiłem - na szczęście używaną- tarcze w polonezie :oops: - ale na błędach się człowiek uczy) .
Docisku nei da sie w zasadzie popsuć... chyba że padła sprezyna centralna. <br>Dodano po 24 minutach.:<br> Więc ja bym proponował kupić nowe:
sprzęgło : tarcza, docisk , łożysko ok 600zł
sprzęgło gumowe przy skrzyni ok 100zł
olej do skrzyni 50zł
łapa do sprzyni ( poduszka inaczej mówiąc) ok70zł

reszte możesz kupowac używane, jednak jesli masz jakies "ale" to szukaj dalej w leprzym stanie, lub poprostu nowe ( nie zawsze droższe)
koło zamachowe ok 150zł
siłownik i pompka do sprzęgła ( tylko żeby były szczelne i z nich nie ciekło) ok 100zł (wraz z przewodem taki jak hamulcowy)
pedała wraz ze wspornikiem ( gaz zostaje) ok 100zł ( mało kto kupuje, bo się nei psuje, więc nawet możesz targować, szybko tego nei sprzedadzą)
wybierak, cięgna, zapinki będziesz miał wraz ze skrzynią ( tzn, jak kupisz ze skrzynią [zlosnik] )
jak jesteś esteta to i drewno na konsoli ok 60...80zł
mieszek + gałka ( chyba nowe sobei sprawisz [oczko] : 100zł)
musisz też dobrze odciać zgrzew na zbiorniczku płynu hamulcowego przeznaczonego do automatu, żeby nałożyć przewód giętki do pompki sprzęgłowej - jak ci pęknie, lub żle utnuiesz [szalone] ... to i zbiorniczek- ale tani bo sie nei psuje (tylko wez go wymień [zlosnik] [zlosnik] )
przednia cześc wału 50zł
stacyjka u specjalistów od włamań, żeby nie blokowała kluczyka ( bo tu pozycji P nie będziesz miał) zrobią za jakieś 100zł (jesli im zaniesiesz wymintowaną, a u nich ok 150zł) chyba że ktoś zna sposób jak to rozblokować.

narazie wyszło 1580zł + skrzynia ok 800zł= 2300zł

to jest wariant przy zalożeniach jak podałem powyżej, przelicz sobie dla swoich warunków nabywczych częsci, lub daj wszystko używane - poprostu przekalkuluj sobie.

Jak byś czegoś potrzebował to może ci to wszystko wysłać paczką, kompletne wraz ze wszystkim co potrzeba, podaj tylko silnik i jaka masz skrzynie, chyba że chcesz kupić skrzynie IV, to mam wszystko)

jak ci się uda sprzedać za podobną kweote automat wraz ze wszystkim... to wyjdziesz na zero - tylko znajdz kogoś kto kupi zestaw do przekładki na automat ;) nawet za 2000zł


Na górę
 Tytuł:
Post: pn paź 02, 2006 6:18 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 04, 2006 6:07 pm
Posty: 186
Lokalizacja: Poddębice -> okolice
Marcin S pisze:
stacyjka u specjalistów od włamań, żeby nie blokowała kluczyka ( bo tu pozycji P nie będziesz miał) zrobią za jakieś 100zł (jesli im zaniesiesz wymintowaną, a u nich ok 150zł)


O, to jest super pomysł. :roll: Przy okazji dorobią sobie kluczyk i za jakiś czas zostawisz sobie autko gdzieś w Łodzi na pół godzinki, wrócisz a auta już nie będzie (już to przerobiłem właśnie w Łodzi... :evil: :evil: :evil: )

_________________
'91 MB W124 250D - Skradziony 29.06.2006r. :-( VIN WDB1241251b543578

'93 MB W124 300D - elektryczna zagadka... :roll: VIN WDB1241301B880698

"Jeśli psujesz coś dostatecznie długo, w końcu ci się uda"


Na górę
 Tytuł:
Post: pn paź 02, 2006 8:09 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw sie 07, 2003 10:39 am
Posty: 1026
bardzo możliwe, jednak już robiliśmy kilka stacyjek, zamków do drzwi, i jakoś nie było jakichkolwiek komlikacji. Tyle że zawsze sam wymontowywałem i zanosiłem poprostu do naprawy.


Na górę
 Tytuł:
Post: pn paź 02, 2006 8:13 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt kwie 04, 2006 11:05 pm
Posty: 728
Numer GG: 2116615
Lokalizacja: Łódź
w gre napewno wchodzi kompletne nowe sprzeglo.


Marcin S pisze:
stacyjka u specjalistów od włamań, żeby nie blokowała kluczyka ( bo tu pozycji P nie będziesz miał) zrobią za jakieś 100zł (jesli im zaniesiesz wymintowaną, a u nich ok 150zł) chyba że ktoś zna sposób jak to rozblokować

hmmm a to ciekawe - sprawdzałem u siebie i jest tak:
w każdej pozycji 2,3,d,n,r,p wyciągam kluczyk ale nie odpale na innych niż P i N...
na moje oko stacyjka moze zostac.


Marcin S pisze:
Więc ja bym proponował kupić nowe:
sprzęgło : tarcza, docisk , łożysko ok 600zł
sprzęgło gumowe przy skrzyni ok 100zł
olej do skrzyni 50zł
łapa do sprzyni ( poduszka inaczej mówiąc) ok70zł


w lodzi ceny sa nieco wieksze, np sprzeglo okolo 800zl.

skrzynie uzywke mam za 400zl 4biegową z gwarancja rozruchową.

nie mam nic po za tym i tu pytanie ile chcesz za swoje graty do skrzyni 4?


Alex pisze:
Przy okazji dorobią sobie kluczyk i za jakiś czas zostawisz sobie autko gdzieś w Łodzi na pół godzinki, wrócisz a auta już nie będzie (już to przerobiłem właśnie w Łodzi... )


nie ukradą! nawet jak bedą mieli kluczyk. Moja fantazja w zabezpieczeniach nie zna granic. Nawet na lawete nie wciągną, a zanim nawet szybe wybiją będę o tym wiedział [zlosnik]

jeszcze nigdy w życiu nie rabneli mi auta mimo prób [zlosnik]


jeszcze takie pytanie odnośnie skrzyń:
weźmy pod uwagę podróżowanie po trasie - do jakiej szybkości jest cicho na 4biegowej skrzyni - w chwili obecnej w automacie prawie szeptem można rozmawiać przy 120, przy 140 robi sie już głośniej ale nie jest źle.


Na górę
 Tytuł:
Post: pn paź 02, 2006 9:22 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 09, 2004 7:30 am
Posty: 4307
Lokalizacja: Czestochowa
niewładaj manuala 4 !!!!!!!!!!!!!! to przestepstwo!!! czegos takiego nie było w przyrodzie...$ biegowe były tylko 200 D.Do 300 musi byc 5 biegowa -innaczej cały sens tej zamiany pojdzie sie kochać....jak załozysz 5 to bedzie miał nizsze obroty przy np własnie 120 czy 140.

_________________
Bez Gwiazdy Nie Ma Jazdy......
MB 308 automatic

Ludziom brak kultury zupełnie,wczoraj jak wychodziłem z knajpy ktos mi nadepnął na rekę!!!


Na górę
 Tytuł:
Post: pn paź 02, 2006 9:40 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw sie 07, 2003 10:39 am
Posty: 1026
Może pozostań przy tym automacie [zlosnik]


Na górę
 Tytuł:
Post: pn paź 02, 2006 10:21 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt kwie 04, 2006 11:05 pm
Posty: 728
Numer GG: 2116615
Lokalizacja: Łódź
tylko pytałem, tak czy siak wolał bym piątke (4ke mam w 123 300D i na trasie strasznie to wygląda...)

problem w tym, że piatke nie tak łatwo trafić,

mam też okazje za 3koła wyrwać 124 2.6benzyna z zalatanym od gazu motorem tylko jeszcze nie przyczailem czy skrzynia bedzie pasować - obiło mi sie o uszy, że jeżeli rozrusznik jest po tej samej str to bedzie git


Na górę
 Tytuł:
Post: pn paź 02, 2006 10:58 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 09, 2004 7:30 am
Posty: 4307
Lokalizacja: Czestochowa
moz etak byc ze od 126 260 E bedzie pasowac...mercedes miał taka dziwna filozofie ze wszystkie skrzynie były takie same a mosty tylko inne...pAcha patrzyłe gdzies co z mostem ???jakie przełozenie?automat nie ma innego? P.S ja kiedys sprzedawałem skrzynie od 201 200E 5 biegowa i ona pasowała własnie do 200D ,250 i 300D itp

_________________
Bez Gwiazdy Nie Ma Jazdy......

MB 308 automatic



Ludziom brak kultury zupełnie,wczoraj jak wychodziłem z knajpy ktos mi nadepnął na rekę!!!


Na górę
 Tytuł:
Post: pn paź 02, 2006 11:46 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw gru 15, 2005 2:37 am
Posty: 1053
Lokalizacja: Radomsko / Łódź [ERA]
teope, a co Ty się kurcze tak uparłeś? Czytając to wszystko to myśle, że już bym chyba wolał auto zmienić..

mały OT
Alex pisze:
O, to jest super pomysł. Przy okazji dorobią sobie kluczyk i za jakiś czas zostawisz sobie autko gdzieś w Łodzi na pół godzinki, wrócisz a auta już nie będzie (już to przerobiłem właśnie w Łodzi...

To jest bez znaczenia czy dorobią czy nie. Stare kluczyki i stare zamki mają to do siebie że wszystkie pasują do wszystkiego. Przerabialiśmy to ostatnio na spocie. Polecam taki eksperyment ;)

_________________
S124 E28 1995r.


Na górę
 Tytuł:
Post: wt paź 03, 2006 4:18 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 04, 2006 6:07 pm
Posty: 186
Lokalizacja: Poddębice -> okolice
Boulik pisze:
To jest bez znaczenia czy dorobią czy nie. Stare kluczyki i stare zamki mają to do siebie że wszystkie pasują do wszystkiego. Przerabialiśmy to ostatnio na spocie. Polecam taki eksperyment ;)


Jak się wreszcie pojawię na spocie, to może temat przerobimy raz jeszcze... ;) [zlosnik]

_________________
'91 MB W124 250D - Skradziony 29.06.2006r. :-( VIN WDB1241251b543578

'93 MB W124 300D - elektryczna zagadka... :roll: VIN WDB1241301B880698

"Jeśli psujesz coś dostatecznie długo, w końcu ci się uda"


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sie 23, 2007 9:08 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt kwie 04, 2006 11:05 pm
Posty: 728
Numer GG: 2116615
Lokalizacja: Łódź
cześć,
no skrzynia zmieniona, już nie ma ASB, jest manual Vbiegowy.

Przy przekładce, mimo, że wszystkie niezbędne elementy wyjąłem z MB124 250D, okazało się ze masę pierdołek trzeba było dokupić, a to cięgła wybieraka bo jedno za długie, drugie krótkie, jakieś zapinki, wały, łapę pod skrzynie i masę innych drobiazgów, Czas wymiany (w pojedynkę w przydomowym garażu) z poszukiwaniem części to 1,5tygodnia.

Teraz pozostaje pytanie: czy pod kątem manualnej skrzyni nie trzeba przeregulować cięgieł gazu??? jeśli tak to może ktoś wie jak dokładnie ma to wyglądać???

No i jeszcze jedna prośba:
czy mógłby ktoś kto posiada oryginalne 124 300D z manualna przekładnią zmierzyć grubość przewodu łączącego pompę sprzęgła ze zbiorniczkiem na pompie hamulcowej???

Z perspektywy czasu użytkowania W124 żałuję, że nie pozostałem przy przekładni automatycznej (może głównie dlatego ze to 300D...)

pozdrawiam


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sie 23, 2007 4:08 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 08, 2006 10:04 pm
Posty: 2233
Lokalizacja: Lublin
Opis ustawiania cięgna gazu wyslalem Ci na pw, zeskanowany z madrej ksiazki, wiec moze cos rozjasni. Chociaz podobnie to wyglada przy automacie i manualu. A co do grubosci przewodu to jutro sprawdzę, bo nie mam w domu suwmiarki. Na oko to jakieś 10mm.

Pozdrawiam

_________________
..technika idzie do przodu a dla mnie i tak czas sie zatrzymal w 98r..

*C124 E200 94r. brillantsilber *W124 250D 86r. taigabeige *W126 260SE 87r. nauticblau ex*W124 300D 92r. arcticweiss ex *S210 270CDI 01r. antrazitgrun *W202 C180 96r. brillantsilber ex


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sie 23, 2007 4:23 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt kwie 04, 2006 11:05 pm
Posty: 728
Numer GG: 2116615
Lokalizacja: Łódź
pomógł kliknięte - śliczne dzięki


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 18 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl