MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn lip 07, 2025 11:05 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: wt paź 03, 2006 2:43 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn lut 13, 2006 11:00 am
Posty: 342
Lokalizacja: Rzeszów
TReneR pisze:
Poprzedni wlasciciel cos z tym mieszal ale mu nie bardzo szlo i wywiercil dziurke w korku wlewu paliwa!! Dziurke oczywiscie zatkalem, wstawilem "nowy" pochlaniacz

ale wszystko chodziło i nie było problemu do pewnego czasu,

TReneR pisze:
Plan jest taki zeby cakowicie odpiac rurki podcisnienia idace z kolektora do trojnika przed pochlaniaczem i je zaslepic.

raczej nic to nie pomoże ale się pobaw, zobaczymy

TReneR pisze:
podwojny termistor temp. silnika sprawdzilem jako pierwszy i wydaje sie byc ok, sonda lambda nowa (chociaz i stara byla ok) i dziala ok, do sprawdzenia pozostal termistor powietrza i czujnik polozenia walu (ale bez niego to wogole nic by nie banglalo). Wylacznik biegu jalowego dziala.

domyślam się, że masz duże pojęcie w tym temacie ale słyszałem o jednym co rozbierał kilka razy cały zespól i rwał włosy bo niby wszystko było OK ale nie chodził

_________________
W 124 200E 1990 Ex


Na górę
 Tytuł:
Post: wt paź 03, 2006 2:59 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
ro2man pisze:
domyślam się, że masz duże pojęcie w tym temacie ale słyszałem o jednym co rozbierał kilka razy cały zespól i rwał włosy bo niby wszystko było OK ale nie chodził


I tak bywa, najgorzej jak jest cos namotane i niemozna dojsc jak bylo orginalnie - sprawdzam pokolei wszystkie czujniki/podcisnienia. Oczywiscie mechanik/specjalista od gwiazdy tez dostanie swoja szanse [zlosnikz]

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
 Tytuł:
Post: śr paź 04, 2006 8:09 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 22, 2005 7:38 am
Posty: 365
Lokalizacja: Jelenia Góra, Wrocław
TReneR pisze:
A to nie to samo co "wylacznik biegu jalowego"?

Nie jest to samo - są dwa czujniki:
wyłącznik biegu jałowego w okolicy linki.
czujnik przepustnicy na przepustnicy, zaraz pod gumą mocującą przepływke do kolektora.
Zauważ, że "gaz" w MB na początku nie powoduje ruszenia przepustnicą - wtedy się rozłącza obwód biegu jałowego, potem nastepny czujnik mówi ze jest zamknieta, otwarta, otwarta na maksa.
Czyli informacje dla KE:
właczony bieg jałowy, przepustnica zamknieta, noga z gazu sciągnieta
wyłaczony bieg jałowy, przepustnica zamknieta, noga lekko na gazie
wyłaczony bieg jałowy, przepustnica otwarta, noga z wyczuciem
wyłaczony bieg jałowy, przepustnica otwarta max, gaz do dechy
Kazda z w/w sytuacji ustawia KE w odpowiedni tryb pracy ;-)
Kable z czujnika przepustnicy są doprowadzone do gniazda w okolicy regulatora (u mnie), łatwo rozłaczyć i miernikiem sprawdzić 3 stany. <br>Dodano po 4 minutach.:<br> Czujnik biegu jałowego załącza też cut/off (obroty powyżej X, noga z gazu) i zupka nie płynie - spalanie 0 (zero) - tylko na Pb :-(

_________________
Pozdrówka,
MB W124 220 TE, MB C140 S420 Coupe


Na górę
 Tytuł:
Post: śr paź 04, 2006 4:47 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Juz wiem o ktory chodzi. Dzieki [ok] [brawo] <br>Dodano po 1 godzinach. 16 minutach.:<br> Jeszcze raz prosba; moze komus jednak udalo by sie zrobic zdjecie komory silnika; okolice miedzy ABS a skrzynka bezpiecznikow? Pomoglo by mi to rozwiac watpliwosci dotyczace podlaczenia pochlaniacza... [bujaj]

Codzi o ten diwajs w czerwonym kolku i to co jest do niego podlaczone za przegroda.

Obrazek

I nie wiem z ktorej strony tego "trojnika" wezyk powinien isc do termozaworu umieszczonego w korpusie silnika obok czujnikow temperatury? <br>Dodano po 6 godzinach. 35 minutach.:<br> Znalazlem schemacik jak sie ten trojniczek ze zdjecia podlacza do silnika
Obrazek

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
 Tytuł:
Post: czw paź 05, 2006 4:52 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr mar 29, 2006 1:56 pm
Posty: 1050
Lokalizacja: Świdnica/Poznań
Witam
TReneR pisze:
Codzi o ten diwajs w czerwonym kolku i to co jest do niego podlaczone za przegroda.

to jest zaworek zwrotny podciśnienia, tzn w jedną przepuszcza w drugą nie [zlosnik] pojedyńczą końcówką w stronę motoru bo tu akurat jest trójnik pozostałe do odbiorników podciśnienia lub zaślepione [szalone] i wg schematu podciśnienie zaczyna pracować jak puści termozawór pod numerem 110 , 59 [szalone]
pozdro

_________________
wojtyla


Na górę
 Tytuł:
Post: czw paź 05, 2006 5:05 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Wedle tego co ustalilem to elenent nr 5 na rysunku powyzej to faktycznie zawor ale reagujacy na roznice cisnienia. Ogolnie to wyglada tak ze po nagrzaniu silnika termozawor sie otwiera a po dodaniu gazu (otwarciu przepustnicy) otwiera sie wlasnie zawor nr 5 i opary zgromadzone w pochlaniaczu sa spalane przez silnik (dodatkowo wytwarza sie lekkie podcisnienie w baku). U mnie zaworek ten byl zle wlaczony w obieg tak ze twozylo sie obejscie przepustnicy po otwarciu termozaworu (obroty sie lekko podnosily po nagrzaniu silnika). Brakujacy tojnik (nr 68 na pierwszym schemacie) pochlaniacza zamowilem w ASO - koszt 7zl :lol:

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Ostatnio zmieniony czw paź 05, 2006 5:13 pm przez TReneR, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: czw paź 05, 2006 5:10 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr mar 29, 2006 1:56 pm
Posty: 1050
Lokalizacja: Świdnica/Poznań
TReneR pisze:
otwiera sie wlasnie zawor nr 5

bo ta franca ma dosyć mocną sprężynkę w środku i dlatego tak reauje aby po zgaszeniu motoru podciśnienie nie uciekało z odbiorników a po odpaleniu motor uzupełnia podciśnienia do zaworków(pod warunkiem że zaworki trzymają i nie trzeba odsysać z odbiorników)
pozdro

_________________
wojtyla


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl