MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz lip 27, 2025 12:12 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 61 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 5 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: czw gru 07, 2006 8:57 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sie 15, 2006 10:06 am
Posty: 523
Lokalizacja: PRA
W moim MB 201 jak płyn chłodniczy znikał przez rurę wydechową. Silnik pracował równomiernie i na wszystkie 4 cylindry (2ltr), ale uszczelka pod głowicą się rozszczelniła (później głowica zresztą też) i bywało różnie, czasami ciśnienie wypychało wodę rurką do odprowadzania nadmiaru, a czasem para szła przez komin. Lałem 5 ltr/200km. Nie było to fajne, ale MB MUSIAŁ jeżdzić :-?

_________________
ex MB W201 200D '85 automat w stanie agonalnym. Panie, świeć nad jego gwiazdą...
ex MB W124 250D '85 manual w stanie dobrym plus plus (astral silver metalic)


W210 E220D 97 budyń do sprzedania

Oo==oO


Na górę
Post: czw gru 07, 2006 11:46 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lut 03, 2003 9:01 am
Posty: 601
Lokalizacja: Rudna
ertee pisze:
(...) Doradźcie gdzie szukać dziury w całym bo ja nie mam pomysłu...



Sprawdz luzy na pompie wody, jak bedzie wyczuwalny, to bardzo prawdopodobne, ze wlasnie przez pompe ucieka Ci plyn.
Moze byc tak, ze tego nie zauwazysz, bo na goracym silniku uciekajacy plyn szybko odparowuje, a otworek w pompie jest prawdopodobnoe od spodu (w M103 tak jest) i slabo go widac.

_________________
POZDRAWIAM Z ZIEMI LUBUSKIEJ
"...ciągle gdzieś pracowal, ciągle musiał iść, aż się rozczarował i zaczął pić..." L.J.


Na górę
 Tytuł:
Post: pt gru 08, 2006 8:36 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 22, 2005 7:38 am
Posty: 365
Lokalizacja: Jelenia Góra, Wrocław
klucha116 pisze:
a otworek w pompie jest prawdopodobnoe od spodu (w M103 tak jest) i slabo go widac.

W M104 tyż.
Wejdź pod samochód i zobacz okolice miski olejowej, jeżeli tamtendy ubywa to wyglada to żałośnie ...
Obrazek[/img]

_________________
Pozdrówka,
MB W124 220 TE, MB C140 S420 Coupe


Na górę
 Tytuł:
Post: pt gru 08, 2006 1:53 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob maja 13, 2006 2:14 pm
Posty: 365
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Obejrzałem wszystko dokładnie, zrobiłem kilka fotek....

widać że tu się coś lało, w zaznaczeniu widać końcówkę węża odpływu ze zbiorniczka wyrównawczego i to prawdopodobnie jego sprawka...

Obrazek



miska mokra ale raczej nie od wody... z drugiej strony nie zauważyłem żeby mi ubywało oleju więc nie wiem skąd taka sytuacja....

Obrazek


przy okazji znalazłem jedną z możliwych przyczyn ubytku płynu a mianowicie brak gumki uszczelniającej na korku zbiorniczka wyrównawczego (na zdjęciu mój korek bez gumki, i korek z brata MB gdzie takowa gumka jest)

Obrazek



przy okazji mam jeszcze pytanie co to takiego? (zdjęcie poniżej) mieści się to na podszybiu od strony kierowcy :o

Obrazek

_________________
S210 E320 CDI Avantgarde 2000r.
W124 300D 1988r.
VW Golf II 1.6 + gaz
ex: W124, W201, W123 i wiele innych


Ostatnio zmieniony pn paź 08, 2007 11:03 pm przez ertee, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: pt gru 08, 2006 7:39 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lis 22, 2005 4:21 pm
Posty: 1313
Lokalizacja: Płońsk / Warszawa-Bemowo [WPN]
ertee pisze:
przy okazji mam jeszcze pytanie co to takiego? (zdjęcie poniżej) mieści się to na podszybiu od strony kierowcy


Wygląda jak pułapka na myszy [zlosnik]


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 11, 2006 10:16 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr mar 29, 2006 1:56 pm
Posty: 1050
Lokalizacja: Świdnica/Poznań
Witam
ertee pisze:
przy okazji mam jeszcze pytanie co to takiego?

rezystory do prędkości pracy wentylatora nadmuchu druty oporowe mają prawo się grzać więc sam rozumiesz [zlosnik]
pozdro

_________________
wojtyla


Na górę
 Tytuł:
Post: sob gru 16, 2006 2:54 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sty 17, 2004 3:27 pm
Posty: 228
Lokalizacja: Stęszew pod Poznaniem
a misę masz mokrą na 99% od oleju z układu wspomagania...
u mnie jest tak samo... na 10tys km musze dolac 100-200ml plynu do układu wspomagania i dlatego nic sobie z tego nie robię na razie ale ładniej by to wyglądało gdyby to było suche :(

_________________
MB W123 200D 79r. biały sprzedany... - :-(
MB W201 200 85r. czarny metalic automatic + gaz - sprzedany :-)
MB W124 230E czarny mafioso :-P


Na górę
 Tytuł:
Post: pn kwie 02, 2007 9:41 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob maja 13, 2006 2:14 pm
Posty: 365
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
wznawiam temat bo sytuacja przestała być dziś wesoła...
od wczoraj zrobiłem jakieś 250 km i zużyło mi na oko z 7-8 litrów płynu chłodzącego do tego dziś po sprawdzeniu odnotowałem podwyższony stan oleju, wcześniej było 2/3 na skali a teraz jest jakieś 4mm ponad stan max... oprócz tych objawów silnik pracuje jak najbardzije normalnie, odpala bez problemów... po przeczytaniu kilku postów obstawiam na uszczelkę pod głowicą ale mam nadzieje że ktoś jeszcze będzie w stanie potwierdzić moje przypuszczenia bo niechciałbym rozbierać niepotrzebnie silnika... zresztą sam tego nie zrobię więc chyba będzie trzeba się rozejrzeć za jakimś warsztatem, może któryś z kolegów dysponuje zapleczem technicznym oraz wiedzą i umiejętnościami do podjęcia się wymiany uszczelki pod głowicą?

_________________
S210 E320 CDI Avantgarde 2000r.
W124 300D 1988r.
VW Golf II 1.6 + gaz
ex: W124, W201, W123 i wiele innych


Na górę
 Tytuł:
Post: wt kwie 03, 2007 7:53 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 14, 2005 12:08 pm
Posty: 605
Lokalizacja: W-wa Ursus
ertee pisze:
wznawiam temat bo sytuacja przestała być dziś wesoła...
od wczoraj zrobiłem jakieś 250 km i zużyło mi na oko z 7-8 litrów płynu chłodzącego do tego dziś po sprawdzeniu odnotowałem podwyższony stan oleju, wcześniej było 2/3 na skali a teraz jest jakieś 4mm ponad stan max... ...

Jezeli plyn nie ucieka do oleju (mam nadzieje, ze NIE) to po jezdzie zostaw auto na silniku i obejrzyj jak to wyglada pod maska. Malutka dziurka, czy tez przeciecie przewodu przy cybancie jest dosc trudne do zlokalizowania bo ciecz paruje na goracych przewodach, elementach gdzie kapnie. Szukaj zaschnietego syfu w kolorze Twojego plynu chlodniczego i tam skup swoja uwage. Ja mialem podobnie a przyczyna byla na szczescie dziurka w przewodzie-10 zl i po sprawie

_________________
pozdrawiam
S211 220
W639
http://www.supermoto.pl" onclick="window.open(this.href);return false;


Na górę
 Tytuł:
Post: wt kwie 03, 2007 7:57 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob maja 13, 2006 2:14 pm
Posty: 365
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
zaistniały nowe fakty....

stan oleju bez zmian (zarówno kolor jak i poziom na bagnecie), odpala i pracuje normalnie, podkladajac dlon pod wydech nie ma sladow wilgoci, jak sie przygazuje to w zbiorniczku wyrownawczym nic nie bulgoce, za siedzeniem kierowcy od jakis 2 miesiecy mam caly czas mokra plame, no i wczesniej jak bylo chlodniej i jezdzilem na ogrzewaniu to nie bral wody, albo bral bardzo malo, a teraz te kilka dni jak bylo cieplej to jezdzilem na wylaczonym ogrzewaniu wiec mysle ze to tez ma jakis zwiazek z tym wszystkiem

podejrzenie jakie pada w tej chwili to już nie uszczelka pod głowicą tylko raczej nagrzewnica....

_________________
S210 E320 CDI Avantgarde 2000r.
W124 300D 1988r.
VW Golf II 1.6 + gaz
ex: W124, W201, W123 i wiele innych


Na górę
 Tytuł:
Post: wt kwie 03, 2007 9:41 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr mar 29, 2006 1:56 pm
Posty: 1050
Lokalizacja: Świdnica/Poznań
Witam
ertee pisze:
wcześniej było 2/3 na skali a teraz jest jakieś 4mm ponad stan max...

ertee pisze:
stan oleju bez zmian (zarówno kolor jak i poziom na bagnecie),

Jedno wyklucza drugie [szalone]

ertee pisze:
podejrzenie jakie pada w tej chwili to już nie uszczelka pod głowicą tylko raczej nagrzewnica....

skoro nie jeździsz z włączoną nagrzewnicą to masz obieg motor-chłodnica bez nagrzewnicy, bo zawory są pozamykane.
Trafienie uszczelki pod głowicą nie musi skutkować bulgotaniem w zbiorniku wyrównawczym. jak wydmucha pomiędzy cylindrami, to objawy są takie jakby motor palił na jeden gar mniej, jak wydmucha pomiędzy kanałami olej-płyn motor będzie chodził/zapalał normalnie tylko stany płynów będąsię zmieniać (tam gdze większe ciśnienie tam będzie ubywać)
problem w tym że to jest dopiero widoczne gdy motor ma wysoką temperaturę i zostanie wyłączony wtedy nie ma obiegu płynu i ciśnienie w układzie chłodzenia idzie w górę, a w silniku jest praktycznie ciśnienie otoczenia więc przyroda robi swoje czyli to co jest najłatwiejsze pozwala aby nadciśnienie przez wszystkie nieszczelności sobie dało upust [szalone]
pozdro

_________________
wojtyla


Na górę
 Tytuł:
Post: wt kwie 03, 2007 10:51 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt sie 23, 2005 8:36 am
Posty: 85
Lokalizacja: Nieporęt
Może zgłoś się do jakiegoś "mechanika" i zdaj się na jego wyczucie.
Mnie też płyn z układu "znikał" nie wiadomo gdzie.
Mimo, że ubytki były duże, nigdzie nie było mokro. Mechanik (Wiklinowa) wytypował pompę ale bez przekonania. I Bingo! Problem znknął.
Krótko mówiąć: od czegoś trzeba zacząć. Jeśli przewody gumowe nie są ewidentnie sparciałe to pompa wody na początek jest dobrym typem, ponieważ wymiana nie jest zbyt kosztowna. Nawet jak dziś to nie ona cieknie, to i tak niedługo zacznie (starość) [usmiech]

_________________
Poszukiwany: W124 200/250D
W124 280TE - Ex
W201 2.0D - Ex


Na górę
 Tytuł:
Post: wt kwie 03, 2007 2:39 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr wrz 01, 2004 11:14 am
Posty: 347
Lokalizacja: Wrocław
Ja stawiam na korek. Wymien go na nowy i wlasciwy (bo sa o roznych temperaturach). Brak gumki powoduje brak cisnienia w ukladzie i plyn wrze juz w 100% , no i wylewa sie przez przelew na glebe.

_________________
Pozdrawiam Szeryfisch
124 E300D i 190 D


Na górę
 Tytuł:
Post: czw kwie 05, 2007 10:26 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 09, 2005 10:28 pm
Posty: 2823
Numer GG: 578747
Lokalizacja: Katowice/Stuttgart
Moj typ to trzasnieta nagrzewnica. Nieprawda jest, ze jak zawory regulacyjne ogrzewania sa zamkniete to nagrzewnica wylaczona jest z obiegu. Jest polaczona z obiegiem przez powrot i panuje w niej takie samo cisnienie jak w calym ukladzie. Teraz jest cieplej, uklad nagrzewa sie mocniej i panuje w nim wieksze cisnienie. Jezeli masz samochod z klimatyzacja* to plyn bedzie uciekal bezposrednio przez otwor odprowadzajacy kondensat z parownika i w srodku wcale nie musi byc mokro. Proponuje wykonac prosty test: nastawic temperature na max po obu stronach samochodu i wylaczyc dmuchawe (strzalka pokretla dmuchawy pionowo w dol). Nawiew nastawic na szybe, uruchomic i przejechac sie autem az rozgrzeje sie motor i wtedy wlaczyc dmuchawe na maxa - jak zaparuja szyby to sprawa jasna - moze byc tez, ze bedzie czuc tylko charakterystyczny zapach. W obu przypadkach czeka cie zdejmowanie deski (tak jak mnie :( )

*) jak nie masz to wyjmij obydwa dywaniki, moze czekac cie niemila niespodzianka

_________________
'68 250, szwajcar
'70 250 C, niemiec
'71 230, austryjok
'71 250 CE, angol


Na górę
 Tytuł:
Post: sob kwie 07, 2007 12:45 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob maja 13, 2006 2:14 pm
Posty: 365
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
też obstaje na tą chwilę przy nagrzewnicy, zrobiłem teraz jakieś 250 km na włączonym ogrzewaniu i nie ubyło ani grama płynu.
Czyli rachunek prosty - włączone ogrzewanie = płynu nie ubywa, wyłączone ogrzewanie - płyn znika.
Nie znam się za bardzo na hydraulice ale IMO jak wyłączam ogrzewanie to zwiększa się ciśnienie w układzie chłodzenia i rozpiera gdzieś jakiś element w skutek czego płyn wycieka, a że ma około 100 stopni to odparowuje i śladu praktycznie nie ma...

_________________
S210 E320 CDI Avantgarde 2000r.
W124 300D 1988r.
VW Golf II 1.6 + gaz
ex: W124, W201, W123 i wiele innych


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 61 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 5 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl