MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr sie 06, 2025 2:19 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: wt gru 12, 2006 10:56 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 08, 2006 10:04 pm
Posty: 2233
Lokalizacja: Lublin
.:SPEEDYRIDER:. pisze:
A co do kultury pracy to nawet nei ma o czym mówić, bo te stare diesla wogóle kultury nie mają w porownaniu z 24V.


Nie no na takie sformulowanie musialem zareagowac [zlosnik] Ja mialem okazje nasluchac sie tego silnika w okularniku i zeby byla jakas druzgocaca roznica to nie powiem, silnik na pewno nie pracowal rowniej a klekocik zwyklej 12V jest jak dla mnie duzo przyjemniejszy dla ucha. A poza tym z autopsji wiem (w przypadku 200d) ze jak silnik pracuje ciszej (w przypadku dwoch takich samych modeli), to oznacza to raczej powolny koniec jego zywota, a "zdrowy" silnik zdrowo klekocze i tak ma byc. A co do dynamiki to stara trzysetka przyspiesza lepiej niz 250 24V, w zalozeniu te dodatkowe zawory mialy w koncu tylko obnizyc zuzycie paliwa a nie zrobic z samochodow dla spokojnych, statecznych ludzi jakies pseudo rajdowki :roll:

_________________
..technika idzie do przodu a dla mnie i tak czas sie zatrzymal w 98r..

*C124 E200 94r. brillantsilber *W124 250D 86r. taigabeige *W126 260SE 87r. nauticblau ex*W124 300D 92r. arcticweiss ex *S210 270CDI 01r. antrazitgrun *W202 C180 96r. brillantsilber ex


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 13, 2006 12:46 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sie 31, 2005 12:17 am
Posty: 855
Lokalizacja: Pułtusk, gdy studiuję- Słodowiec
beet pisze:
A co do dynamiki to stara trzysetka przyspiesza lepiej niz 250 24V, w zalozeniu te dodatkowe zawory mialy w koncu tylko obnizyc zuzycie paliwa a nie zrobic z samochodow dla spokojnych, statecznych ludzi jakies pseudo rajdowki


Tak zupełnie "przypadkiem" pod maskę wskoczyło także 20 koników? :roll:
250D po 93 roku to zupełnie inny silnik niż ten sprzed liftingu.

Z tym zmniejszeniem zużycia paliwa to też jakaś lipa:

250D
5,4/7,0/8,9 l

E 250D 20V
5,4/6,8/9,1 l

_________________
www.asgpultusk.pl/
Peugeot 106 1.1i
W123 200D '81
W124 E250TD '94
808 (w krainie wiecznych ciężarówek) -> 813 '82
Sprinter 312 MAX '95
Suzuki Samuraj


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 13, 2006 10:30 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 08, 2006 10:04 pm
Posty: 2233
Lokalizacja: Lublin
Grigorij0 pisze:
Tak zupełnie "przypadkiem" pod maskę wskoczyło także 20 koników?


Hmm zeby tak zupelnie przypadkiem to raczej nie, mnie chodzi tylko o to, ze porownujac 250 24V ze stara 300tka (moc jest w sumie taka sama), to 300D jest autem dynamiczniejszym. Spalanie wg zalozen mercedesa mialo sie w nowszych silnikach zmniejszyc o 5-10%,a glownie chodzilo zapewne o wzgledy ekologiczne i tylko dlatego ta modernizacja. Bo kultura pracy IMO jest porownywalna w obu tych silnikach, wiec krok milowy, jak to niektorzy uwazaja, na pewno to nie byl :roll:

_________________
..technika idzie do przodu a dla mnie i tak czas sie zatrzymal w 98r..

*C124 E200 94r. brillantsilber *W124 250D 86r. taigabeige *W126 260SE 87r. nauticblau ex*W124 300D 92r. arcticweiss ex *S210 270CDI 01r. antrazitgrun *W202 C180 96r. brillantsilber ex


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 13, 2006 11:13 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 16, 2006 9:38 am
Posty: 113
Cytuj:
Yyy a to dobrze czy zle Twoim zdaniem, bo sie nie orientuje jakie dzwieki wydaje siena Mnie sie wydawalo ze te (czyt. siena) samochody osiagaja takie predkosci tylko jak spadaja w przepasc


ogólnie siena jest spoko ale to fiat i przy większych prędkościach jest głośniej niż w mercedesie i bardziej buja przy podmuchach bo nadwozie jest wąższe i jest tak jakby wyższe zawieszenie , siene sprzedałem po to żeby kupić mercedesa diesla i wybór padł na 190 2.5D ze względu na obniżenie kosztó eksploatacji jeżdząc na olejach roślinnych . Do sieny nic poza benzyną nie nalałbym no chyba że znalazłbym duże ilości taniego spirytusu ok 100 procentowego ale i tak by pewnie trzeba jakiś konwerter kupować . Jedynie w czym siena może była lepsza to : wyższa moc (101 KM ) przy niższej wadze (1000 kg) jednak miała dużo gorsze właściwości trakcyjne do takiej mocy i ta moc przydawała się tylko żeby szybko ruszyć spod świateł i wyprzedzić na prostej . Ogólnie jestem dużo ale to dużo bardziej zadowolony z mercedesa . W końcu o tym nikogo nie muszę przekonywać :)
pzodrawiam

_________________
Instalacja na OR cena 49 zł: http://je.pl/9c7d


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 13, 2006 11:17 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 08, 2006 10:04 pm
Posty: 2233
Lokalizacja: Lublin
rzepak pisze:
Ogólnie jestem dużo ale to dużo bardziej zadowolony z mercedesa .


Nie zaskoczyles mnie ta wypowiedzia [zlosnik]

_________________
..technika idzie do przodu a dla mnie i tak czas sie zatrzymal w 98r..

*C124 E200 94r. brillantsilber *W124 250D 86r. taigabeige *W126 260SE 87r. nauticblau ex*W124 300D 92r. arcticweiss ex *S210 270CDI 01r. antrazitgrun *W202 C180 96r. brillantsilber ex


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 13, 2006 3:13 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: sob gru 09, 2006 6:37 pm
Posty: 41
~rzepak : mam takie troche smieszne pytanie . JEzdzisz swoim mesiem na zwyklych olejach roslinnych z biedronki?? Jak tak , to ciekawi mnie jak sie sprawuje samochod na czyms takim? Spalanie wieksze/mniejsze? Czy moj mesio w124 2.5D tez pojedzie na takim oleju? Pozdrawiam [zlosnikz]


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 13, 2006 3:22 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 16, 2006 9:38 am
Posty: 113
witam
dokładniej to z LIDLA :) bo była akurat promocja - litr za 2.5 zł , ja mam może stężenie 60% w stosunku do ropy bez żadnych przeróbek ( przy 0 stopni odpala od razu po pierwszym grzaniu świecami ) jak na razie ale już niebawem zamawiam kilka nowych elementów ( wymiennik, nowe przewody paliwowe itp. ) , moim celem jest 100% OR , jeśli już zacznę przeróbki to napewno wrzuce fotki na forum .
Marcin 124 poszukaj w hyde park wątku " potato - tankuj za darmo " tam znajdziesz bardzo dużo informacji .
Co do spalania to aktualnie jest według mnie na takim samym poziomie , moc też ale jest cichszy niż na ropie . Twój 124 też pojedzie bo masz taki sam silnik jak ja .
pozdrawiam

_________________
Instalacja na OR cena 49 zł: http://je.pl/9c7d


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 13, 2006 4:27 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 08, 2006 3:42 pm
Posty: 1375
Witam

Marcin 124 to jest ten temat o którym mówił rzepak.

http://w114-115.org.pl/forum/viewtopic. ... nkuj+darmo


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 13, 2006 11:30 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
rzepak pisze:
... ( wymiennik, nowe przewody paliwowe itp. ) , moim celem jest 100% OR...


Rzepak, wymiennik w w201 masz juz fabryczny, aby go usprawnic, trzeba wyjac termostat z ukladu podgrzewania paliwa (rzuc okiem na strone w okolicach 35 w watku potato). Przewody orginalne na OR robia bez problemu. 100% OR da rade tylko na instalce 2 zbiornikowej, na 1-zbiorniku tylko przy temp >10-15 stopni.

_________________
w123


Na górę
 Tytuł:
Post: czw gru 14, 2006 8:33 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 16, 2006 9:38 am
Posty: 113
laudan przeczytaj dokładniej wątek potato a dokładnie wypowiedzi użytwkownika Kris309 :) moim celem jest 100% nawet przy -20 na 1 zbiorniku . Fabryczny wymiennik jest ale on przy tym co ja chcę zamontować to jest miniaturką :lol: przewody grubsze (10 mm lub 12 mm) powinny być jak rzepak w zimie zrobi się gęsty .
zobacz na http://www.ecooiltec.de/autos/xantia-01pl.html to jest stronka użytkownika kris309 , i jego auto , ja dąże do podobnych przeróbek .
pzdr

_________________
Instalacja na OR cena 49 zł: http://je.pl/9c7d


Na górę
 Tytuł:
Post: czw gru 14, 2006 11:26 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
Rzepak spojrz na fotki OR w temp ponizej -20stopni. Wiem, ze niby w zbiorniku jest troszke cieplej niz na dworzu, ale watpie, czy pompa to przemieli ;)

ps. No chyba, ze masz garaz.

_________________
w123


Na górę
 Tytuł:
Post: pt gru 15, 2006 10:49 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 16, 2006 9:38 am
Posty: 113
też w to nie wierzyłem ale skoro użytkownik kris309 twierdzi że jego auto odpaliło przy -26 to czemu nie .
Cytuj:
pompa to przemieli


już prędzej filtry mają gorzej ale filtr wstępny trzeba wymienić na większy . Oprócz tego trzeba dać wymiennik ciepła przed filtrem wstępnym , grubsze przewody paliwowe , wywalić siatkę filtrującą w baku , i zrobić inny system sterowania świecami ( OR wymaga dłuższego dogrzewania przed i po odpaleniu - u mnie to zrobię na przycisk - świece będą włączane i wyłączane po naciśnieciu tego przycisku - oczywiście wszystko będzie na odpowiednim przekaźniku ) . Oprócz tego należy jeszcze zmianić ustawienia pompy pod OR , dać nowe końcówki wtryskiwaczy i podnieś ciśnienie wtrysku . Zrobię u siebie jeszcze ocieplenie baku , przewodów paliwowych , filtra wstępnego i głównego .
pozdrawiam

_________________
Instalacja na OR cena 49 zł: http://je.pl/9c7d


Na górę
 Tytuł:
Post: pt gru 15, 2006 2:02 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
To bedziesz musial jeszcze dac podgrzewanie za filtrem. Standartowy ma pojemnosci 0.3-0.4l.

_________________
w123


Na górę
 Tytuł:
Post: wt gru 30, 2008 8:36 am 
Offline
nowy

Rejestracja: pn gru 29, 2008 10:44 am
Posty: 4
Lokalizacja: Kęty
Witam. Jestem nowy na tym forum, ale z mesiami mam już dość długo do czynienia - tata ma 190 2.0d, brat w123 2.3 i kumple w124 300CE; SEC 560 - tak więc doszedłem do wniosku, że też chce kupić merca. Wybór padł na W124 w E klasie. Szukam dieselka, więc zastanawiam się między 2,5 20V, a 3,0 24V. Znalazłem stronkę internetową z małym opisem W124

http://www.autoksiazki.pl/sklep,300,63,0,0,1354,1.html

i teraz moje pytanie: Czy W124 2,5TD 113 KM ma turbinę, skoro ma oznaczenie TD :roll: To samo tyczy się W124 3,0 TD
Pozdrawiam i czekam na wyjaśnienia - jeśli ktoś mi to wyjaśni ;)


Na górę
 Tytuł:
Post: wt gru 30, 2008 9:14 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 08, 2006 10:04 pm
Posty: 2233
Lokalizacja: Lublin
Gregory pisze:
Czy W124 2,5TD 113 KM ma turbinę, skoro ma oznaczenie TD


Kombiaki ogladasz? Oznaczenie TD w MB to wolnossace kombi, TDT to wersja turbodoladowana , zreszta ilu sprzedajacych, tyle nowomowy technologicznej..

_________________
..technika idzie do przodu a dla mnie i tak czas sie zatrzymal w 98r..

*C124 E200 94r. brillantsilber *W124 250D 86r. taigabeige *W126 260SE 87r. nauticblau ex*W124 300D 92r. arcticweiss ex *S210 270CDI 01r. antrazitgrun *W202 C180 96r. brillantsilber ex


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl