MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz lip 20, 2025 3:26 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: śr mar 14, 2007 6:53 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
TReneR pisze:
(regulator zdaje sie zwieksza przeplyw - cisnienie na rozdzielaczu wraz ze wzrostem obrotow?).


Nie. Zmienia się różnica ciśnienia pomiędzy góną i dolną komorą rozdzielacza paliwa, co powoduje zmiany w uchylaniu się zaworków i podawanie mniejszej lub większej dawki paliwa

_________________
W203 Kompressor


Na górę
 Tytuł:
Post: śr mar 14, 2007 9:19 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: sob lut 26, 2005 10:11 pm
Posty: 12
Lokalizacja: Dębica
To nie jest wina pompy <br>Dodano po 10 minutach.:<br> Powrót paliwa do zbiornika masz zatkany


Na górę
 Tytuł:
Post: śr mar 14, 2007 11:05 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz lut 13, 2005 10:51 pm
Posty: 187
Lokalizacja: Łódź
erio pisze:
zamierzam ją wybebeszyć, ofotografowac zeby zaspokoic twoją i swoją ciekawosć, zobaczyc jak dziala, spróbowac zreanimowac po czym złożyć i pomodlić się żeby była szczelna ... [zlosnik]
inni robią na drutach i oglądają TV .. a ja bedę benzynę wąchał ;)


Taaaaa, też jestem na to chory [zlosnik]

Robiłem taką operację w prosiaku, bo autko stało 6 lat pod płotem i pompka się zastała. Rozebrałem, wymieniłem rolki (pasowały jakieś łożyskowe), wyczyściłem, złożyłem do kupy na poxipol i... chodzi :]
Także "DA SIĘ" [zlosnik] Acha, w porszu też mam ka-dźet ;)

to wydłubałem z pompki
Obrazek
a tak wyglądały rolki (dwie całkiem zarzdewiały)
Obrazek
a tak wnętrze pumpki
Obrazek

W razie potrzeby służę pomocą, choć nie wiem na ile skuteczną, bo rozbiórkę robiłem przeszło dwa lata temu...

Pozdrawiam

_________________
W140 350TD (kruszynka); Porsche 944 (zwyrolek), W202 200D afftomat (celinka)
ex: S210 300TD(prawie mercedes), W124 250D, W126 380SE (wszystkomający), 3x924, W124 250TD, 601S de Luxe, 2xW123, 106, scorpio i... inne ;)


Na górę
 Tytuł:
Post: śr mar 14, 2007 11:05 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 05, 2006 1:41 pm
Posty: 259
Lokalizacja: Warszawa
Jan pisze:
To nie jest wina pompy

Powrót paliwa do zbiornika masz zatkany


To że tak hałasuje?
Bo już nie qmam...

_________________
________________
W126 300SE


Na górę
 Tytuł: pompa paliwa
Post: czw mar 15, 2007 5:17 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: wt wrz 12, 2006 10:43 am
Posty: 43
Lokalizacja: ZAMOSC
jeżeli chodzi o to urządzenie współpracujące z pompą paliwa jest to tzw.akumulator ciśnienia paliwa.Zadaniem jego jest stałe utrzymywanie odpowiedniego ciśnienia paliwa w układzie zasilania,co jak wiadomo przy mechanicznym wtrysku ma nie małe znaczenie.


Na górę
 Tytuł:
Post: czw mar 15, 2007 10:54 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Gerri pisze:
TReneR pisze:
(regulator zdaje sie zwieksza przeplyw - cisnienie na rozdzielaczu wraz ze wzrostem obrotow?).


Nie. Zmienia się różnica ciśnienia pomiędzy góną i dolną komorą rozdzielacza paliwa, co powoduje zmiany w uchylaniu się zaworków i podawanie mniejszej lub większej dawki paliwa


To po co jest podlaczone podcisnienie do regulatora?

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
 Tytuł:
Post: czw mar 15, 2007 12:33 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 16, 2005 7:20 pm
Posty: 568
Lokalizacja: Szczecin
Cytuj:
zamierzam ją wybebeszyć, ofotografowac zeby zaspokoic twoją i swoją ciekawosć, zobaczyc jak dziala, spróbowac zreanimowac po czym złożyć i pomodlić się żeby była szczelna

Cytuj:
Robiłem taką operację w prosiaku

Prosiak żyje i jest szczelny?

_________________
R 107 E 45 ,W 123 ???,EX:42MB
Jurek tel: 880-310-005


Na górę
 Tytuł:
Post: czw mar 15, 2007 12:38 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: wt wrz 12, 2006 10:43 am
Posty: 43
Lokalizacja: ZAMOSC
nie wiem dokladnie o jaki regulator tobie chodzi ale jedno wiem na 100 % ze w sklad "kompletu"zasilania wchodza
1/p-pa paliwowa
2/filtr paliwa
3/akumulator paliwa

ten ostatni ma za zadanie,jak juz wspomnialem utrzymywac w ukladzie zasilania jednakowe cisnienie paliwa.Nawet po unieruchomieniu silnika tak aby mozna go bylo bezproblemowo uruchomic,bez przykrej koniecznosci krecenia rozrusznikiem przez okres kilku sekund(a niekiedy kilkunastu).Zwazywszy na fakt ze w tych modelach MERCEDESA126 czesto byl stosowany wtrysk mechaniczny,a takim jest wlasnie typ BOSCH K-Jetronic,aby utrzymac odpowiednie cisnienie paliwa zastosowano wlasnie cos takiego jak akumulator paliwa inni moga to urzadzenie nazywac regulatorem cisnienia,chociaz z ta ostatnia nazwa ma malo wspolnego.Jak sama nazwa wskazuje akumulator gromadzi jakas tam energie w tym przypadku cisnienie paliwa,zas regulator reguluje aby w ukladzie bylo jednakowe cisnienie paliwa.Sam typ wtrysku BOSCH K-Jetronic jest ukladem mechanicznym i wszelkiego rodzaju parametry techniczne takie jak cisnienie-dawka-jak tez i wtrysk paliwa realizowane jest za pomoca odpowiednich urzadzen MECHANICZNYCH niejednokrotnie wspolpracujacych z ukladem podcisnienia.Tak wiec mowiac krotko w tych modelach nie bylo stosowane elektroniczne sterowanie wtryskiem gdzie cala brudna robote wykonywal "komputer".Totez brak jakiegos elementu w calym ukladzie odbija sie znaczaca na pracy silnika(nierownomierna praca-dymienie/brak mocy)jak tez i na rozruszniku,ktory to musi niejednokrotnie obracac walem korbowym zbyt dlugo aby uruchomic nasz pojazd.


Na górę
 Tytuł:
Post: czw mar 15, 2007 1:09 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
lysy62 pisze:
nie wiem dokladnie o jaki regulator tobie chodzi ale jedno wiem na 100 % ze w sklad "kompletu"zasilania wchodza
1/p-pa paliwowa
2/filtr paliwa
3/akumulator paliwa


Regulator cisnienia paliwa przy rozdzielaczu wtrysku - ma on sterowania podcisnieniowe z kolektora dolotowego.

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
 Tytuł:
Post: czw mar 15, 2007 1:34 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: wt wrz 12, 2006 10:43 am
Posty: 43
Lokalizacja: ZAMOSC
REGULATOR O KTORYM PISZESZ MA ZA ZADANIE UTRZYMANIA ODPOWIEDNIEGO CISNIENIA W URZADZENIU WTRYSKOWYM WZROST CISNIENIA POWODUJE JEGO POWROT DO ZBIORNIKA


Na górę
 Tytuł:
Post: czw mar 15, 2007 4:16 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
lysy62 pisze:
REGULATOR O KTORYM PISZESZ MA ZA ZADANIE UTRZYMANIA ODPOWIEDNIEGO CISNIENIA W URZADZENIU WTRYSKOWYM WZROST CISNIENIA POWODUJE JEGO POWROT DO ZBIORNIKA


:lol: Dlatego to urzadzenie sie nazywa "regulator cisnienia" :P

Do niego wlasnie podlaczone jest podcisnienie - moduluje ono cisnienie paliwa... ale w powrocie (Gerri). Czyli reasumujac ten regulator moduluje "opor/sztywnosc" klapy poprzez zmiane cisnienia w powrocie?

ps. gluchy nie jestem - nie ma powody zeby krzyczec :lol:

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
 Tytuł:
Post: czw mar 15, 2007 5:36 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: wt wrz 12, 2006 10:43 am
Posty: 43
Lokalizacja: ZAMOSC
OK WSZYSTKO SIE ZGADZA TYLKO ZE REGULATOR CISNIENIA PALIWA A AKUMULATOR PALIWA TO CALKIEM INNE URZADZENIA ALE WSPOLPRACUJACE ZE SOBA JAK TEZ KAZDE Z NICH UMIESZCZONE JEST W INNYM MIEJSCU AKUMULATOR RAZEM Z FILTREM I POMPA TWORZA"JEDEN"ELEMENT ZAS REGULATOR Z RODZIELACZEM


Na górę
 Tytuł:
Post: czw mar 15, 2007 8:45 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr lis 16, 2005 8:42 pm
Posty: 313
Lokalizacja: Białystok
don_edek pisze:
Znaczy że ciśnienie 4 bar jest wystarczające?
Gdzieś to można sprawdzic, jakiego kopa ma pompa boscha co z fabryki wyjeżdża w aucie?

o ile pamietam to sprawdzalem numer katalogowy oryginalnej pompy z tymi wymienionymi na stronie z Allegro i zgadzalo sie, poza tym pompy sa dwie i po polaczeniu szeregowym daja cisnienie laczne 2x4=8 bar

_________________
Piotr

W140 500 SEL
W126 420 SE
Nissan 240sx


Na górę
 Tytuł:
Post: czw mar 15, 2007 11:53 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 05, 2006 1:41 pm
Posty: 259
Lokalizacja: Warszawa
Przepraszam za lamerię, ale gdzie jest druga?
:o
We wszysykich typach 126?

_________________
________________

W126 300SE


Na górę
 Tytuł:
Post: pt mar 16, 2007 12:15 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz lut 13, 2005 10:51 pm
Posty: 187
Lokalizacja: Łódź
adler1934 pisze:
Prosiak żyje i jest szczelny?

Oczywiście żyje. Ma się dobrze i z tego miejsca wszystkich pozdrawia [zlosnik] Jest szczelny, a właśnie nieszczelności się najbardziej obawiałem. Jednak nowy oring, mocno "zagnieciona" na nim obudowa i słuszna warstwa poxipolu skutecznie tamują wypływ zupy.

_________________
W140 350TD (kruszynka); Porsche 944 (zwyrolek), W202 200D afftomat (celinka)
ex: S210 300TD(prawie mercedes), W124 250D, W126 380SE (wszystkomający), 3x924, W124 250TD, 601S de Luxe, 2xW123, 106, scorpio i... inne ;)


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl