MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob sie 09, 2025 2:02 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 58 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: pn kwie 09, 2007 6:10 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr lis 16, 2005 8:42 pm
Posty: 313
Lokalizacja: Białystok
Gerri pisze:
Jeżeli myślisz o włączniku ze "stykami" to jest to włącznik ciśnieniowy w układzie klimatyzacji - a o tym napisałem powyżej.

myslalem o wlaczniku termicznym wentylatora klimy ktory sie znajduje powyzej wlacznika cisnieniowego i ma dwa styki, jak pisalem powyzej powoduje on zalaczanie wiatraka dodatkowego klimy powyzej 50 C lub 60 C w zaleznosci od jego wersji

_________________
Piotr

W140 500 SEL
W126 420 SE
Nissan 240sx


Na górę
 Tytuł:
Post: pn kwie 09, 2007 6:20 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
Na przewodzie ciśnieniowym klimatyzacji są OBOK SIEBIE umieszczone dwa czujniki: jeden steruje pracą kompresora, drugi pracą wentylatora. Oba są CIŚNIENIOWE - działanie ŻADNEGO Z NICH nie zależy od temperatury.

_________________
W203 Kompressor


Na górę
 Tytuł:
Post: pn kwie 09, 2007 6:30 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr lis 16, 2005 8:42 pm
Posty: 313
Lokalizacja: Białystok
Gerri pisze:
Na przewodzie ciśnieniowym klimatyzacji są OBOK SIEBIE umieszczone dwa czujniki: jeden steruje pracą kompresora, drugi pracą wentylatora. Oba są CIŚNIENIOWE - działanie ŻADNEGO Z NICH nie zależy od temperatury.

nie wiem czy mamy takie same instalacje ale w mojej zarowno wlacznik cisnieniowy jak i temperaturowy znajduja sie na osuszaczu, jeden nizej drugi ( temperaturowy ) na samej gorze osuszacza

_________________
Piotr



W140 500 SEL

W126 420 SE

Nissan 240sx


Na górę
 Tytuł:
Post: pn kwie 09, 2007 7:53 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
Obrazek

Oba włączniki są CIŚNIENIOWE

_________________
W203 Kompressor


Na górę
 Tytuł:
Post: pn kwie 09, 2007 8:15 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr lis 16, 2005 8:42 pm
Posty: 313
Lokalizacja: Białystok
Gerri pisze:
Oba włączniki są CIŚNIENIOWE

niestety nie gorny nr 47 jest wlacznikiem temperaturowym

http://www.detali.ru/cat/oem_mb2.asp?TP ... 195&SGN=06

http://www.autohausaz.com/search/produc ... 0048200710

_________________
Piotr



W140 500 SEL

W126 420 SE

Nissan 240sx


Na górę
 Tytuł:
Post: wt kwie 10, 2007 7:43 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn mar 28, 2005 6:50 pm
Posty: 1596
Lokalizacja: Warszawa
Witam

A moglibyście w wolnej chwili psztyknąć fotkę tego o czym mówicie i wrzucić na forum? :) Nie za bardzo wiem gdzie tych włączników szukać u siebie...

Pozdrawiam,

_________________
Konrad Lapsz / harrier
[ex]: W126 280SE, S210 E320 CDI, X166 GL350 BlueTEC
[in]: S211 E320 CDI, W639 Viano 3.0 CDI


Na górę
 Tytuł:
Post: wt kwie 10, 2007 9:11 am 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
No dobra - to wytaczamy cięższe działa!

Tu jest link (na ruska stronę):

http://www.autolib.diakom.ru/CAR/Merced ... S/4483.pdf

Na której jest przykładowy układ sterowania klimatyzacji w W124
W prawym dolnym rogu jest jak byk PRESSURE SENSOR z którego kabelek idzie do góry na przekaźnik, z przekaźnika poprzez sławny porcelanowy opornik prąd idzie na wiatraki klimy.
Dla mnie Twoja odpowiedź jest mało wiarygodna: jest to nazwa na stronie jakiegoś sklepu, a tam często cenniki układają osoby mające małe pojecie o tym, o czym piszą. Powiedz mi przykładowo, po co w tym czujniku na obrazku jest dziura pośrodku gwintu? W czujniku temperatury potrzebna nie jest - w czujniku ciśnienia tak.
Najbardziej miarodajny i rozstrzygający wątpliwości byłby wydruk z oryginalnego EPC (tam są podane nawet wartości ciśnienia). Niestety: w tej chwili nie dysponuję dostępem... Może ktoś?

_________________
W203 Kompressor


Na górę
 Tytuł:
Post: wt kwie 10, 2007 9:31 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:46 pm
Posty: 2195
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
Widze ze panowie sie zaczynaja klucic o terminologie. Czyjnik faktycznie reaguje na rosnace cisnienie w ukladzie ale przyczyna jego wzrostu jest zwiekszenie temperatury gazu, czujnik zalacza wiatrak ten studzi gaz i cisnienie spada. Jedyny bled to to ze tego czujnika nie da sie sprawdzic w ten sposob
pszamrej pisze:
czujnik powinien zalaczac wiatrak przy temp gazu ok 60 C, sprawdzenie czujnika polega na wykreceniu go, wlozeniu do cieplej kapieli i sprawdzeniu czy zalacza obwod


I nie radzilbym go wykrecac chyba ze macie zbedne 2 stoowki na napelnienie ponowne ukladu. Jedyny bezpieczny sposob to sprawdzenie przy jakiej wartosci cisnienia powinien on sie wlaczyc nastepnie zalazyc na wentylek manometr (nawet taki do kol chyba da rade) i sprawdzenie czy przy danej wartosci cisnienia zalaczy wiatrak lub pojawi sie przejscie (manometr do kol moze troche oszukiwac).

_________________
Toyota MR2 2,0 '93
Chrysler Voyager 3,8 auto na zakupy :)
ex: S124 300TE 4matic '87 w świni, patyku i leniuchu
ex: Ford Escort MK II 75' 1,3GL
ex: Nissan Micra 1,3 RR Edition
Ex: W124 300E 4matic '87
[url=http://www.w114-115.org.pl/jomla/content/view/145/52/]RR Auto Szczecin-Pilchowo, ul. Staroleśna 1A[/url]


Na górę
 Tytuł:
Post: wt kwie 10, 2007 9:42 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw sie 07, 2003 10:39 am
Posty: 1026
Nie da rady zamontowania miernika ciśnienia od koł:
nie takie ciśnienie
nie taka końcówka
cena gazu
bezpieczeństwo - gaz jest palny

Tak jak pisałem, tego typu pomiary nalezy przeprowadzać przy podłączonych zegarach ( wpinanych w zawory do uzupełaniania czynnika chłodzącego), i dopiero przy stałej obserwacji wzrostu ciśnania w układzie testować wszelkie ustawienia, lub wykrywac strate charakterystyki lub uszkodzenia czujników.
Niewyłączenie kompresora - uszkodzony czujnik, braku chłodzenia - uszkodzony czujnik -i testy w nieświadomości to czego to może prowadzić : klima może nadawac sie tylko do gruntownej regeneracji [szalone] .


Na górę
 Tytuł:
Post: wt kwie 10, 2007 10:54 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr lis 16, 2005 8:42 pm
Posty: 313
Lokalizacja: Białystok
Gerri pisze:
Najbardziej miarodajny i rozstrzygający wątpliwości byłby wydruk z oryginalnego EPC

dolaczam oryginalny manual MB, gdzie pisze wyraznie ze jest to wylacznik TEMPERATUROWY

roadrunner pisze:
Jedyny bled to to ze tego czujnika nie da sie sprawdzic w ten sposob

wg tego manuala da sie

http://w12.easy-share.com/983006.html

_________________
Piotr



W140 500 SEL

W126 420 SE

Nissan 240sx


Na górę
 Tytuł:
Post: wt kwie 10, 2007 11:24 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn mar 28, 2005 6:50 pm
Posty: 1596
Lokalizacja: Warszawa
pszamrej pisze:
dolaczam oryginalny manual MB, gdzie pisze wyraznie ze jest to wylacznik TEMPERATUROWY

Ja tu się tylko wtrącę, bo może w sumie chodzi o to samo. Z fizyki wiadomo, że stosunek ciśnienia do temperatury jest stały przy stałej objętości, czyli jeżeli zmienia się temperatura, to zmienia się także ciśnienie. Objętość jest stała, bo wielkość układu się nie zmienia. Co za tym idzie jeżeli czujnik reaguje na temperaturę, to jej zmiana jest także powodowana zmianą ciśnienia, jeżeli czujnik reaguje na ciśnienie, to pośrednio jest ono zmieniane temperaturą...

Jak rozumiem niezależnie od tego jaki będzie koniec tego sporu, to wiatrak klimatyzacji nie jest sterowany przy pomocy czujnika wkręconego w głowicę po lewej stronie silnika (stojąc na przeciwko auta, z przodu).

Pozdrawiam,

_________________
Konrad Lapsz / harrier
[ex]: W126 280SE, S210 E320 CDI, X166 GL350 BlueTEC
[in]: S211 E320 CDI, W639 Viano 3.0 CDI


Na górę
 Tytuł:
Post: wt kwie 10, 2007 11:31 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr lis 16, 2005 8:42 pm
Posty: 313
Lokalizacja: Białystok
harrier pisze:
Jak rozumiem niezależnie od tego jaki będzie koniec tego sporu, to wiatrak klimatyzacji nie jest sterowany przy pomocy czujnika wkręconego w głowicę po lewej stronie silnika (stojąc na przeciwko auta, z przodu).

stojac przodem do auta przy prawej lampie jest osuszacz klimatyzacji z dwoma czujnikami jednym na dole drugim na gorze, odlacz styki tego gornego czujnika i przy wlaczonym zaplonie zewrzyj je, wiatrak powinien ruszyc
co do czujnikow w manualu pisze wyraznie ze ten dolny to cisnieniowy ( pressure switch ) a gorny temperaturowy ( temperature switch )

_________________
Piotr



W140 500 SEL

W126 420 SE

Nissan 240sx


Na górę
 Tytuł:
Post: wt kwie 10, 2007 7:03 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw sie 07, 2003 10:39 am
Posty: 1026
skoro tak... to nie ma sensu juz nic pisac, skoro jesteś tak pewny tego co piszesz... najwyżej komuś cos wybuchnie - ale to potem reklamacje wiadomo do kogo kierować


Na górę
 Tytuł:
Post: wt kwie 10, 2007 8:06 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr lis 16, 2005 8:42 pm
Posty: 313
Lokalizacja: Białystok
Marcin S pisze:
skoro tak... to nie ma sensu juz nic pisac, skoro jesteś tak pewny tego co piszesz

akurat tego jestem pewny gdyz pare dni temu uruchamialem wlasna klime i tez sprawdzalem wiatrak czy chodzi bo mial pewne opory

_________________
Piotr



W140 500 SEL

W126 420 SE

Nissan 240sx


Na górę
 Tytuł:
Post: wt kwie 10, 2007 8:16 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
Gerri pisze:
No dobra - to wytaczamy cięższe działa!

Tu jest link (na ruska stronę):

http://www.autolib.diakom.ru/CAR/Merced ... S/4483.pdf

Na której jest przykładowy układ sterowania klimatyzacji w W124
W prawym dolnym rogu jest jak byk PRESSURE SENSOR


Obok PRESSURE SENSOR jest temperatur sensor (z adnotacją, że jest w głowicy)
To jest właśnie zasterowanie spowodowane podwyższoną temperaturą silnika.

Temat zaczyna być bardzo ciekawy i postaram się dojść do meritum (jeżeli znajdę jakiś czujnik, to dokonam autopsji i dogłębnej analizy)
To tak - żeby mnie nie gnębiło po nocach [zlosnik]
Tak jak harrier zapodał, układ będzie działał - obojętnie, czy będzie to czujnik temperatury czy ciśnienia. Może któś wpadł na pomysł, że tańszy jako zamiennik będzie czujnik temperatury?

pszamrej pisze:


U mnie nie bangla :-?

_________________
W203 Kompressor


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 58 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl