MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz lip 20, 2025 10:32 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 45 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: ndz kwie 08, 2007 2:01 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 09, 2005 10:28 pm
Posty: 2823
Numer GG: 578747
Lokalizacja: Katowice/Stuttgart
W pozycji S auto rowniez rusza z drugiego biegu, chyba ze ruszamy dodajac gazu powyzej 3/4, wtedy rusza z pierwszego - w pozycji E zawsze z drugiego. Tak stoi w mojej instrukcji i tak, mniej wiecej*, wyglada to w praktyce. Reszta tak jak napisal heniekx. Tak czy owak proponuje Marcinowi18 sprawdzic najpierw czy nie majtnal niechcacy przelacznikiem :)

*) przy ruszaniu nawet na pelnym gazie (bez kick down) najpierw wlacza sie drugi bieg a chwile pozniej nastepuje redukcja na pierwszy, cos jest nie tak...

_________________
'68 250, szwajcar
'70 250 C, niemiec
'71 230, austryjok
'71 250 CE, angol


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz kwie 08, 2007 1:05 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: czw sty 04, 2007 3:39 pm
Posty: 42
Lokalizacja: Skarszewy
Tak czy owak proponuje Marcinowi18 sprawdzic najpierw czy nie majtnal niechcacy przelacznikiem :)

Dziś sprawdziłem ten przełącznik i mówiąc szczerze nie zauwarzyłem żadnej różnicy między E/S, więc moze faktycznie należy zacząć od tego. Zauważyłem też, że gdy wcisne mocno pedał gazu samochód wkręca się mocniej na obroty i zmienia bieg nawet przy 4tys/obr a gdy wcisne go łagodnie (czytaj jadąc w miarę powoli) skrzynia przerzuci bieg prawidłowo, tzn przy ok. 2,5tys/obr


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz kwie 08, 2007 6:36 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:46 pm
Posty: 2195
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
Marcin18 pisze:

Dziś sprawdziłem ten przełącznik i mówiąc szczerze nie zauwarzyłem żadnej różnicy między E/S, więc moze faktycznie należy zacząć od tego. Zauważyłem też, że gdy wcisne mocno pedał gazu samochód wkręca się mocniej na obroty i zmienia bieg nawet przy 4tys/obr a gdy wcisne go łagodnie (czytaj jadąc w miarę powoli) skrzynia przerzuci bieg prawidłowo, tzn przy ok. 2,5tys/obr

IMHO wsio dziala prawidlowo za to ze przy mocno wcisnietym gazie bieg zmienia ci sie przy wyzszych obrotach a przy niewiele wcisnietym przy niskich odpowiada linka podlaczona do ciegna gazu. natomiast jesli nie widzisz roznicy miedzy E i S czesto przelacznik sie brudzi/sniedzieje i nie zalacza wtedy pozycji S sprawdz czy jadac 60km/h wciskajac gaz prawie do konca (ale nie zalaczajac kickdowna jeszcze czyli powiedzmy 3/4-4/5 maksymalnego wcisniecia gazu) skrzynia ci redukuje o 1 bieg (kickdown czyli wcisniecie gazu do deski) powinien zredukowac o 2 biegi. jesli nie bedzie tej redukcji o 1 bieg znaczy sie masz caly czas skrzynie w trybie Economy i trzeba rozebrac/wyczyscic przelacznik.

_________________
Toyota MR2 2,0 '93
Chrysler Voyager 3,8 auto na zakupy :)
ex: S124 300TE 4matic '87 w świni, patyku i leniuchu
ex: Ford Escort MK II 75' 1,3GL
ex: Nissan Micra 1,3 RR Edition
Ex: W124 300E 4matic '87
[url=http://www.w114-115.org.pl/jomla/content/view/145/52/]RR Auto Szczecin-Pilchowo, ul. Staroleśna 1A[/url]


Na górę
 Tytuł:
Post: sob maja 05, 2007 11:10 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: czw sty 04, 2007 3:39 pm
Posty: 42
Lokalizacja: Skarszewy
witam, troche zaniedbałem forum bo nie było mnie w domu. Sprawdziłem wszystkie wskazówki od forumowiczów, ale nie stwierdzam żadnej różnicy :cry: Zauważyłem tylko że gdy auto jest zimne, co za tym idzie skrzynia też, to automat przełącza biegi poprawne, dopiero jak sie rozgrzeje to szarpie. ??

_________________
MB W210 3.0TD 1997r.


Na górę
 Tytuł:
Post: sob maja 05, 2007 11:18 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:46 pm
Posty: 2195
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
Nie chce mi sie czytac ponownie calosci wiec pytam - oleji filtr byly zmieniane?

_________________
Toyota MR2 2,0 '93
Chrysler Voyager 3,8 auto na zakupy :)
ex: S124 300TE 4matic '87 w świni, patyku i leniuchu
ex: Ford Escort MK II 75' 1,3GL
ex: Nissan Micra 1,3 RR Edition
Ex: W124 300E 4matic '87
[url=http://www.w114-115.org.pl/jomla/content/view/145/52/]RR Auto Szczecin-Pilchowo, ul. Staroleśna 1A[/url]


Na górę
 Tytuł:
Post: sob maja 05, 2007 11:59 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: czw sty 04, 2007 3:39 pm
Posty: 42
Lokalizacja: Skarszewy
Nie były jeszcze zmieniane, bo przynajmiej przebieg jeszcze na to nie wskazuje. Teraz ma ok. 240tys, a zmiana ma być przy ok 260tys. No ale chyba od wymiany oleju będe musiał zacząć :lol:

_________________
MB W210 3.0TD 1997r.


Na górę
 Tytuł:
Post: sob maja 05, 2007 5:10 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 10, 2003 7:55 pm
Posty: 3388
Lokalizacja: Warszawa
heniekx pisze:
W pozycji S zalaczaja sie wszystkie biegi (auto rusza z 1) a na E od 2 w gore poza tym zmiana biegow na S nastepuje na obrotach wyzszych o okolo 500-1000 rpm niz na E (zaleznie od stylu jazdy)


W W124 rusza z dwójki ? Czy Ty jestes pewny tego co piszesz, bo mój zawsze rusza z jedynki. Różnica pomiędzy S a E widoczna jest dopiero po mocnym przyciśnięciu gazu, wtedy też skrzynia wyciąga wyżej na obrotach. Jadąc jak emeryt z załączonym trybem S, przerzuca w tych samych momentach. <br>Dodano po 3 minutach.:<br>
Marcin18 pisze:
poprzedni właściciel zapewniał mnie i miał na to paragon, że wymieniał tam olej i teraz należy go zmienić przy ok 250tys



Marcin18 pisze:
Nie były jeszcze zmieniane, bo przynajmiej przebieg jeszcze na to nie wskazuje. Teraz ma ok. 240tys, a zmiana ma być przy ok 260tys.


KOlego zrób zeznania prawidłowe w końcu to po pierwsze. Po drugie to nie przebieg ma wskazywać na wymianę oleju, a Ty zaraz po kupnie zapobiegliwie powinieneś ten olej wymienić. Bo właściciel mógł Cię zrobić w jajo i powiedział, Ci to bo po prostu chciał ten samochód zepchnąć.

Jeżlei nie chcesz sobie narobić kosztów, to podjedź do warsztatu i wymień ten olej z filtrem, a później będziemy szukać problemów dalej ... [szalone]

_________________
Nerwowa Niemra


Na górę
 Tytuł:
Post: sob maja 05, 2007 5:12 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:46 pm
Posty: 2195
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
WeebShut pisze:
W W124 rusza z dwójki ?


W pozycji E powinien ruszac z 2.

_________________
Toyota MR2 2,0 '93
Chrysler Voyager 3,8 auto na zakupy :)
ex: S124 300TE 4matic '87 w świni, patyku i leniuchu
ex: Ford Escort MK II 75' 1,3GL
ex: Nissan Micra 1,3 RR Edition
Ex: W124 300E 4matic '87
[url=http://www.w114-115.org.pl/jomla/content/view/145/52/]RR Auto Szczecin-Pilchowo, ul. Staroleśna 1A[/url]


Na górę
 Tytuł:
Post: sob maja 05, 2007 5:15 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 10, 2003 7:55 pm
Posty: 3388
Lokalizacja: Warszawa
roadrunner pisze:
W pozycji E powinien ruszac z 2.


:o Kurde jechałem z gościem kombi z M104 w patyku i ruszął tak jak mój z jedynki :o

Powiem szczerze, że jest to dla mnie zastanawiające ... :roll:

_________________
Nerwowa Niemra


Na górę
 Tytuł:
Post: sob maja 05, 2007 5:33 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pn gru 04, 2006 8:07 am
Posty: 25
Witam
mój m104 tez rusza z 1
pozdrawiam


Na górę
 Tytuł:
Post: sob maja 05, 2007 6:14 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 10, 2003 7:55 pm
Posty: 3388
Lokalizacja: Warszawa
skrufejs pisze:
mój m104 tez rusza z 1


Super, dzięki za potwierdzenie [oczko].

Kiedyś Mitu pisał, że Mercedes od roku 1982 bodajże konstruował tak skrzynie, że wszystkie rusząły z jedynki. Nie wiem czy to dotyczyło tylko W123 czy póxniej przeszło również na W124, ale mówiąc szczerze, pierwszy raz w życiu słyszałem zeby W124 ruszał z dwójki.

_________________
Nerwowa Niemra


Na górę
 Tytuł:
Post: sob maja 05, 2007 6:29 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob gru 09, 2006 10:48 am
Posty: 463
moj szesciocylindrowy '96 tez rusza z dwojki.

a w dodatku tez mialem problem z wyczuciem czy ustawienia S/E czymkolwiek sie roznia. Skupialem sie glownie na wyprzedzaniu i przyznam, ze tylko kickdown ratowal sytuacje, bo ustawienie S/E nic tu nie dawalo, a przy takim siliniku chyba powinienem cos zauwazyc...
Kiedys zobacze czy styki nie zasniedzialy, ale w jedenastoletnim aucie? :/

przy okazji to skrzynia 4 :roll:

_________________
Pozdrawiam, mMm

E280 T
450SLC 5.0
dawniej: W115 200D '72 - Boluś, W115 '70 - No Name, W116 '76 - No Name, oraz rozne 123

Automatom mówię NIE
Śląsk, Gliwice


Na górę
 Tytuł:
Post: sob maja 05, 2007 6:33 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:46 pm
Posty: 2195
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
mMm2 pisze:
Kiedys zobacze czy styki nie zasniedzialy, ale w jedenastoletnim aucie?


Sporo syfu sie tam zbiera bo wlatuje tam popiol z popielniczki kurz i inne takie a ze wlacznik ten nie jest czesto uzywany to poprostu sniedzieje. Przy wlaczonym zaplonie powinno byc slychac pstrykniecie pod maska w okolicy skrzynki bezpiecznikow jak go przelaczasz.
jesli przelacznik dziala a po wcisnieciu gazu w pozycji S nie redukuje ci biegu o 1 (zanim zalaczy kickdown) to mozna poregulowac linka idaca od ciegna gazu do skrzyni (dobrze jest zaznaczyc jej poczatkowe polozenie zeby mozna wrocic do niego).

_________________
Toyota MR2 2,0 '93
Chrysler Voyager 3,8 auto na zakupy :)
ex: S124 300TE 4matic '87 w świni, patyku i leniuchu
ex: Ford Escort MK II 75' 1,3GL
ex: Nissan Micra 1,3 RR Edition
Ex: W124 300E 4matic '87
[url=http://www.w114-115.org.pl/jomla/content/view/145/52/]RR Auto Szczecin-Pilchowo, ul. Staroleśna 1A[/url]


Na górę
 Tytuł:
Post: sob maja 05, 2007 8:51 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 10, 2003 7:55 pm
Posty: 3388
Lokalizacja: Warszawa
roadrunner pisze:
jesli przelacznik dziala a po wcisnieciu gazu w pozycji S nie redukuje ci biegu o 1 (zanim zalaczy kickdown) to mozna poregulowac linka idaca od ciegna gazu


Ale przy ustawieniu na E też przełącza bieg w dół, jeżeli obroty sa poniżej 2000 a pedał gazu wciśnięty na ok. 3/4 maksymalnej głębokości.

mMm2 pisze:
moj szesciocylindrowy '96 tez rusza z dwojki.


A ilu biegowy automat ?

_________________
Nerwowa Niemra


Na górę
 Tytuł:
Post: sob maja 05, 2007 8:57 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:46 pm
Posty: 2195
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
WeebShut pisze:
roadrunner pisze:
jesli przelacznik dziala a po wcisnieciu gazu w pozycji S nie redukuje ci biegu o 1 (zanim zalaczy kickdown) to mozna poregulowac linka idaca od ciegna gazu


Ale przy ustawieniu na E też przełącza bieg w dół, jeżeli obroty sa poniżej 2000 a pedał gazu wciśnięty na ok. 3/4 maksymalnej głębokości.


No to chyba skrzynia w trybie S ci chodzi caly czas - stad to ruszanie z 2 i redukcja biegu przy wcisnieciu gazu bez kickdowna.

WeebShut pisze:
mMm2 pisze:
moj szesciocylindrowy '96 tez rusza z dwojki.


A ilu biegowy automat ?

mMm2 pisze:
przy okazji to skrzynia 4


moja tez 4 biegowa

_________________
Toyota MR2 2,0 '93
Chrysler Voyager 3,8 auto na zakupy :)
ex: S124 300TE 4matic '87 w świni, patyku i leniuchu
ex: Ford Escort MK II 75' 1,3GL
ex: Nissan Micra 1,3 RR Edition
Ex: W124 300E 4matic '87
[url=http://www.w114-115.org.pl/jomla/content/view/145/52/]RR Auto Szczecin-Pilchowo, ul. Staroleśna 1A[/url]


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 45 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl