MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt lip 25, 2025 1:00 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: sob paź 13, 2007 1:49 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz sty 07, 2007 9:51 pm
Posty: 107
Głowica jest taka sama. kolektor wydechowy również. Inny jest kolektor ssący ale mozna to obejść, inne doprowadzenie powietrza, inny filtr. Całość kosztuje ok. 3000 zł w firmie specjalistycznej w tym regenerowana spręzarka 600 zł. Widziałem w jaki sposób jest to montowane i miałem to zrobić lecz kupiłem W210 a 124 na razie stoi. Teraz patrząc z perspektywy czasu dochodzę do wniosku, że przeróbki te i tak nie dorównają silnikom CDI m.in w osiągach. Gdybym jednak kochał starsze modele DB tak jak niektórzy z Was przerobiłbym swoje 124 i może jeszcze tak zrobię gdyż nie chcę go sprzedawać tak jak nie sprzedałem także 190-tki. Muszę pozbyć się kilku innych toczydeł i wówczas pomyślę.


Na górę
 Tytuł:
Post: sob paź 13, 2007 1:55 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: czw sie 26, 2004 8:47 pm
Posty: 770
Lokalizacja: Garwolin
grzechch pisze:
Głowica jest taka sama. kolektor wydechowy również. Inny jest kolektor ssący ale mozna to obejść, inne doprowadzenie powietrza, inny filtr.


Najpierw poczytaj, albo rozbierz kilka silników, a przekonasz się, że w W124 silnik z turbo jest w 80% inny niż ten bez.
Inna jest głowica - inaczej biegnące magistrale olejowe i wodne.
inne są zawory - w turbo z sodem w środku
całkiem inny osprzęt
- no i wreszcie cały w D silnik jest odprężony w stosunku do tego bez turbo.

_________________
W463 500GE 93'
W126 300SE 89'
W124 E280 94' - sprzedam
W124 300CE 91' - sprzedam
W201 2,6 93'
W140 S500L 97'
W123 2,3 83'
W116 2,8 75'
W212 E250 bluetec 4 Matic 15'
http://www.mateofhu.pl
http://www.wydruk.info


Na górę
 Tytuł:
Post: sob paź 13, 2007 1:55 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz sty 07, 2007 9:51 pm
Posty: 107
Nad celowościa każdy musi się sam zastanowić. Przebieg 200 tys. to błechostka dla silnika który robi 1 mln. Ale zawsze przyznaj, że przyjemnie jest jechac dość starym modelem samochodu, przy którym wymiękają np. A6 2,5 TDI czy wszystkie nawet nowsze Passaty. To fakt na starcie one zyskują ale w trasie szczęka im odpada gdy nie sa w stanie dotrzymać kroku.


Na górę
 Tytuł:
Post: sob paź 13, 2007 4:29 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw lis 30, 2006 10:51 pm
Posty: 181
Lokalizacja: Warszawa
Upss. Co prawda stary watek ale ile nowości można wyczytać ;) . Kolega Grzechch twierdzi, że 300 TDT 147 KM i 273 Nm ma słabsze osiągi od 300D 24V o parametrach 136 KM i 210 Nm :o Dodam, że mam kombi w E - klasie.... i też wygląda efektownie. Co do Cdi to po różnych warsztatach się nasłuchałem i wolałbym chyba starsze rozwiązanie w W210 czyli 177 KM w 300 D z Turbo no i oczywiście 6 cylindrów bo inaczej brzmią niż 4 [zlosnik]
Pzdr

_________________
124 300TDT 94' - "Naczelnik Mieczysław"
nowość S210 320CDi Avangarde 00'- Mr.Perfect
Suzuki Swift MKII 1.3 GS - "Miejski zamiatacz"
Honda VT1100 Shadow

Mercedes the best - fuck the rest ...


Na górę
 Tytuł:
Post: sob paź 13, 2007 4:34 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: czw sie 26, 2004 8:47 pm
Posty: 770
Lokalizacja: Garwolin
[quote="Miki01"] Kolega Grzechch twierdzi, że 300 TDT 147 KM i 273 Nm ma słabsze osiągi od 300D 24V o parametrach 136 KM i 210 Nm :o /quote]

Kolega ma rację [zlosnik] ale tylko do 40km/h dopóki turbina się nie rozrusza w DT [zlosnik] [zlosnik] [zlosnik] [zlosnik]
Miałem W124 300TDT to wiem coś o tym.
Później niestety 300D 24v podziękujemy.

_________________
W463 500GE 93'
W126 300SE 89'
W124 E280 94' - sprzedam
W124 300CE 91' - sprzedam
W201 2,6 93'
W140 S500L 97'
W123 2,3 83'
W116 2,8 75'
W212 E250 bluetec 4 Matic 15'
http://www.mateofhu.pl
http://www.wydruk.info


Na górę
 Tytuł:
Post: sob paź 13, 2007 4:46 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw lis 30, 2006 10:51 pm
Posty: 181
Lokalizacja: Warszawa
Masz rację MMM, sam rok temu miałem podobny dylemat a w zasadzie identyczny bo tylko wchodziły w grę jednostki 6 garowe. teraz wiem, że bym nie zamienił, choć panowie taksówkarze twierdzili, że kłopoty z turbo itd... ale cóż na razie śmiga jak ta lala, a regeneracja turbo jak już się zdaży (obecny przebieg 209 tyś) to coś koło 800 pln.
Pzdr

_________________
124 300TDT 94' - "Naczelnik Mieczysław"

nowość S210 320CDi Avangarde 00'- Mr.Perfect

Suzuki Swift MKII 1.3 GS - "Miejski zamiatacz"

Honda VT1100 Shadow



Mercedes the best - fuck the rest ...


Na górę
 Tytuł:
Post: sob paź 13, 2007 4:57 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: czw sie 26, 2004 8:47 pm
Posty: 770
Lokalizacja: Garwolin
Jeździsz 300TDT na taxi???
Trochę nieekonomiczne auto :lol:
Ale to kwestia podejścia do sprawy.
O usterki turbo się nie martw.
Prawidłowo eksploatowane wytrzymuje 400k km.
Warunek: jeździć na dobrym oleju, najlepiej jakimś półsyntetyku, studzić turbinkę po rozgrzaniu i na zimnym silniku jeździć delikatnie.
Te turbiny są nie do zarżnięcia w porównaniu z nowymi "srajcyglami" TDI/HDI/JTD/itd.
Jedynym dobrym TDI jest 2.5 R6 140KM z audi/volvo.

_________________
W463 500GE 93'
W126 300SE 89'
W124 E280 94' - sprzedam
W124 300CE 91' - sprzedam
W201 2,6 93'
W140 S500L 97'
W123 2,3 83'
W116 2,8 75'
W212 E250 bluetec 4 Matic 15'
http://www.mateofhu.pl
http://www.wydruk.info


Na górę
 Tytuł:
Post: sob paź 13, 2007 6:51 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
MMM pisze:
Jeździsz 300TDT na taxi???
Trochę nieekonomiczne auto

eee.. one naprawdę mało palą. Nie weźmie więcej niż 12L.
Dziś widziałem na postoju W210 E320 [zlosnik]

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
 Tytuł:
Post: sob paź 13, 2007 6:57 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: czw sie 26, 2004 8:47 pm
Posty: 770
Lokalizacja: Garwolin
bary123ce pisze:
MMM pisze:
Jeździsz 300TDT na taxi???
Trochę nieekonomiczne auto

eee.. one naprawdę mało palą. Nie weźmie więcej niż 12L.
Dziś widziałem na postoju W210 E320 [zlosnik]


Mój nigdy nie wziął więcej niż 10.50l/100km.
Jazda dość dynamiczna 50/50 trasa/miasto.
A co do 320.
To silnik moim zdaniem bardziej ekonomiczny od 300Dt [zlosnik]
Pod warunkiem zastosowania instalacji LPG.

A reasumując: najlepszy jest 220 150KM...

_________________
W463 500GE 93'
W126 300SE 89'
W124 E280 94' - sprzedam
W124 300CE 91' - sprzedam
W201 2,6 93'
W140 S500L 97'
W123 2,3 83'
W116 2,8 75'
W212 E250 bluetec 4 Matic 15'
http://www.mateofhu.pl
http://www.wydruk.info


Na górę
 Tytuł:
Post: sob paź 13, 2007 7:00 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 12, 2006 1:18 am
Posty: 435
Lokalizacja: [DB]Waldenburg /schlesien
grzechch pisze:
... Najlepsze rozwiązanie to kupno 300 D V24 w E-klasie i zamontowanie za ok. 3000 zł turbiny od W210 300D 24V turbo a wówczas 177 KM i rozkosz z jazdy.


Uważasz ,że przy tym wszystkim zmieścisz się w 3kpln ?!

_________________
(__\==*==/__)

W124 200D '89
E 39 530D '98
Fso Atu + '98 - Ex


Na górę
 Tytuł:
Post: sob paź 13, 2007 8:04 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz sty 07, 2007 9:51 pm
Posty: 107
Jak znajdę wizytówkę podam numery telefonów do firmy, która zajmuje sie montażem. Ponadto na giełdzie czy w Lubiniu czy Poznaniu wiekszość rzeczy mozna niedrogo kupić i wówczas w firmie kupuje sie jedynie turbinę i usługę


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz paź 14, 2007 2:03 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 08, 2006 10:04 pm
Posty: 2233
Lokalizacja: Lublin
Dawno bym sie na dolozenie turbiny zdecydowal, gdyby to bylo takie latwe i proste jak piszesz, jakos nie chce mi sie wierzyc ze w 300D 24V wszystko jest takie plug&play. Zreszta nie bede sie rozpisywal, jak nie znajde 300DT 4 Matic, to kupie z M103 , sie swapnie OM 606 z turbinka i bedzie cacy ;)

Dokladanie turbin, intercoolerow i innych wspomagaczy do silnikow wolnossacych jak dla mnie mija sie z celem, jest nieuzasadnione ekonomicznie itp. itd. a juz na pewno odbije sie na ich trwalosci przy pozostawieniu seryjnych tlokow, walkow etc. 3k zlociszy z pewnoscia mozna wydac lepiej.

Pozdrawiam

_________________
..technika idzie do przodu a dla mnie i tak czas sie zatrzymal w 98r..

*C124 E200 94r. brillantsilber *W124 250D 86r. taigabeige *W126 260SE 87r. nauticblau ex*W124 300D 92r. arcticweiss ex *S210 270CDI 01r. antrazitgrun *W202 C180 96r. brillantsilber ex


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz paź 14, 2007 10:11 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 15, 2006 10:58 am
Posty: 2118
Lokalizacja: Poznań
grzechch pisze:
Głowica jest taka sama. kolektor wydechowy również.


To w turbinke chyba sobie dmuchasz. Ciekawe jak niby obeszli napęd turbiny jeśli kolektor jest taki sam. W sumie gratuluje wyobraźni.

_________________
T203 1.8 m271, v230 638 m111
Ex.W123 240D,W123 200, w123 230E, w123 280e, w202 c180 ,c124 300CE


Na górę
 Tytuł:
Post: pn paź 15, 2007 11:41 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw lis 30, 2006 10:51 pm
Posty: 181
Lokalizacja: Warszawa
MMM pisze:
Jeździsz 300TDT na taxi???
Trochę nieekonomiczne auto :lol:
Ale to kwestia podejścia do sprawy.
O usterki turbo się nie martw.
Prawidłowo eksploatowane wytrzymuje 400k km.
Warunek: jeździć na dobrym oleju, najlepiej jakimś półsyntetyku, studzić turbinkę po rozgrzaniu i na zimnym silniku jeździć delikatnie.
Te turbiny są nie do zarżnięcia w porównaniu z nowymi "srajcyglami" TDI/HDI/JTD/itd.
Jedynym dobrym TDI jest 2.5 R6 140KM z audi/volvo.


Nie Kolego MMM, nie jeżdżę na taxi tylko dla przyjemności.. Oczywiście na oleju nie oszczędzam (mobil1 10W40, poza tym praktycznie wszystkie części oryginały lub zgodne), a zasady jazdy dieselem z turbo mam opanowane wieloletnie doświadczenie (przerabiałem, TDi w różnych konfiguracjach, HDi, i benzyny z Turbo), ale dzięki za przypomnienie - może innym się przyda[oczko]
A co do tego co jeżdzi na taxi to w zeszłym tygodniu widziałęm S-kę z 5l pod maską :o i nigdzie "zaworka" nie dojżałem [zlosnik]

_________________
124 300TDT 94' - "Naczelnik Mieczysław"

nowość S210 320CDi Avangarde 00'- Mr.Perfect

Suzuki Swift MKII 1.3 GS - "Miejski zamiatacz"

Honda VT1100 Shadow



Mercedes the best - fuck the rest ...


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl