MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt sie 08, 2025 4:38 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 65 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 5 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: wt cze 05, 2007 9:54 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob mar 10, 2007 9:55 am
Posty: 2400
Numer GG: 8478669
Lokalizacja: Puławy
trocin pisze:
Witam.
W WLKP jest dobry fachowiec od IGS w Tarnowie Podgórnym,


Możesz podać adres?[/quote]
tel.604108539 fachowiec poda ci adres i jak tam dojechać, ja byłem u niego 3 razy ale nie pamiętam adresu, zawsze na pamięć jechałem...

_________________
W202 C250 '94
Suzuki Grand Vitara - zabawka 4x4
BMW R 1100 GS '99
-----------------------------
W140 500SEL '93 USA - ex
C124 230CE, S210 E290TD, C208 CLK200, S124 E220-ex


Na górę
 Tytuł:
Post: wt cze 05, 2007 9:59 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
A skad oni biora sygnal wychylenia przepustnicy w KE? Daja dodatkowy potencjometr podpiety do linki gazu?

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
 Tytuł:
Post: wt cze 05, 2007 11:01 am 
Offline
nowy

Rejestracja: pn cze 04, 2007 5:45 pm
Posty: 4
Ja wygrzebałem przede wszystkim- ale ostatecznie polecić ich będę mógł bo dokładniejszej rozmowie- BKZ AutoGaz w Krakowie, przy ul Jana Pawła II w parku technologicznym Politechniki Krakowskiej (adresu dokładnego nie znam, ale są szyldy i łatwo trafić)-> skręt jak na stację "Arge" zaraz za Wydziałem Mechanicznym PK.

Ktoś tu pisał o BKZ w kontekście IGSa a poza tym na stronie Landi Renzo są opisywani jako autoryzowany dealer + serwis gwarancyjny czy coś takiego.

Ogólnie wygląda na to, że wątek wzbudził zainteresowanie i dobrze byłoby jeszcze poczytać o spalaniach tych bardziej "typowych" silniczków z IGSem (np 200E, 230E), bo akurat wartości spalania na instalce mieszalnikowej znam i w krakowskich korkach 230E nie spali mniej niż 15l (W123) przy lekkiej nodze, spokojnie da się wyjść nawet do 17l, rekordem dolnym będzie 13,5l ale to bez korków i jazda praktycznie tylko wieczorami/nocami.

Spokojna trasa to okolice 12l LPG/100km.
Ktoś poda wartości dla instalki IGS w tym silniku?


Na górę
 Tytuł:
Post: wt cze 05, 2007 11:20 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 23, 2007 5:41 pm
Posty: 1636
Lokalizacja: wwa yelonki
TReneR pisze:
A skad oni biora sygnal wychylenia przepustnicy w KE? Daja dodatkowy potencjometr podpiety do linki gazu?


Ten komputer IGS'a tego nie wymaga.
IGS, mozna skonfigurowac, aby obslugiwal dwa rodzaje TPS'ow:
- potencjometr
- przelacznik on/off, ktory jest montowany w KE-jetach

Z rozmow z gazowcami wyniklo, ze w ich poczatkowych doswiadczeniach, podlaczali tez czujnik do potencjometra przepustnicy, ale dawalo to marne rezultaty. Ale nie ma co kombinowac skoro IGS jest tez przystosowany z natury do switch'a on/off, czyli wystarczy mu sygnal, ze pedal gazu jest wcisniety/nie wcisniety i chodzi to bez zarzutu.

IGS ma tez mape wzbogacania mieszanki w zaleznosci od wcisnietego pedalu gazu. Gdy ma sie sygnal z potencjometru, to mozna ustawic wzbogacenia w zaleznosci od polozenia gazu. W przypadku przelacznika on/off, mozna ustawic wzbogacenie w zaleznosci od uplywu czasu, ktory uplynal od kiedy zostal wcisniety pedal gazu. Ten czas to cos ok. 1-2 sekund z tego co pamietam.

Druga rzecza, do ktorej moze sie przydac sygnal z TPS'a, to cut-off, ktory jest obslugiwany przez IGS'a.

_________________
126.045
fb.com/waxclusive


Na górę
 Tytuł:
Post: wt cze 05, 2007 11:35 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
No ale sterownik skads musi wziasc informacje o ilosci powietrza wtlaczanego do komory spalania; najlepiej z TPSa, ew. z podcisnienia w kolektorze i obrotow silnika... sygnal sondy jest zbyt wolny do tego!?

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
 Tytuł:
Post: wt cze 05, 2007 11:40 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 23, 2007 5:41 pm
Posty: 1636
Lokalizacja: wwa yelonki
TReneR pisze:
No ale sterownik skads musi wziasc informacje o ilosci powietrza wtlaczanego do komory spalania; najlepiej z TPSa, ew. z podcisnienia w kolektorze i obrotow silnika... sygnal sondy jest zbyt wolny do tego!?


Oczywiscie. Tak jak napisalem we wczesniejszym poscie, ze jest mapa wtryskow, ktorej wartosciami jest funkcja obrotow silnika i obciazenia. Obciazenie odczytywane jest przez sensor podlaczony do kolektora ssacego.

_________________
126.045
fb.com/waxclusive


Na górę
 Tytuł:
Post: wt cze 05, 2007 11:43 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
zegarek pisze:
TReneR pisze:
No ale sterownik skads musi wziasc informacje o ilosci powietrza wtlaczanego do komory spalania; najlepiej z TPSa, ew. z podcisnienia w kolektorze i obrotow silnika... sygnal sondy jest zbyt wolny do tego!?


Oczywiscie. Tak jak napisalem we wczesniejszym poscie, ze jest mapa wtryskow, ktorej wartosciami jest funkcja obrotow silnika i obciazenia. Obciazenie odczytywane jest przez sensor podlaczony do kolektora ssacego.



Aaaaaaa - czyli mierza podcisnienie zamiast wychylenia przepustnicy, teraz wszystko jasne [ok]

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
 Tytuł:
Post: wt cze 05, 2007 12:20 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt wrz 03, 2004 2:17 pm
Posty: 1083
Lokalizacja: Olkusz/Kraków/Katowice
Bardzo dobre opinie odnosnie zakładu robiacego LPG ma tarnowski Czakram ( kurde..chyba Czakram...nie dam sobie uszu obciąć, że tak się nazywają). Znam z drugiej i z pierwszej ręki opinie ludzi u nich zagazowanych. Nie wiem tylko czy trudnia sie IGS-em. :roll:

_________________
W126 300SE 1987 - Maluch
210 000 km
----------------------------------------------------
Żonę mam w domu, kochankę w garażu.
----------------------------------------------------


Na górę
 Tytuł:
Post: wt cze 05, 2007 12:53 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob mar 10, 2007 9:55 am
Posty: 2400
Numer GG: 8478669
Lokalizacja: Puławy
mikekola pisze:
Ogólnie wygląda na to, że wątek wzbudził zainteresowanie i dobrze byłoby jeszcze poczytać o spalaniach tych bardziej "typowych" silniczków z IGSem (np 200E, 230E), bo akurat wartości spalania na instalce mieszalnikowej znam i w krakowskich korkach 230E nie spali mniej niż 15l (W123) przy lekkiej nodze, spokojnie da się wyjść nawet do 17l, rekordem dolnym będzie 13,5l ale to bez korków i jazda praktycznie tylko wieczorami/nocami.

Spokojna trasa to okolice 12l LPG/100km.
Ktoś poda wartości dla instalki IGS w tym silniku?


230CE IGS Landi:
trasa:130-150km/h miejscami wiecej, autostrada Stryków-Poznań 10.5 l, miasto: 13-14 l, średnio 12-13 litrów, mam ciężką nogę, spokojnie można zejść do 11 średnio

_________________
W202 C250 '94
Suzuki Grand Vitara - zabawka 4x4
BMW R 1100 GS '99
-----------------------------
W140 500SEL '93 USA - ex
C124 230CE, S210 E290TD, C208 CLK200, S124 E220-ex


Na górę
 Tytuł:
Post: wt cze 05, 2007 1:28 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Croolick pisze:
Bardzo dobre opinie odnosnie zakładu robiacego LPG ma tarnowski Czakram ( kurde..chyba Czakram...nie dam sobie uszu obciąć, że tak się nazywają). Znam z drugiej i z pierwszej ręki opinie ludzi u nich zagazowanych. Nie wiem tylko czy trudnia sie IGS-em. :roll:


Tak Czarkam - dobrzy ale drodzy (zakladalem tam instalacje do Jeepa 4.0l ale IIgen)

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
 Tytuł:
Post: wt cze 05, 2007 4:34 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw cze 09, 2005 10:29 pm
Posty: 206
Lokalizacja: WLKP
A propos fachury w Tarnowie Podgórnym ,którego polecał Trocin - dziś do gościa dzwoniłem i tak:
-czas oczekiwania miesiąc
-do mojej fury , czyli W124 z M102 963 na pokładzie instalacja IGS z butlą w kole to koszt:
3700-3800 :o
więc nieco drogawo mi się wydaje jak za zwykłego czterocylindrowca
a ktoś chciał adres: Cicha 7 , telefon podał już Trocin wcześniej

Osobiście jestem w ogromnej rozterce,mam naprawdę ładny egzemplarz i serce mnie boli gdy pomyslę o gazowaniu tego auta-z kolei aspekt finansowy też nie jest bez znaczenia ;) I nie wiem czy wkrótce nie wystawię jednak mojego samochodu do sprzedaży i nie ruszę znów na zachód tym razem w poszukiwaniu czegoś z M111 na pokładzie [zlosnikz] -wtedy już bez żadnych sentymentów-sekwencja i wio !!!

_________________
now: W210 E280 V6 97'
ex W124 E250 D 94'
ex W124 200 E 91'
ex W124 250 D 91'
ex W124 200 D 87'
ex W123 200 D 82'


Na górę
 Tytuł:
Post: wt cze 05, 2007 5:06 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 23, 2007 5:41 pm
Posty: 1636
Lokalizacja: wwa yelonki
kryniu pisze:
I nie wiem czy wkrótce nie wystawię jednak mojego samochodu do sprzedaży i nie ruszę znów na zachód tym razem w poszukiwaniu czegoś z M111 na pokładzie [zlosnikz] -wtedy już bez żadnych sentymentów-sekwencja i wio !!!


Caly ten zachod tylko po to, aby zaoszczedzic max 1500 na instalacji sekwencji zamiast IGS'a?

_________________
126.045
fb.com/waxclusive


Na górę
 Tytuł:
Post: wt cze 05, 2007 5:28 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw cze 09, 2005 10:29 pm
Posty: 206
Lokalizacja: WLKP
zegarek pisze:

Caly ten zachod tylko po to, aby zaoszczedzic max 1500 na instalacji sekwencji zamiast IGS'a?


Nie tylko - są jeszcze co najmniej 2 istotne powody:

1. klima
2. 150 KM to nie 118 KM- zawsze to przyjemniej

a emocje i czas poświęcone na szukanie odpowiedniego egzemplarza -bezcenne [zlosnik] [oczko]

_________________
now: W210 E280 V6 97'
ex W124 E250 D 94'
ex W124 200 E 91'
ex W124 250 D 91'
ex W124 200 D 87'
ex W123 200 D 82'


Na górę
 Tytuł:
Post: czw cze 07, 2007 3:08 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: sob lut 17, 2007 2:25 pm
Posty: 17
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Loco pisze:
Mam IGSa w v8 - czy jedzie na gazie czy benzynie to wiem to po świecących się diodach:)
...

http://www.autogaz-glensk.pl/


Witam, czy możesz coś więcej powiedzieć na temat tego warsztatu?
- Czy mają doświadczenie w IGS'ach?
- Czy trzeba im patrzeć na ręce,
- Czy stosują jakieś dziwne patenty czy wszystko jak fabryka kazała
- Czy mają dobry sprzęt do regulacji instalacji IGS (mapa wtrysków, wolne obroty..)

Ogólnie czy jesteś zadowolony i czy polecałbyś gości?

Pytam, bo myślałem o założeniu IGSa do silnika M103 i w tym celu pojechania do Warszawy do warsztatu na Słomianej, ale do Pszczyny miałbym jakieś 350 km bliżej ...
Zależy mi przede wszystkim na jakości - cena jest sprawą drugorzędną.

Pozdrawiam,
Tomek


Na górę
 Tytuł:
Post: pt cze 08, 2007 12:12 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz gru 03, 2006 1:34 am
Posty: 83
Lokalizacja: PO <---> CB
Tomasz_SB pisze:

Ogólnie czy jesteś zadowolony i czy polecałbyś gości?



Z zasady nikogo nie polecam, mówie jedynie o moim mb - v8 chodzi z IGSem bez zarzutu.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 65 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 5 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl