MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt sie 05, 2025 8:20 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 53 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: śr sie 22, 2007 12:13 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: czw lip 12, 2007 11:10 pm
Posty: 26
Cytuj:
Ta klapa niczego nie mierzy tylko reguluje ilość dostarczanego (dawkuje) paliwa, sprawdź czy na 100% jest idealnie równa i nie dotyka ścianek gardziela w spoczynku. Jeżeli będzie się zacinać lub bedzie krzywa to auto będzie się zalewało lub nie odpali bo nie dostarczy paliwa.


jest właśnie wszystko w porządku z nią... przylega idealnie po całym obwodzie niemalże na grubość kartki papieru... a czy w tym czymś co on nazwał przepływomierzem są jakieś elementy które mogły łatwo ulec zniszczeniu bez wystrzału? bo nie chce zostać delikatnie zrobiony na kilka setek przez gościa który może mieć niewiele większe pojęcie o tym niż ja...


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sie 22, 2007 10:13 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
michal83 pisze:
jest właśnie wszystko w porządku z nią... przylega idealnie po całym obwodzie niemalże na grubość kartki papieru... a czy w tym czymś co on nazwał przepływomierzem są jakieś elementy które mogły łatwo ulec zniszczeniu bez wystrzału? bo nie chce zostać delikatnie zrobiony na kilka setek przez gościa który może mieć niewiele większe pojęcie o tym niż ja...


Teoretycznie nie, jeżeli nigdy nie jeździsz na paliwie to mógł się zatrzeć ten bolec w rozdzielaczu paliwa, można wyczuć czy on pracuje przyciskając paluchem na klapę, na drugim końcu ramienia jest bolec który wchodzi w rozdzielacz.
Prędzej mógł paść ten czarny element z boku rozdzielacza (elektrohydrauliczny regulator ciśnienia), jego się nie naprawia.
Często przekaźnik ma zimny lut i trzeba go przelutować i o tym było już wiele razy na forum.
Jest kilka rzeczy do sprawdzenia, ale na końcu stawiałbym na sam rozdzielacz, to mechanicznie urządzenie i nie psuje się tak w czasie jazdy.

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sie 22, 2007 11:19 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn kwie 16, 2007 10:30 am
Posty: 70
Lokalizacja: Gdańsk
To jest przepływomierz (calosc) tyle ze powietrza i faktycznie - dawkuje ilosc dostarczanego paliwa. Jezeli talerz jest nierówny, a tak sie pewnie stało to kosztuje cos ok 40zl z tego co pamietam.

_________________
190E 1.8 + LPG IIgen , '91 , 374k km


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sie 22, 2007 3:00 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: czw lip 12, 2007 11:10 pm
Posty: 26
Cytuj:
teoretycznie nie, jeżeli nigdy nie jeździsz na paliwie to mógł się zatrzeć ten bolec w rozdzielaczu paliwa, można wyczuć czy on pracuje przyciskając paluchem na klapę, na drugim końcu ramienia jest bolec który wchodzi w rozdzielacz.


na paliwie jeźdze w stosunku mniej więcej - 100zł gazu/30zł paliwa cały czas. I nie kumam dlaczego jeżeli auto stanęło mi PODCZAS JAZDY NA GAZIE to czemu niby miał zepsuć się element odpowiedzialny za pracę silnika tylko na benzynie. Czuje w tym wałek :roll:


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sie 22, 2007 3:43 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Bo przeplywomierz (jego klapa) znajduje sie na drodze ujscia gazow po wybuchu LPG. Wybuch moze wygiac klape, ugiac ramie, rozerwac gumowa obudowe przeplywomierza.

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sie 22, 2007 5:01 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 29, 2006 10:00 am
Posty: 812
Lokalizacja: Łódź
TReneR pisze:
Bo przeplywomierz (jego klapa) znajduje sie na drodze ujscia gazow po wybuchu LPG. Wybuch moze wygiac klape, ugiac ramie, rozerwac gumowa obudowe przeplywomierza.

To prawda, więc się nie dziw. To silnik benzynowy a nie gazowy, więc uszkodzenia po wybuchu gazu zwykle obejmują elementy silnika odpowiedzialne za pracę na benzynie. Elementy mechaniczne zwykłej instalacji gazowej są dość proste i odporne na wystrzały LPG. Pierwsze, co należy sprawdzić to szczelność układu dolotowego silnika. Jeśli wszystkie rurki są na swoich miejscach, jest iskra i paliwo to trzeba sprawdzić gumę pod układem wtryskowym. Potrafi spaść lub pęknąć. Największy bajzel po wybuchu gazu robi się w silnikach V8. U Ciebie jest szansa, że nic wielkiego się nie wydarzyło. Nie należy tu też zbyt wiele gdybać tylko silnik powinien obejrzeć ktoś, kto ma o tym pojęcie. Masz szczęście, że to zwykły rzędowy silnik, bo przy V8 większość mechaników traci rozum [zlosnikz].
Pozdrawiam.


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sie 22, 2007 10:48 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: czw lip 12, 2007 11:10 pm
Posty: 26
Zobaczymy co jutro powie Pan 'mechanik' 8) i chyba w końcu zaciągne auto w inne miejsce coś mi się zdaje


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sie 23, 2007 6:00 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn kwie 16, 2007 10:30 am
Posty: 70
Lokalizacja: Gdańsk
o dobrego gazownika trudno, cos o tym wiem, popytaj znajomych kierowców, moze cos doradzą.

swego czasu mialem wystrzal za wystrzalem.Guma spadała praktycznie co chwila, az sie tak wyrobila ze nawet na benzynie przy malym skoku cisnienia , rowniez potrafila spasc. W koncu zainstalowano mi taki patent,(gwizdek) ze przy wystrzale powietrze wychodzi nim, a po chwili znow sie zamyka (czy jakos tak :P ). I dziala :) . Oczywiscie wiazalo sie to z innymi wymianami elementow ktore w dupe od wczesniejszych wystrzalow sporo dostaly, a z niektorymi mam problem do dzisiaj...

_________________
190E 1.8 + LPG IIgen , '91 , 374k km


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sie 23, 2007 9:28 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
Ken.dzior pisze:
swego czasu mialem wystrzal za wystrzalem.Guma spadała praktycznie co chwila, az sie tak wyrobila ze nawet na benzynie przy malym skoku cisnienia , rowniez potrafila spasc. W koncu zainstalowano mi taki patent,(gwizdek) ze przy wystrzale powietrze wychodzi nim, a po chwili znow sie zamyka (czy jakos tak :P ). I dziala :) .


Tak zwane wycieranie dupy szkłem. No to Cię zaskoczę, w Mercedesie można tak zainstalować LPG że nie będziesz miał wystrzałów tyko trzeba dbać o niego. Więc moim zdaniem nie dbasz o stan auta i nie trafiłeś do porzadnego speca. ;)

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sie 23, 2007 10:38 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lip 24, 2006 12:35 pm
Posty: 1219
Lokalizacja: Wrocław
georem pisze:
w Mercedesie można tak zainstalować LPG że nie będziesz miał wystrzałów tyko trzeba dbać o niego.


Potwiedzam!

Wiekszosc z agregatow MB to jednostki mechanicznie dosc proste, a mechanizm wybuchu gazu (jak to potocznie nazywamy) jest wbrew pozorom dosc prosty i nie ma w nim wiekszej magii. Cale nasze przerazenie tym faktem wynika z ogolnej niewiedzy na ten temat oraz z przeswiadczenia ze jesli cos zawiodlo to tylko z winy gazu (jakby elementy mechaniczne w MB byly wiecznie trwale). Faktem jest niestety, ze jakas pierdola, ktora przy eksploatacji na benzynie zostanie wykryta duzo pozniej, na gazie potrafi podniesc maske lub spowodowac pozar. Taki juz urok gazmaszynki :)
Pozdrawiam!

_________________
Wojtek P. (Borys)
--------------------------------------------------------
'92 MB 124 260E Lalunia - automat, gaz, poducha, elektryka
'94 BMW R1100GS Balbinka, '95 Honda NTV 650 Honoratka, '60 Awo 425S
ex - '88 MB 124 200TD


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sie 23, 2007 10:47 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn kwie 16, 2007 10:30 am
Posty: 70
Lokalizacja: Gdańsk
na pewno masz racje, autem jezdzil sluzbowo moj ojciec , teraz jezdzimy obaj z akcentem jednak na mnie. Niestety samodzielny jeszcze nie jestem bo biedny ze mnie student (tylko mi tu bez tekstów ze tatus placi a ja jezdze)i to mnie boli, na naprawy z reguly mnie nie stac, a ciezko mowic o aucia skoro czesto i na zarcie brakowało. Od jakiegos czasu staje sie fanem naszej gwiazdy, wyksztalcenia mechanicznego nie mam zadnego wiec generalnie ucze sie je uzytkowac i to miedzy innymi z tego forum, za co jestem Wam wdzieczny :).

krotko i na temat: dbam o moje auto na tyle na ile czasi i kasa mi pozwala.

_________________
190E 1.8 + LPG IIgen , '91 , 374k km


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sie 24, 2007 7:38 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
Ken.dzior pisze:
krotko i na temat: dbam o moje auto na tyle na ile czasi i kasa mi pozwala.


Wymiana świec i filtra co 12000km to jakieś 50zł.
Przewody za 150zł wymieniasz raz na 50000km jak nie wiecej, tyle potrzebuje instalacja LPG żeby nie strzelać.

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sie 24, 2007 8:18 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn kwie 16, 2007 10:30 am
Posty: 70
Lokalizacja: Gdańsk
wiem wiem, i teraz to dbam o to , kable razem z palcem rozdzielacza za 230 wymienilem np wczoraj :P.Zeby jeszcze instalacja nie strzelala to te gumowo-plastikowe przewody (odma?) musza byc tez w dobrym stanie, a u mnie z nimi byly klopoty.

auto bylo zaniedbane fakt ale, choc nie w tempie blyskawicznym, powoli staje 'na 4 koła' :P .

_________________
190E 1.8 + LPG IIgen , '91 , 374k km


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sie 24, 2007 12:22 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: czw lip 12, 2007 11:10 pm
Posty: 26
Przyszła mi paczka z klockami, szczękami i tarczami oraz filtrem powietrza [zlosnikz] Założe sobie a później ktoś mnie popchnie i będę wiedział czy lepiej hamuje :roll:


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sie 27, 2007 11:43 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: czw lip 12, 2007 11:10 pm
Posty: 26
Hah wreszcie się gość przyznał, że nie wie co jest z tym autem więc jutro zabieram je do innego warsztatu [zlosnik]


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 53 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl