TReneR pisze:
Nie dysponuje rysunkiem ktory opisujesz, ale na tym rysunku takiego czegos niema; (...) Jest tylko zawor jednokierunkowy - nr 20
Rzeczywiście(!), jeśli "20" jest zaworem jednostronnym, to w takim razie jest różnica pomiędzy rozwiazaniem systemu w w124 i w201 przy tym samych silnikach 102 i 103 !?! Niemniej system wyrównywania dużych różnic ciśnienia musi być jakoś rozwiązany w narysowanej wersji układu zasilania. Wynika to z następujacych przyczyn:
przy szczelnym układzie po zużyciu większej porcji paliwa zewnętrzne ciśnienie mogloby zgnieść zbiornik;
wcześniej nie dałoby się oderwać korka od wlewu;
przy spadku ciśnienia w zbiorniku dochodziłoby do silnego odparowywania benzyny, co stwarzało by niebezpieczeństwo pożaru przy otwieraniu wlewu;
co więcej, uwagi o narastających oporach pokonywanych przez pompę oraz tworzeniu się bąbli par paliwa nie zależą od modelu.
Pozdrawia zaintrygowany Leopold
PS. Jak skończony osioł zapomniałem dodać, że posługuję się schematami dla silnikiów 102 i 103 ale w w 201. Sorry wszystkim zmylonym
