MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt lip 25, 2025 1:00 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 36 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: sob paź 06, 2007 11:58 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob mar 10, 2007 9:55 am
Posty: 2400
Numer GG: 8478669
Lokalizacja: Puławy
Zamówiłem w ASO w Poznaniu korek chłodnicy (17zł) i wężyk przelewowy (15zł).
Przy okazji też korek oleju (18zł) bo mi pod starym się trochę pocił i zaszalałem - zamówiłem też 4 oryginalne czapeczki na wentyle po 3 zł za sztukę [zlosnik] .
Pytałem o łańcuch rozrządu - kosztuje 90 zł, mile mnie ta cena zaskoczyła...
Nie będę pewnie zmieniał bo też słyszałem że 400-500 tys. w tych silnikach to on chodzi, ale obejrzę go po zdjęciu głowicy dokładnie, jak zauważę coś nie tak to go zmienię.
Posdroofka

_________________
W202 C250 '94
Suzuki Grand Vitara - zabawka 4x4
BMW R 1100 GS '99
-----------------------------
W140 500SEL '93 USA - ex
C124 230CE, S210 E290TD, C208 CLK200, S124 E220-ex


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz paź 07, 2007 6:46 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 23, 2007 5:41 pm
Posty: 1636
Lokalizacja: wwa yelonki
trocin pisze:
obejrzę go po zdjęciu głowicy dokładnie, jak zauważę coś nie tak to go zmienię.


Patrzac na lancuch raczej nic nie wybadasz :).
Wyciagniecie lancucha sprawdza sie tak - krecisz walem w prawo, az ustawisz walek(i) rozrzadu na znak. Wtedy odczytujesz z kola pasowego ile stopni jest rozciagniety lancuch. Zazwyczaj wystarczy zdjac dekiel zaworow, choc w m103 na przyklad mozna zobaczyc znak przez wlew oleju.


Na górę
 Tytuł:
Post: pn paź 08, 2007 12:47 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
MMM pisze:
Co Ty gadasz???
Łańcuch w M102 wytrzymuje dożywocie silnika...
Oczywiście nie zaszkodzi sprawdzić jego rozciągnięcia, ale z nim nic się nie dzieje do około 500k km.


To ciekawe dlaczego u mnie strzelil w okolicach 300tys km?! Moze nie wiedzial, ze ma dluzej wytrzymac ;-)

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
 Tytuł:
Post: pn paź 08, 2007 2:04 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: czw sie 26, 2004 8:47 pm
Posty: 770
Lokalizacja: Garwolin
TReneR pisze:
To ciekawe dlaczego u mnie strzelil w okolicach 300tys km?! Moze nie wiedzial, ze ma dluzej wytrzymac ;-)


Wyobraź sobie inną sytuację:
W201 2.5 TurboD.
Łańcuch sprzela przy 106k km.
I co???
Oczywiście przebieg 100% oryginalny, auto z roku 92.
Było opisywane na forum.

_________________
W463 500GE 93'
W126 300SE 89'
W124 E280 94' - sprzedam
W124 300CE 91' - sprzedam
W201 2,6 93'
W140 S500L 97'
W123 2,3 83'
W116 2,8 75'
W212 E250 bluetec 4 Matic 15'
http://www.mateofhu.pl
http://www.wydruk.info


Na górę
 Tytuł:
Post: pn paź 08, 2007 4:42 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr mar 29, 2006 1:56 pm
Posty: 1050
Lokalizacja: Świdnica/Poznań
Witam
trocin pisze:
Nawet w EPC są różne dla M102.

Bo niestety silniki M 102 są na gaźnikach i wtrysku i tak się składa, że oba mają różne głowice, stąd różne zawory, mniejsze dla gaźnikowca większe dla wtrysku ponadto na głowicy są znaki czy dla ręcznej regulacji zaworów czy dla gaźnika czy dla samoregulatorów, z zewnątrz na oko niby niczym się nie różnią, tak samo jak M102 2,0 od M102 2,3 [zlosnik]
Jak znam życie masz 2,3 na wtrysku z samoregulatorami zaworów ;)
pozdro
ps
Planowanowanie w okolicach giełdy poznańskiej ok 50-60 zela

_________________
wojtyla


Na górę
 Tytuł:
Post: pn paź 08, 2007 5:21 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob mar 10, 2007 9:55 am
Posty: 2400
Numer GG: 8478669
Lokalizacja: Puławy
Mam na wtrysku z samoregulatorami ale są podobno 2 wymiary bo nie wiadomo czy nie było już coś robione i nie sa założone "nadwymiarowe", w każdym razie muszę wziąć w łapę i zmierzyć uszczelniacze...

_________________
W202 C250 '94
Suzuki Grand Vitara - zabawka 4x4
BMW R 1100 GS '99
-----------------------------
W140 500SEL '93 USA - ex
C124 230CE, S210 E290TD, C208 CLK200, S124 E220-ex


Na górę
 Tytuł:
Post: wt paź 09, 2007 6:50 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob mar 10, 2007 9:55 am
Posty: 2400
Numer GG: 8478669
Lokalizacja: Puławy
Odebrałem dziś reszte gratów z ASO, tylko uszczelniacze jeszcze musze zmierzyc i kupic, BTW w ASO komplet uszczelniaczy 90zł. W Focie 30 zł. W czwartek zabieramy sie do roboty, postaram sie zrobic pare fotek w trakcie roboty, moze sie komus przydadza jako materialy pogladowe do roboty przy glowicy... ;)
Obrazek
OT bardzo fajne są te długie czapeczki na wentyle, polecam do ładnych alu bardzo pasują...

_________________
W202 C250 '94
Suzuki Grand Vitara - zabawka 4x4
BMW R 1100 GS '99
-----------------------------
W140 500SEL '93 USA - ex
C124 230CE, S210 E290TD, C208 CLK200, S124 E220-ex


Na górę
Post: pt paź 12, 2007 9:48 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob mar 10, 2007 9:55 am
Posty: 2400
Numer GG: 8478669
Lokalizacja: Puławy
Tak wyglądał silnik po zdjęciu głowicy - strzałką zaznaczyłem jak ładnie tłok się wypłukał w miejscu gdzie uszczelka padła i płyn się lał [zlosnik]
Głowica już splanowana, gniazda zawory podocierane, prowadnice w porządku. Łańcuch ok. Jutro składanie... ;)
Obrazek

_________________
W202 C250 '94
Suzuki Grand Vitara - zabawka 4x4
BMW R 1100 GS '99
-----------------------------
W140 500SEL '93 USA - ex
C124 230CE, S210 E290TD, C208 CLK200, S124 E220-ex


Na górę
 Tytuł:
Post: pt paź 12, 2007 10:01 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt cze 24, 2005 2:39 pm
Posty: 344
Lokalizacja: Chełm
A czego wtryskiwacze zdemontowałeś ?? teraz możesz mieć minę w postaci nieszczelności na gumkach pod wtryskiwaczami.

_________________
S124 300TE 4-MATIC
S124 E280T
Ex: W124 300E 4-MATIC


Na górę
Post: pt paź 12, 2007 10:09 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 23, 2007 5:41 pm
Posty: 1636
Lokalizacja: wwa yelonki
trocin pisze:
Łańcuch ok.


Ile stopni wyciagniecia?


Na górę
Post: sob paź 13, 2007 12:03 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob mar 10, 2007 9:55 am
Posty: 2400
Numer GG: 8478669
Lokalizacja: Puławy
Jurand pisze:
teraz możesz mieć minę w postaci nieszczelności na gumkach pod wtryskiwaczami.


Spoko gumy są grube bedzie dobrze ;) <br>Dodano po 4 minutach.:<br>
zegarek pisze:
Ile stopni wyciagniecia?

Nie sprawdzałem ile stopni, organoleptycznie wygląda ok ;)
BTW planowanie głowicy 40 zł tak że miła cena [cool] mechanik sam mi zawiozł i po 2 godzinach była do odbioru...

_________________
W202 C250 '94
Suzuki Grand Vitara - zabawka 4x4
BMW R 1100 GS '99
-----------------------------
W140 500SEL '93 USA - ex
C124 230CE, S210 E290TD, C208 CLK200, S124 E220-ex


Na górę
 Tytuł:
Post: sob paź 13, 2007 4:19 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 23, 2007 5:41 pm
Posty: 1636
Lokalizacja: wwa yelonki
Rob jak chcesz, 3 min roboty jak masz zdjeta pokrywe i wiatrak.
Miedzy lancuchem co ma 0 stopni a takim co ma 8 stopni wyciagniecia nie zobaczysz roznicy "na oko".
Poza tym nie wiem czego mozna sie spodziewac po takim badaniu - ze ma inny kolor? ;)


Na górę
 Tytuł:
Post: sob paź 13, 2007 9:11 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob mar 10, 2007 9:55 am
Posty: 2400
Numer GG: 8478669
Lokalizacja: Puławy
Jaki wiatrak? Nie zdejmowałem żadnego...
Po dokładnym obejrzeniu łańcucha nie stwierdziliśmy żadnych niepokojących objawów typu pęknięcia odkształcenia itp.
Tak wyglądała głowica/zawory po założeniu:
Obrazek
Tak w trakcie składania do kupy:
Obrazek
A tak po wszystkim i jeździe próbnej:
Obrazek

Odpalił za pierwszym razem, chodzi ładnie i równo na gazie i benzynie, nie dymi. Pomalowałem lakierem temperaturoodpornym pokrywę zaworów i dekiel filtra powietrza [zlosnik] ożywiło się pod maską :lol:
Jednak zastanawiają mnie 2 rzeczy:
Po odkręceniu korka oleju na pracującym silniku chlapie olej... wcześniej tego nie było, mogłem odkręcić korek w dowolnym momencie i nie chlapało, teraz chlapie... Przejechałem dopiero ok. 2 km. Wiem że to może z wałka czy łańcucha i domyślam się że teraz jest tam czysto i olej dochodzi do miejsc gdzie wcześniej nie dochodził i może chlapać... wcześniej było tam zabite i zapchane, teraz po umyciu wszystkiego Karcherem jest czysto, czy to normalne że chlapie? Uszczelniacze nowe. Może pojeździć trochę i dopiero sprawdzić?
Druga sprawa to znowu zaczyna żarzyć (nie zapala się) kontrolka od poziomu płynu, płynu jest stan, nie ubywa. Silnik został rozgrzany do temp. włączenia wentylatora. Czy to czujnik czy coś innego?
Nie robi się już teraz takie ciśnienie w przewodach płynu chł. silnik nie spala płynu - wcześniej dymił i czuć było taki słodkawy zapach spalonego płynu...
Co jest z tą kontrolką...?
Zrobię wkrótcę jakąś traskę przegonie kilkadziesiąt km i zobaczę co się będzie działo...
Posdroofka

_________________
W202 C250 '94
Suzuki Grand Vitara - zabawka 4x4
BMW R 1100 GS '99
-----------------------------
W140 500SEL '93 USA - ex
C124 230CE, S210 E290TD, C208 CLK200, S124 E220-ex


Na górę
 Tytuł:
Post: sob paź 13, 2007 11:11 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt kwie 27, 2004 2:19 pm
Posty: 3084
Lokalizacja: Żory
Przedmuchy ?


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz paź 14, 2007 9:29 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 18, 2006 9:02 pm
Posty: 3164
Numer GG: 4094058
Lokalizacja: Warszawa--> Leoncin
hmm chodzi chyba mu nie o przedmuchy tylko o zwykłe chlapanie olejem przez łańcuch :)

_________________
Chrome N Paint Custom Shop
Lakiery House Of Kolor / Felgi Dayton Wire Wheels


Cadillac DeVille Lowrider
Chevy '64 Impala SS Lowrider
C123 280CE
S124 250D
Lincoln Town Car -ex
C124 300CE 24V -ex
W126 420SEL Cali. -ex
W123 240D '84 -ex
W123 200D -ex


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 36 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl