MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw lip 31, 2025 4:25 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: czw lis 01, 2007 7:44 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 28, 2007 6:34 pm
Posty: 53
Lokalizacja: Z Centrum
Ciekawa rzecz, prawda? Widzę, że popieracie moją teorię o "przekoszonej kierze". Tak mnie zaczęło to nurtować, że w poniedziałek zadzwonię do MB Warszawa. Zobaczymy jak sie będą tłumaczyć [zlosnik]


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lis 01, 2007 9:32 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 7:02 pm
Posty: 6472
Lokalizacja: Ciecin
SEC śLICZNOTKA pisze:
Tak mnie zaczęło to nurtować, że w poniedziałek zadzwonię do MB Warszawa. Zobaczymy jak sie będą tłumaczyć [zlosnik]


Zamiast im zawracać dupę, podziękuj lepiej, że przy wypadku kolumna pójdzie ci bokiem, a nie wyjdzie plecami.

_________________
123. W, S i C.


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lis 01, 2007 10:41 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 09, 2005 10:28 pm
Posty: 2823
Numer GG: 578747
Lokalizacja: Katowice/Stuttgart
Ja bym powiedzial, ze stopien przekoszenia zalezy od punktu siedzenia (widzenia?). Na tym obrazku
Obrazek
widac, ze plaszczyzna kierownicy jest jednak prostopadla do osi tunelu a deska rozdzielcza zakrzywiona zgodnie z ksztaltem podszybia natomiast slupek A skierowany jest w strone osi samochodu.

Ale zadzwon koniecznie do MB w Warszawie. Bardzo jestem ciekaw ich odpowiedzi :).

_________________
'68 250, szwajcar
'70 250 C, niemiec
'71 230, austryjok
'71 250 CE, angol


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lis 01, 2007 11:05 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt paź 29, 2004 11:44 pm
Posty: 653
Lokalizacja: Kielce
kielbik pisze:
widac, ze plaszczyzna kierownicy jest jednak prostopadla do osi tunelu


Też tak na początku myślałem.
Jeśli przedłużymy tą linię na płaszczyźnie kierownicy od drzwi do drzwi, okazuje się, ze jeden jej koniec wychodzi mniej więcej w pobliżu regulatora fotela (widać na fotce) natomiast jej drugi koniec na listwie drewnianej drzwi pasażera.

_________________
MB - mój drugi dom


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lis 01, 2007 11:09 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt wrz 03, 2004 2:17 pm
Posty: 1083
Lokalizacja: Olkusz/Kraków/Katowice
kielbik pisze:
widac, ze plaszczyzna kierownicy jest jednak prostopadla do osi tunelu a deska rozdzielcza zakrzywiona zgodnie z ksztaltem podszybia natomiast slupek A skierowany jest w strone osi samochodu.


Niby tak ale prowadząc prostą równoległą do progu tak nie jest. Niech jusz lepiej Kit nic nie wkleja***. Normalnie temat jak z archiwum X albo o tajemnicach egipskich piramid.

***i jescze tym daszkiem dobił. [zlosnik]

Obrazek

P.S.
Kit ma zwyczajnie powypadkowe auto z zepsutym daszkiem.

_________________
W126 300SE 1987 - Maluch
210 000 km
----------------------------------------------------
Żonę mam w domu, kochankę w garażu.
----------------------------------------------------


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lis 01, 2007 11:16 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt paź 29, 2004 11:44 pm
Posty: 653
Lokalizacja: Kielce
Kurde, patrząc na te sznurki, linie, płaszczyzny okazuje się, że mam całkiem koślawe auto [zlosnik] ;) .

_________________
MB - mój drugi dom


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lis 02, 2007 8:16 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: ndz paź 28, 2007 1:39 am
Posty: 792
Lokalizacja: Jarosław, Podkarpackie
Jeżeli w czasie jazdy nie czuje się tego przekoszenia to widocznie ktoś to dobrze przemyślał i tak jest wygodniej [zlosnik] ale tak mnie to zaciekawiło, że zaraz po powrocie z roboty muszę to sprawdzić w mojej 126-ce ale numer !!!

_________________
MB 115 200 (benzyna+LPG) rocznik 1976 - służył dzielnie ponad 10 lat - oddałem w dobre ręce
MB 126 260SE rocznik 1989 automat (benzyna+LPG) po 3 latach przegrał z młodszym
MB 126 300SEL rocznik 1991 automat (benzyna+LPG) To jest to !!! (jak na razie :P)


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lis 02, 2007 12:06 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 23, 2007 5:41 pm
Posty: 1636
Lokalizacja: wwa yelonki
Np. w Audi B4 i Audi V8 - tam ten efekt jest bardzo widoczny z siedziska kierowcy. Jak przesiadalem sie ze 124 do tych modeli, to zawsze zastanawialem sie co to za dziwna konstrukcja ;)


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sty 04, 2008 2:21 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: ndz gru 23, 2007 2:51 am
Posty: 17
Ja Wam to objaśnie. Otóż w 1975 roku Mercedes zastosował absolutnie nowatorskie rozwiązanie zabezpieczające kierowcę przed PENETRACJĄ kolumny kierowniczej w kierunku kabiny , podczas wypadku czołowego. Było to zastosowanie specjalnej łamanej rury , która podczas zderzenia czołowego składała się w kierunku lewym odciągając tym samym kolumnę w lewo , a właściwie pchając tą kolumnę właściwą. Możecie sobie to sprawdzić.Formalnie takie rozwiązanie zostało zastosowane w modelu 123 , ale ja mam w mojej 115 z 1975 roku i to oryginalnie. Odpowiedzią Auto Union były liny przytwierdzane do kolumny , opasające silnik. Jeżeli silnik się cofał to liny wciągały kolumnę do komory silnika.Tak w skrócie.
Pozdrawiam


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sty 04, 2008 8:37 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 09, 2005 10:28 pm
Posty: 2823
Numer GG: 578747
Lokalizacja: Katowice/Stuttgart
Karlosmen pisze:
Odpowiedzią Auto Union były liny przytwierdzane do kolumny , opasające silnik. Jeżeli silnik się cofał to liny wciągały kolumnę do komory silnika.
System ten nazywal sie Procon-Ten, Audi wprowadzil go w drugiej polowie lat 80-tych, czyli w czasach kiedy Auto Union bylo juz historia. Dosepny byl za doplata.

_________________
'68 250, szwajcar
'70 250 C, niemiec
'71 230, austryjok
'71 250 CE, angol


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sty 04, 2008 9:32 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: ndz gru 23, 2007 2:51 am
Posty: 17
To "Auto Union" to tak z przekory , przecież wiadomo o co kamman ...


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sty 05, 2008 3:16 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 05, 2007 10:20 pm
Posty: 201
Numer GG: 1111353
Lokalizacja: SK
przyznam szczerze, ze tez mialem podobne odczucia wsiadajac do mojego auta, wydawalo mi sie zawsze, ze kierownica swoja lewa strona jest blizej deski rozdzielczej, niz prawa ;) i to doslownie minimalnie, w sposob nieodczuwalny w jezdzie.

ciekawe rozwiazanie

_________________
W202 C200 744/001A 02.95
Ex - W208 CLK 200 Kompressor 744/244A 10.97
Ex - S124 E200T 481/001 08.93
Ex - S124 200TE 068/568 12.91
Ex - W124 300D '91


Na górę
 Tytuł:
Post: wt mar 25, 2008 12:23 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn maja 06, 2002 3:23 pm
Posty: 477
Lokalizacja: Poznan-WLKP
poszedlem sprawdzic w swoim.... saab'ie 900. i takze jest identycznie jak na zdjeciu!

_________________
P.P.
MB L206 DG, '75
SAAB 900i, 2.0, '88
VW T3, Reimo mit Hochdach Syro, '88

"DAS BESTE ODER NICHTS,
HAT EINMAL GOTTLIEB DAIMLER GESAGT"


Na górę
 Tytuł:
Post: wt mar 25, 2008 10:25 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob wrz 29, 2007 12:05 pm
Posty: 248
Lokalizacja: T-Z
kit pisze:
Gdyby nie ten temat nigdy bym nie przypuszczał że mam krzywą kierownicę.

Ja zwróciłem na to uwagę pierwszego dnia jak wsiadłem do swojego Mietka. Również nie wiedziałem czemu tak jest i czy tak ma być, ale jak widać to nie jest wada.
A jak jest w najnowszych modelach?

Pozdrawiam.

_________________
S124 250TD 1990 Almandinrot
S124 E300 Diesel 1994 Azuritblau
W201 190D 1993 Almandinrot
W201 190D 1993 Signalrot
Ex: S123 300TD, S124 E300 Diesel, S124 E220 x 2, S124 300TE-24, W124 250D, VW 1302, VW 1200, BMW E39 523iA


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl