MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob lip 26, 2025 2:13 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: ndz lis 11, 2007 4:09 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: wt paź 30, 2007 12:20 am
Posty: 28
Jak będziesz oglądał to sprawdż czy są wycieki przy misce olejowej, pod głowicami, przy deklach zawórów, między silnikiem a skrzynią biegów i z tylnego mostu.

Niech silnik pochodzi ze 20 min. na Neutralu albo na P i potem depnij na gaz, zeby zobaczyć czy nie leci niebieski dym, ktory by świadczyl, że silnik bierze olej przez uszczelniacze.


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lis 11, 2007 4:15 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt lip 08, 2005 5:40 pm
Posty: 199
Lokalizacja: 3miasto
a tak zapytam na marginesie ... ile moze kosztować uszczelnienie całej V8ki (oczywiście chodzi o silnik) ?

liczę się z tym że oprócz kosztów rejestracji na dzień dobry pewnie pójdzie jakies 2-3 tysie . Ale jeżeli mam wsadzić na starcie 6-8 aby móc w ogóle jezdzić to sobie odpuszczę ... bo póżniej to juz co innego

_________________
W124 300E bez lpg


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lis 11, 2007 4:39 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: wt paź 30, 2007 12:20 am
Posty: 28
Wbrew pozorom nie jest tak latwo odpowiedziec, a po za tym nie wiemy czy będzie taka potrzeba w jakim zakresie.
Ale mam przykładowe ceny:
- uszczelki miski olejowej kolo 50 i 110 razem kolo 160,
- uszczelki dekli zaworowych,
- uszczelki pod 2 głowice razem kolo 500 (oryginał 2x drozszy),
- simering tylny w silniku kolo 80-90.
Do tego oczywiście dochodzi robocizna.
- ew. uszczelniacze zaworów same w sobie nie są drogie (załózmy w sumie 100), ale nie wiem jak jest z robocizna (podobno jest jakas uproszczona technologia).
Jeżeli byłyby wymieniane uszczelki pod glowicami i uszczelniacze, to prawdopodobnie trzeba też planować głowice - koszt moze byc rozny w roznych warsztatach, ale moze to byc rzedu 350-380 od głowicy, czyli razem kolo 700
Generalnie ze strarymi autami jest ten problem, że jak sie coś zacznie robic, to okazuje sie, ze trzeba "przy okazji" jeszcze cos innego wymienic, bo, np. akurat jest dostęp, a duże są same kozty robocizny.
Róznego typu przewody i rurki gumowe nie lubią takich rewolucji, i też czesto trzeba wymienić coś, co niby było dobre, ale sie rozpadło przy normalnej rozbiórce.


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lis 11, 2007 5:57 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt lip 08, 2005 5:40 pm
Posty: 199
Lokalizacja: 3miasto
ehh coraz mniej chcę mi się tam jechać , jakby nie było mam 350km . Moze być dobrze a może być wtopa ... ciężko ocenić ryzyko , nawet po oględzinach na miejscu (?)
A najgorsze to jest to że dopiero co doszedłem do ładu ze swoim po doinwestowaniu ... wszystko porobione tylko jezdzić , ale brakuje mi celownika na masce :evil: <br>Dodano po 50 minutach.:<br> tak sobie przeglądam jeszcze oferty niemieckie i dochodzę coraz bardziej do wniosku że lepiej chyba poczekać do wiosny , bo raz że mi teraz na grudzień nikt nie kupi BMy 7ki bez gazu (chybaże taki wariat jak ja) i zostałbym z dwoma pijakami pod domem az śnieg stopnieje .
A po drugie widzę że chyba na prawdę nie wiele należy dołożyć aby dobry egzemplarz kupić .

1

2

3

_________________
W124 300E bez lpg


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lis 11, 2007 6:17 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: wt paź 30, 2007 12:20 am
Posty: 28
Rzeczywiście ciekawe fotki.
Ja też nie przerabiam na gaz ani mojej 126 ani 140.

Uwazam ze lepiej jset kupic 126 troche drozszą ale w dobrym stanie, niż taką do odbudowy. Moze okazać sie, ze róznica w cenie będzie niższa niż, to co trzeba dokupić do samochodu.


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lis 12, 2007 2:13 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt gru 13, 2005 11:07 pm
Posty: 59
Lokalizacja: Wawa
Miki, a ile chciałbyś za ta E32? To automat? Co na wyposażeniu?
Masz jakieś foto. Napisz ze dwa słowa o aucie, 7-ka to moje małe marzenie:)

pozdrawiam <br>Dodano po 2 minutach.:<br> P.S.
Jakbym kupował 7-ke to tylko bez gazu:)

_________________
ex:
'84 W123 240D
'88 W124 230 TE

A teraz inne...


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lis 12, 2007 2:17 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt lip 08, 2005 5:40 pm
Posty: 199
Lokalizacja: 3miasto
gdyby to był automat to bym miał duzo mniejszy dylemat ;) ... poszło pw

_________________
W124 300E bez lpg


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lis 12, 2007 2:33 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt gru 13, 2005 11:07 pm
Posty: 59
Lokalizacja: Wawa
Łojoj szkoda, szkoda..
Tylko raz kupiłem auto z manualna skrzynia biegów (W123).

Generalnie ostatnio zapaliłem sie też na BMW. Zwłaszcza 7-ki (kiedyś miałem 1981 728i), ale na pewno szukam automatu.

:(

Ale i tak zerkne:)

_________________
ex:

'84 W123 240D

'88 W124 230 TE



A teraz inne...


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lis 12, 2007 4:14 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 08, 2007 11:42 pm
Posty: 966
Lokalizacja: Wrocław
MACIEK WAWA pisze:
ew. uszczelniacze zaworów same w sobie nie są drogie (załózmy w sumie 100), ale nie wiem jak jest z robocizna (podobno jest jakas uproszczona technologia).


Uszczelniacze to akurat spox, można zrobić "z czapkami na głowie". Podpierasz zawory tłokiem/sprężonym powietrzem i po kłopocie.

MACIEK WAWA pisze:
Jeżeli byłyby wymieniane uszczelki pod glowicami


Dojdą wtedy jeszcze uszczelki pod kol. wydechowe i ssący. Dobrze wtedy przy okazji sprawdzić wyciągnięcie łańcucha, parę stopni można skorygować odpowiednim klinem na wałkach.

_________________
MB W126 560SEC Lorinser 1986 r.
MB W124 E320 Coupe 1995 r. - ex
Alfa Romeo Brera 2.4JTDM '07 -ex
MB W201 190E 2.0 KAT 1992 r.
Nissan 350z '08 (480KM TT)
Ferrari Testarossa '91
Intrall Lublin III '05
2oo: Honda CBR 1000RR '08
Aprilia RSV4


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lis 12, 2007 11:56 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz gru 03, 2006 11:38 pm
Posty: 71
Lokalizacja: KRAKÓW
Miki podobnie jak ty "napaliłem" się na 126 ,przeglądam ogłoszenia i na zimę nie ma co kupować auta ,ale znowu na wiosnę to ceny lubią iść w góre [ albo w dół ]
i co tu robić.........

napisz jak oględziny


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 13, 2007 1:11 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: wt paź 30, 2007 12:20 am
Posty: 28
Miki, Mor,

Zgadzam się z Morem, co do rozrządu i uszczelek pod kolektorami.

Z moich archiwów wynika, że uszczelki takie do kol. ssącego, i wydechowego oraz coś co się nazywa "gumy wewn. kolektora ssącego" kosztują w sumie okolo 260.

Z tego co powiedziano mi kiedys w najstarszym serwisie Mercedesa w Wawie, w takich silnikach nadmierne zużycie łańcucha rozrządu moźe wystąpić koło 250 tys. km. Stan wałków, dzwigienek i innych el. jest dużej mierze uzależniony od jakości smarowania. Niebezpieczne jest przechodzenie z oleju min. na syntetyk, ponieważ wypłukany nagar zatyka kanaliki, np w prowadnicach olejowych nad wałkami rozrządu.


Zgadzam się jednak co do potrzeby sprawdzenia rozrządu, nie tylko łańucha (oryg. 420, dobry zamiennik 230) i kół zębatych (oryg. w sumie 900, dobre zamienniki 400), napinacza (oryg. 700, dobry zamiennik 300) ale też wałków (oryg. w sumie kolo 5400 :o , dobre zamienniki 2100), dźwigienek(oryg. 16X180, dobre zamienniki 16X50).


Wymiana całości pociąga za sobą z reguły i przy okazji mnóstwo innych rzeczy, np prowadnic olejowych, ślizgów łańcucha, elementów hydraulicznych, ale to jeszcze inny temat.


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 13, 2007 8:05 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 08, 2007 11:42 pm
Posty: 966
Lokalizacja: Wrocław
MACIEK WAWA pisze:
Niebezpieczne jest przechodzenie z oleju min. na syntetyk, ponieważ wypłukany nagar zatyka kanaliki, np w prowadnicach olejowych nad wałkami rozrządu


Pomijam sprawę nagary w ogólności, ale akurat w tych prowadnicach nad wałkami to jest luzik. Jest to rura grubości 3/4 mojego małego palca.Po zdjęciu plastikowych smarowniczek da się ją idealnie wyczyścić. Trzeba właśnie pamiętać przy okazji innych remontów o wymianie tych plastików, bo twardnieją i pękają ze starości. Mój kolega (560 sec '89) wracał z nad morza i stopił wałek z podporami i dźwigienkami na lewej głowicy. Miesiąc czy dwa wcześniej odebrał auto z warsztatu. Chłopaki wyjmowali te rurki z podpór, a potem wbili stare... No comments. One po 2 wyjęciach wchodzą miękko jak w g... Oszczędność żadna. A kłopotu mogą narobić.
A co do oleju ja śmigam tylko na syntetyku 5W50 z Mobila. Jak gdzieś pisałem, nie wiem czy jest on aż taki lepszy od innych olei, ale przynajmniej silnik zawsze czyściutki, fajnie się potem coś grzebie, jak nie trzeba tej cholernej mazi czyścić zewsząd.

Wymiana wałków i dźwigienek to już zabawa, ale to w przypadku przebiegów kosmicznych, lub jak był jakiś Zonk.

A te gumy na ssącym to jest też w miarę prosta sprawa.
Obrazek
Na zdjęciu widać 2, zaraz za tą jasną rurką.

_________________
MB W126 560SEC Lorinser 1986 r.
MB W124 E320 Coupe 1995 r. - ex
Alfa Romeo Brera 2.4JTDM '07 -ex
MB W201 190E 2.0 KAT 1992 r.
Nissan 350z '08 (480KM TT)
Ferrari Testarossa '91
Intrall Lublin III '05
2oo: Honda CBR 1000RR '08
Aprilia RSV4


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 13, 2007 10:07 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt lip 08, 2005 5:40 pm
Posty: 199
Lokalizacja: 3miasto
no widzę że temat ładnie nam sie rozwija , poproszę więcej takich ;)

Co do zmiany z mineralnego / lub półsyntetyka na pełny syntetyk .
Ja tam mechanikiem nie jestem
i tez zawsze myślałem że zmiana na pełny syntetyk to zło .
Ale przy ostatniej zmianie oleju pytałem się swojego mechanika
co mozna zrobić aby mi kontrolka oleju gasła od razu po odpaleniu silnika (znany problem w bmkach) ,
bo mrugała jeszcze 1-2 sek po odpaleniu .
Ponadto dolałem przed ta ostatnia wymiana 1,5L oleju (między wymianami) ,
co prawda robię duzo krótkich odcinków ale troche mnie to zmartwiło .
W każdym bądz razie zaproponował mi zmiane na pełny syntetyk - mocno sie zdziwiłem ale dla mnie to guru i mówie ok .
Teraz lampka gasnie od razu , silnik pracuje wyrażnie łagodniej
i od 4000km stan oleju nie zmienił poziomu . <br>Dodano po 7 minutach.:<br>
Art.B pisze:

napisz jak oględziny


z dnia na dzień ochłaniam i najprawopodobniej dam sobie spokój (na jakieś 3 miesiące;))

_________________
W124 300E bez lpg


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl