MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz lip 27, 2025 12:18 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: ndz lis 18, 2007 12:48 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 09, 2005 10:28 pm
Posty: 2823
Numer GG: 578747
Lokalizacja: Katowice/Stuttgart
@ Waldi: jezeli masz sterownik komfortu (nie kazdy samochod z odsuwanym dachem i el. szybami go ma) to po prostu go wyjmij i sprawdz czy prad nadal ucieka. Szyby el. przestana dzialac, dach nadal bedzie funkcjonowal. Samo sprawdzenie sterownika nie jest proste i watpie zeby zwykly elektryk sobie z tym poradzil. Ja otwarlem moj i niczego na pierwszy rzut oka nie moglem stwierdzic a definitywnie byl rypniety. Po wymianie na inny uzywany problem zniknal.

@ fanmercedesa: samochdy z samym odsuwanym dachem chyba nie mialy sterownika komfortu. Ale moge sie mylic, musisz po prostu zajrzec pod tylne siedzenie po llewej stronie i sprawdzic czy on tam jest. Jak nie to problem masz gdzie indziej... Ewentualnie kwestie obecnosci sterownika komfortu mozna sprawdzic na podstawie numeru nadwozia.

_________________
'68 250, szwajcar
'70 250 C, niemiec
'71 230, austryjok
'71 250 CE, angol


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lis 18, 2007 8:26 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz lut 18, 2007 10:25 am
Posty: 302
Lokalizacja: Jelenia Góra
No to jest tak sterownik komfortu jest wypiąłem wszystkie wtyczki z niego uciekly elektryczne szyby i szyberdach.Ale centralny dalej dzialal i objawy bez zmian.Po odglosach dochodzących z miejsca gdzie znajduje sie pompa centralnego wynika ze pompa sie wylącza po zamknieciu centralnego a pobór pradu dalej jest.Zabraklo mi dzisiaj czasu na dostanie sie do pompy centralnego bo pod siedzeniem jest tapicerka ktora nie da rady tak sobie sie odchylic trzeba chyba demontowac czesciowo oparcie fotela.Ale cholera zrobilo sie ciemno i musze poczekac do przyszlego weekendu.Moze byc tak ze na pompie centralnego po zakonczeniu dzialania jest przebicie,slyszalem takie przypadki np zwarcie na komutatorze ale tak sobie gdybam,jak sie dostane do tej pompy to wszystko sie wyjasni.Interesuje mnie tylko w innych mietkach jaki jest pobór prądu przy zamykaniu centralnego?

_________________
S 124 300D 92 r.-girasol www.psicholog.eu szkolenia psów Jelenia Góra


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lis 25, 2007 6:14 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz lut 18, 2007 10:25 am
Posty: 302
Lokalizacja: Jelenia Góra
No i dzis dobrałem sie do pompy co się okazalo.Po zamknieciu centralnego niewazne czy z klucza czy z pilota pompa się nie wyłącza.Ale dalej nie pracuje pelną mocą tylko na bardzo wolnych obrotach dlatego nie bylo jej slychac przez siedzisko.Bardzo szybko została naprawiona dostała z buta i chodzi jak ta lala.Ale w związku z tym iz nic się samo nie naprawia wymontowalem ją i teraz pytanie jakies rady na co zwrócic uwagę w srodku i czy ktos juz cos takiego naprawiał?

_________________
S 124 300D 92 r.-girasol www.psicholog.eu szkolenia psów Jelenia Góra


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lis 26, 2007 10:30 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn sie 20, 2007 1:53 pm
Posty: 258
Lokalizacja: puławy(LPU 00091)
Cześć
W pompce jest taki mały zaworek z cięgiełkim który rozłącza styki pompy,są one widoczne na plytce(takie pionowe blaszki)Ja bym zaczął od tego.Weź drobny papier ścierny i je wyczyść.Może nie ma "pełnego" styku.Objaw byłby właśnie taki jak piszesz....Sprawdź jeszcze wizualnie czy nie ma zimnych lutów i jeśli są to popraw je [zlosnikz]
Serdecznie pozdrawiam [zlosnik]

_________________
Fiat 126 P;) eks
Mercedes 124 200D eks
Mercedes 124 260 E kat eks
Mercedes 124 200D
Chodzę po Tatrach...czasem nawet po ośmiu;)))


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sty 12, 2008 10:12 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz lut 18, 2007 10:25 am
Posty: 302
Lokalizacja: Jelenia Góra
Witam w nowym roku.Aby miec swiety spokój odłaczyłem centralny zamek i co dalej rozładowywało mi akumulator.Metodą prób i błędów chyba znalazłem usterkę.Problem chyba jest nie z pompą centralnego tylko z zamkiem tylnej klapy.Przy przekreceniu kluczyka w pozycje zamkniete nagle pojawia sie pobór prądu z akumulatora,dziwne miał ktos juz cos takiego?I to cos wspolnego ma ze sterowaniem pompy centralnego bo tak jak wczesniej wspomnialem pompa powoli dalej chodzila po zamknieciu auta.Pompa rozebrana sprawdzona wszystko w niej gra lacznie z zaworkiem cisnieniowym.Czy ktos kuma o co w tym wszystkim chodzi?

_________________
S 124 300D 92 r.-girasol www.psicholog.eu szkolenia psów Jelenia Góra


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sty 12, 2008 10:38 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob mar 31, 2007 7:43 pm
Posty: 532
Lokalizacja: Koszalin.
Waldi pisze:
.Przy przekręceniu kluczyka w pozycje zamknięte nagle pojawia sie pobór prądu z akumulatora,


Czy to się dzieje, nawet gdy pompka jest odłączona?

_________________
W124 E200D '94 SMOKE SILVER. - "NAś"
ex - W124 250D '86 ARCTIC WHITE. AUTOMAT - "GłODEK".
Plastikowa Corsa.


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sty 13, 2008 9:03 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz lut 18, 2007 10:25 am
Posty: 302
Lokalizacja: Jelenia Góra
Czy to się dzieje, nawet gdy pompka jest odłączona?[/quote]
Tak się dzieje nawet jak pompa jest odlaczona.Cholera moze to siłownik pneumatyczny w tylnej klapie?

_________________
S 124 300D 92 r.-girasol www.psicholog.eu szkolenia psów Jelenia Góra


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sty 13, 2008 4:45 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob mar 31, 2007 7:43 pm
Posty: 532
Lokalizacja: Koszalin.
Po prostu spróbuj go odłączyć. i wtedy zobacz.
A może w okolice zamka dostała się woda, jest jakieś zwarcie, tzn na pewno jakieś jest skoro pobiera prąd, dużo pracy nie ma.

A to, że pompka chodzi. powolutku nawet po zamknięciu to pewnie nieszczelność w którymś siłowniku lub na łączeniu (trójniku itp.)

powodzenia.

_________________
W124 E200D '94 SMOKE SILVER. - "NAś"
ex - W124 250D '86 ARCTIC WHITE. AUTOMAT - "GłODEK".
Plastikowa Corsa.


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sty 13, 2008 5:09 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz mar 26, 2006 10:23 pm
Posty: 37
Numer GG: 5833078
Lokalizacja: starachowice
GEORGE P. pisze:

A to, że pompka chodzi. powolutku nawet po zamknięciu to pewnie nieszczelność w którymś siłowniku lub na łączeniu (trójniku itp.)

powodzenia.


pompa powinna sie wylaczyc calkowicie gdzy zadziala wylacznik cisnieniowy - potem zamki sa juz zamkniete i nawet jak jest mala nieszczelnosc w ukladzie to centralka sie ponownie nie zalancza zeby dopompowac badz odpompowac powietrze... a to ze chodzi na wolnych obrotach to wlasnie mi sie wydaje ze uklad masz szczelny i silnik jest blokowany przez cisnienie bo zaworek nie odlancza... stad tez taki duzy pobor pradu...
ja mialem podobny problem - z tym ze usterka tkwila w awarii wlacznika swiatla w bagazniju - swiecilo sie non stop i w 3dni w zime wyladowalo mi nowiutki akumulator. zarowka 10W.
pozdrawiam

...byc moze tak ze masz jakies zwarcie w tylnej klapie i daje jakies lewe napecie na pompke... przeczysc styki w tylne klapie badz odlacz i przetestuj.

_________________
W126 300SE '83


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sty 13, 2008 5:42 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob mar 31, 2007 7:43 pm
Posty: 532
Lokalizacja: Koszalin.
elimf pisze:

potem zamki sa juz zamkniete i nawet jak jest mala nieszczelnosc w ukladzie to centralka sie ponownie nie zalancza zeby dopompowac badz odpompowac powietrze...


później już nie.

Ale gdy nieszczelność jest większa to nie zadziała zaworek i cały czas będzie pompować. Podobnie miałem u siebie, wyrobiona była guma w siłowniku i o ile po otwarciu drzwi pompka się wyłączała od razu, to po zamknięciu chodziła jeszcze jakiś czas. Doszedłem do tego przykładając ucho we wszystkie drzwi po kolei i słuchając szumów:)

_________________
W124 E200D '94 SMOKE SILVER. - "NAś"
ex - W124 250D '86 ARCTIC WHITE. AUTOMAT - "GłODEK".
Plastikowa Corsa.


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sty 14, 2008 6:35 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz lut 18, 2007 10:25 am
Posty: 302
Lokalizacja: Jelenia Góra
Mysle ze w koncu sie udało!Przy siłowniku pneumatycznym w tylnej klapie jest okrągłe gniazdo 3 pinowe.Na jednym pinie jest stale 12V i w zależnosci od stanu otwarte czy zamkniete napiecie jest przełączane na pozostałe piny.Jeden z tych kabli gdzieś po drodze do centralki ma przebicie na masę ot i cały problem.Tak więc Wszystkim wielkie dzięki za pomoc!

_________________
S 124 300D 92 r.-girasol www.psicholog.eu szkolenia psów Jelenia Góra


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sty 14, 2008 6:16 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sie 15, 2006 10:06 am
Posty: 523
Lokalizacja: PRA
można było też po koleji bezpieczniki wyciągać i sprawdzać, wówczas wiedział byś jaki obwód w autku robi ci pobór... No ale super że już doszedłeś i zrobiłeś

_________________
ex MB W201 200D '85 automat w stanie agonalnym. Panie, świeć nad jego gwiazdą...
ex MB W124 250D '85 manual w stanie dobrym plus plus (astral silver metalic)


W210 E220D 97 budyń do sprzedania

Oo==oO


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sty 14, 2008 6:32 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz lut 18, 2007 10:25 am
Posty: 302
Lokalizacja: Jelenia Góra
Martini pisze:
można było też po koleji bezpieczniki wyciągać i sprawdzać, wówczas wiedział byś jaki obwód w autku robi ci pobór... No ale super że już doszedłeś i zrobiłeś

Tak tez zrobiłem i wiedziałem ze jest to obwód centralnego,oswietlenia tylnego kabiny i domykania tylnej klapy.To wszystko jest pod bezpiecznikiem C.Ale dalej znalezc to juz nie było łatwe.Został tylko centralny a w centralnym jest wiele elementów ktore mogą robic zwarcie.Nawet rozebrałem pompe na czesci przeczysciłem wszystko co się da a winnym okazal sie jeden przewodzik ktory nie powinien miec masy a miał.Nerwów i czasu trochę kosztowało ale dla chcącego nic trudnego,przy pomocy forumowiczów da się jeszcze wiecej.Chyba zabiorę się za wentylator nawiewu,elektromechanik twierdzi aby się nie bawic tylko wymienic cały silnik ale jakos mu nie wierzę sam musze wygonic swierszcza z mietka.Koszt silnika do mojego mietka ok.350 zł.

_________________
S 124 300D 92 r.-girasol www.psicholog.eu szkolenia psów Jelenia Góra


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sty 14, 2008 7:52 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: czw gru 06, 2007 8:32 pm
Posty: 723
Lokalizacja: Kępno
kilka razy rozladowalem aku do 0 no i nawet stal tak z tym 0 parenascie godzin (jak poszly oringi na sekcji byl chyrany az odpali) no i teraz mam problem aku starcza na jakies 5 dni pozniej znow nie chce obrocic rozrusznikiem

wczesniej ktos pisal ze od tego aku sie zasiarcza - pytanie idzie to jakos naprawic?

_________________
pozdrawiam
____________________________
W168 170 CDI - prawie jak mercedes
W210 300TDT - ex
W210 320 CDI - ex


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sty 14, 2008 7:56 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr gru 06, 2006 8:02 pm
Posty: 100
z tego co ja wiem to niet :( trzeba nowy aku kupic niestety.

_________________
Mercedes 126 BEZ LPG KUPIĘ

Obrazek
Obrazek


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl