MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt sie 05, 2025 10:04 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 59 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: czw lis 29, 2007 12:28 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Nie!! Bron panie Boze! Doprowac do stanu z fabryk a nie prubuj robic dziwnych patentowi!
Cos masz namotane na Pb. Najpierw sprawdz wylaczniki przepustnicy i biegu jalowego..

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lis 29, 2007 10:47 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 14, 2005 12:08 pm
Posty: 605
Lokalizacja: W-wa Ursus
TReneR pisze:
Nie!! Bron panie Boze! Doprowac do stanu z fabryk a nie prubuj robic dziwnych patentowi!
Cos masz namotane na Pb. Najpierw sprawdz wylaczniki przepustnicy i biegu jalowego..

Dzieki Panowie. Od tego zaczne. <br>Dodano po 10 godzinach. 15 minutach.:<br> Sprawdzilem czujniki zaznaczone czerwonym kolkiem. Oba dzialaja. Nie znalazlem innych 2-u pinowych czujnikow

Obrazek

_________________
pozdrawiam
S211 220
W639
http://www.supermoto.pl" onclick="window.open(this.href);return false;


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lis 30, 2007 10:59 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
To wyzej to nie czujnik tylko nastawnik powietrza biegu jalowego. Wylacznik przepustnicy jest troche glebiej na jej osi. Po tym kabelku do niego powinienes dojsc;
Obrazek

ps. odkrec tez mikser i sprawdz czy klapa jest dobrze ustawiona. Sprawdz tez potencjometr klapy spietrzajacej.

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Ostatnio zmieniony pt lis 30, 2007 11:08 am przez TReneR, łącznie zmieniany 3 razy.

Na górę
 Tytuł:
Post: pt lis 30, 2007 11:00 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt cze 24, 2005 2:39 pm
Posty: 344
Lokalizacja: Chełm
szukaj jak na foto
Obrazek

_________________
S124 300TE 4-MATIC
S124 E280T
Ex: W124 300E 4-MATIC


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lis 30, 2007 11:09 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 14, 2005 12:08 pm
Posty: 605
Lokalizacja: W-wa Ursus
Dzieki Panowie!
1) Czy musze cos zdemontowac jeszcze, aby odnalesc ten czujnik?
2) Jakie jest zadanie czujnika opoznienia? Bo czujnik polozenia przepustnicy to domyslam sie z nazwy czym steruje :)

_________________
pozdrawiam
S211 220
W639
http://www.supermoto.pl" onclick="window.open(this.href);return false;


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lis 30, 2007 11:34 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt cze 24, 2005 2:39 pm
Posty: 344
Lokalizacja: Chełm
pod zaznaczona wtyczka masz trzy bolce
sprawdź czy od środkowego do któregoś z zewnętrznych masz sygnał zwarcia dla zamkniętej przepustnicy
Crazy_Russian pisze:
Czy musze cos zdemontowac jeszcze, aby odnalesc ten czujnik

lepiej aby był dobry - do wymiany trzeba demontować cały wtrysk

_________________
S124 300TE 4-MATIC

S124 E280T

Ex: W124 300E 4-MATIC


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lis 30, 2007 12:48 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
czujnik "opuznienia" to, to co ja nazywam czujnikiem biegu jalowego. ECU wie, ze pedal gazu jest calkowicie puszczony.
Nic nie musisz demontowac aby sprawdzic czujniki przepustnicy i potencjometr klapy.

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
 Tytuł:
Post: wt gru 04, 2007 9:21 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 14, 2005 12:08 pm
Posty: 605
Lokalizacja: W-wa Ursus
Dzieki Panowie za pomoc.
Sprawdzilem wszystkie wskazane przez Was czujniki oraz jeszcze kilka co bylo po drodze.
Okazalo sie, ze wszystkie byly OK. Wspomnialem kumplowi, ktory mi pomagal, ze gazownik ustawial cos na analizatorze srubka (chyba od mieszanki), do ktorej wejscie jest pod ampul 4-ke dokladnie w srodku obudowy filtra.
Mam nadzieje, ze to bylo to. Kumpel po swojemu wyregulowal i nic nie gasnie na benzynie i auto jezdzi jak trzeba. Mam nadzieje, ze juz tak zostanie :)

_________________
pozdrawiam
S211 220
W639
http://www.supermoto.pl" onclick="window.open(this.href);return false;


Na górę
 Tytuł:
Post: wt gru 04, 2007 10:15 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob lis 18, 2006 4:41 pm
Posty: 204
Lokalizacja: Kołobrzeg
o ile pamiętam śrubka ta, znajdująca się w kominie, służy do regulacji proporcji mieszanki, czy czegoś tam, ale skutkuje to w znacznym stopniu ilością chyba co2 w spalinach, więc jeśli zostało to źle zrobione to samochód może nie przejść przeglądu na analizatorze. Ogólnie mówi sie, że tej śrubki nie powinno się ruszać i regulować na słuch, a trzeba to robić ze znawstwem, oświadczeniem i najlepiej sprzętem :)

_________________
w124 200e... och:D


plus lpg:)


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 05, 2007 7:49 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 14, 2005 12:08 pm
Posty: 605
Lokalizacja: W-wa Ursus
Meeta pisze:
Ogólnie mówi sie, że tej śrubki nie powinno się ruszać i regulować na słuch, a trzeba to robić ze znawstwem, oświadczeniem i najlepiej sprzętem :)

No wlasnie mialem regulowane na analizatorze i najprawdopodobniej w wyniku tej regulacji musialem stworzyc ten watek

_________________
pozdrawiam
S211 220
W639
http://www.supermoto.pl" onclick="window.open(this.href);return false;


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 05, 2007 10:27 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Powinno sie regulowac wg wskazan analizatora. Wstepnie mozna wyregulowac na podstawie wskazan sondy lambda.

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 05, 2007 1:23 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 06, 2007 9:10 pm
Posty: 927
Lokalizacja: Poznań
Regulacje skladu mieszanki regulujemy wlasnie imbusem 4 w obudowie filtra powietrza , ale trzeba pamietac ze "bunkier " LPG w znacznym stopniu zmienia sklad mieszanki ( malo powietrza) i stad potrzebna jest w/w regulacja . U siebie jak wyrzucilem mikser i przeszedlem na zasilanie PB, to musialem wzbogacic mieszanke ( ok 1/2 obrotu w prawo ) zeby auto chodzilo poprawnie na benzynie.

_________________
Witek
W126 500SEC '83 - ex. R.I.P.
Buk, humor, dziczyzna


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 05, 2007 4:28 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 18, 2006 9:02 pm
Posty: 3164
Numer GG: 4094058
Lokalizacja: Warszawa--> Leoncin
A wlasnie sie zastanawiałem co mi mechaniory dłubały tym imbusem :P ..
ta wiedza duzo mi daje :)

_________________
Chrome N Paint Custom Shop
Lakiery House Of Kolor / Felgi Dayton Wire Wheels


Cadillac DeVille Lowrider
Chevy '64 Impala SS Lowrider
C123 280CE
S124 250D
Lincoln Town Car -ex
C124 300CE 24V -ex
W126 420SEL Cali. -ex
W123 240D '84 -ex
W123 200D -ex


Na górę
 Tytuł:
Post: pt gru 21, 2007 12:32 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 14, 2005 12:08 pm
Posty: 605
Lokalizacja: W-wa Ursus
TReneR pisze:
Powinno sie regulowac wg wskazan analizatora. Wstepnie mozna wyregulowac na podstawie wskazan sondy lambda.

Sprawa sie wydaje prosta, a jednak nie kazdy mech. potrafi.
Czy moze mi ktos polecic w Warszawie magika, ktory mi to poprawnie ustawi na analizatorze?
Najchetniej zachodnia Warszawa/Piastow/Pruszkow

_________________
pozdrawiam
S211 220
W639
http://www.supermoto.pl" onclick="window.open(this.href);return false;


Na górę
 Tytuł:
Post: pt gru 21, 2007 5:41 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Tego się nie ustawia na analizatorze spalin, bo taka regulacja nic nie da o ile to będzie tylko śruba+analizator. No chyba, że masz wersję wtrysku RUF.
Dlaczego? a dla tego, że skład spalin w rurze będzie OK a nastawnik będzie chodził np na maksymalnym zubożeniu! i to nie będzie optymalne!
Chyba, że podczas strojenia analizatorem na nagrzanym silniku odłączy się wtyczkę nastawnika elektrohydro.
Jak masz KAT to jedynym poprawnym ustawieniem jest - odpowiednie wypełnienie na pinie diagnostycznym sterownika KE. Albo właściwy prąd nastawnika elektrohydraulicznego (tzn 0mA +- ok 3) podczas pracy na biegu jałowym (P) i nagrzanym silniku (80). Podstawa to sprawna sonda lambda!

W przypadku kłopotów z KE sprawdza się: (wklejam to co napisałem na innym forum)
trzeba by sprawdzić:
- Sygnał na złączu diagnostyczny KE (chyba X14/1 pin 3) czy nie wywala błędów - o ile ma możliwość albo wypełnieniem albo kodami.
- Rezystancje czujników temperatury powietrza i silnika.
- Czujnik położenia przepustnicy.
- Sprawdzenie położenia klapy spiętrzającej (szczególnie jak jest LPG)
- Sprawdzenie pracy zaworu powietrza dodatkowego i czy jest zasilany
- Sprawdzenie prawidłowego ustawienia potencjometru klapy
- Sprawdzenie ustawienia śruby składu spalin (poprzez pomiar wypełnienia na pinie diagnostycznym KE, albo prze pomiar prądu nastawnika elektrohydr. na gorącym silniku)

Jeśli nadal jest nie tak to trzeba drazyć głębiej.
- Ciśnienie główne
- Ciśnienie w komorze dolnej
- Różnica ciśnień podczas wzbogacania i hamowania.
- Ciśnienie otwarcia wtryskiwaczy, jakość pylenia.

Rozpracowałem wtrysk KE, właściwie zestrojony i sprawdzony działa wyśmienicie :-)


Pozdrawiam Łukasz


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 59 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl