MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz lip 27, 2025 4:47 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 41 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: śr gru 12, 2007 6:06 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz gru 09, 2007 12:05 am
Posty: 110
Lokalizacja: woj.łódzkie[EKU]
witam! tak tez myślałem ale wolałem dopytać [zlosnikz] ale zani zacznę ciac to jeszcz spróbuje może rurę inaczej ułożyć. myślę żeby ja puscić między ABS-em a reflektorem??? bo tak jak jest teraz to moze troszke za wysoko bo praktycznie leży teraz na ABS-ie

_________________
Aktualnie: MB 124 200D 90r., MB W202 2.0D 93r.
a kiedyś:
Sprinter 2.9D 2000r.
123 200D 76r. AUTOMAT
124 230E 88r.
123 200D 76r.
123 200D/220D
123 300D 82r.
123 300D 83r.
124 200D 85r.


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 12, 2007 7:46 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 18, 2006 9:02 pm
Posty: 3164
Numer GG: 4094058
Lokalizacja: Warszawa--> Leoncin
AndyS... a jak mam dziórkę za czujnikiem to jak to wpływa na wszystko:P??

_________________
Chrome N Paint Custom Shop
Lakiery House Of Kolor / Felgi Dayton Wire Wheels


Cadillac DeVille Lowrider
Chevy '64 Impala SS Lowrider
C123 280CE
S124 250D
Lincoln Town Car -ex
C124 300CE 24V -ex
W126 420SEL Cali. -ex
W123 240D '84 -ex
W123 200D -ex


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 12, 2007 8:02 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob gru 11, 2004 10:27 pm
Posty: 1053
Lokalizacja: SOPOT (GAS) i (GSP)
m_slonik pisze:
spróbuje może rurę inaczej ułożyć

To i inne warianty już wypróbowałem a doświadczenia prowadziłem przez pół roku (1996). Wyobraź sobie że długość i średnica rury dolotowej też ma pewne znaczenie - ktoś to w fabryce obliczał. Mnie "gazmajstry" wstawili w dolot kawał gąbki i było tragicznie.
m_slonik pisze:
myślę żeby ja puscić między ABS-em a reflektorem

W tym konkretnym przypadku stracisz "doładowanie" powietrza jakie występuje przy szybszej jeździe na trasie kiedy silnik potrzebuje sporo więcej powietrza. Pamiętaj że dolot jest już dławiony mikserem obecnym wewnątrz przepustnicy. Przy mojej konfiguracji zużycie LPG spadło o 1 do 2 litrów - niby nic a jednak. Według moich doświadczeń jest to najbardziej optymalny sposób - przynajmniej dla M103. [zlosnikz]

_________________
Andrzej
W126 300SE '90 - chyba nikt nie ma większego wypasu VIN
W126 300SEL '86 - oryginalny lakier i bez rdzy
W126 300SE '86 - LPG od 1995r
W124 200D '86 - został dawcą dla wielu
W115 240D 3.0 - był ze mną 20 lat... sprzedany :(


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 12, 2007 8:28 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 18, 2006 9:02 pm
Posty: 3164
Numer GG: 4094058
Lokalizacja: Warszawa--> Leoncin
to i dla 104 moze byc dobry .. wiec jak z tym czujnikiem?? :)

_________________
Chrome N Paint Custom Shop
Lakiery House Of Kolor / Felgi Dayton Wire Wheels


Cadillac DeVille Lowrider
Chevy '64 Impala SS Lowrider
C123 280CE
S124 250D
Lincoln Town Car -ex
C124 300CE 24V -ex
W126 420SEL Cali. -ex
W123 240D '84 -ex
W123 200D -ex


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 12, 2007 8:31 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob gru 11, 2004 10:27 pm
Posty: 1053
Lokalizacja: SOPOT (GAS) i (GSP)
ALPAq pisze:
a jak mam dziórkę za czujnikiem to jak to wpływa na wszystko

Powiem szczerze że takiej wersji nie testowałem ale powinno być OK. [zlosnik]

_________________
Andrzej
W126 300SE '90 - chyba nikt nie ma większego wypasu VIN
W126 300SEL '86 - oryginalny lakier i bez rdzy
W126 300SE '86 - LPG od 1995r
W124 200D '86 - został dawcą dla wielu
W115 240D 3.0 - był ze mną 20 lat... sprzedany :(


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 12, 2007 8:38 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 18, 2006 9:02 pm
Posty: 3164
Numer GG: 4094058
Lokalizacja: Warszawa--> Leoncin
bo gazowniki zapchaly mi rure gąbką (strasznie mocno ze nic nie ssal:P) i wywiercili dzióre za czujnikiem (juz w plastiku) jest ona wielkosci tak ok 5x4cm ...
gąbke wująłem, rure normalnie nasadziłem ... czasmai jeszzcze zgasnie, to moze troszke przyda sie powiekszyc ta dzióre <br>Dodano po 1 minutach.:<br> znaczy sie na benzynie mi wiecej gasnie jak chodzi (po wybuchu:P) ale na lpg chodzi nawet nawet (oczywiscie jak osiagnie powyzej 80 stopni)

_________________
Chrome N Paint Custom Shop
Lakiery House Of Kolor / Felgi Dayton Wire Wheels


Cadillac DeVille Lowrider
Chevy '64 Impala SS Lowrider
C123 280CE
S124 250D
Lincoln Town Car -ex
C124 300CE 24V -ex
W126 420SEL Cali. -ex
W123 240D '84 -ex
W123 200D -ex


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 12, 2007 11:33 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz gru 09, 2007 12:05 am
Posty: 110
Lokalizacja: woj.łódzkie[EKU]
Kurcze! szperałem troszkę dzisiaj na forum w starszych postach i takie pytanko mam do AndyS- znalazłem tam ze w swoim mercu masz chyba raczej instalacje LPG która powszechnie uważana jest za ta "lepszą"(BRC chyba?) osobiscie to w sprawach mechanicznych nie jestem zbyt mocny i szczerze mówiac to sam nie wiem w jaka instalkę moje autko jest uzbrojone????? :oops:

Ale myslę że skoro u Ciebie ta przysłowiowa "dziurka" sie sprawdza przez tyle lat to chyba pójdę twoim śladem!
Jak nie sprawdze to się nie przekonam!

Podejrzewam ze u mnie jest jakas najzwyklejsza(najtańsza) instalacja no ale trudno takiego kupiłem a nie mam juz PLN-ów na inwestycje(student jest biedny [oczko] )

Apytanko jest takie czy na takiej zwykłej instlacji ta "dziurka" się sprawdzi???
ale czy tak czy siak sprubuje [zlosnik]
pozdrawiam idzięk za obrazkowe tłumaczenie [zlosnik] <br>Dodano po 8 minutach.:<br> czyli rozumiem ze mam ją(tą dziurę) wyciac czy wywiercić jak kto woli dokładnie w tym miejscu które pokazujesz mi na zdjęciu?

_________________
Aktualnie: MB 124 200D 90r., MB W202 2.0D 93r.
a kiedyś:
Sprinter 2.9D 2000r.
123 200D 76r. AUTOMAT
124 230E 88r.
123 200D 76r.
123 200D/220D
123 300D 82r.
123 300D 83r.
124 200D 85r.


Na górę
 Tytuł:
Post: czw gru 13, 2007 12:26 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob gru 11, 2004 10:27 pm
Posty: 1053
Lokalizacja: SOPOT (GAS) i (GSP)
m_slonik pisze:
AndyS- znalazłem tam ze w swoim mercu masz chyba raczej instalacje LPG która powszechnie uważana jest za ta "lepszą"(BRC chyba?)

Kazda jest dobra ale ta moim zdaniem sprawia najmniej kłopotów.
m_slonik pisze:
Podejrzewam ze u mnie jest jakas najzwyklejsza(najtańsza) instalacja
A pytanko jest takie czy na takiej zwykłej instlacji ta "dziurka" się sprawdzi???

Myślę że tak. Zresztą nie chodzi tu o instalację gazu a o powietrze do układu ssącego. Układ ma tak działać aby silnik nie gasł przy hamowaniu oraz dobrze "chodził" na Pb oraz LPG.
m_slonik pisze:
czyli rozumiem ze mam ją(tą dziurę) wyciac czy wywiercić jak kto woli dokładnie w tym miejscu które pokazujesz mi na zdjęciu?

Tak mi się wydaje (po prostu robiłbym właśnie w tym miejscu). Masz trochę inny silnik ale zasady są te same. Myślę że trzeba by spróbować - zawsze można wrócić do poprzedniego stanu - choćby zakleić dziurę. Nie wyrzucaj wyciętej części. Skalpelem można wyciąć dziurę równo i elegancko.

_________________
Andrzej
W126 300SE '90 - chyba nikt nie ma większego wypasu VIN
W126 300SEL '86 - oryginalny lakier i bez rdzy
W126 300SE '86 - LPG od 1995r
W124 200D '86 - został dawcą dla wielu
W115 240D 3.0 - był ze mną 20 lat... sprzedany :(


Na górę
 Tytuł:
Post: czw gru 13, 2007 3:19 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz gru 09, 2007 12:05 am
Posty: 110
Lokalizacja: woj.łódzkie[EKU]
zrobiłem dziure, wsadziłem rure tak jak fabryka przykazała, ruszyłem na jazdę testowa i jedyne co się zmieniło to ciśnienie mojej krwi!!! [wscieklosc] auto nadal gaśnie!!!????

może zbyt mała dziura? nie wiem? zrobię większa i przetestuje jeszcze raz!
Ale znowu mi sie pytanie nasunęło: Rozmiar dziury ma byc mniej więcej taki jak przekrój rury? i musi mieś ona ta, "dziura" kształt elipsowaty??

Sorki ze tak ciągle o cos pytam ale tak jak juz pisałem wczesniej nie jestem jakos specjalnie uzdolniony w sprawach mechanicznycha a tym bardziej fizycznych :roll:

ale myślę ze powiedzonko: "kto pyta nie błądzi" ma swoja siłę!
Pozdrowionka [zlosnikz]

_________________
Aktualnie: MB 124 200D 90r., MB W202 2.0D 93r.
a kiedyś:
Sprinter 2.9D 2000r.
123 200D 76r. AUTOMAT
124 230E 88r.
123 200D 76r.
123 200D/220D
123 300D 82r.
123 300D 83r.
124 200D 85r.


Na górę
 Tytuł:
Post: czw gru 13, 2007 3:32 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 18, 2006 9:02 pm
Posty: 3164
Numer GG: 4094058
Lokalizacja: Warszawa--> Leoncin
ano ma swoją siłę ;) spróbuj większą dziórke robic .... i patrz na felekty..
A jak robienie dzióry nie pomoze... to zostanie ci załatanie tej rurki i wyjęcie jest z "chwytaka" i oparcie o reflektor

_________________
Chrome N Paint Custom Shop
Lakiery House Of Kolor / Felgi Dayton Wire Wheels


Cadillac DeVille Lowrider
Chevy '64 Impala SS Lowrider
C123 280CE
S124 250D
Lincoln Town Car -ex
C124 300CE 24V -ex
W126 420SEL Cali. -ex
W123 240D '84 -ex
W123 200D -ex


Na górę
 Tytuł:
Post: pt gru 14, 2007 5:52 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob gru 11, 2004 10:27 pm
Posty: 1053
Lokalizacja: SOPOT (GAS) i (GSP)
m_slonik pisze:
zrobiłem dziure, wsadziłem rure tak jak fabryka przykazała, ruszyłem na jazdę testowa i jedyne co się zmieniło to ciśnienie mojej krwi!!! [wscieklosc] auto nadal gaśnie!!!????

Myślę że trzeba sprawdzić jeszcze 2 rzeczy. Potrzebuję informacji:
1. Jaką masz regulację na wężu dolotowym LPG - ręczną czy silniczkiem krokowym?
2. Jaki masz parownik (firma) bo trzeba śrubą poprzez regulację "usztywnić" membranę i zwiększyć wydajność.
Mile widziane foto tych dwóch rzeczy.

P.S. Do 22-23 nie będzie mnie przy kompie. :P

_________________
Andrzej
W126 300SE '90 - chyba nikt nie ma większego wypasu VIN
W126 300SEL '86 - oryginalny lakier i bez rdzy
W126 300SE '86 - LPG od 1995r
W124 200D '86 - został dawcą dla wielu
W115 240D 3.0 - był ze mną 20 lat... sprzedany :(


Na górę
 Tytuł:
Post: pt gru 14, 2007 8:53 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz gru 09, 2007 12:05 am
Posty: 110
Lokalizacja: woj.łódzkie[EKU]
hmm... no to mnie AndyS zagiąłeś w tym momencie :o
kurcze pisałem ze kiepski w te klocki jestem! ale może zróbmy tak że ja postaram się te elementy obcykac jakims konkretniejszym aparatem zeby jakosc zdjęc była dobra(zobaczymy czy mi się uda) i wrzucę je tutaj ale to najwczesniej jutro jakos od rańca bo teraz to juz ciemno a autko niestety pod blokiem trzymam!
jeśli to cos pomoże to kiedys taki jeden mądry gazownik pokazał mi która śróbka tam kręcic zeby wzrosły obroty! no i faktycznie jak pokreciłem to obroty wzrosły i juz nie gasł :lol: ale dosłownie po dniu moze dwóch wszystko wróciło do stanu pierwotnego(znowu miał na luzie,przy chamowaniu tak małe obroty że gasł)

ale teraz leprzy numer! wczoraj po kilkukrotnym powiększaniu "dziury"(niestety bez zamierzonego efektu) z ciekowosci zrobiłem kilka rundek po okolicy ze zdjęta rura(bez rury)! i byłem strasznie pozytywnie zaskoczony bo jest dobrze! nie gasnie nawet na zimno, obroty trzyma tak w granicach 6-7 gdzie wczesniej ledwo było 5! nie chcę go przechwalic bo kto wie co go jutro strzeli [zlosnik] ale jesli będzie dobrze to moze nic cudowac????
acha jest dobrze na benzynie i LPG!
co wy na to?

Ale zdjęcia tych elementów wrzucę na forum! <br>Dodano po 52 minutach.:<br> znalazłem w Karcie gwarancyjnej od gazu takie informacje:
-reduktor/producent-BIGAS
-układ kontroli składu-LECHO-M
-wielozawór- Tomasetto

Tylko nie wiem czy to jest zgodne z prawda :roll:

_________________
Aktualnie: MB 124 200D 90r., MB W202 2.0D 93r.
a kiedyś:
Sprinter 2.9D 2000r.
123 200D 76r. AUTOMAT
124 230E 88r.
123 200D 76r.
123 200D/220D
123 300D 82r.
123 300D 83r.
124 200D 85r.


Na górę
 Tytuł:
Post: sob gru 15, 2007 2:57 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 18, 2006 9:02 pm
Posty: 3164
Numer GG: 4094058
Lokalizacja: Warszawa--> Leoncin
hmmm no to albo pobawisz sie w regulacje .. albo tą rure poprostu zagniesz i będziesz tak sie toczył... :)

_________________
Chrome N Paint Custom Shop
Lakiery House Of Kolor / Felgi Dayton Wire Wheels


Cadillac DeVille Lowrider
Chevy '64 Impala SS Lowrider
C123 280CE
S124 250D
Lincoln Town Car -ex
C124 300CE 24V -ex
W126 420SEL Cali. -ex
W123 240D '84 -ex
W123 200D -ex


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz gru 16, 2007 1:14 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz gru 09, 2007 12:05 am
Posty: 110
Lokalizacja: woj.łódzkie[EKU]
witam
oto zdjęcia:
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Więc tak to wygląda! i co wy na to??

A to moje autko [zlosnik]
Obrazek

_________________
Aktualnie: MB 124 200D 90r., MB W202 2.0D 93r.
a kiedyś:
Sprinter 2.9D 2000r.
123 200D 76r. AUTOMAT
124 230E 88r.
123 200D 76r.
123 200D/220D
123 300D 82r.
123 300D 83r.
124 200D 85r.


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz gru 16, 2007 11:17 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 18, 2006 9:02 pm
Posty: 3164
Numer GG: 4094058
Lokalizacja: Warszawa--> Leoncin
marcedesik ładny :)
hmmm ale efekt psuje obcenosc parownika i mnóstwa pzewodow od lpg pod macha :D

_________________
Chrome N Paint Custom Shop
Lakiery House Of Kolor / Felgi Dayton Wire Wheels


Cadillac DeVille Lowrider
Chevy '64 Impala SS Lowrider
C123 280CE
S124 250D
Lincoln Town Car -ex
C124 300CE 24V -ex
W126 420SEL Cali. -ex
W123 240D '84 -ex
W123 200D -ex


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 41 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 25 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl