MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr lip 30, 2025 5:06 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: czw sty 17, 2008 12:39 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
WojtekW pisze:
Bo mam wrażenie, że wcześniej był mineralny, a na nim się nie pocił :)

może dlatego ?


Czyli jestes zwolennikiem leczenia syfilisu pudrem? ;-) Ja bym tam wolal zwalczyc przyczyne (wymienic uszczelke) albo dalej jezdzic na lepszym oleju i kontrolowac czy pocenie sie nie powieksza.

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sty 17, 2008 12:53 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn sty 08, 2007 6:35 pm
Posty: 885
Lokalizacja: Wro
TReneR pisze:
Czyli jestes zwolennikiem leczenia syfilisu pudrem? ;-) Ja bym tam wolal zwalczyc przyczyne (wymienic uszczelke) albo dalej jezdzic na lepszym oleju i kontrolowac czy pocenie sie nie powieksza.


Jestem zwolennikiem dobrej naprawy wtedy kiedy jest ona konieczna. Jeśli trzeba coś naprawić to naprawiam (tak wymieniłem elementy metalowo gumowe na wale, pompę wody, alternator, świece, łożyska ... opony też ...) - ale jeśli mechanicy mówią: na razie nie trzeba, to chyba coś w tym jest ... prawda ? no chyba, że kolega TReneR nie widząc silnika jest w stanie z większą stanowczością niż rzeczoznawca czy mechanik ocenić telepatycznie i stwierdzić: do wymiany koniecznie ;)

Poza tym przy przebiegach powyżej 100 000 km ciężko stwierdzić który olej będzie lepszy dla danej jednostki (jeśli nie wiadomo co było lane wcześniej) ... zdania są podzielone. Wg mnie jeśli olej (nawet mineralny) ma aprobatę MB to można go lać bez obaw.

Pytałem o helix high milage - uzyskałem odpowieź ...

_________________
ex. W124 E220 ASB, BRC Seq 24
ex. Corolla E11 1.4
ex. Toledo I 1.8, BRC II Gen


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sty 17, 2008 1:57 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Dobra, ja juz sie odczepiam - po prostu nie bardzo rozumiem o co chodzi, wszystko jest w porzadku a jednak zmieniasz olej na gorszy, z czego by wynikalo, ze nie wszystko jest w porzadku... ;-)

ps. olej 15W40 nie nadaje sie do ekspoatacji w PL w warunkach zimowych (temp ponizej 0 stopni)
Obrazek

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sty 17, 2008 10:39 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob gru 11, 2004 10:27 pm
Posty: 1053
Lokalizacja: SOPOT (GAS) i (GSP)
voytas pisze:
Nie bardzo wiem po co zmieniasz rodzaj oleju, ale to Twoja sprawa.
No własnie.
WojtekW pisze:
Poza tym przy przebiegach powyżej 100 000 km ciężko stwierdzić który olej będzie lepszy
ZAWSZE lepszy będzie lepszy. Silnik nowoczesny o małym przbiegu i jednak trochę wysilony. Coś Ciebie korci? :lol:
WojtekW pisze:
No... po zalaniu syntetykiem delikatnie się spocił. (...) wlany jest rzadki syntetyk (midland bodajże 5W50) - nie ubyło go w przeciągu 13 500 km od ostatniej wymiany
Niech się delikatnie poci. Nic sie nie stanie - przecież nie masz nawet strat. :)
WojtekW pisze:
zdania są podzielone.
Może zatem takie abstrakcyjne porównanie na "chłopski rozum" - co lepiej wlać - olej który zawiera 0,0001% piasku czy ten który ma go 0,00000001% ;)

_________________
Andrzej
W126 300SE '90 - chyba nikt nie ma większego wypasu VIN
W126 300SEL '86 - oryginalny lakier i bez rdzy
W126 300SE '86 - LPG od 1995r
W124 200D '86 - został dawcą dla wielu
W115 240D 3.0 - był ze mną 20 lat... sprzedany :(


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sty 17, 2008 10:46 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn sty 08, 2007 6:35 pm
Posty: 885
Lokalizacja: Wro
Nie chcę się kłócić ale wielosezonowy Lotos 15W40 może być spokojnie stosowany przy -20C, spełnia normy SAE: 15W/40, API: SL/CF, ACEA: A3-02/B3-98 i ma aprobatę Mercedes-Benz: 229.1. Możesz podać źródło obrazka, który wkleiłeś powyżej (skąd te 0C ? dla olejów 15W40 ?)

_________________
ex. W124 E220 ASB, BRC Seq 24
ex. Corolla E11 1.4
ex. Toledo I 1.8, BRC II Gen


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sty 17, 2008 10:59 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
Jeśli teraz masz syntetyk to go zostaw w spokoju, zapomnij o tym poceniu i używaj auta tak jak dotychczas! To się jednak potwierdza że Polacy mają w naturze kombinowanie: jak jest dobrze, to może coś zrobić żeby było lepiej... A może lepiej cieszyć się że jest dobrze i obecny stan starać się utrzymać?

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sty 17, 2008 11:21 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
WojtekW pisze:
Nie chcę się kłócić ale wielosezonowy Lotos 15W40 może być spokojnie stosowany przy -20C, spełnia normy SAE: 15W/40, API: SL/CF, ACEA: A3-02/B3-98 i ma aprobatę Mercedes-Benz: 229.1. Możesz podać źródło obrazka, który wkleiłeś powyżej (skąd te 0C ? dla olejów 15W40 ?)


Temp plyniecia tego oleju (nowego) to -24 stopnie - znaczy, mozna go nozem kroic w tej temp. No ale skoro producent pisze -20, to czemu nie?!

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sty 18, 2008 9:56 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pt sty 07, 2005 5:40 pm
Posty: 710
Lokalizacja: okolice stolicy
agaj666 pisze:
Chcesz mieć 100% gwarancje to kup NOWY silnik i masz z głowy.Zero ryzyka.Każda naprawa to ryzyko,nie?

Cytuj:
Nowy silnik to też ryzyko.



paranoja jest juz podobno uleczalna :))))
mam genialne rozwiązanie.
zrób wszystko SAM.
załoz kopalnie,pozyskaj stosowne rudy metali,zbuduj huty,odlewnie.....z tego co ci wyjdzie zrób maszyny i na nich SAM zrób potrzebne elementy silnika i SAM go złóz.
chyba masz do siebie zaufanie,co?
do Hyde Parku z tym tematem.może byc ciekawie....

_________________
W 124 300 TE 24 `92 SPORTOWY KARAWAN
Nie podoba ci się mój styl jazdy?Zejdź z chodnika....


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sty 18, 2008 10:39 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn sty 08, 2007 6:35 pm
Posty: 885
Lokalizacja: Wro
TReneR pisze:

Temp plyniecia tego oleju (nowego) to -24 stopnie - znaczy, mozna go nozem kroic w tej temp. No ale skoro producent pisze -20, to czemu nie?!


Nie odpowiedział kolega skąd wkleił zamieszczony obrazek - chętnie sobie poczytam źródło

_________________
ex. W124 E220 ASB, BRC Seq 24
ex. Corolla E11 1.4
ex. Toledo I 1.8, BRC II Gen


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sty 18, 2008 10:53 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
WojtekW pisze:
Nie odpowiedział kolega skąd wkleił zamieszczony obrazek - chętnie sobie poczytam źródło


Ale przeciez jest link w mojej wypowiedzi?! Nie rozumiem o co chodzi... Jeszcze raz podaje

http://chudzikj.republika.pl/Technika/Olej/

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sty 18, 2008 12:03 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn sty 08, 2007 6:35 pm
Posty: 885
Lokalizacja: Wro
Dzięki za linka - jest niezły.

Hm ... zaciekawiło mnie spalanie - może się okazać, że przejście z oleju który mam obecnie na 15W40 lub 15W50 kosztowało mnie będzie 1litr/100 km paliwa więcej, a więc około 600 zł rocznie ;)

_________________
ex. W124 E220 ASB, BRC Seq 24
ex. Corolla E11 1.4
ex. Toledo I 1.8, BRC II Gen


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sty 19, 2008 5:57 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sie 02, 2007 11:11 pm
Posty: 31
Ja własnie zalałem mojego MB Shell 15W50 i zobacze jaki bedzie tego finał.

W124 200 88r Automat Nivo Golas


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sty 19, 2008 8:11 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn sty 08, 2007 6:35 pm
Posty: 885
Lokalizacja: Wro
Jakieś wycieki ? pocenie się silnika ? jaki przebieg ?

sprawdź też spalanie - czy nie spala ci więcej paliwa

_________________
ex. W124 E220 ASB, BRC Seq 24
ex. Corolla E11 1.4
ex. Toledo I 1.8, BRC II Gen


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lut 19, 2008 11:42 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sie 02, 2007 11:11 pm
Posty: 31
Witam jestem juz po testach tego oleju i załuje ze do tego w ogole doszło. Po zalaniu i przejechaniu kilkaset kilometrow zauwazyłem wieksze zuzycie paliwa, mniejsza dynamike i gorsze osiagi, czułem jak silnik sie meczy i nie wiedziałem do konca co było tego przyczyna. Kolejna rzecza jest to , ze strasznie wydziela sie z niego parafina (białe mleko) co poskutkowało zabrudzeniem układu ssacego i dolotowego powietrza!!!kolejne koszta!!!zabrudził mi tez Blosa o ktorym juz pisałem w innym temacie o Blosie. Wiem na pewno ze drastycznie wzrosło spalanie, przejechałem na nim prawie 3000tys kilometrow no i troche go ubyło na bagnecie niestety, a to miał byc powod dla ktorego go kupiłem, mniejsze dolewki co okazało sie totalna bzdura!!!! Dzisiaj zalałem Mobila 15W40 na ktorym zawsze jezdziłem i wiem ze juz innego oleju nie wleje, nie ma po nim zadnego wydzielania sie parafiny a dolewke robie dopiero po przejechaniu ponad 4000km, autko dostało kopa, i juz odczułem mniejsze zuzycie paliwa. To co producent pisze na stronie internetowej to jakas kpina, nie wiem jakie beda nastepstwa tego ze wlałem ten walsnie olej. NIE POELCAM!!


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lut 20, 2008 4:16 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
Hmm, za jakiś czas będe mógł coś więcej powiedzieć ale pierwszy 1000km zrobiłem bez problemów na omawianym Shellu.

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl