MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr sie 06, 2025 6:39 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 47 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: ndz mar 09, 2008 12:07 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 09, 2004 7:30 am
Posty: 4307
Lokalizacja: Czestochowa
Mor pisze:
w-126 pisze:
wypłukałem cylinder

Tak z ciekawości, co przez to rozumiesz i jak to zrobiłeś?


Prosze Cie nieprowadzmy dyskusji na takim poziomie.Padła głowica ,kolega zrobił połsrodkiem.Powinno sie zdjac głowica ,zrobic cała,wymienic uszczelniacze,plasticzki,skontrolować wałki,itp itd-szczegolnie ze auto chodzi na LPG.

_________________
Bez Gwiazdy Nie Ma Jazdy......
MB 308 automatic

Ludziom brak kultury zupełnie,wczoraj jak wychodziłem z knajpy ktos mi nadepnął na rekę!!!


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz mar 09, 2008 1:22 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn lut 04, 2008 5:11 pm
Posty: 205
Mor pisze:
w-126 pisze:
wypłukałem cylinder

Tak z ciekawości, co przez to rozumiesz i jak to zrobiłeś?



wlałem do cylindra ropę kilka razy i kręciłem bez świecy, kilka razy ze świeca na otwartym wydechu, nie ma sie co denerwować zrobiłem jak zrobiłem ja sobie zdaje sprawę z tego że ta droga była mocno na skróty, kwestia tylko tej pasty czy została tam jej taka ilość która rzeczywiście może zaszkodzić.


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz kwie 20, 2008 11:49 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn lut 04, 2008 5:11 pm
Posty: 205
pomijając wcześniejsze kombinacje, czy podczas odkręcania głowicy ważna jest kolejność luzowania śrub ?.


Na górę
 Tytuł:
Post: pn kwie 21, 2008 12:23 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Powinno się luzować w odwrotnej kolejności jak się zakręca. Tak mówi dobra praktyka...

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: pn kwie 21, 2008 8:26 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz lut 10, 2008 7:42 pm
Posty: 173
ukaniu pisze:
Powinno się luzować w odwrotnej kolejności jak się zakręca. Tak mówi dobra praktyka...



Ukaniu no nie wiem czy tak w odwrotnej do odkręcania , wg mnie w takiej samej jak dokrecasz zaczynając od środka zeby jej nie wygieło;)


Na górę
 Tytuł:
Post: pn kwie 21, 2008 9:56 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn lut 04, 2008 5:11 pm
Posty: 205
przeglądam forum i nie widze żeby ktos podawał kolejnośc zakręcania śrub, spotkaliście się tu na forum ?.


Na górę
 Tytuł:
Post: pn kwie 21, 2008 12:39 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 23, 2007 5:41 pm
Posty: 1636
Lokalizacja: wwa yelonki
dokrecanie

Obrazek <br>Dodano po 6 minutach.:<br>

odkrecanie
Obrazek


Na górę
 Tytuł:
Post: pn kwie 21, 2008 1:37 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
to może warto dodać, że w punkcie 16 (owej instrukcji odkrecania) jest napisane że odkręcemy w odwrotnej kolejności niż przedstawia rysunek obok...

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: pn kwie 21, 2008 8:46 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn lut 04, 2008 5:11 pm
Posty: 205
czyli odkręcam 18,17..............................2 i 1 :roll:


Na górę
 Tytuł:
Post: wt kwie 22, 2008 9:12 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Dokłanie, w odwrtonej kolejności (reverse order)

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: sob maja 03, 2008 4:59 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn lut 04, 2008 5:11 pm
Posty: 205
wykręcam te śruby lecz numer 14,5,3,12 zasłania wałek, i teraz nie wiem czy wpierw wykręcić sam wałek a dopiero potem głowice ?, wtedy kolejnośc by sie zmieniała bo śruby 15,7,1,8,17 zostały by odkręcone najpierw, tz byc moze odkręcić by sie to odkręciło zwykłym imbusem, ale na pewno nie dało by sie przykręcić, bo klucz dynamometryczny nie wchodzi w takim układzie jaki jest teraz.

Jak sie trzyma magistrala oleju ? gdyby ja wyjąć to może by sie na jakimś przegubie odkręciło ?.


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz maja 04, 2008 6:29 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 08, 2007 11:42 pm
Posty: 966
Lokalizacja: Wrocław
w-126 pisze:
Jak sie trzyma magistrala oleju ? gdyby ja wyjąć to może by sie na jakimś przegubie odkręciło ?.


Pewnie chodzi ci o rurkę smarującą wałek. Ona jest "wbijana" na siłę w podpory wałków i trzyma się na tych plastikowych smarownicach. Jak chcesz ją wyjąć, po prostu delikatnie pociągasz do góry. Tylko radziłbym poczynić niewielka inwestycję i założyć nowe smarowniczki (te plastiki), bo może być zonk... Zerknij TU

A co do wałków i śrub, to jest do tego specjalny klucz, taki w kształcie litery C i nim się wkręca bez problemu. W innym przypadku też się da, tylko trzeba mieć długiego imbusa i dopiero potem nasadkę pod klucz dyn. Wchodzi na styk, ale się da. Ja zainwestowałem swego czasu w ten klucz wygięty i mam spokój od tej pory, jak coś takiego muszę wykręcać.

_________________
MB W126 560SEC Lorinser 1986 r.
MB W124 E320 Coupe 1995 r. - ex
Alfa Romeo Brera 2.4JTDM '07 -ex
MB W201 190E 2.0 KAT 1992 r.
Nissan 350z '08 (480KM TT)
Ferrari Testarossa '91
Intrall Lublin III '05
2oo: Honda CBR 1000RR '08
Aprilia RSV4


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz maja 04, 2008 1:10 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn lut 04, 2008 5:11 pm
Posty: 205
thx a jeszcze 1 sprawa która nie daje mi spokoju czy te pozostałe 5 śrub od wałka mogą byc na maxa caly czas przykręcone czy pasowało by je poluzować ?.


Na górę
 Tytuł:
Post: pn maja 05, 2008 1:39 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 08, 2007 11:42 pm
Posty: 966
Lokalizacja: Wrocław
w-126 pisze:
czy te pozostałe 5 śrub od wałka mogą byc na maxa caly czas przykręcone czy pasowało by je poluzować ?.

Rozumiem, że chodzi Ci o śruby trzymające podpory wałka - krótkie, nie trzymające głowicy? Jeśli nie odkręcałeś podpór od głowicy to nie musisz ich odkręcać.

_________________
MB W126 560SEC Lorinser 1986 r.
MB W124 E320 Coupe 1995 r. - ex
Alfa Romeo Brera 2.4JTDM '07 -ex
MB W201 190E 2.0 KAT 1992 r.
Nissan 350z '08 (480KM TT)
Ferrari Testarossa '91
Intrall Lublin III '05
2oo: Honda CBR 1000RR '08
Aprilia RSV4


Na górę
 Tytuł:
Post: wt maja 06, 2008 12:17 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn lut 04, 2008 5:11 pm
Posty: 205
głowice mam juz wyjętą, nie wiem tylko czy starczy sam nowy zawór czy gniazdo również trzeba wymienic na nowe, jest jakiś sposób aby to jakoś stwierdzić czy po prostu głowice musze zawieźć do jakiegoś zakładu ?, mierzyłem ile wystaja kapelusze ponad gniazdo to na 3 sztukach jest ~2,5mm a na tym jednym uszkodzonym 1,9mm.

Co do pasty zaworowej po wcześniejszym zabiegu to nie ma sladu a auto w zasadzie nie pracowalo od tamtej pory, ale to juz nie istotne w tej chwili.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 47 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl