MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw lip 31, 2025 12:01 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: pt mar 28, 2008 9:39 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: czw sie 26, 2004 8:47 pm
Posty: 770
Lokalizacja: Garwolin
WojtekW pisze:
MMM pisze:
Kierownica chyba już była oprawiana - nie jestem pewien czy jest oryginalna.


No właśnie ... to trochę dziwne, bo oryginalne obszycie wytrzymuje tak 300-400 000 tys. Przy 600-700 000 km zaczynają się robić poważne dziury i właśnie wtedy się ją obszywa ponownie.

MMM pisze:
Może ktoś wymieniał je 2000km temu?
Nie lepiej to najpierw sprawdzić?


Oczywiście że lepiej sprawdzić - ale jak to zrobisz ?


I tu nie masz racji, Kolego.
W przypadku tego auta kierka nie była fabrycznie w skórce, tylko ktoś obszył skórą zwykłą kierownicę i poprawił sobie wypas auta.

A co do sprawdzenia kiedy był wymieniany olej i filtry to chyba nie ma nic prostszego, wystarczy jakiś nawet mało kumaty mechanik i będzie wiedział co i kiedy mniej więcej było wymieniane a co należy wymenić.
To samo dotyczy świec, kabli, cewek, nabicia klimy czy też napompowania opon polskim powietrzem [oczko]
W oststnim zdaniu mechanik musi być już trochę kumaty [zlosnik]

_________________
W463 500GE 93'
W126 300SE 89'
W124 E280 94' - sprzedam
W124 300CE 91' - sprzedam
W201 2,6 93'
W140 S500L 97'
W123 2,3 83'
W116 2,8 75'
W212 E250 bluetec 4 Matic 15'
http://www.mateofhu.pl
http://www.wydruk.info


Na górę
 Tytuł:
Post: pt mar 28, 2008 9:47 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 27, 2008 1:05 am
Posty: 50
WojtekW pisze:
Kierownica chyba już była oprawiana - nie jestem pewien czy jest oryginalna.


Kierownica faktycznie mnie zaskoczyła ale nie jest oprawiona.

WojtekW pisze:
przezroczysta żółto/pomarańczowa powłoka


Jest na silniku taka powłoka-zastanawiałem się poco.

Z tym tel do salonu to faktycznie dobry pomysł,stęple są wszystkie adresy też.
VIN podam jutro.

Dzięki serdeczne na dzisiaj wszystkim za pomoc!

_________________
Było minęło-MB 115 200D,MB 123 200D,MB 123 240D,MB 123 230E,MB 123 2,5(karetka pogotowia)
aktualnie-MB 123 230E,MB 123 300TD,MB 124 230TE,MB 190 1.8,+ojca 123 240D !!!68 000km!!!


Na górę
 Tytuł:
Post: sob mar 29, 2008 10:35 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 06, 2007 9:10 pm
Posty: 927
Lokalizacja: Poznań
Widzę że głownym wyznacznikiem stanu i przebiegu pojazdu jest kierownica [zlosnik] Na alledrogo za 150-250 zł ,można kupić kierownicę w stanie idealnym i z dowolnym przebiegiem...

_________________
Witek
W126 500SEC '83 - ex. R.I.P.
Buk, humor, dziczyzna


Na górę
 Tytuł:
Post: sob mar 29, 2008 10:47 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn sty 08, 2007 6:35 pm
Posty: 885
Lokalizacja: Wro
witek-sec pisze:
Widzę że głownym wyznacznikiem stanu i przebiegu pojazdu jest kierownica [zlosnik] Na alledrogo za 150-250 zł ,można kupić kierownicę w stanie idealnym i z dowolnym przebiegiem...


Jeśli chodzi o przebieg to kierownica w znacznej większości aut jest bardziej wiarygodna niż licznik ;)

Oczywiście o stanie pojazdu zbyt wiele sama też nie powie

_________________
ex. W124 E220 ASB, BRC Seq 24
ex. Corolla E11 1.4
ex. Toledo I 1.8, BRC II Gen


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz mar 30, 2008 8:44 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 27, 2008 1:05 am
Posty: 50
Witajcie ,szukam i szukam na forum ale nie mogę znaleźć info o silniku 2.8 w E klasie.

Czy ktoś może jeździ takim autkiem - jak wypada w porównaniu z 2.2.

Z żalem muszę chyba odpuścić diesla bo trochę za wolny.Myślę o 2.8 lub 2.2.
Nadal szukam dobrego TE jak by ktoś miał jakieś namiary to bardzo proszę.
Pozdrawiam i dziękuje za pomoc.

_________________
Było minęło-MB 115 200D,MB 123 200D,MB 123 240D,MB 123 230E,MB 123 2,5(karetka pogotowia)

aktualnie-MB 123 230E,MB 123 300TD,MB 124 230TE,MB 190 1.8,+ojca 123 240D !!!68 000km!!!


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz mar 30, 2008 9:27 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: czw sie 26, 2004 8:47 pm
Posty: 770
Lokalizacja: Garwolin
peeteer pisze:
Nadal szukam dobrego TE jak by ktoś miał jakieś namiary to bardzo proszę.
Pozdrawiam i dziękuje za pomoc.


Witaj!
Nie mogłeś lepiej trafić [oczko]
Mam do sprzedania E320 kombi 95r, sprow ze Szwajcarii.
http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C4651564
Stan zajefajny.
2.8 i 3.2 to takie same silniki.
Spalanie identyczne z tym, ze 3.2 lepiej się odpycha [zlosnikz]
Idealnie znoszą LPG 4-gen i są tańsze w eksploatacji niż np 300D i 230E.
Ponadto radość z jazdy = bezcenne.
Pozdr. <br>Dodano po 9 minutach.:<br>
peeteer pisze:
Ja myślę o tym
http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C4670277

dałem już zaliczkę i staneło na 11 500 jeszcze wczoraj było 12 800.



A dlaczego wycofałeś się z tego???

_________________
W463 500GE 93'
W126 300SE 89'
W124 E280 94' - sprzedam
W124 300CE 91' - sprzedam
W201 2,6 93'
W140 S500L 97'
W123 2,3 83'
W116 2,8 75'
W212 E250 bluetec 4 Matic 15'
http://www.mateofhu.pl
http://www.wydruk.info


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz mar 30, 2008 10:27 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 27, 2008 1:05 am
Posty: 50
Dzięki MMM autko naprawdę super- Bardzo mi się podoba jednak szukam czegoś tańszego do max 16 000 + Gaz.
Ale naprawdę piękny - wierzę że jeździ równie dobrze.
Z tego 2.2 wycofałem się bo drgania były jednak na kierownicy i nie wynikały z kół.Skrzynia też jakoś hałasowała na kanale nawet na jałowym.

Człowiek mówił że tak już jest w tym wydaniu, ale ja nigdy w mercach takich spraw nie miałem.


Szczerze mówiąc oprócz klimy to nie prowadził się lepiej niż w mój-a jeśli nie widać różnicy to po co przepłacać...

Szukam więc nadal... <br>Dodano po 41 minutach.:<br> Jescze jedna wielka prośba gdybyście mogli napisać na co zwrócić uwagę przy tych silnikach i skrzyniach biegów. Czy taki hałas to jest normalne?

Czy wybrali byście manual czy automat?

Czy ktoś ma gaz w kole zapasowym bo ja mam w podłodze i jest to średnie rozwiązanie.

Czy przy instalacji LPG też wszystko trzeba wymieniać(przewody świece itp)Zawsze tak robiłem ale to kloejne 800zł.Przy 102 był to obowiązek ale opłacało się bo nie mam nijmniejszych problemów i w 124 i w "beczce".

_________________
Było minęło-MB 115 200D,MB 123 200D,MB 123 240D,MB 123 230E,MB 123 2,5(karetka pogotowia)

aktualnie-MB 123 230E,MB 123 300TD,MB 124 230TE,MB 190 1.8,+ojca 123 240D !!!68 000km!!!


Na górę
 Tytuł:
Post: pn mar 31, 2008 9:44 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn sty 08, 2007 6:35 pm
Posty: 885
Lokalizacja: Wro
peeteer pisze:
Człowiek mówił że tak już jest w tym wydaniu, ale ja nigdy w mercach takich spraw nie miałem.


No ja mam 2,2 Automat i ani skrzynia ani most nie hałasuje (i przy takim deklarowanym przebiegu nie powinna - no chyba że gość doszedł do wniosku, iż jest niezniszczalna i nie wymieniał w niej oleju).

Cytuj:
napisać na co zwrócić uwagę przy tych silnikach i skrzyniach biegów.


Dużej różnicy między swoim a 2,2 nie zobaczysz - przecież to jest jedynie 14 KM więcej. Zwróć uwagę na nieszczelności, wycieki, prawidłowe działanie przełączania biegów (czy się nie ślizgają). Sprawdź też czy kick down działa poprawnie

Cytuj:
Czy wybrali byście manual czy automat?


Teraz tylko automat

Cytuj:
Czy ktoś ma gaz w kole zapasowym bo ja mam w podłodze i jest to średnie rozwiązanie.


Ja będę miał w kole - butla 53 litry. Zawsze można przerobić

Cytuj:
Czy przy instalacji LPG też wszystko trzeba wymieniać(przewody świece itp)Zawsze tak robiłem ale to kloejne 800zł.Przy 102 był to obowiązek ale opłacało się bo nie mam nijmniejszych problemów i w 124 i w "beczce".


Przydałoby się wymienić wszystko. Ja ograniczyłem się jedynie do wymiany świeczek. Kable z czasem też trzeba będzie wymienić. Nie wiem skąd ci wyszło dodatkowe 800 zł ? Kable to wydatek 350 zł (beru), świece dostaniesz za 7-10 zł / szt. W R6 (2,8/3,2) kabelki są droższe

_________________
ex. W124 E220 ASB, BRC Seq 24
ex. Corolla E11 1.4
ex. Toledo I 1.8, BRC II Gen


Na górę
 Tytuł:
Post: pn mar 31, 2008 11:13 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 27, 2008 1:05 am
Posty: 50
WojtekW pisze:
No ja mam 2,2 Automat i ani skrzynia ani most nie hałasuje (i przy takim deklarowanym przebiegu nie powinna - no chyba że gość doszedł do wniosku, iż jest niezniszczalna i nie wymieniał w niej oleju).


Tak myślałem że ze skrzynią nie było ok.

WojtekW pisze:
Ja będę miał w kole - butla 53 litry


Ale butla w kole w poziomie? Ja chciałem zamontować w kombi pionowo
WojtekW pisze:
Przydałoby się wymienić wszystko. Ja ograniczyłem się jedynie do wymiany świeczek. Kable z czasem też trzeba będzie wymienić. Nie wiem skąd ci wyszło dodatkowe 800 zł ? Kable to wydatek 350 zł (beru), świece dostaniesz za 7-10 zł / szt. W R6 (2,8/3,2) kabelki są droższe


Przewody beru faktycznie 350 - 450 zł,ale świece zakładam DENSO irydowe 0,4mm.Cena koło 50zł za sztukę ale naprawdę są świetne.Narazie zapodałem do 124 i jestem zadowolony.

_________________
Było minęło-MB 115 200D,MB 123 200D,MB 123 240D,MB 123 230E,MB 123 2,5(karetka pogotowia)

aktualnie-MB 123 230E,MB 123 300TD,MB 124 230TE,MB 190 1.8,+ojca 123 240D !!!68 000km!!!


Na górę
 Tytuł:
Post: pn mar 31, 2008 1:13 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn sty 08, 2007 6:35 pm
Posty: 885
Lokalizacja: Wro
peeteer pisze:
Ale butla w kole w poziomie? Ja chciałem zamontować w kombi pionowo


też można - są takie butle

peeteer pisze:
Przewody beru faktycznie 350 - 450 zł,ale świece zakładam DENSO irydowe 0,4mm.Cena koło 50zł za sztukę ale naprawdę są świetne.Narazie zapodałem do 124 i jestem zadowolony.


Ja mam NGK V-Line - podobno (wg mego mechanika) lepsze do gazu (no i jeśli brać pod uwagę to, że w MB polecają wymieniać świece przy każdej wymianie oleju, to mam 4 świece w cenie 40 zł).

_________________
ex. W124 E220 ASB, BRC Seq 24
ex. Corolla E11 1.4
ex. Toledo I 1.8, BRC II Gen


Na górę
 Tytuł:
Post: pn mar 31, 2008 3:16 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 27, 2008 1:05 am
Posty: 50
WojtekW pisze:
też można - są takie butle


O to już super info

_________________
Było minęło-MB 115 200D,MB 123 200D,MB 123 240D,MB 123 230E,MB 123 2,5(karetka pogotowia)

aktualnie-MB 123 230E,MB 123 300TD,MB 124 230TE,MB 190 1.8,+ojca 123 240D !!!68 000km!!!


Na górę
 Tytuł:
Post: pn mar 31, 2008 8:59 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn sty 08, 2007 6:35 pm
Posty: 885
Lokalizacja: Wro
No to instalacja już jest :)

Brc sequent 24, butla w kole. Po odbiorze zrobiłem 20 km - działa ładnie. Nie czuć przełączenia, nie słychać wtrysków gazu. Wlewka pod klapką. Osiągi bardzo porównywalne (tzn nie jest odczuwalna różnica pomiędzy jazdą na LPG a PB).

Trochę mam kwaśną minę za okaleczenie MB, ale z drugiej strony po zatankowaniu 40 litrów (butla 53), zostawiłem na stacji tylko 90 zł ! To jest bezcenne uczucie :D

_________________
ex. W124 E220 ASB, BRC Seq 24
ex. Corolla E11 1.4
ex. Toledo I 1.8, BRC II Gen


Na górę
 Tytuł:
Post: pn mar 31, 2008 10:09 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 27, 2008 1:05 am
Posty: 50
To gratuluje!
A jaka cena za instalki?
Żadne tam okaleczenie, na LPG zrobiłem 700 tyś z czego ponad 500 mercedesami i zawsze będę zwolennikiem tego paliwa.
Kiedyś to była frajda- pierwszy gaz tankowałem po 0,35 gr(3,50zł-100km)-jak poszybował na 0,80 to był zamach stanu a jak kosztował 1zł chciałem podpalić stację. :) Dziś cieszę się że nie jest po 3zł.

Pozdrawiam wszystkich gazerów!

_________________
Było minęło-MB 115 200D,MB 123 200D,MB 123 240D,MB 123 230E,MB 123 2,5(karetka pogotowia)

aktualnie-MB 123 230E,MB 123 300TD,MB 124 230TE,MB 190 1.8,+ojca 123 240D !!!68 000km!!!


Na górę
 Tytuł:
Post: wt kwie 01, 2008 5:38 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn sty 08, 2007 6:35 pm
Posty: 885
Lokalizacja: Wro
peeteer pisze:
To gratuluje!
A jaka cena za instalki?


2800 zł - w tym: Butla w kole 53 litry, wlew pod klapką paliwa (swoją drogą ładnie się komponuje)

_________________
ex. W124 E220 ASB, BRC Seq 24
ex. Corolla E11 1.4
ex. Toledo I 1.8, BRC II Gen


Na górę
 Tytuł:
Post: wt kwie 01, 2008 11:23 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 27, 2008 1:05 am
Posty: 50
Zaniepokojony brakiem ciekawych propozycji MB 124 w benzynie planuję wyjazd po samochód.Konkretnie 2.2 lub 2.8.
Może znacie jakieś miejsce w którym można by poszukać?
Mogą być podobne do tego
http://cgi.ebay.pl/_W0QQitemZ370037493363 :)

_________________
Było minęło-MB 115 200D,MB 123 200D,MB 123 240D,MB 123 230E,MB 123 2,5(karetka pogotowia)

aktualnie-MB 123 230E,MB 123 300TD,MB 124 230TE,MB 190 1.8,+ojca 123 240D !!!68 000km!!!


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl