MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw lip 31, 2025 12:11 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: pn kwie 07, 2008 8:29 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 24, 2004 9:39 pm
Posty: 1395
Lokalizacja: Warszawa
Szumek pisze:
U mnie na wolnych obrotach na zimnym są 3 bary, na ciepłym silniku jest 1 bar, po przetyraniu potrafi spaść do 0,8. Jak kupowałem auto, to w silniku był stary olej, i na zimno miał 2,5 bar, na ciepłym potrafił spaść do 0,5 bar...



Z tego co wiem to nie powinno się tego tak interpretować.
To jest orientacyjny wskaźnik ciśnienia i nie jest to wartość
podawana w Barach.

Na pewno jest to jakiś wyznacznik stanu, ale podam przykład:
Kolega z forum zrobił remont silnika 230E - w specjalistycznym warsztacie robiącym tylko MB. Po tym ciśnienie wcale nie było non-stop na 3.
Co więcej, na rozgrzanym silniku (bez szaleństw) było ok 1.

Tak wiec proponuje z rezerwą podchodzić do ciśnienia oleju.
Ale podejrzewam, że jeśli ciśnienie jest wysokie to raczej źle to nie świadczy o silniku. Z kolei niskie w granicach 1 - 1,5 wcale nie oznacza wprost bardzo złego stanu silnika.

Najważniejsze jest, aby ciśnienie wraz ze wzrostem obrotów
od razu podnosiło się na 3 (max).


Przykład drugi:
240D, ponad 450.000km przebiegu, kompresja 23,21,22,15 (do remontu)
Olej półsyntetyczny - to zabieg poprzedniego właściciela, mimo to
ma ciśnienie następujące:
Spokojna jazda - 3
Jazda po mieście - 2.5
Po przegonieniu - 1.5

Tak więc reguły nie ma [usmiech]

_________________
ex:
W140 TurboDiesel - Brilliant silver metallic "Frantz"
W123 Diesel - Cypress green '81


Na górę
 Tytuł:
Post: pn kwie 07, 2008 10:09 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt gru 25, 2007 8:56 pm
Posty: 879
Lokalizacja: Płock
MercBeginner pisze:

240D, ponad 450.000km przebiegu, kompresja 23,21,22,15 (do remontu)
Olej półsyntetyczny - to zabieg poprzedniego właściciela, mimo to
ma ciśnienie następujące:
Spokojna jazda - 3
Jazda po mieście - 2.5
Po przegonieniu - 1.5

Tak więc reguły nie ma [usmiech]


W w/w silniku dół jest dobry, pompa oleju też, a że jest już do szlifu/tulejowania i wymiany pierścieni to już inna para kaloszy... [zlosnik]

Zresztą (jak już pisałem) diesel ma wyższe ciśnienia w układzie smarowania...

_________________
Mercedes W124 200D
FSO Polonez Caro 1.6 GLi

Straszna choroba. Ludzie patrzą na litery i słyszą różne głosy w głowach.
A Ty i tak powiesz, że czytają forum...


Na górę
 Tytuł:
Post: wt kwie 08, 2008 3:03 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: sob kwie 05, 2008 10:45 pm
Posty: 14
Ponadto np. w tłumaczonych z niemieckiego książkach Etzolda "sam naprawiam" w prawie każdej książce (do każdego samochodu) jest napisane, objaw: kontrolka na wolnych obrotach się świeci przyczyna: silnie nagrzany olej - nie jest to usterka, jeżeli po przyśpieszeniu gaśnie

A w tych książkach chyba nie piszą jak zarzynać samochody :lol: Więc wynika z tego że zwłaszcza w podjechanych silnikach na rozgrzanym oleju na wolnych obrotach ma prawo spokojnie zejść poniżej 1 bara i nawet mignąć kontrolka, choć wg mnie, jeżeli olej jest dobry, to oznacza to iż trzeba zrzucać miskę i wymieniać co nie bangla :)

Oczywiście to, czy będzie się to opłacało to inna sprawa ;)

A wiecie że np. w nowszych samochodach VAG (VW, Audi, Seat, Skoda) nie da się zrobić remontu głównego silnika? Po prostu, blok od dołu przysłonięty jest takim panelem metalowym, który uniemożliwia wyjęcia wały czy wymiany panewek. Dół silnika w tych samochodach nie jest przewidziany do naprawy, jedynie do wymiany (tzw. wymiana półsilnika) :lol: ;)

Volkswagen, wiesz co masz? Nie, nie wiesz, bo nawet nie możesz sprawdzić ;)


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl