MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt sie 01, 2025 1:54 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 36 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: wt kwie 15, 2008 11:36 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob gru 11, 2004 10:27 pm
Posty: 1053
Lokalizacja: SOPOT (GAS) i (GSP)
ukaniu pisze:
Ech nich mi ktoś znajdzie dizla (W124) co przyspiesza poniżej 10s (ja tego wymagam) i pali 11l ropy po mieście...
Bo tak na oko wychodzi przeliczenie LPG - zakładając dobrą isntalację wtryskową w silniku, który to umożliwia.
Już raz przeliczałem dla mojego M103. 11 L diesla po 4,29 = 47,19 a za tą kwotę mam: 47,19 przez 2,19 LPG = 21,5 L LPG
21,5 L to w mieście śmigam "z butem" a w trasie nie żałując palę ok. 16 czyli rónowżność 8,1 L Coś źle policzyłem?
No i przyspiesza poniżej 10s (tylko po co?) mimo iż W126. [zlosnik]

_________________
Andrzej
W126 300SE '90 - chyba nikt nie ma większego wypasu VIN
W126 300SEL '86 - oryginalny lakier i bez rdzy
W126 300SE '86 - LPG od 1995r
W124 200D '86 - został dawcą dla wielu
W115 240D 3.0 - był ze mną 20 lat... sprzedany :(


Na górę
 Tytuł:
Post: wt kwie 15, 2008 11:48 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 08, 2006 10:04 pm
Posty: 2233
Lokalizacja: Lublin
ukaniu pisze:
Ech nich mi ktoś znajdzie dizlaco przyspiesza poniżej 10s (ja tego wymagam) i pali 11l ropy po mieście...


Spory masz wybor w MB, ale jak sie boisz CDI, to raczej tylko OM606 Turbo. W razie co mam megaawaryjne 270CDI na zapleczu, jak bedziesz przejazdem to uzycze na testy ;)

_________________
..technika idzie do przodu a dla mnie i tak czas sie zatrzymal w 98r..

*C124 E200 94r. brillantsilber *W124 250D 86r. taigabeige *W126 260SE 87r. nauticblau ex*W124 300D 92r. arcticweiss ex *S210 270CDI 01r. antrazitgrun *W202 C180 96r. brillantsilber ex


Na górę
Post: śr kwie 16, 2008 12:28 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw sie 07, 2003 10:39 am
Posty: 1026
Szumek pisze:
Ciekawe, czemu mimo to do ropy można dodać benzynę w stosunku 1:3 w zimie?
Jakoś nie wydaje mi się, żeby pogarszało to samozapłon. [zlosnik]

tu się mylisz, jak będziesz testował taki silnik na hamowni zasilany różnymi paliwami, od ON przez LPG po estry ( i ich mieszanki) będziesz wiedział co i jak
W nowych silnikach nie wolno pod żadnym pozorem mieszać paliw, było to stosowane w starych jednostkach z pompami mechanicznymi, bez wspomagania elektronicznego. Kwestia jakości paliwa, obecnie nie ma sensu, moc obniża się wraz ze wzrostem zawartości Pb

Szumek pisze:
Akurat benzyna i LPG są bardziej palne od ON (w ON można zgasić papierosa - ale lepiej nie sprawdzajcie tego w domu ;)) i w wysokiej temperaturze nastąpi samozapłon. Olej roślinny nie jest łatwopalny, a diesel go jednak spali. [zlosnik]

jest kilka parametrów opisujących paliwa, ich własności samozapłonu, wartośc energetryczne.. itd, ale jak podważasz to co ja pisze, to napewno wiesz dokładnie o co chodzi, i sam sobie na te kwestie odpowiesz.
nie widze problemów aby zgasić papierosa w benzynie
Szumek pisze:
Silnik wysokoprężny można przystosować do LPG, ale to już wyższa szkoła jazdy i się nie opłaca w zwykłych autach (diesel jest i tak oszczędny).

Dla Ciebie może i wyższa szkoła jazdy - dla mnie chleb powszedni. niedługo będzie seryjny taki silnik Andorii, o szczegółach nie moge nic powiedziec. Możliwe że go sprzedadzą na zachód, lub prędzej japońcom, i tyle go będzie widać... a szkoda.
Diesel jest oszczędny - tak zasilany CR jest oszczędny, ale pewnie wiesz ile ON jest tracona i nie zamienia w energie mechaniczą tylko aby spełnić normy. Diesel jest już na granicy mozliwości obniżania emisji substancji niepożądanych , wręcz w obecnych nowych jednostkach są przechowywane w konwerterach katalitycznych, ( a jest ich 2 i więcej w zalezności od jednostek) i obecnie dąży się do nie wypalania ich w czasie pracy jednostki, a wymiany na nowe i utylizacji

Szumek pisze:
Tak więc... bzdury totalne!!! Tyle, że w poście. [zlosnik]

opowiadacie kolego... opowiadacie, więcej pokory proponuje

Jak tak się znasz na paliwach i procesie spalania, to pewnie zainteresuje Cię najnowsza jednostka MB, pracująca zarówno jako silnik o zapłonie iskrowym i samoczynnym w zalezności od prędkości obrotowej, obciążenia... itd.

koniec tematu, bo nie dotyczy to tematu postu


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 16, 2008 10:35 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 06, 2007 9:10 pm
Posty: 927
Lokalizacja: Poznań
Marcin S pisze:
OT: ciekawe czy ktoś wie dlaczego kolektory w silnikach benzynowych Mercedesa mają taką pojemność, i jeszcze dodatkowy zbiornik na dole tego kolektora?

Dlaczego ?

_________________
Witek
W126 500SEC '83 - ex. R.I.P.
Buk, humor, dziczyzna


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 16, 2008 10:37 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt kwie 27, 2004 2:19 pm
Posty: 3084
Lokalizacja: Żory
aegm pisze:
Xytras pisze:
Pękające głowice w 300D? Ja nie słyszałem akurat o takim przypadku


Bardzo czesto sie zdarza i to glownie w 300D z Turbo jaki bez.tz.zwlaszcza uszczelke wywala,ale glowice tez trzeba za kazdym razem robic bo jest dluga i z alu i sie robia dziury i sie krzywi.Efekt czestego przegrzewania motoru.Znam temat z wlasnego doswiadczenia.

Znaczy ja myślałem o zwykłym 300 :)


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 16, 2008 10:50 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw sty 13, 2005 9:02 pm
Posty: 1528
Xytras pisze:
Znaczy ja myślałem o zwykłym 300


no mi wlasnie w zwyklym glowica i uszczelka poszla i spotkalem sie tez z niejedna opinia na ten temat.zreszta w innych OM tez czesto uszczelki wypala,ale przewaznie tylko w OM603 robic(spawac) trzeba wlasciwie zawsze dodatkowo glowice.

_________________
S123 230TE '81+pare innych


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 16, 2008 1:30 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt kwie 27, 2004 2:19 pm
Posty: 3084
Lokalizacja: Żory
A no to zwracam honor, ja po prostu się z takim przypadkiem nie spotkałem ;)
Jak to się ma do Om606 ?


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 16, 2008 1:43 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 18, 2006 9:02 pm
Posty: 3164
Numer GG: 4094058
Lokalizacja: Warszawa--> Leoncin
voytas pisze:
Alpaqowi chyba już trochę przeszło bo jego wystrzale, prawda?

no troszkę tak ;) .. ale nie zmienia to faktu, że nadal osobiście nie jestem zwolennikiem LPG na mechanicznym wtrysku .. jak już szaleć to kupić coś na elektronicznym .. do tego sekwencja i część problemów z głowy...
Część z Was uważa że to sprawa ustawienia, dobrej instalacji itp ... ale tu się mimo wszystko trzeba troszke znać, nie wszyscy mają taką wiedze i możliwości jak Wy ... i tu żeby zaoszczędzić części problemów mimo wszystko polecam albo diesla albo LPG w silnikach 220-320 ...
Co do zakupu diesla jest jeszcze jedna sprawa... spalanie ... niby minimalnie mniejsze, koszt ON .. minimalnie mniejszy ... dobry egzemplarz jeszcze bardziej bezobsługowy niż LPG ... ale jest też coś takiego jak ... przyjemność z jazdy dieslem :) .. ja bardzo dobrze wspominam moją beczunie :) ktora była wolna, zmaulona... ale słodko purkotała ... i brnęła zawsze tam gdzie dobrnąć miała... więc najlepiej jak by kolega Aro sam troszkę pojeździł, popatrzył, powybierał co bardziej mu pasuje ... każdym da sie jeździć .. od 200D po E500 ... reszta zależy od kierowcy ;)

_________________
Chrome N Paint Custom Shop
Lakiery House Of Kolor / Felgi Dayton Wire Wheels


Cadillac DeVille Lowrider
Chevy '64 Impala SS Lowrider
C123 280CE
S124 250D
Lincoln Town Car -ex
C124 300CE 24V -ex
W126 420SEL Cali. -ex
W123 240D '84 -ex
W123 200D -ex


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 16, 2008 3:00 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt gru 25, 2007 8:56 pm
Posty: 879
Lokalizacja: Płock
ukaniu pisze:
Ech nich mi ktoś znajdzie dizla (W124) co przyspiesza poniżej 10s (ja tego wymagam) i pali 11l ropy po mieście...
Bo tak na oko wychodzi przeliczenie LPG - zakładając dobrą isntalację wtryskową w silniku, który to umożliwia.


Kolega Aro nie pisał, ile sekund wymaga do setki. A to, ile Ty wymagasz, to już Twój problem. [zlosnik]

Marcin S pisze:
Dla Ciebie może i wyższa szkoła jazdy - dla mnie chleb powszedni. niedługo będzie seryjny taki silnik Andorii, o szczegółach nie moge nic powiedziec. Możliwe że go sprzedadzą na zachód, lub prędzej japońcom, i tyle go będzie widać... a szkoda.


Chodziło mi o to, że nie montuje się tego w autach osobowych...

Marcin S pisze:
Diesel jest oszczędny - tak zasilany CR jest oszczędny, ale pewnie wiesz ile ON jest tracona i nie zamienia w energie mechaniczą tylko aby spełnić normy. Diesel jest już na granicy mozliwości obniżania emisji substancji niepożądanych , wręcz w obecnych nowych jednostkach są przechowywane w konwerterach katalitycznych, ( a jest ich 2 i więcej w zalezności od jednostek) i obecnie dąży się do nie wypalania ich w czasie pracy jednostki, a wymiany na nowe i utylizacji.


Ale OM603 nie walczy o spełnienie norm. [zlosnik]

A sprawność silnika wysokoprężnego (wolnossącego, o turbo nawet już nie wspominam) jest większa od benzynowego.

Marcin S pisze:
nie widze problemów aby zgasić papierosa w benzynie


Ja też, tylko trzeba to umiejętnie zrobić. [zlosnik]

Marcin S pisze:
Jak tak się znasz na paliwach i procesie spalania, to pewnie zainteresuje Cię najnowsza jednostka MB, pracująca zarówno jako silnik o zapłonie iskrowym i samoczynnym w zalezności od prędkości obrotowej, obciążenia... itd.


Wiem o tym silniku, jednak najnowsze silniki jak i samochody mnie jakoś nie kręcą, bo bardzo się lubią zepsuć. ;)

Marcin S pisze:
opowiadacie kolego... opowiadacie, więcej pokory proponuje


Ja też. [zlosnik]

voytas pisze:
Jeśli chodzi o ekonomię to 300D nie nadaje się na miasto bo spali niewiele mniej od benzyniaków.


W porównaniu z M103? [zlosnik]
Akurat wiem coś o jeżdżeniu po mieście M103 i spalanie spokojnie wniesie 15l, na krótkich odcinkach nawet 20l...

voytas pisze:
Jeśli moje M110 potrafi zejść poniżej 11l/100km to tymbardziej nowocześniejsze jednostki nie powinny mieć z tym problemu...


Żebyś się nie zdziwił... 12l [zlosnik]

W takim razie tylko pogratulować niezłego M110. :)

AndyS pisze:
Już raz przeliczałem dla mojego M103. 11 L diesla po 4,29 = 47,19 a za tą kwotę mam: 47,19 przez 2,19 LPG = 21,5 L LPG
21,5 L to w mieście śmigam "z butem" a w trasie nie żałując palę ok. 16 czyli rónowżność 8,1 L Coś źle policzyłem?
No i przyspiesza poniżej 10s (tylko po co?) mimo iż W126. [zlosnik]


No i? Wychodzi to samo co 300D. Jedynie to, że 300D słabiej przyspiesza, tylko ciekaw jestem, jak 300D wyprzedza. [zlosnik] A może przytoczyć Twoją wypowiedź, ile czasu zestrajałeś LPG, żeby było jako-tako? [zlosnik]

voytas pisze:
Obecnie jeżdżę dieslem i chcę go zmienić na benzynę (ewentualnie z LPG) z trzech powodów:
- odpalanie zimą (tu akurat utrzymanie diesla kosztuje znacznie drożej niż benzyniaka)


Jakoś nigdy nie miałem problemu z odpalaniem zimą, nawet na trochę już zmęczonych dieslach. :)

Wystarczy dbać o akumulator.

Co kosztuje drożej? [zlosnik]

A jak benzyna się rozgrzewa w zimie (czyli na "ssaniu") to nie kosztuje to więcej? [zlosnik]

voytas pisze:
- kiepskie osiągi (70KM to jednak trochę za mało żeby normalnie przyspieszać)


Tyle, że Twój diesel to nie W124 300D, ani nawet MB. [zlosnik]

OM603 ma ponad 100KM.

voytas pisze:
- hałas silnika przy autostradowych prędkościach (Vmax to tylko 160km/h, jeśli jadę 130 to już nie jest to przyjemna prędkość dla tego silnika...)


Akurat W124 w dieslu jest dobrze wyciszony. [zlosnik]

_________________
Mercedes W124 200D
FSO Polonez Caro 1.6 GLi

Straszna choroba. Ludzie patrzą na litery i słyszą różne głosy w głowach.
A Ty i tak powiesz, że czytają forum...


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 16, 2008 3:07 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 29, 2006 10:00 am
Posty: 812
Lokalizacja: Łódź
ukaniu pisze:
Ech nich mi ktoś znajdzie dizla (W124) co przyspiesza poniżej 10s (ja tego wymagam) i pali 11l ropy po mieście...


Poniżej 10s będzie ciężko, ale poniżej 11s masz W124 300D Turbo. Spalanie w mieście 10l. a w trasie 8l.

voytas pisze:
Obecnie jeżdżę dieslem i chcę go zmienić na benzynę (ewentualnie z LPG) z trzech powodów:
1. - odpalanie zimą (tu akurat utrzymanie diesla kosztuje znacznie drożej niż benzyniaka)

2. - kiepskie osiągi (70KM to jednak trochę za mało żeby normalnie przyspieszać)

3. - hałas silnika przy autostradowych prędkościach (Vmax to tylko 160km/h, jeśli jadę 130 to już nie jest to przyjemna prędkość dla tego silnika...)


Pkt.1 Nie widzę związku zima - lato.
Pkt.2 Są mocniejsze diesle - Vmax 200km/h.
Pkt.3 O jakich autostradach tu mowa? Prawdziwych w Polsce prędko nie będzie [zlosnik].

WojtekW pisze:
Można spotkać diesela z małym przebiegiem. Nie tak dawno widziałem u mechanika W124 250D z '88 roku z oryginalnym przebiegiem 87 000 km!. W środku wyglądał jak nowy - wymagał wymiany kompletnego zawieszenia oraz wału + osprzętu. Facet znalazł go w Niemczech za 1000 EUR+opłaty, w doprowadzenie go do używalności włożył kolejne 1000 EUR.


Auto prawdopodobnie z przekręconym licznikiem kilometrów (właściwe wskazanie to 1.087.000km) a auto już po wymianie wnętrza na nowe. Nie widzę innej możliwości, aby W124 po 87.000km wymagał jakiejkolwiek ingerencji mechanika w zawieszenie, wał itp. chyba, że ktoś postawił tego MB wiele lat temu w krzaki i zapadł się w glebę pod same progi.

Gdyby ktoś w Polsce wymyślił jeszcze tańsze zasilanie silnika np. na trociny drzewne lub szyszki to społeczeństwo przyjęłoby to entuzjastycznie. Nawet gdyby się okazało, że trzeba sipować te trociny bezpośrednio do kufra. Oczywiście zaraz by się pojawiła akcyza na te paliwa, bo przecież nie można okradać złodziei. Nie ma też co ukrywać, że w Polsce Mercedes zawsze kojarzony jest z silnikiem Diesla a większość naszych mechaników zaglądając pod maskę MB i widząc silnik benzynowy dostaje amnezji połączonej z bredniami.
Pozdrawiam.

_________________
Mercedes W201 2,5D Turbo 90' - ex -rdza
Mercedes S124 300 TDT 91' - ex -rdza
Opel Frontera 2,8 TDI 96' - ex -silnik od betoniarki
Mercedes W126 500 SEL 88' - ex -prob. z LPG
Mercedes W126 420 SE 87' - ex -prob. z LPG
Mercedes S123 300 TD 81' - ex -rdza


Ostatnio zmieniony śr kwie 16, 2008 6:33 pm przez Mirmur, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 16, 2008 3:25 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 11, 2004 7:01 pm
Posty: 810
Numer GG: 7505845
Lokalizacja: Grzebień k/Radomska (51.0302, 19.4963)
Mirmur pisze:
Nie ma też co ukrywać, że w Polsce Mercedes zawsze kojarzony jest z silnikiem Diesla a większość naszych mechaników zaglądając pod maskę MB i widząc silnik benzynowy dostaje amnezji połączonej z bredniami.


Dokladnie tak mialem taki opad szczeki jak w poprzednie wakacje wjechalem do warsztatu i poprosilem o wymiane swiec - a koles przyniosl komplet swiec zarowych a na moja uwage ze to jest benzyna pojawil sie na jego twarzy dosc duzy karpik - czym predzej wyjechalem z tego warsztatu...

_________________
W202 C180 1994r. Manual @ White
EX: S124 200 TE 1990r. Automatic @ Arctic White
W124 200 E 1991r. Manual @ Metallic Blue-Black
EX: W123 200 D 1985r. Manual @ White
EX: W123 300 D 1981r. Automatic @ White


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 16, 2008 4:50 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 18, 2006 9:02 pm
Posty: 3164
Numer GG: 4094058
Lokalizacja: Warszawa--> Leoncin
hehe :D .. a jak poszedłem do komisu u mowie ze chce zobaczyć tą W124 to oni pytają: na taxówke czy do przemytu?? [zlosnik] ...

_________________
Chrome N Paint Custom Shop
Lakiery House Of Kolor / Felgi Dayton Wire Wheels


Cadillac DeVille Lowrider
Chevy '64 Impala SS Lowrider
C123 280CE
S124 250D
Lincoln Town Car -ex
C124 300CE 24V -ex
W126 420SEL Cali. -ex
W123 240D '84 -ex
W123 200D -ex


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 16, 2008 6:21 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
Szumek pisze:
W takim razie tylko pogratulować niezłego M110.

Dziękuję bardzo.

Szumek pisze:
Co kosztuje drożej?

Chociażby akumulator który w staruszku musi mieć super kopa...

Szumek pisze:
Tyle, że Twój diesel to nie W124 300D, ani nawet MB.

Mój obecny diesel ma parametry zbliżone do OM601, siedzi w budzie ważącej 1080kg. Osiągi ma dużo lepsze od W124 200D (przyspieszenie).

Mirmur pisze:
Pkt.1 Nie widzę związku zima - lato.

A ja widzę. Ktoś jeszcze nie widzi?

Mirmur pisze:
Pkt.3 O jakich autostradach tu mowa? Prawdziwych w Polsce prędko nie będzie .

O normalnych istniejących na których można jechać do 130km/h, co jest moim obecnym autem męczarnią...
Oczywiście beczka 300D ze skrzynią V tej prędkości nawet nie czuła, ale ile osób ma skrzynię V ?

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 16, 2008 7:39 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw lis 30, 2006 10:51 pm
Posty: 181
Lokalizacja: Warszawa
Szanowny Kolego,
użytkuję 300Turbo (147 KM i niezamieniłbym na nic słabszego) w kombi i jestem zachwycony (stosunek spalania do dynamiki i proszę Kolegów o nie porównywanie do 3 litrowych benzyn bo epoka tworzenia tego diesla to połowa lat 80). Po prawie półtora roku czuję, że mógłby być mocniejszy (czasami żal, że nie brałęm od razu 320 w benzynie), ale dzisiaj po odwiedzeniu stacji Mercedesa natchnęli mnie wspaniali Panowie, że wystarczy wrzucić intercooler - uwaga były oryginalne do 124 o czym kompletnie nie wiedziałem :o - koszt to "tylko" ok 3500 , a mocy przybywaj ze 20 pełnokrwistych koni [zlosnik] . Więc tyle w poradach co do zużycia pisaliśmy kilkakrotnie na forum - uczciwie miasto (z klima i automatem oraz Warszawskimi korkami do 13l, trasa 7,5 - 9 przy prędkościach hmm ...80).
Pzdr

_________________
124 300TDT 94' - "Naczelnik Mieczysław"
nowość S210 320CDi Avangarde 00'- Mr.Perfect
Suzuki Swift MKII 1.3 GS - "Miejski zamiatacz"
Honda VT1100 Shadow

Mercedes the best - fuck the rest ...


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 16, 2008 7:57 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: czw gru 06, 2007 8:32 pm
Posty: 723
Lokalizacja: Kępno
w moim siedzi om606
obojetnie co mu wlejesz - pojedzie
odpalanie zima, lato - miedzy bajki (nie widze roznicy)
spalanie - 8trasa 12 miasto 15 na kickdownie
awaryjnosc - poszly orningi na pompie (naprawilem sam)
moc - duzy moment obrotowy robi swoje
vmax - narazie 210 licznikowe (nie bylo miejsca by jechac szybciej)

czego mozna wiecej chciec ? - by palil jak tedeik [zlosnik]
w sumie to spalanie przestalo mnie dziwic w koncu w te 6 garnkow cos sie wlac musi by jechalo...

czy zamienil bym na benzyne ? nie stac by mnie bylo
a co do lpg w benzynie - to lubie gaz ale w kuchence gazowej.

_________________
pozdrawiam
____________________________
W168 170 CDI - prawie jak mercedes
W210 300TDT - ex
W210 320 CDI - ex


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 36 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl