MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt sie 08, 2025 2:17 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: wt kwie 22, 2008 7:04 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pt kwie 18, 2008 4:53 pm
Posty: 17
Lokalizacja: Wałcz
Witam
Więc rozłączyłem czarną wtyczkę przy zielonej kostce pod filtrem powietrza.
Obrazek

Obrazek

Obrazek
Efekt ten sam więc załączam zdjęcia i zwracam się ponownie z prośbą o pomoc.
Pozdrawiam
Maniek


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 23, 2008 9:52 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Na zdjeciach nie widac wtryskiwacza rozruchowego - jest on pod filtrem powietrza (pod obudawa, znaczysie).

ps. masz niewlasciwe kable zaplonowe - z zyla silikonowa.

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 23, 2008 12:53 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pt kwie 18, 2008 4:53 pm
Posty: 17
Lokalizacja: Wałcz
Witam
Więc pierwszy wniosek już mamy - kable zapłonowe do wymiany lecz jeśli ktoś może podać na jakie mam zmienić?
Zdjęcia włączonego i rozłączonego wtryskiwacza ( może nie to odłączam).
Wtryskiwacz włączony
Obrazek
Wtryskiwacz rozłączony
Obrazek
Po rozłączeniu tego wtryskiwacza usterka jest nadal.
Pozdrawiam
Maniek


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 23, 2008 1:09 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Tak - teraz to jest wtryskiwacz.
Sprawdz czujnik temperatury plynu chladzacego (omomierzem) w czasie kiedy rzuca silnikiem i na calkowicie rozgrzanym silniku.
Kable maja byc z zyla metalowa i fajki na swiecach w zbudowanym opornikiem 1kOhm.

ps. chyba ktos u ciebie majstrowal tez przy rurce odmy idacej do kolektora dolotowego - brakuje rurki laczacej z regulatorem cisnienia paliwa.

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Ostatnio zmieniony śr kwie 23, 2008 1:25 pm przez TReneR, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 23, 2008 1:23 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pt kwie 18, 2008 4:53 pm
Posty: 17
Lokalizacja: Wałcz
TReneR pisze:
Tak - teraz to jest wtryskiwacz.
Sprawdz czujnik temperatury plynu chladzacego (omomierzem) w czasie kiedy rzuca silnikiem i na calkowicie rozgrzanym silniku.

ps. chyba ktos u ciebie majstrowal tez przy rurce odmy idacej do kolektora dolotowego - brakuje rurki laczacej z regulatorem cisnienia paliwa.


Mogę prosić o zaznaczenie tego czujnika który mam zmierzyć oraz brakującej rurki co idzie do regulatora ciśnienia paliwa.

Z Wyrazami Szacunku
Maniek


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 23, 2008 1:29 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Strzalka jest zaznaczony nieorginalny kawalek weza, od ktorego powienien ta rurka odchodzic;
Obrazek

Czujnik temperatury - dwusekcyjny, zmierz opornosc wzgledem masy (obudowy)
Obrazek

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 23, 2008 3:35 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pt kwie 18, 2008 4:53 pm
Posty: 17
Lokalizacja: Wałcz
TReneR pisze:

Czujnik temperatury - dwusekcyjny, zmierz opornosc wzgledem masy (obudowy)

Czujnik przy temperaturze silnika ok 70 st. ma oporność 200k i to jest maksymalna temperatura silnika jaką uzyskuję.
Jeśli chodzi o tę rurkę co niby jej brakuje jest ona dołączona do plastiku który łaczy węże tylko na tym zdjęciu jej nie widać.
Pozdrawiam
MAniek


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 23, 2008 4:26 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Ano nie widac tej rurki na tym zdjeciu.
Zmierz resystancje obu sekcji - powinna byc bardzo zblizona do siebie. Nie pamietam w tej chwili prawidlowej rezystancji czujnika na cieplym i zimnym silniku ale jak znam zycie to byla podawana juz na liscie :-)

Znalazlem takie dane
temp. +20 st: 2,2...2,8 kOhm
temp. +80 st: 0,29....0,37kOhm

Czyli albo zle mierzysz albo jest czujnik (a przynajmniej jedna sekcja) uszkodzony.

ps. 70 stopni - to i termostat do wymiany...

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 23, 2008 6:48 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pt kwie 18, 2008 4:53 pm
Posty: 17
Lokalizacja: Wałcz
TReneR pisze:

Znalazlem takie dane
temp. +20 st: 2,2...2,8 kOhm
temp. +80 st: 0,29....0,37kOhm

Czyli albo zle mierzysz albo jest czujnik (a przynajmniej jedna sekcja) uszkodzony.

ps. 70 stopni - to i termostat do wymiany...


Więc postanowiłem wymienić ten czujnik na nowy lecz nie wiem czy musi być oryginał. Proszę o info jaki czujnik (Firmę) chociaż podać. Wymieniam na nowy bo zapewne dużo nie kosztuje a jeździć i się prosić o zmierzenie to za bardzo mi się nie chce.
Jeśli chodzi o termostat pytanie podobne jakiej firmy najlepiej kupić no i na co muszę uważać przy wymianie?
Przepraszam za czasami nudne odpowiedzi ale lubię mojego dziadka 124 i zaczynam troszkę go naprawiać do tej pory nie było na to czasu.
Czekam na informacje oraz z góry serdecznie dziękuję za dotychczasową pomoc.
Z Wyrazami Szacunku
Maniek


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 23, 2008 7:35 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
Maniek_W pisze:
Czujnik przy temperaturze silnika ok 70 st. ma oporność 200k i to jest maksymalna temperatura silnika jaką uzyskuję.


Jeżeli to jest 200kiloomów - to czujnik na pewno jest do wymiany bo sterownik taką oporność odbiera jako przerwę na czujniku.
Porównywałeś obie sekcje ze sobą?
Mierzyłeś względem masy czujnika?
Coś mi się tu nie zgadza - chyba źle mierzysz...


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 23, 2008 7:55 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pt kwie 18, 2008 4:53 pm
Posty: 17
Lokalizacja: Wałcz
Cytuj:
Jeżeli to jest 200kiloomów - to czujnik na pewno jest do wymiany bo sterownik taką oporność odbiera jako przerwę na czujniku.
Porównywałeś obie sekcje ze sobą?
Mierzyłeś względem masy czujnika?
Coś mi się tu nie zgadza - chyba źle mierzysz...


Dlatego chcę wymienić na nowy ale proszę o podanie jaki jest dobry tak abym nie kupił bubla jakiegoś.


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 23, 2008 8:24 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
Żeby nie było tak, że wymienisz dobre na nowe. :P

To jeszcze raz: czujnik ma od góry dwie (pojedyncze) wtyczki.
Bierzesz multimetr, załączasz go i ustawiasz pokrętło na 2 kiloomy (lub 2000 omów)
Następnie jeden koniec przyrządu wsadzasz do jednej dziury czujnika (druga jest wolna) a drugi koniec przyrządu przytykasz do obudowy czujnika. Notujesz odczytaną wartość (żeby się nią z nami podzielić)
Następnie to samo robisz z drugą dziurą czujnika - jeden kabel do dziury, drugi na obudowę czujnika i zanotować odczyt.
Następnie porównujemy obie wartości: powinny być bardzo zbliżone do siebie.

Przy okazji podawania wyników na forum możesz podać temperaturę (przybliżoną) czujnika co pomoże określić właściwą wartość oporności.


Na górę
 Tytuł:
Post: czw kwie 24, 2008 3:04 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pt kwie 18, 2008 4:53 pm
Posty: 17
Lokalizacja: Wałcz
Gerri pisze:
Żeby nie było tak, że wymienisz dobre na nowe. :P

To jeszcze raz: czujnik ma od góry dwie (pojedyncze) wtyczki.
Bierzesz multimetr, załączasz go i ustawiasz pokrętło na 2 kiloomy (lub 2000 omów)
Następnie jeden koniec przyrządu wsadzasz do jednej dziury czujnika (druga jest wolna) a drugi koniec przyrządu przytykasz do obudowy czujnika. Notujesz odczytaną wartość (żeby się nią z nami podzielić)
Następnie to samo robisz z drugą dziurą czujnika - jeden kabel do dziury, drugi na obudowę czujnika i zanotować odczyt.
Następnie porównujemy obie wartości: powinny być bardzo zbliżone do siebie.

Przy okazji podawania wyników na forum możesz podać temperaturę (przybliżoną) czujnika co pomoże określić właściwą wartość oporności.


Wykonano wedle instrukcji (2000 omów) i wynik na dwóch końcówkach to 260 temperatura silnika ok 70 stopni C
Pozdrawiam i czekam na odpowiedź z góry wielkie podziękowania.
Maniek


Na górę
 Tytuł:
Post: czw kwie 24, 2008 5:27 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw sie 07, 2003 10:39 am
Posty: 1026
z charakterystyki tego czujnika jaką posiadam, wynika że dla ok 70*C powinno być 400 - 500 Ohm.
200 do 270 Ohm odpowiada temp 90*C.

Uszkodzony czujnik, takie wskazanie jest typowe gdy czujnik straci charakterystykę poprzez szybkie schłodzenie go - polanie zimną wodą (np mycie silnika) rozgrzanego czujnika da identyczny efekt. Szczególnie widocze gdy padnie czujnik do wskaźników w zegarach, silnik ciepły a pokazuje że ma ok 60...70*C.
Nowy kosztuje niecałe 20zł.


Na górę
 Tytuł:
Post: czw maja 01, 2008 1:23 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pt kwie 18, 2008 4:53 pm
Posty: 17
Lokalizacja: Wałcz
Wymieniłem czujnik na nowy (bosh 200 zł).Resztę również wymieniłem został tylko stary od włączania wentylatora przymulanie przez 1 minutę zostało i doszło mi skakanie obrotów silnika na zimnym a tego nie było.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl