MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob sie 02, 2025 3:43 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2
Autor Wiadomość
Post: wt maja 06, 2008 8:16 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lut 03, 2003 9:01 am
Posty: 601
Lokalizacja: Rudna
Szumek pisze:
(...)

PS. Bezpieczniki na przekaźniku antyprzepięciowym są ok, pozostałe też.



wymien ten bezpiecznik w przekazniku, a jak nie pomoze, to przelutuj wszystkie luty w "srebrnym przekazniku" - dosyc typowa usterka i raczej łatwa do naprawy.

Pozdrawiam

_________________
POZDRAWIAM Z ZIEMI LUBUSKIEJ
"...ciągle gdzieś pracowal, ciągle musiał iść, aż się rozczarował i zaczął pić..." L.J.


Na górę
 Tytuł:
Post: śr maja 07, 2008 4:54 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt gru 25, 2007 8:56 pm
Posty: 879
Lokalizacja: Płock
Wyniki badań dokonanych przez elektronika:
uszkodzony EZL, w związku z czym sygnał o obrotach "zaginął w akcji". :(

Przy okazji pytanie, jak rozebrać przekaźnik antyprzepięciowy aby przy okazji sprawdzić lutowania?

Bo powiedziałem elektronikowi, aby go przejrzał, ale ma problemy z jego rozebraniem. W innych MB nie miał z tym problemu, a w tym jest problem... <br>Dodano po 1 godzinach. 14 minutach.:<br> Jeszcze jedno...

Czy można zamontować EZL z MB W124 260E/300E?

Bo ten w moim W126 ma inny numer niż te z W124. A niby silnik ten sam... <br>Dodano po 51 sekundach.:<br> A do W126 nigdzie nie mogę znaleźć używanego...

_________________
Mercedes W124 200D
FSO Polonez Caro 1.6 GLi

Straszna choroba. Ludzie patrzą na litery i słyszą różne głosy w głowach.
A Ty i tak powiesz, że czytają forum...


Na górę
 Tytuł:
Post: pt maja 09, 2008 1:10 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lip 18, 2007 11:01 am
Posty: 568
Lokalizacja: Szczecinek, Warszawa
Silnik niby M103. Ale po tym 103 są jeszcze jakieś cyferki - szczegóły, którymi różnią się "takie same" silniki. Na module zapłony jest chyba kilka numerów. Raczej nie wszystkie muszą się zgadzać, ale co dokładnie mam być identyczne? Nie wiem. Dorzucę jeszcze tylko, że czasem elektryk rozpoznaje uszkodzenie EZL, a winny jest np. czujnik położenia wału. Warto też tam sprawdzić oporność (ja miałem taki kłopot u siebie, tyle, że K-Jet M102). Przez to auto stało w warsztacie ponad miesiąc i nikt nie wiedział, dlaczego nie bangla.

_________________
MB - Jasne jak drut/
- "ABC alfabetu"
- Bolid Młodzieży Wiejskiej E38 740iA ;było: MB 190 '86 2.3


Na górę
 Tytuł:
Post: pt maja 09, 2008 2:01 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt gru 25, 2007 8:56 pm
Posty: 879
Lokalizacja: Płock
Tyle, że chyba jak siądzie czujnik położenia wału, to układ zapłonowy by nie działał w ogóle, gdyż nie wiedziałby, na który cylinder podać iskrę?

_________________
Mercedes W124 200D
FSO Polonez Caro 1.6 GLi

Straszna choroba. Ludzie patrzą na litery i słyszą różne głosy w głowach.
A Ty i tak powiesz, że czytają forum...


Na górę
 Tytuł:
Post: pt maja 09, 2008 12:04 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lut 03, 2003 9:01 am
Posty: 601
Lokalizacja: Rudna
Szumek pisze:
(...)

Przy okazji pytanie, jak rozebrać przekaźnik antyprzepięciowy aby przy okazji sprawdzić lutowania?

Bo powiedziałem elektronikowi, aby go przejrzał, ale ma problemy z jego rozebraniem. W innych MB nie miał z tym problemu, a w tym jest problem... <br>Dodano po 1 godzinach. 14 minutach.:<br> ...



Srebrny przekaznik trzeba troszke uszkodzic, zeby sie dostac do wnetrznosci:
1. wyciagamy bezpiecznik
2. delikatnie odginamy zaprasowane aluminium na dole przekaznika (troszke popeka, ale jak zlozy sie na silikon, to bedzie trzymac szczelnosc)
3. wyciagamy flaki
4.lutujemy na nowo
5. skladamy
6.wkladamy bezpiecznik

Pozdrawiam

_________________
POZDRAWIAM Z ZIEMI LUBUSKIEJ

"...ciągle gdzieś pracowal, ciągle musiał iść, aż się rozczarował i zaczął pić..." L.J.


Na górę
 Tytuł:
Post: sob maja 17, 2008 9:06 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt gru 25, 2007 8:56 pm
Posty: 879
Lokalizacja: Płock
Samochodzik już śmiga. :)

Okazało się, że rzeczywiście siadł moduł zapłonowy, zginął sygnał TD i elektronika od KE nie mogła pracować.

Po wymianie silnik zaczął równiej pracować. :) Taki gratis. :)

_________________
Mercedes W124 200D
FSO Polonez Caro 1.6 GLi

Straszna choroba. Ludzie patrzą na litery i słyszą różne głosy w głowach.
A Ty i tak powiesz, że czytają forum...


Na górę
 Tytuł:
Post: śr maja 21, 2008 12:30 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt gru 25, 2007 8:56 pm
Posty: 879
Lokalizacja: Płock
Panowie, takie pytanko...

Przy wymianie modułu spód został posmarowany pastą termoprzewodzącą, ale folijki (która też była pod spodem) już z powrotem nie zakładano. Może tak zostać? Bo teraz dokopałem się do instrukcji (in inglisz ;)) i tam piszą, że powinno się ją zostawić? Do czego ona służy?

_________________
Mercedes W124 200D
FSO Polonez Caro 1.6 GLi

Straszna choroba. Ludzie patrzą na litery i słyszą różne głosy w głowach.
A Ty i tak powiesz, że czytają forum...


Na górę
 Tytuł:
Post: śr maja 21, 2008 10:56 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Mercedes pisze:
Heat conducting protective film must not be removed...
czyli nie wolno go zdejmować.
Trzeba było go odlepić posmarowac i przylepić. Na ile było to możliwe.
Osobiście nie przypuszczam aby z powodu (braku) działa się wielka tragedia. Można przypuszczać po co on tam jest - aby nie pobrudzić karoserii pastą, aby pasta była zabezpieczona przez kontaktem z karoserią ;-) o wielką izolację pewnie nie chodzi - choć może pełnić i taką rolę też.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl