MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz sie 03, 2025 10:18 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 46 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: pn maja 26, 2008 6:09 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 27, 2008 1:05 am
Posty: 50
kryniu pisze:
Przed wymianą silnik bardzo stabilnie trzymał wzorcowa temperaturę czyli c.a. 90 stopni -teraz jest tak jak u Ciebie -nagrzewa sie bardzo szybko i utrzymuje temperaturę w okolicach 100 stopni


Właśnie sytułacja wygląda u mnie identycznie.Temperatura 100 i co chwila start wentylatora. W trasie ok ale w miescie nie ciekawie ,wcześniej tak szybko się nie grzał.
Może faktycznie termostat bo już nie wiem co może być innego,boje się żeby uszczelka nie padła drugi raz.

Ale...jaki wpływ ma wymiana termostatu.Czy po wymianie wiatrak będzie się uruchamiał przy 90 stopniach?

_________________
Było minęło-MB 115 200D,MB 123 200D,MB 123 240D,MB 123 230E,MB 123 2,5(karetka pogotowia)
aktualnie-MB 123 230E,MB 123 300TD,MB 124 230TE,MB 190 1.8,+ojca 123 240D !!!68 000km!!!


Na górę
 Tytuł:
Post: pn maja 26, 2008 6:51 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 18, 2006 9:02 pm
Posty: 3164
Numer GG: 4094058
Lokalizacja: Warszawa--> Leoncin
niee.. wiatrak uruchamia się przy swojej normalnej temperaturze.
Ukł chłodzenia jest tak skonstruowany że ta temperatura powinna być ciągle w miare stała... więc ja bym szukał gdzie indziej przyczyny

_________________
Chrome N Paint Custom Shop
Lakiery House Of Kolor / Felgi Dayton Wire Wheels


Cadillac DeVille Lowrider
Chevy '64 Impala SS Lowrider
C123 280CE
S124 250D
Lincoln Town Car -ex
C124 300CE 24V -ex
W126 420SEL Cali. -ex
W123 240D '84 -ex
W123 200D -ex


Na górę
 Tytuł:
Post: pn maja 26, 2008 8:17 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 27, 2008 1:05 am
Posty: 50
ALPAq pisze:
więc ja bym szukał gdzie indziej przyczyny


Czyli nie termostat?Rozumie z tego co napisał ALPAq temperatura nie powinna wachlować?

_________________
Było minęło-MB 115 200D,MB 123 200D,MB 123 240D,MB 123 230E,MB 123 2,5(karetka pogotowia)

aktualnie-MB 123 230E,MB 123 300TD,MB 124 230TE,MB 190 1.8,+ojca 123 240D !!!68 000km!!!


Na górę
 Tytuł:
Post: pn maja 26, 2008 9:58 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 18, 2006 9:02 pm
Posty: 3164
Numer GG: 4094058
Lokalizacja: Warszawa--> Leoncin
Niema zmiłuj .. w korku czy coś zawsze podskoczy ... ale nie powinna być ciągle na 100 ... jak się normalnie pojazd toczy (a nie podjeżdża w korku) to temperatura powinna byc ok 85 ( czasami 90) ... tak miało to działać
A jak wygląda to u ciebie?? kiedy masz jaką temperature? ... przy normalnej jeździe po mieście idzie ci na 100 i włącza się wentylator?

_________________
Chrome N Paint Custom Shop
Lakiery House Of Kolor / Felgi Dayton Wire Wheels


Cadillac DeVille Lowrider
Chevy '64 Impala SS Lowrider
C123 280CE
S124 250D
Lincoln Town Car -ex
C124 300CE 24V -ex
W126 420SEL Cali. -ex
W123 240D '84 -ex
W123 200D -ex


Na górę
 Tytuł:
Post: pn maja 26, 2008 10:19 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 27, 2008 1:05 am
Posty: 50
Po meście np 60kmh jest ok jakieś 90stopni,ale wystarczy jakieś światlo,korek i temperatura idzie powyżej 100 oczywiście wtedy wiatrak i schładza bez problemu do 90stopni.Wydaje mi się to trochę za często.
Przy 140kmh też temperatura jest 90.Wentylator najczęściej daje o sobie znać podczas ruszania - dźwięk wtedy jak z dobrej V12 :) ,ładny ale wolę by się nie grzał.

_________________
Było minęło-MB 115 200D,MB 123 200D,MB 123 240D,MB 123 230E,MB 123 2,5(karetka pogotowia)

aktualnie-MB 123 230E,MB 123 300TD,MB 124 230TE,MB 190 1.8,+ojca 123 240D !!!68 000km!!!


Na górę
 Tytuł:
Post: pn maja 26, 2008 10:23 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 18, 2006 9:02 pm
Posty: 3164
Numer GG: 4094058
Lokalizacja: Warszawa--> Leoncin
hmmm no ale skoro się nie grzeje to jest OK. Chodź możesz sprawdzić czy chłodnica jest czysta (w srodku i na zewnatrz) i cały ukł. chłodzenia i możesz wymienic płyn.
Mi też w korku leci czasami do załączenia wentylatora... ale to w konkretnym korku...

_________________
Chrome N Paint Custom Shop
Lakiery House Of Kolor / Felgi Dayton Wire Wheels


Cadillac DeVille Lowrider
Chevy '64 Impala SS Lowrider
C123 280CE
S124 250D
Lincoln Town Car -ex
C124 300CE 24V -ex
W126 420SEL Cali. -ex
W123 240D '84 -ex
W123 200D -ex


Na górę
 Tytuł:
Post: pn maja 26, 2008 10:30 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Silniki M102 bez klimy z chłodnicami nie wiele większymi od tej w cinquecento mają niestety problemy z temperaturą. Ja w swoim poprzednim walczyłem ze wzrostem temperatury i dałem za wygraną.
Trzeba by odnowić cały układ - chłodnicę (na nie zmurszałą) i nową pompę i może by pomogło. Jeśli po właczeniu wentylatora temperatura sie stabilizuje nie ma się co martwić.


Na górę
 Tytuł:
Post: pn maja 26, 2008 10:59 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 27, 2008 1:05 am
Posty: 50
ukaniu pisze:
Trzeba by odnowić cały układ - chłodnicę (na nie zmurszałą) i nową pompę i może by pomogło


Wymieniałem chłodnicę,uszczelkę głowicy,nowa pompa,płyn do -38 (koncentrat) nowy w całym układzie.
Mam jescze 123 230E dawno nie jeździłem ale wydaje mi się że wentylator pracowal rzadziej.Faktycznie chłodica w 124 mała ciekawe... bo miejsca dużo.
Jak myślicie czy jest sens wymieniać termostat bo chyba jescze tylko to zostało?
dzięki za dotychczasową pomoc

_________________
Było minęło-MB 115 200D,MB 123 200D,MB 123 240D,MB 123 230E,MB 123 2,5(karetka pogotowia)

aktualnie-MB 123 230E,MB 123 300TD,MB 124 230TE,MB 190 1.8,+ojca 123 240D !!!68 000km!!!


Na górę
 Tytuł:
Post: pn maja 26, 2008 11:08 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Termostat zagotuj i zobacz ile się otwiera, po co kupować jak można sprawdzić.
Koncentrat mam nadzieje właściwie rozcieńczony bo jak zbyt skondensowany to będą kłopoty z temperaturą.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: pn maja 26, 2008 11:36 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lip 18, 2007 11:01 am
Posty: 568
Lokalizacja: Szczecinek, Warszawa
Z tego co wiem, to w M102 czujnik wentylatora załącza przy 100 stopniach i wyłącza się przy 98. Tocząc się powoli w korku nie masz szans na mniej niż 95 stopni. Ja kupiłem do swojej MB termostat za 35zł (jakiś włoski z allegro). To było rok temu. Nie narzekam. Cały czas działa bez zarzutu. Jeśli szkoda Ci silnika poszukaj po prostu czujnika od wentylatora na 90, albo 95 stopni. Myślę, że termostat masz w porządku, ale zawsze można go sprawdzić.

_________________
MB - Jasne jak drut/
- "ABC alfabetu"
- Bolid Młodzieży Wiejskiej E38 740iA ;było: MB 190 '86 2.3


Na górę
 Tytuł:
Post: pn maja 26, 2008 11:43 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 27, 2008 1:05 am
Posty: 50
Zapodam jutro foto wskazań czujnika.
Zagotować termostat?Jak?

_________________
Było minęło-MB 115 200D,MB 123 200D,MB 123 240D,MB 123 230E,MB 123 2,5(karetka pogotowia)

aktualnie-MB 123 230E,MB 123 300TD,MB 124 230TE,MB 190 1.8,+ojca 123 240D !!!68 000km!!!


Na górę
 Tytuł:
Post: pn maja 26, 2008 11:55 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lip 18, 2007 11:01 am
Posty: 568
Lokalizacja: Szczecinek, Warszawa
Wieszasz termostat nad czajnikiem. Zanurzasz go trochę i patrzysz jak reaguje na temperaturę, gdy woda się nagrzeje. Powinieneś widzieć wtedy pełen poprawny zakres pracy termostatu i będziesz widział, jeśli gdzieś się zacina.

_________________
MB - Jasne jak drut/
- "ABC alfabetu"
- Bolid Młodzieży Wiejskiej E38 740iA ;było: MB 190 '86 2.3


Na górę
 Tytuł:
Post: śr cze 04, 2008 11:14 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 27, 2008 1:05 am
Posty: 50
Sprawdziłem termostat ale jest ok, a nadal dziadostwo się grzeje.
Czy jest możliwość zmiany chłodnicy na większą?Dziwi mnie że wcześniej się nie grzał a teraz tak.Czy gdyby był nieszczelny przewód,co przy tych temperaturach nie jest łatwo namierzyć to też by były takie objawy?

_________________
Było minęło-MB 115 200D,MB 123 200D,MB 123 240D,MB 123 230E,MB 123 2,5(karetka pogotowia)

aktualnie-MB 123 230E,MB 123 300TD,MB 124 230TE,MB 190 1.8,+ojca 123 240D !!!68 000km!!!


Na górę
 Tytuł:
Post: czw cze 05, 2008 3:06 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lip 18, 2007 11:01 am
Posty: 568
Lokalizacja: Szczecinek, Warszawa
Być może trzeba przeczyścić samą chłodnicę (czasem można kupić dobrą chłodnicę a i tak będzie wymagała przeczyszczenia).

Zrób taki eksperyment. Rano zanim odpalisz auto odkręć korek zbiorniczka wyrównawczego i pościskaj węże przy chłodnicy (tak, żeby zaciągnęły płyn). Zakręć, odpal i ruszaj. Zwróć uwagę, czy po tym zabiegu tego dnia przypadkiem nie zeszło mu więcej czasu na nagrzanie się i przekroczenie 90stopni.

_________________
MB - Jasne jak drut/
- "ABC alfabetu"
- Bolid Młodzieży Wiejskiej E38 740iA ;było: MB 190 '86 2.3


Na górę
 Tytuł:
Post: czw cze 05, 2008 9:03 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Moim zdaniem jedynym ratunkiem jeśli Cię to naprawdę denerwuje jest instalacja chłodnicy od wersji z klimatyzacją bądź wiekszym silnikiem.
Ten typ w takim wieku tak ma.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 46 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl