MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt sie 08, 2025 4:33 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: sob paź 04, 2008 9:54 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: śr sty 09, 2008 11:59 pm
Posty: 26
Myślę że korzystniej bedzie poszukać tego modułu z numerem 22 z przodu - sadzę, że to nowsze modele i może z modernizacjami uwzględniajacymi kłopoty z 19. Czasem dzwoniąc do dostawców części - z rozbiórek- i po wytłumaczeniu o co chodzi i gdzie on (sterownik) jest można kupić mimo że nie jest zgłoszony na allegro a moze i gwarancje rozruchową uzyskać - radze popróbować tego sposobu może będzie lepszy.


Na górę
 Tytuł:
Post: sob paź 04, 2008 11:52 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 16, 2008 7:27 pm
Posty: 172
Lokalizacja: Kraków
zainspirowalo mnie to - "scyzoryk " i " rybka" czym one sie roznią??

_________________
polonez 2.0 turbo - "zabawka" Męża ( i jego miłość)
syrena 105- nasze wspolne dziecko
CLK208 2.3 kompressor
FSO Polonez caro plus 1.6


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz paź 05, 2008 9:06 am 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
rybka
http://www.w114-115.org.pl/forum/img01/ ... _rybka.jpg

scyzoryk
http://www.w114-115.org.pl/forum/img01/ ... yzoryk.jpg


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz paź 05, 2008 11:51 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 16, 2008 7:27 pm
Posty: 172
Lokalizacja: Kraków
aha aha, dziekuje bardzo - i si edowiedziałam że ma RYBKĘ [zlosnik]

_________________
polonez 2.0 turbo - "zabawka" Męża ( i jego miłość)

syrena 105- nasze wspolne dziecko

CLK208 2.3 kompressor

FSO Polonez caro plus 1.6


Na górę
 Tytuł:
Post: sob paź 11, 2008 9:39 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: śr sty 09, 2008 11:59 pm
Posty: 26
Koledzy - szczęśliwcy z Mercedesami E 210 TD 290 - mam pytanie do wszystkich co maja problemy z szybami, kluczykami, zamkami centralnymi itd. - czy Wasze Mercedesy stoją pod "chmurką" czy są garażowane w ciepełku i pod dachem. Pytanie moje jest podyktowane chęcią upewnienia się czy poważny wpływ na nasze problemy ma wilgoć utrzymująca się długotrwale (mgła, deszcz i postój nocny pod chmurką). W moim przypadku problemy pojawiają się własnie gdy mgła i deszcz. Samochód mój niestety - pod chmurą.


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz paź 12, 2008 8:26 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob mar 03, 2007 1:54 pm
Posty: 59
Moj jest ciagle garażowany. Nie zmienia to jednak faktu, że powyższy problem istnieje również w lato, kiedy jest naprawde sucho i gorąco. Myśle, że nie ma na to wpływu ,,pogoda``.
Pozdrawiam


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz paź 12, 2008 12:18 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: śr sty 09, 2008 11:59 pm
Posty: 26
PAWEL85 - zanim troszkę wyjaśniłem przyczyny kłopotów z blokadami to wymieniłem moduły w drzwiach przednich, zespół przycisków sterowania szyb przy lewarku biegów. zespół oświetlenia wnętrza nad kierowcą, lusterko lewe i na końcu sterownik TEMIC. Miałem spokój ostatnio jednak jak była mgła i padało pojawiła się blokada szyby lewej. Aktualnie sprawdzam jeszcze jeden zespół - z jakim skutkiem zobaczę jak znów zacznie padać i będzie mgła. Jak coś wykryję -to puszczę na forum do ogólnej wiadomości. Intryguje mnie dlaczego blokuje się coś zawsze po dłuższym postoju - tzn po np. nocy - czy w Twoim przypadku też?.


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz paź 12, 2008 1:34 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob mar 03, 2007 1:54 pm
Posty: 59
Ciekawe zjawisko. U mnie jest bardzo podobnie-najczesciej przestaje dzialac po nocce w garazu. Moduły w drzwiach tez wymieniłem. Nie pomogło. Taj jak pisałem w jednym z postow-mimo tego ze szyby nie działają to napiecie jest podawane na kostkę wchodzącą do modułu w drzwi. Trzeba by sprawdzic jeszcze harmonijke w drzwiach.
Jest jeszcze opcja ze moduł pod bezpiecznikami o ktorym pisales jest walniety?
Gość który handluje nowymi czesciami do mercedesow na tym lub sąsiednim forum proponuje ten moduł za cene ok.900,- PLN!!
Na necie są takie za ok.100,- PLN.
Domyslam sie ze przyczyną jest jakas pierdoła, ale mimo wszystko ciezko dojsc do tego co to jest....


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz paź 12, 2008 3:16 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
"Wymiana modułu" mogła być efektywnym zabiegiem kiedyś.
Aktualnie (przykładowo W210 z "rybką") w modułach jest zainstalowana spora porcja danych na temat konkretnego pojazdu: wyposażenie,rodzaj silnika, rodzaj skrzyni, przeznaczenie na kraj, czasami przebieg, czasami numer podwozia itp, etc...
Tak więc ślepa zamiana modułów o tym samym numerze (bez odpowiedniego zaprogramowania ich przez SD lub coś podobnego) raczej oczekiwanego efektu nie przyniesie.

Proszę przykład:
Nareszcie zostałem posiadaczem Mercedesa [zlosnik] (203 - to tak OT)
Kupiłem go taniej, bo elektronika głupiała: błędy wyłączały Airbag, same się światła wyłączały w nocy, wycieraczki przestawały działać, nie dało się załączyć klimy (pomimo prawidłowego ciśnienia i braku błędów w sterowniku itd.
Co się okazało: parę lat temu była wymieniana stacyjka i wymieniacz nie wprogramował do stacyjki, że w samochodzie jest klima.
Zajęło mi trochę czasu dojście do tego - w tej chwili jest zero problemów i piękny napis "no malfunction" na liczniku. ;)
Tak więc zalecam ostrożność w pochopnych wnioskach na temat nowoczesnej elektroniki pojazdowej [szalone]


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz paź 12, 2008 7:25 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: śr sty 09, 2008 11:59 pm
Posty: 26
PAWEL85- może Gerri ma rację nie jestem w stanie potwierdzić ani zaprzeczyć mogę tylko opowiedzieć moje doświadczenia w tym zakresie. Też mi zwracano uwage na konieczność programowania ale wszystkie elementy elektroniki które wymieniałem - jedynie sterowniki w drzwiach wymieniłem jako "parę" zwracając uwagę na numery - zachowywały się tak samo. Jeżeli programowanie jest ważne - to dlaczego jak jest sucho i w ciagu dnia wszystko chodzi jak trzeba a jak mokro i po nocy blokady - dlatego trudno mi się zgodzić że to program jest winien - ja upatruję przyczyny w wilgoci która najpierw blokuje a potem uszkadza - tylko żeby znaleść miejsce jej ingerencji- tak sadzę - może sie mylę ale kto jest w stanie postawić prawidłową diagnozę skoro badanie komputerem nie wykazuję błędów technicznych i programowych. Pozostaje więc szukanie po omacku. Długa ta wypowiedź ale jeszcze jedno w jednej niemieckiej instrukcji wyczytałem że jak problem z szybą to podać napięcie bezpośrednio na silnik aby sie zamkła i do ASO.


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz paź 12, 2008 7:48 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
ANDROZ pisze:
to dlaczego jak jest sucho i w ciagu dnia wszystko chodzi jak trzeba a jak mokro i po nocy blokady


No tak... [szalone]

Weźmy jednak pod uwagę, że prawidłowo zaprogramowany układ działa STABILNIE i jako taki jest odporny na czynniki zewnętrzne.
Układ zaprogramowany błędnie będzie się zachowywał NIEPRZEWIDYWALNIE i wszelkie zaobserwowane powiązania z czynnikami zewnętrznymi mogą być złudne.
(to takie moje akademickie dywagacje tylko...)


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz paź 12, 2008 11:48 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: śr sty 09, 2008 11:59 pm
Posty: 26
GERRI - mimo wszystko uważam że programowanie dotyczy zapewne silnika, skrzyni biegów i innych wielu urzadzeń ale w tym przypadku będę raczej skłonny uważać że program tego sterownika jest "stały" zapisany w jego biosie - byleby numery katalogowe pasowały do tego modelu samochodu lub były zamienne. Moje dotychczasowe przygody z tym problemem i różne kombinacje wykonywane nigdy nie ujawniły zmian programowych i jednocześnie brak informacji w książkach-instrukcjach obsługi i napraw dotyczących tego działania mnie w tym upewniają - ale po to jest to forum aby wymieniać informacje i doświadczenia - prawda.


Na górę
 Tytuł:
Post: pn paź 13, 2008 9:52 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob mar 03, 2007 1:54 pm
Posty: 59
Nie spotkalem sie jeszcze z opcja zaprogramowania sterownika szyb. Również go tylko wymieniłem i problem pozostał. Pytanie teraz czy jest sens kupowac ten moduł 022..... (pod maską). :roll:


Na górę
 Tytuł:
Post: pn paź 13, 2008 10:10 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: śr sty 09, 2008 11:59 pm
Posty: 26
PAWEL85 - Wczesniej wspomionałeś że do sterowników w drzwiach napiecie dochodzi - to normalne ponieważ sygnał ze sterownika nazwijmy głównego powoduje że napiecie to jest wysyłane dalej do silnika szyby. Decyzja nalezy do Ciebie ale jak nie zaryzykujesz kasy na sterownik - nie będziesz wiedział czy to on jest uszkodzony. Gerri ma racje o programowaniu ale ja bym dodał że sterowniki w drzwiach L i R powinny być od "pary" chodzi o numery na nich wypisane.
Aktualnie jest pogoda - ja mam spokój i czekam na opady i mgłę - aby sprawdzić kolejny eksperyment czy pozytywnie zadziała.


Na górę
 Tytuł:
Post: śr mar 11, 2009 12:27 am 
Offline
nowy

Rejestracja: śr mar 11, 2009 12:16 am
Posty: 1
Witam,

Mam także problem z otwieraniem auta po np. deszczu (MB 220CDI z 1998r. kombi), który znika po odpięciu klemy.

Mam pytanie, czy wymiana modułu przy bezpiecznikach, pod maską pomogła?

Pozdrawiam;
Piotr


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl