MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz sie 03, 2025 10:18 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: ndz sie 24, 2008 8:20 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr wrz 12, 2007 12:21 pm
Posty: 1031
Lokalizacja: texaS
no nie obrazaj sie tak od razu...
nie chodziło mi zeby ci dogryźć broń Boże...
ale nie uważam tego motoru akurat...
chciałbym widzieć jego osiągi po zdemontowaniu turbiny... zresztą nawet takich nie było wersji bo by z miejsca nie ruszył :P
i to 3 litrowy silnik hehehe a tu mniejsza pojemnosc i duzo większa moc... a 250 w okularze ma w turbinie 150KM więc powiedz mi co ma przemawiac za tym motorem akurat???
ja slyszalem o 250-tkach ze są niesmiertelne a o 290-tkach niestety nie bo może są za młode jeszcze...
no ale jak można skalać okulara dwuzaworowym klekotem????

_________________
kaszanka polskim kawiorem!!!
---------------------------------------------------------
S210 E290 TDT 97
W124 E250D 93
W124 230E 85 LPG ex
W201 200E 85 LPG ex
W123 200D 79 ex


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sie 24, 2008 10:24 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob mar 10, 2007 9:55 am
Posty: 2400
Numer GG: 8478669
Lokalizacja: Puławy
Chuck Norris pisze:
no nie obrazaj sie tak od razu...nie chodziło mi zeby ci dogryźć broń Boże...

przeciez sie nie obrazam, tylko prostuje pewne sprawy 8)

Chuck Norris pisze:
a 250 w okularze ma w turbinie 150KM więc powiedz mi co ma przemawiac za tym motorem akurat???
ja slyszalem o 250-tkach ze są niesmiertelne a o 290-tkach niestety nie bo może są za młode jeszcze...
no ale jak można skalać okulara dwuzaworowym klekotem????

wcale nie twierdze, ze 2.5TD w oku jest zly, wrecz przeciwnie, jest bardzo dobry, tylko E250TD byl produkowany tylko na eksport do Wloch i moze jeszcze gdzies, bardzo malo jest okularow z tym silnikiem, ciezko trafic w Polsce.
290-tki nie sa wcale za młode [zlosnik] to 250TD sa mlodsze bo szly w oku dopiero od 97 roku, a 290TD od 96....
A co do dwuzaworowego klekota - wyobraz sobie ze w Superbie z 2008 r. siedzi m.in. silnik 2.0TDI 140KM z dwoma zaworami na cylinder [zlosnik]
Jeszcze jedna kwestia - wydaje mi sie ze mylisz silniki OM 605 D 25 / 605.911, OM 602 D 25 A / 602.962, OM 605 D 25 / 605.962...Wszystkie diesle poj. 2.5. Nie wiem ktory silnik do ktorego porownujesz i o ktory ci chodzi, napisz konkretnie :roll:
Wydaje mi sie ze za duzo piszesz rzeczy, ktore "gdzies slyszales" i za malo podajesz konkretow, rzeczowych faktow, swoich doswiadczen [oczko]

posdroofka

_________________
W202 C250 '94
Suzuki Grand Vitara - zabawka 4x4
BMW R 1100 GS '99
-----------------------------
W140 500SEL '93 USA - ex
C124 230CE, S210 E290TD, C208 CLK200, S124 E220-ex


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sie 24, 2008 11:34 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw sty 13, 2005 9:02 pm
Posty: 1528
Moze ja dodam cos od siebie jako uzytkownik od ok. pol roku 290TDT 97r.automat.
Jako fan diesla uwazam te jednostke za bdb.Fakt, ze kultura pracy moglaby byc troche lepsza (czyt.cichsza),ale biorac pod uwage pojemnosc i mase auta spalanie jest super.od 6,5 do 8,5L/100km.
Dlugo sie wahalem czy wybrac 290TD czy 300TD 177KM i mysle, ze nie zaluje choc wiem, ze 300TD ma lepsze osiagi i ladna kulture pracy,ale pali sporo wiecej.
Fabryczne 129KM na papierze nie jest moze powalajace i przekonujace dla potencjalnego kupca,ale moment obrotowy 300Nm robi swoje i jest dostepny juz od niskich obrotow.Po uzytkowaniu przez dlugie lata S124 250TD tez automat osiagi auta sa dla mnie zadowalajace.V-max raz wyprobowany ok.200km/h przyspieszenia nie testowalem,ale turbo sprawia, ze auto dosc zwawo przyspiesza i fajne jest wrazenie, gdy obrotomierz stoi praktycznie w miejscu podczas, gdy Benz nabiera jednostajnie i wyraznie na predkosci.
Jestem bardzo ciekaw jak sie Trocin twoj zachipowany prezentuje do seryjnego, bo dane techniczne sa zachecajace i cena tez nie az tak strasznie wygorowana za taki zabieg.Moze bym sie kiedys skusil, mimo sceptycznego podejscia do tej tematyki z mojej strony [oczko]

_________________
S123 230TE '81+pare innych


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sie 25, 2008 6:42 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr wrz 12, 2007 12:21 pm
Posty: 1031
Lokalizacja: texaS
trocin proszę cię... nie porównuj nowego 2.0 140KM diesla do 2.9 129KM!!!!
tam moze i faktycznie jest mało zaworów ale i moc jest wyciągnięta konkretna.
Ja wiem że im mniejsza moc tym żywotniejszy silnik i zgadzam się z tym w 100% ale przeciez samochód osobowy to nie TIR ktorym się robi milion kilometrów albo kupuje raz na całe życie. Silnik 2,9 to silnik sprintera i tam powinien siedzieć - wysoki moment, niewielka moc.
A jeśli chodzi o 2,5?
Cytuj:
wydaje mi sie ze mylisz silniki OM 605 D 25 / 605.911, OM 602 D 25 A / 602.962, OM 605 D 25 / 605.962...Wszystkie diesle poj. 2.5. Nie wiem ktory silnik do ktorego porownujesz i o ktory ci chodzi, napisz konkretnie

nie ma znaczenia który 2,5 porównuje do 2,9
po prostu nie ma porównania...
samochód osobowy to nie ciągnik siodłowy żeby miał nie wiadomo jaki moment kosztem mocy... gdzie na drodze każdy compact klasy średnio niższej porobi cię z silnikiem 2.0 i nie ważne czy benzyna czy diesel :)
ot moje zdanie...
no i nie robił byś chipowania gdyby to wszystko było tak jak mówisz... a jeśli nie ty to ktoś inny który "zaczipował" 2,9

_________________
kaszanka polskim kawiorem!!!

---------------------------------------------------------

S210 E290 TDT 97

W124 E250D 93

W124 230E 85 LPG ex

W201 200E 85 LPG ex

W123 200D 79 ex


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sie 25, 2008 12:16 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob mar 10, 2007 9:55 am
Posty: 2400
Numer GG: 8478669
Lokalizacja: Puławy
Chuck Norris pisze:
nie ma znaczenia który 2,5 porównuje do 2,9
po prostu nie ma porównania...


Nie mamy wiec o czym dalej rozmawiac...
Twoje argumenty nie poparte sa zadnymi danymi, faktami itp.
Nie chce mi sie juz kontynuowac tego tematu
[papa]

_________________
W202 C250 '94
Suzuki Grand Vitara - zabawka 4x4
BMW R 1100 GS '99
-----------------------------
W140 500SEL '93 USA - ex
C124 230CE, S210 E290TD, C208 CLK200, S124 E220-ex


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sie 25, 2008 12:56 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Przypomne stara zasade - jezdzi sie momentem a nie moca max. Im wiekszy moment obrotowy tym wieksze przyspieszenie auta (wazne w ruchu miejskim i przy wyprzedzaniu). Moc co najwyzej odpowoada za predkosc max. bolidu... i ladnie wyglada w katalogu.

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sie 25, 2008 3:02 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw sty 13, 2005 9:02 pm
Posty: 1528
TReneR pisze:
Przypomne stara zasade - jezdzi sie momentem a nie moca max. Im wiekszy moment obrotowy tym wieksze przyspieszenie auta (wazne w ruchu miejskim i przy wyprzedzaniu). Moc co najwyzej odpowoada za predkosc max. bolidu... i ladnie wyglada w katalogu.


dokladnie!swieta prawda mowi, ze KM licza sie na papierze a moment na drodze.

_________________
S123 230TE '81+pare innych


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sie 25, 2008 4:25 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr wrz 12, 2007 12:21 pm
Posty: 1031
Lokalizacja: texaS
Cytuj:
Przypomne stara zasade - jezdzi sie momentem a nie moca max. Im wiekszy moment obrotowy tym wieksze przyspieszenie auta


gówno prawda... weź swoją 2,3 benzynke i stań z tym 2,9 turbodieslem...
benzyna ma smiesznie mały moment i nie wiem nawet czy połowe tego co ma 2,9 ale porobi go na przyśpieszaniu jak nic... <br>Dodano po 6 minutach.:<br>
Cytuj:
to 250TD sa mlodsze bo szly w oku dopiero od 97 roku, a 290TD od 96....

wcale nie!!!!!!!!!!!!! weź zobacz sobie C-klase!!!
i weź zobacz sobie 124 od 93!!!!!! też szły te silniki tylko z mniejszą mocą!!!!!

podsumowując to 250D jest starszym silnikiem i o to mi chodziło... nie wiem po co później ze sprintera włożyli 2,9
powiem więcej!!!!
E250D to stara 250D!!!! tylko z inną głowicą reszta ta sama!!!!!!! po prostu przerobili klekota na 4-zaworowca :) i wydaje mi sie że im sie to udało... tylko ten krzak... 2,9

a patrząc waszym sposobem to najlepiej włożyć silnik od Actrosa... to co że mało mocy... ale jaki moment!!!!!

_________________
kaszanka polskim kawiorem!!!

---------------------------------------------------------

S210 E290 TDT 97

W124 E250D 93

W124 230E 85 LPG ex

W201 200E 85 LPG ex

W123 200D 79 ex


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sie 25, 2008 6:38 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 09, 2004 7:30 am
Posty: 4307
Lokalizacja: Czestochowa
no i kłocą sie co lepsze 250d czy 290d...jak 290d to nic innego jak rozwiercone 250d :lol:

_________________
Bez Gwiazdy Nie Ma Jazdy......
MB 308 automatic

Ludziom brak kultury zupełnie,wczoraj jak wychodziłem z knajpy ktos mi nadepnął na rekę!!!


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sie 25, 2008 6:43 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 20, 2005 7:03 pm
Posty: 424
Lokalizacja: Dolnośląskie
MERCEDES 4 EVER pisze:
no i kłocą sie co lepsze 250d czy 290d...jak 290d to nic innego jak rozwiercone 250d

A najlepsze jest i tak V8. [zlosnik] Duży moment i moc. [zlosnik]

_________________
Mercedes C126 500 88'
Mercedes W210 E55 AMG 01'
Audi S8 D2 01'
Jeep Cherokee 4.0 LPG 95'
GMC SUBURBAN K2500 96'
Chevrolet Corvette C4 92'
Ex:W124 300D 87'W124 250D Turbo 90'W140 350 Turbodiesel 94'BMW 530d 99'W201 2.6 92'W140 S500 94'


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sie 26, 2008 9:37 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Chuck Norris pisze:
Cytuj:
Przypomne stara zasade - jezdzi sie momentem a nie moca max. Im wiekszy moment obrotowy tym wieksze przyspieszenie auta


gówno prawda... weź swoją 2,3 benzynke i stań z tym 2,9 turbodieslem...
benzyna ma smiesznie mały moment i nie wiem nawet czy połowe tego co ma 2,9 ale porobi go na przyśpieszaniu jak nic...


Oczywiscie - bo Mercedesow zasady fizyki nie obowiazuja :-)
Skoro mi nie wierzysz to moze panu Grzegorzowi?
http://moto.wp.pl/kat,45754,wid,8370795 ... &_ticrsn=3

ps. Sila jaka kolo dziala na asfalt to nic innego jak moment obrotowy silnika X przelozenie X promien kola. A moc to nic innego jak moment obrotowy X obroty. A z drugiej zasady dynamiki wiemy, ze przyspieszenie to sila / masa :-)

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Ostatnio zmieniony wt sie 26, 2008 10:00 am przez TReneR, łącznie zmieniany 2 razy.

Na górę
 Tytuł:
Post: wt sie 26, 2008 9:58 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr wrz 12, 2007 12:21 pm
Posty: 1031
Lokalizacja: texaS
Cytuj:
no i kłocą sie co lepsze 250d czy 290d...jak 290d to nic innego jak rozwiercone 250d undefined


i to stare 250D :)
a tak na marginesie mercedes 4 ever nie dałeś mi jednak tych gum z mostem?

_________________
kaszanka polskim kawiorem!!!

---------------------------------------------------------

S210 E290 TDT 97

W124 E250D 93

W124 230E 85 LPG ex

W201 200E 85 LPG ex

W123 200D 79 ex


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sie 26, 2008 10:31 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
Chuck Norris pisze:
gówno prawda... weź swoją 2,3 benzynke i stań z tym 2,9 turbodieslem...
benzyna ma smiesznie mały moment i nie wiem nawet czy połowe tego co ma 2,9 ale porobi go na przyśpieszaniu jak nic...

Owszem zrobi go na pierwszych kilkuset metrach przy małych prędkościach (niskich biegach).
To prawda że za przyspieszenie odpowiedzialny jest momnet obrotowy, ale stare diesle przegrywają tym że zbyt wolno wkrecają się na obroty, stąd ich mułowatość na niskich biegach vs bena, za to przy wyższych biegach pokazują że moment jest najwazniejszy.

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sie 26, 2008 11:22 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
To wina "turbo dziury" - czyli bardzo niski moment przy niskich obrotach

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sie 26, 2008 11:42 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 23, 2007 5:41 pm
Posty: 1636
Lokalizacja: wwa yelonki
czyli doszliście do tego, że nie liczy się sama wartosć momentu i że porównywanie aut w ten sposób jest bez sensu. Wiecie już, że ważny jest przebieg momentu w funkcji obrotów, brawo [zlosnik]

_________________
126.045
fb.com/waxclusive


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl