MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt sie 05, 2025 6:05 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: czw paź 30, 2008 10:01 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: czw paź 16, 2008 10:05 am
Posty: 16
Dzieki wszystkim za odpowiedzi. A wiec tak kabel od przeplywomierza zostal ponownie zaizolawany bo bylo nadal zwarcie w koncowce. Kupilem drugi przeplywomierz i tak na tym co kupilem jesli podlacze go to jest za duze spalanie tzn mechanik mowil ze chyba powinno byc jakies napiecie 0.5 a on daje 2,2 na wolnych obrotach, jakos tak a na tym moim nic nie podaje tzn chyba zepsuty calkiem:/ i nie wiem czy jest drugi przeplywomierz nie taki czy po prostu przepalilo sie cos w kompie... jeszcze dodam ze jak sie odlaczy wtyczke od przeplywomierza to samochod powinien przelaczyc sie na tryb awaryjny i miec duze spalanie a tak nie jest, jest nadal male:/ czy ktos moze mi pomoc ?? dzięki


Na górę
 Tytuł:
Post: czw paź 30, 2008 10:16 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn sty 08, 2007 6:35 pm
Posty: 885
Lokalizacja: Wro
A jakie jest spalanie bez przepływomierza (piszesz małe) i jak się silnik zachowuje ?

_________________
ex. W124 E220 ASB, BRC Seq 24
ex. Corolla E11 1.4
ex. Toledo I 1.8, BRC II Gen


Na górę
 Tytuł:
Post: czw paź 30, 2008 10:33 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Zeby sprawdzic czy ECU wogule reaguje na sygnal z przeplywomierza podlacz zamiast niego zwykly potencjometr. Odpal silnik (ustaw potencjomtr tak aby dawal ~0.5V na wyjsciu) i pokrec potencjometrem, silnik powinien reagowac chwilowa zmiana obrotow (moze zgasnac).

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
 Tytuł:
Post: czw paź 30, 2008 12:44 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz sie 13, 2006 6:59 pm
Posty: 201
Lokalizacja: Lublin
A tobie nie jest potrzebny mechanik tylko dobry elektryk samochodowy


Na górę
 Tytuł:
Post: czw paź 30, 2008 1:06 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr wrz 12, 2007 12:21 pm
Posty: 1031
Lokalizacja: texaS
dialektryk sie nie zna na meśkach...
tym bardziej na CPU... doświawdzenie z dialektrykami...

_________________
kaszanka polskim kawiorem!!!
---------------------------------------------------------
S210 E290 TDT 97
W124 E250D 93
W124 230E 85 LPG ex
W201 200E 85 LPG ex
W123 200D 79 ex


Na górę
 Tytuł:
Post: czw paź 30, 2008 3:27 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: czw paź 16, 2008 10:05 am
Posty: 16
WojtekW pisze:
A jakie jest spalanie bez przepływomierza (piszesz małe) i jak się silnik zachowuje ?


Bez przepływomierz silnik w miare chodzi ale ma zero sily widac ze ma mala dawke benzyny.


TReneR pisze:
Zeby sprawdzic czy ECU wogule reaguje na sygnal z przeplywomierza podlacz zamiast niego zwykly potencjometr.


Na tym co mialem i jezdzilem od dawna przeplywomierzu, to gdy go podlaczam to nie ma wogole roznicy! (moze sie calkiem przepalil)

Natomiast przy drugim (tym co kupilem) pokazuje napięcie: (są dwa) to jak mechanik mówił tak z tego co pamietal to napewno jedno bylo powyzej 2V a drugie powyzej 4V. Z tłumika widac czarny dym no i jest duze spalanie! Czyżby ten drugi przeplywomierz również byl zepsuty??

Czyli jakies dane docieraja do komputera jesli wkladam jeden przeplywomierz i ten drugi i jest co innego..








Przypominam jeszcze raz że mój silnik jest bez sondy (początek produkcji tych silników), bo nastepne były juz z sondą. To czy mozliwe że musi byc jakis specjalny przeplywomierz?? NR z przepływomierza niby sie zgadzaja a typ silnika 111.960 ..

W każdym bądz razie zamówiłem drugi przeplywomierz tzn to będzie juz ten nr.3. Jesli to nic nie pomoze to chyba pozostaje wymiana komputera:/ i teraz czy musze szukac takiego kompa z 93 roku gdzie nie bylo sond???

Jeszcze jedno pytanie.. Tzn może ten silnik był kiedyś wymieniony i ktos nie wstawil tej nieszczesnej sondy?? Samochód z początku 93 roku i to nie jest eklasa(E220) tylko 220E :)
Chyba taki typ był produkowany w jednym roku bo te silniki byly produkowane jakos od 93 roku a seria e-klase od polowy 93 chyba a moj jest wlasnie styczen 93 rok i zwykly 124.


Na górę
 Tytuł:
Post: czw paź 30, 2008 7:55 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn sty 08, 2007 6:35 pm
Posty: 885
Lokalizacja: Wro
Kurcze - dziwne rzeczy piszesz. Sondy montowali już dużo wcześniej w innych silnikach, dlatego dziwi to że u Ciebie jej nie ma.
Sonda jest na kolektorze wydechowym - wiec może ktoś założył niewłaściwy ? hm...

Wrzuć w ruskie EPC swój VIN i powinieneś dostać schemat - powinno być widać czy jest sonda czy jej nie ma.

_________________
ex. W124 E220 ASB, BRC Seq 24
ex. Corolla E11 1.4
ex. Toledo I 1.8, BRC II Gen


Na górę
 Tytuł:
Post: pt paź 31, 2008 10:44 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: czw paź 16, 2008 10:05 am
Posty: 16
WojtekW pisze:
Kurcze - dziwne rzeczy piszesz. Sondy montowali już dużo wcześniej w innych silnikach, dlatego dziwi to że u Ciebie jej nie ma.
Sonda jest na kolektorze wydechowym - wiec może ktoś założył niewłaściwy ? hm...

Wrzuć w ruskie EPC swój VIN i powinieneś dostać schemat - powinno być widać czy jest sonda czy jej nie ma.


Sondy nie ma i nie ma jej nawet gdzie podlaczyc. Nawet jakby na upartego chciec wsadzic to nie ma kabli zeby ja podlaczyc. tak mechanik powiedzial! I nie jeden tylko trzech juz mialo samochód.





Co do tego VIN wpisywalem na tej stronce no i nie wiem gdzie ten schemat ta m moze byc??? Dostalem różne dane i ze to typ 220E jezeli chodzi o te kolory i opcje to wszystko sie zgadza z tym co mam :D


Na górę
 Tytuł:
Post: pt paź 31, 2008 12:43 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz sie 13, 2006 6:59 pm
Posty: 201
Lokalizacja: Lublin
Moja jest tez z poczatku 1993 roku i ma sonde jak byk w kolektorze.

A sam komputer widzialem na allegro za bodajze 280 zlotych jesli mnie pamiec nie mysli.


Na górę
 Tytuł:
Post: pt paź 31, 2008 5:28 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: czw paź 16, 2008 10:05 am
Posty: 16
gizmo pisze:
Moja jest tez z poczatku 1993 roku i ma sonde jak byk w kolektorze.



Wchodzilem na allegro i patrzylem sonde do tego typu silnika i pisze takie cos:

MERCEDES-BENZ KLASA E (W124)
E 220 (124.022) (1993.06 - 1995.06) 2199 ccm - 150 KM/110 kW Silnik: M 111.960

A mój samochód ma pierwszą rejestrację w marcu 1993 roku czyli ta data nie obejmuje... wiec moze to i prawda ze tej sondy nie bylo nie wiem :/ a z którego miesiąca jest Twoj ??






Dostalem dzisiaj przepływomierz ten nr3. wlozylem go razem z mechanikiem no i..... juz myslalem ze bedzie ok zapalil chodzi rowniutko delikatnie przydymil, pozniej juz nie a jesli dawalo sie gazu to lekko dymil.. No dobra jazda probna. Wycofalem sobie, ladnie pojechal, ruszylem do przodu no i znowu to samo:/ Zero sily tzn. ledwo wkrecal sie na obroty.

Ja zabardzo sie nie znam ale jest tam obok przeplywomierza ta blaszka nie wiem czy to przepustnica czy jak moze to to jest zepsute ?? Moze przepalil sie komputer od zaplonu czy jak bo chyba cos takiego jest ??

Kolego gizmo jak mozesz to podaj do siebie gg bym sie odezwal tzn o cos zapytal albo ja podam swoje..


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lis 01, 2008 4:15 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz sie 13, 2006 6:59 pm
Posty: 201
Lokalizacja: Lublin
GG:905432


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lis 09, 2008 2:05 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: czw paź 16, 2008 10:05 am
Posty: 16
Ok samochodzik dziala!! A bylo wlasnie to co pisaliscie:) Trzeci z kolei mechanik powiedzial ze odizolowal kable i odnowa zaizolowal te co szly od przeplywomierza do kompa... Powiedzial ze bylo nadal spiecie przy samej wtyczce... W konsekwencji padl ten drugi przeplywomierz:( ale przy trzecim juz chodzi wszystko bardzo ladnie :)
Ale mam jeszcze jedno pytanie...
Zapala na dotyk, jak kiedys:) chodzi równo, ale gdy wącham spaliny z tlumika to jest tragedia tzn bardzo smierdzi pamietam ze wczesniej tego nie bylo.. Dodam jeszcze to ze spalanie sprawdzilem i jest identyczne jak kiedys tyle ze smierdzi mocno... hmmm ???

http://www.fotosik.pl/showFullSize.php? ... 41b9ae8da1

Tak sobie patrze w ten silnik i dojzalem ze bylo krecone srubokretem tam gdzie jest ten niebieski plastik jego sie zdejmuje... Mozecie powiedziec co to jest ??? Czy mi sie wydaje czy to sie reguluje jakies obroty czy cos w tym stylu bo widze ze bylo krecone... co do tego zaznaczonego drugiego kółka są tam dwi wtyczki.. kabel zielony i kabel żółty ale są rozłączone.. Tak dostalem od echanika.. Próbowalem je sam zlaczyc ale silnik dalej pracuje tak samo jak i pracowal czyli rowno i bez zmian. Ale jak pamietam to przed usterka bylo pozlaczane.. Dzieki za wszystkie informacje.. Duzo sie nauczylem jak narazie :D


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl