MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt sie 12, 2025 8:10 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: pn maja 04, 2009 10:17 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:46 pm
Posty: 2195
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
ukaniu pisze:
Fachowiec powinien wypleniać z języka wszelakie błędne "kwiatki


ok w takim razie jako fachowiec powiedz mi co to jest ogniwo zawieszenia kola, trzpien amortyzatora, rozwidlenie zawieszenia czy drażek sprzęgajacy stabilizatora. Od wyrazania się fachowego zawsze wole wyrazanie sie zrozumiale dla odbiorcy inaczej jest to tylko sztuka dla sztuki.
Nie jestem fachowcem od jezyka i jedyne co powinienem to sprawic że auto ktore do mnie przyjedzie wyjeżdza sprawne.

_________________
Toyota MR2 2,0 '93
Chrysler Voyager 3,8 auto na zakupy :)
ex: S124 300TE 4matic '87 w świni, patyku i leniuchu
ex: Ford Escort MK II 75' 1,3GL
ex: Nissan Micra 1,3 RR Edition
Ex: W124 300E 4matic '87
[url=http://www.w114-115.org.pl/jomla/content/view/145/52/]RR Auto Szczecin-Pilchowo, ul. Staroleśna 1A[/url]


Na górę
 Tytuł:
Post: pn maja 04, 2009 10:50 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Sprawa jest o tyle skomplikowana o ile offtopowa ;-)
Ja doskonale wiem, że można nazywac elementy samochodu gwarowo i jeśli to określenie nie jest błednym to problemu nie ma. Jak np jest z "maglownicą" - wszyscy wiemy co to jest i odróżniamy od przekładni śrubowo-kulowej czy śrubowej. W wielu przypadkcha gwara ułatwia i nawet znacząco bardziej precyzuje! określenie cześci.
Pojawia się problem jeśli gwara człowieka nie majacego z nią styczności oszukuje, robi z pierścieni komutatory, z elektromagnetycznych zaworów powietrza silniki krokowe itd.
Co do tych przykładów to jestem sobie w stanie co to jest drążek sprzęgający stabilizatora (takie mam dwa z tyłu ma mojej W201), trzpień.
Ogniwo zawieszenia i rozwidlenie zawieszenia to tylko moim zdaniem nieudolne tłumaczenie wprost angielskiego nazewnictwa - fachowiec z branży przetłumaczył by to inaczej.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: pn maja 04, 2009 11:18 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr wrz 12, 2007 12:21 pm
Posty: 1031
Lokalizacja: texaS
ojej ale się wywiązała dyskusja :)
ale od razu widać kto jest "uczony" a kto nie :)

_________________
kaszanka polskim kawiorem!!!
---------------------------------------------------------
S210 E290 TDT 97
W124 E250D 93
W124 230E 85 LPG ex
W201 200E 85 LPG ex
W123 200D 79 ex


Na górę
 Tytuł:
Post: wt maja 05, 2009 8:14 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:46 pm
Posty: 2195
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
ukaniu pisze:
Ogniwo zawieszenia i rozwidlenie zawieszenia to tylko moim zdaniem nieudolne tłumaczenie wprost angielskiego nazewnictwa - fachowiec z branży przetłumaczył by to inaczej.


Takie slownictwo stosuje Tecdoc wiec wkrótce bedzie ono w każdym katalogu częsci opierajacym sie na nim.


P.S.

O ile możesz przekonac kilka osob tutaj do poprawnego slownictwa polskiego o tyle ja pozostane praktykiem i jeśli bedę dzwonił do sklepu to bede pytal w zrozumiałym dla sprzedawcy jezyku bo jakos kiepsko widze tłumaczyc gościowi przez 5 min. o co mi chodzi skoro można to nazw\ac 1 slowem nawet jeśli jest ono uzywane nie poprawnie. Oszczędzam w ten sposob czas i pieniądze na telefon. Tak samo tu wyrażam się jezykiem mam nadzieje jak najbardziej przystepnym aby nawet koledzy mniej obeznani z fachową terminologia mogli dojśc co mam na mysli. Nie mniej jednak ta dyskusja pewnie kilku osobom wyjaśnila roznicę miedzy komutatorem a pierścieniem ślizgowym co nie znaczy że bedzie mogł tej wiedzy kiedykolwiek użyc w praktyce.

_________________
Toyota MR2 2,0 '93
Chrysler Voyager 3,8 auto na zakupy :)
ex: S124 300TE 4matic '87 w świni, patyku i leniuchu
ex: Ford Escort MK II 75' 1,3GL
ex: Nissan Micra 1,3 RR Edition
Ex: W124 300E 4matic '87
[url=http://www.w114-115.org.pl/jomla/content/view/145/52/]RR Auto Szczecin-Pilchowo, ul. Staroleśna 1A[/url]


Na górę
 Tytuł:
Post: wt maja 05, 2009 11:06 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
RR oczywiście to Twój interes, zyski i straty i OK mnie nic do tego.
Chodzi tylko o to, że Forum traktować moim zdaniem powinno się jako wzorzec. Tuaj powinno się mieć różne zdania ale tam gdzie można mieć 2 racje.
Teraz wiele młodych osób nie otwiera książek tylko włącza przeglądarkę www - niech czytają poprawne określenia a potem robią z tym co chcą, to już nie nasza sprawa. Jak 500 osób zapyta pana w sklepie o pierścienie to on wreszcie zrozumie co to i świat stanie się lepszy.

Wracając do ogniwa zawieszenia - suspension link - gdyby tak tłumaczyć wszystko to klikali byśmy w przeglądarce w "ogniwa www". Jest w tym jakiś sens ale to się nie przyjęło.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: wt maja 05, 2009 11:33 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:46 pm
Posty: 2195
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
ukaniu pisze:
ogniwa zawieszenia - suspension link


tyle ze to nie o to chodzi tylko o tuleje wachacza [zlosnik]

ukaniu pisze:
to i świat stanie się lepszy


jakos nie mam aspiracji na www superhero ale jesli ty masz takie to nie ma sprawy mozesz dlaej sie wyklucac o poprawne nazewnistwo ja w tym momencie koncze swoj udzial w dyskusji bo to kolejna strata czasu.

_________________
Toyota MR2 2,0 '93
Chrysler Voyager 3,8 auto na zakupy :)
ex: S124 300TE 4matic '87 w świni, patyku i leniuchu
ex: Ford Escort MK II 75' 1,3GL
ex: Nissan Micra 1,3 RR Edition
Ex: W124 300E 4matic '87
[url=http://www.w114-115.org.pl/jomla/content/view/145/52/]RR Auto Szczecin-Pilchowo, ul. Staroleśna 1A[/url]


Na górę
Post: pn gru 28, 2009 8:08 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: pn gru 28, 2009 8:03 pm
Posty: 1
lysy2 pisze:
hej
jako, że ostatnio walczyłem z moim alternatorem, to przy okazji zrobiłem krótką instrukcję obsługi jak z tym sobie radzić .
zagadnienie dotyczy regulatora napięcia (razem ze szczotkami), bo do wymiany reszty potrzeba więcej sprzętu i czasu.
wymiana diód prostowniczych lub przezwajanie się nie opłaca i lepiej jak to zrobi elektryk lub kupimy inny alternator :)
(może MacKuz wrzuci jako .pdf do warsztatu)

W124 W201 - wymiana regulatora napięcia w alternatorze Bosch

Są chyba tylko 2 rodzaje alternatorów – rozróżnienie ze względu na budowę zewnętrzną. Pomijam różnicę w prądzie na który zostały zaprojektowane (55A, 70A, 90A, 120A). Różnica w budowie zew. polega na tym, że 1 rodzaj ma wentylator zewnętrzny, a drugi wewnętrzny.
Typ z wentylatorem wew. ma inny regulator napięcia (mocowanie), dekielek ochronny oraz mocowanie kabli na śruby. Typ z wentylatorem zew. ma regulator napięcia też na zewnątrz, jest bez dekielka, a kable są podłączone na wtyk.. W nim wymiana regulatora napięcia sprowadza się do wykręcenia 2 śrubek i podmiany elementu (uwaga: wkładać lekko ze skosa).

Tu został opisany typ z zabudowanym wentylatorem, dekielkiem z mocowaniem kabli na śruby –konkrtnie, to Bosch 0 123 335 002 (nr MB 009 154 0202). Czyli ten bardziej upierdliwy :)

Czas operacji 20-50 min (w zależności od uzdolnienia)

Do wymiany regulatora napięcia potrzebne będą następujące narzędzia:
- klucz nasadowy najlepiej z grzechotką ‘8 i ’13,
- płaski klucz ’13
- śrubokręt krzyżak krótki

Obrazek

Jak nie mamy krótkiego śrubokrętu, to taki na grzechotkę też jest dobry – po prostu nie ma miejsca na długi krzyżak :)
Uwaga: Dobrze jest poczekać aż kolektor wydechowy ostygnie, żeby nie poparzyć łapek :)

W celu dostania się do alternatora trzeba zdemontować filtr powietrza. Rozpinamy jego zatrzaski (w sumie 6 szt.) i wyciągamy całą puszkę. Górę odczepiamy od przepływomierza – po prostu ściągamy. Na dole puszka jest wciśnięta w gumowe uchwyty, więc po prostu trzeba ją na siłę wyciągnąć pionowo do góry.

Obrazek

Naszym oczom ukazuje się alternator :)
Płaską ’13 odkręcamy jedną z klem akumulatora (żeby nie zrobić zwarcia podczas pracy przy alternatorze).
Nasadową ’13 i ‘8 odkręcamy kable pokazane na foto poniżej. Uwaga na podkładki – nie zgubić.
(na fotce pokazane też zostały zaczepy dekielka, które trzeba odgiąć podczas zdejmowania go)

Obrazek

Krzyżakiem odkręcamy 3 wkręty mocujące dekielek z tyłu alternatora (na foce widać 2 i miejsce po trzecim).
Odginamy 3 zaczepy dekielka i ściągamy go (najlepiej pomóc sobie jakimś większym śrubokrętem lub czymkolwiek innym, co mamy pod ręką)

Obrazek

Po zdjęciu dekielka ukazuje nam się regulator napięcia (to białe z czarnym grzybkiem na foto), który wykręcamy śrubokrętem krzyżakowym (2 śrubki pokazane na fotce), a następnie wyciągamy pionowo do góry.

Obrazek

Montaż nowego odbywa się analogicznie do demontażu, tylko w odwrotnej kolejności :)

Jeśli chcemy/musimy zdemontować cały alternator, to trzeba tylko poluzować pasek klinowy (na napinaczu) oraz wykręcić 2 śruby ’17 . Potem wyciągamy całe ustrojstwo na stół i gotowe :)

witam serdwecznie jestem wlascicilem fordzika escorta1.8 V16 w wrsji Ghia 93 cchialbym sie zapytac gdzie szukac regilatora napiecia bo mam maly problem z ladowaniem akumulatora


Na górę
Post: pn gru 28, 2009 11:17 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
hedanos pisze:
jestem wlascicilem fordzika escorta1.8 V16 w wrsji Ghia 93 cchialbym sie zapytac gdzie szukac regilatora napiecia bo mam maly problem z ladowaniem akumulatora

Witaj!
hmm, to chyba trzeba by pytać na forach poświęconych Fordom, jest zdaje się kilka - tutaj jak można by przypuszczać znamy się raczej na Mercedesach ;-)
A na serio - jeśli alternator jest kompaktowy to powinno być podobnie jak na w.w. obrazkach. Niestety Forda nie dane mi było posiadać. Znaczy kiedyś myślałem o Sierrze ala RS.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl