MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob sie 09, 2025 3:55 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: pt cze 19, 2009 9:50 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: śr lis 19, 2008 2:50 pm
Posty: 30
Lokalizacja: Gorzów Wlkp FG
Raczej brak zasilania , pod dywanem kierowcy było trochę wody (stała w miejscu ) Na pierwszy rzut oka nic złego się nie dzieje, przewody wyglądają ok. Pompa centralnego straciła zasilanie (elektryk poprowadził nowe ) Myśle że z termometrem może być podobnie.
Proszę o jakąś bliższą podpowiedz która wiązka jest od termometru . Co do czujnika temperatury od klimatyzacji czy przestanie działać jesli czujnik padnie ??

_________________
124 E 300TD
S210 270 CDI "01
Dawniej 123 , 116


Na górę
 Tytuł:
Post: sob cze 20, 2009 11:53 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr wrz 01, 2004 11:14 am
Posty: 347
Lokalizacja: Wrocław
Sprawdzilem i czujnik temp zewnetrznej - ten od klimy - jest sprawny. A klima dalej nie zyje. Gerri wiesz moze czym jest sterowany modul N6 ten kolo akumulatora? Bo ze schematu klimy wynika ze chyba masą od modulu ogrzewania w kabinie poprzez wyłacznik cisnieniowy. Tylko ze mam tam caly czas mase, niezaleznie czy przycisk EC jest wlaczony czy nie...

_________________
Pozdrawiam Szeryfisch
124 E300D i 190 D


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz cze 21, 2009 10:02 am 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
Były sterowane masą, były również sterowane plusem. [zlosnik]

Poza tym co to za elektryk, co nie umie znaleźć uszkodzenia tylko nowe kable ciągnie?
Jak stała woda, to najprawdopodobniej przegniło połączenie pod nogami pasażera po prawej stronie z tyłu. Trzeba odchylić dywanik i znajdziesz tam kilka kabelków czerwonych z białym paskiem połączonych ze sobą.

_________________
W203 Kompressor


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz cze 21, 2009 2:35 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr wrz 01, 2004 11:14 am
Posty: 347
Lokalizacja: Wrocław
No to mi ulatwiles zadanie :) E300D 1994r OM606 na pokladzie, klima manualna. Zgodnie ze schematami z wisa N6 jest zasilany. Tzn ma +12V na wyprowadzenie nr 5 i mase na wyprowadzenie nr 1. Jesli dobrze wnioskuje ze schematu to sterowanie powinno isc masą na wyprowadznie nr 10 przez wylacznik cisnieniowy S31/1? Problem jest jeden, na wyprowadzeniu nr 10 mam stale mase, niezaleznie od stanu przyciskow w kabinie (EC, osuszanie), czyli wg znakow na niebie i ziemi klima powinna chodzic nonstop. A nie chodzi... No chyba ze klima w tym roczniku byla sterowana inaczej? Ale raczej nie, bo pozostale wyprowadzenia modulu N6 sa wykorzystane do innych celow..
Sprawdzilem juz czujniki temp zew i wew OK, wlacznik cisnieniowy OK, sterowanie smiglami chlodnicy OK, kompresor zwierany na krotko dziala normalnie, gaz jest. A klima sie stawia..
Co moze ja blokowac ze nie startuje?
Co(imho modul z pokretlami z kabiny) i czym powoduje uruchomienie modulu N6, ktory z kolei uruchamia kompresor i kontroluje jego prace i prace smigiel chlodnicy?
BTW wiesz moze gdzie w OM606 jest wylacznik termiczny klimy? bo niemoge sie go doszukac...

_________________
Pozdrawiam Szeryfisch

124 E300D i 190 D


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz cze 21, 2009 3:36 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
Mercedes stosuje taki patent, że kompresor ma dodatkowe uzwojenie (czujnik obrotów) - i sygnał z tego czujnika jest na bieżąco porównywany z sygnałem obrotów silnika. Jeżeli występuje rozbieżność - to znaczy, że występuje poślizg paska wielorowkowego i kompresor zostaje wyłączony (lub nie rusza wcale).

_________________
W203 Kompressor


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz cze 21, 2009 7:55 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr wrz 01, 2004 11:14 am
Posty: 347
Lokalizacja: Wrocław
Zauwazylem ten patent, pomierzylem co daje ten czujnik z kompresora i wyglada tak:
napiecie powinno byc minimum 0,3V - jest 0,27V
rezystancja czujnika 560-650Ohm - jest 805Ohm
Teoretycznie jest poza skalą. Wiec do wymiany, wydaje mi sie jednak ze sterownik aby zebrac informacje z tego czujnika powinien na moment uruchomic jednak kompresor?
BTW czy te czujniki z kompresora byly jednakowe przez caly okres produkcji 124? Pytam bo mam kompresor ze 190 i moge ten czujnik podmienic.

_________________
Pozdrawiam Szeryfisch

124 E300D i 190 D


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lip 21, 2009 10:43 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: śr lis 19, 2008 2:50 pm
Posty: 30
Lokalizacja: Gorzów Wlkp FG
W orginalnej klimie to może tak jest . Z mojego kompresora wychodzi jeden kabel . Jesli dostanie napięcie to startuje . Czujniki cisnienia są ok , klima nabita , sterownik wymieniony . NIE DZIAłA. instalacja wygląda ok .
DIAVIA . Teoretycznie napięcie na kompresor powinno wychodzić z modułu sterującego - a nie wychodzi .
Wczesniej miałem 124 z orginalną i tam wszystko było jakoś bardziej przejżyste.

_________________
124 E 300TD

S210 270 CDI "01

Dawniej 123 , 116


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lip 21, 2009 11:49 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 29, 2006 10:00 am
Posty: 812
Lokalizacja: Łódź
szeryf pisze:
... wydaje mi sie jednak ze sterownik aby zebrać informacje z tego czujnika powinien na moment uruchomić jednak kompresor?

Dobrze Ci się wydaje. Czas pracy sprężarki ok. 1 sekunda.

piotrmaja pisze:
.. Z mojego kompresora wychodzi jeden kabel...

Napisz ile kabli jest we wiązce zasilającej kompresor.

Pozdrawiam.

_________________
Mercedes W201 2,5D Turbo 90' - ex -rdza
Mercedes S124 300 TDT 91' - ex -rdza
Opel Frontera 2,8 TDI 96' - ex -silnik od betoniarki
Mercedes W126 500 SEL 88' - ex -prob. z LPG
Mercedes W126 420 SE 87' - ex -prob. z LPG
Mercedes S123 300 TD 81' - ex -rdza


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lip 21, 2009 4:23 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: śr lis 19, 2008 2:50 pm
Posty: 30
Lokalizacja: Gorzów Wlkp FG
Na kompresor idziie jeden kabel (elekromagnes). Klimatyzacja Diavia .Wiązka jest ok
http://www.w114-115.org.pl/forum/img01/1248185352_1.jpg <br>Dodano po 11 minutach.:<br> Przesyłam zdjęcie sterownika. Od niego wychodzi wiązka do kompresora , wentylatora , czujnika cisnienia .
http://www.w114-115.org.pl/forum/img01/ ... rownik.jpg

_________________
124 E 300TD

S210 270 CDI "01

Dawniej 123 , 116


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lip 21, 2009 8:11 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
szeryf pisze:
napięcie powinno byc minimum 0,3V - jest 0,27V
rezystancja czujnika 560-650Ohm - jest 805Ohm
Teoretycznie jest poza skalą. Wiec do wymiany, wydaje mi sie jednak ze sterownik aby zebrac informacje z tego czujnika powinien na moment uruchomic jednak kompresor?


Powinien - i dlatego raczej (!) można czujnik wykluczyć. Sam pomiar napięć i oporności to nie wszystko, gdyż w układzie porównywane są CZĘSTOTLIWOŚCI. Tak więc wystarczy inne przełożenie na kole pasowym - natomiast nie wiem, jak wygląda impulsator we wnętrzu kompresora (być może są różnice w ilości impulsów na obrót w zależności od typu pojazdu. <br>Dodano po 3 minutach.:<br>
bary123ce pisze:
czujnik temp. zewnętrznej dla termometru jest za tablicą rejestracyjną lub przednim reflektorem,


Nie było wersji z czujnikiem za reflektorem. Najwcześniejsze wersje miały czujnik w narożu zderzaka. To były te układy, do których nie dochodził sygnał prędkości z licznika blokujący wskazania w czasie postoju. Dlatego trzeba było umieścić czujnik jak najdalej od chłodnicy, żeby w czasie postoju z pracującym silnikiem wskazania gwałtownie nie rosły. <br>Dodano po 3 minutach.:<br>
piotrmaja pisze:
Co do świateł drogowych - po wizycie u elektryka okazało się że włącznik główny padł


Nie wierzę ani za grosz: z wyłącznika głównego (ten obrotowy, załączający pozycyjne i reflektory) wychodzi TEN SAM, JEDEN KABEL do świateł mijania i drogowych. Tak więc jeżeli światła mijania są - to przełącznik na 100% JEST DOBRY!

_________________
W203 Kompressor


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lip 21, 2009 11:32 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: śr lis 19, 2008 2:50 pm
Posty: 30
Lokalizacja: Gorzów Wlkp FG
100 zdań na jeden temat . Na temat warsztatu jednego z naj... w gorzowie zaczynam mieć wyrobione zdanie . Barany zamiast zlokalizować przyczyne dlaczego c.z stracił zasilanie poprowadzili nowe . Stwierdzili ze drogowe nie działają bo włącznik uszkodzony ( dlaczego nie wymienili? ) klima nie działa bo moduł walnięty . Moduł kupiłem i dalej nic .
Auto usterki jak miało tak ma dalej , co najlepsze człowiek chce płacić a niema komu... najllepiej lubie słyszeć proszę zistawic auto ,,,

_________________
124 E 300TD

S210 270 CDI "01

Dawniej 123 , 116


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl