MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw sie 14, 2025 7:04 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 40 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: czw cze 04, 2009 10:56 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 15, 2008 2:53 pm
Posty: 561
Lokalizacja: mazowiecka wieś (WPI)
zegarek pisze:
Za 690 to jest wałek zrobiony przez Świątka?
Ma wzór czy musisz przysłać swój?

czy przez samego Świątka, to nie wiem. Przez telefon powiedziano 690 i 3 tygodnie czekania. trzeba dac stary na wzór.

zegarek pisze:
Sprawdź w intercarsie czy jest zamiennik tych wałków.

juz patrzylem, teoretycznie jest, ruville za 1100 PLN. ale dziwne ozaczenie "do nr silnika 048805", co nijak sie z moim nie zgadza.
z kolei w USA sprzedaja jeden dla wszystkich.

zegarek pisze:
Nie wiem jak z wałkami ze 116, ale w 117 jest na odwrót, czyli starsze wałki do wersji bez katalizatorów miały dłuższe czasy otwarcia, a nowsze do wersji z katem miały krótsze czasy. Te z dłuższymi czasami mają gorszy dół, ale ciągną lepiej gdzieś od 4k rpm, a z krótszymi na odwrót.
Ale, żeby zrobić użytek z dłuższych czasów, to trzeba mieć przystosowany wydech.


aaaa, to wole krotsze czasy :-) jakos w W126 wole rowny, elektryczny ciąg od spodu, niż parę KM więcej przy wysokich obrotach. Mam silnik z katalizatorem.

_________________
Bartek Rybak
W126 420 SEL 1986 315 kkm


Na górę
 Tytuł:
Post: czw cze 04, 2009 11:34 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 23, 2007 5:41 pm
Posty: 1636
Lokalizacja: wwa yelonki
z katalogu IC wynika, że 420 i 500 mają takie same zamienniki. 560 ma inny numer ruville. Z tego co patrze na ebay.de, to jest tak samo.
Myślę, że ten z IC wyszedłby jakieś niecałe 700 po zniżkach.

http://cgi.ebay.de/Nockenwelle-links-Me ... 1|294%3A50


Na górę
 Tytuł:
Post: pt cze 05, 2009 12:01 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 15, 2008 2:53 pm
Posty: 561
Lokalizacja: mazowiecka wieś (WPI)
zegarek pisze:
z katalogu IC wynika, że 420 i 500 mają takie same zamienniki.


w tym linku z ebay wynika tez, ze sa kombinacje HSN, ktore powinny byc w ichniejszym dowodzie rejestracyjnym. niestety dowod mam szwajcarski...myslisz ze byl jeden rodzaj walka? skad u mnie rozne krzywki? czyzby ktos z M117 wsadzil ten z dluzszymi?
no i mam ogolnie zagadke - kupic w IC ruville, kupic w .de to "cos", zrobic nowe u Świątka... <br>Dodano po 11 godzinach. 54 minutach.:<br> mam numery walkow: 117 10 i 117 11. Na obu gwiazda mercedesa.
jeden walek ma delikatne rysy, ale zasadniczo jest warstwa utwardzona. drugi na 3-4 krzywkach ma wybrane juz twarde, a ostatnia krzywka (od kabiny kierowcy) zmienila ksztalt.

chyba jednak wejde w regeneracje. co prawda mechanix wspominal, ze graty markowane jako ruville zwykle pochodza z porzadnych fabryk, natomiast wychodzi gdzie moze z febi.

a kto moglby pomoc ze znizkami w Intercars?

_________________
Bartek Rybak
W126 420 SEL 1986 315 kkm


Na górę
 Tytuł:
Post: pn cze 29, 2009 10:54 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 15, 2008 2:53 pm
Posty: 561
Lokalizacja: mazowiecka wieś (WPI)
zegarek pisze:
Zastanów się nad regeneracją wałka.


walki przyjechaly od Świątka, czekaja na zamontowanie. 2x360 PLN + przesylka. Dźwigienki musiałem kupić, bo Świątek nie chciał tych regenerować; za krzywki Febi 16x55 PLN. Alternatywą było Ruville za 220 PLN w IC :o
do tego musze wymienić 3 ślizgacze od łańcucha, końcówki magistrali olejowych.
Zegarek - skąd zalecenie 2 krpm przy docieraniu wałka? Świątek tak zaleca, czy to standardowa procedura?

i jeszcze jedno - może głupie - pytanie. Jeśli krzywka od jednego z zaworow dolotowych miala ze 3-4 mm mniej niż nominał, to co się działo w tym cylindrze? Zapewne przy małych obrotach nic, ale przy wtykaniu brakowało powietrza...czy to znaczy, że pracował na zbyt bogatej mieszance?

_________________
Bartek Rybak
W126 420 SEL 1986 315 kkm


Na górę
 Tytuł:
Post: pn cze 29, 2009 11:38 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 23, 2007 5:41 pm
Posty: 1636
Lokalizacja: wwa yelonki
sneer pisze:
zegarek pisze:
Zastanów się nad regeneracją wałka.


walki przyjechaly od Świątka, czekaja na zamontowanie. 2x360 PLN + regenerować; za krzywki Febi 16x55 PLN. Alternatywą było Ruville za 220 PLN w IC :o


220pln za ile sztuk?
Jak kupowałem to kosztował ok. 50 w detalu za sztukę, ale wiem, że później zdrożał.

Cytuj:
Zegarek - skąd zalecenie 2 krpm przy docieraniu wałka? Świątek tak zaleca, czy to standardowa procedura?

Swego czasu dużo czytałem na temat produkcji customowych wałków i przeważnie magicy tak zalecali docierać.
Można spytać samego Świątka czy zaleca specjalną terapię, sam jestem ciekaw.

Cytuj:
Jeśli krzywka od jednego z zaworow dolotowych miala ze 3-4 mm mniej niż nominał, to co się działo w tym cylindrze? Zapewne przy małych obrotach nic, ale przy wtykaniu brakowało powietrza...czy to znaczy, że pracował na zbyt bogatej mieszance?


Na pewno dostawał mniej powietrza niż powinien przez częściowo otwierany zawór. A patrzyłeś po świecy na tym cylindrze?


Na górę
 Tytuł:
Post: pn cze 29, 2009 11:42 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 02, 2005 9:45 pm
Posty: 261
Z tego co przeczytalem chodzi o to, zeby walek sie dotarl. Jak jest naprawde i czy jest to procedura konieczna- sam bym sie chetnie dowiedzial [zlosnikz]

_________________
Ex:
'88 W126 420SE 5.0
'83 W126 280SE
'72 /8 230.6 -> 280


Na górę
 Tytuł:
Post: pn cze 29, 2009 11:47 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
sneer pisze:
Zapewne przy małych obrotach nic, ale przy wtykaniu brakowało powietrza...czy to znaczy, że pracował na zbyt bogatej mieszance?

ja bym się skłaniał raczej że cylinder był nie do końca wypełniony mieszanką, a zatem po prostu słabiej pracował, ale czy było zbyt mało powietrza, to wątpię, bo cylinder wciąga mieszankę (wtrysk jest do dolotu). Raczej mógłby na wolnych mieć wypadające zapłony z powodu zbyt małego wypełnienia...

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: pn cze 29, 2009 12:06 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 15, 2008 2:53 pm
Posty: 561
Lokalizacja: mazowiecka wieś (WPI)
Janfocus pisze:
Raczej mógłby na wolnych mieć wypadające zapłony z powodu zbyt małego wypełnienia...


tak zaczalem sobie juz wczoraj myslec, czy aby ta nieregularnosc na wolnych obrotach, trapiaca leciwe m116 i m117 to nie jest przypadkiem owa krzywka. z tego co pamietam, to kilka osob nieskutecznie walczyla z tym podrygiwaniem, poszukujac przyczyny w K-Jet. <br>Dodano po 1 minutach.:<br>
zegarek pisze:
220pln za ile sztuk?
Cytuj:

zegarek pisze:
Na pewno dostawał mniej powietrza niż powinien przez częściowo otwierany zawór. A patrzyłeś po świecy na tym cylindrze?


no niestety, samochod mam w warsztacie daleko od domu.

_________________
Bartek Rybak
W126 420 SEL 1986 315 kkm


Na górę
 Tytuł:
Post: pn cze 29, 2009 3:29 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 23, 2007 5:41 pm
Posty: 1636
Lokalizacja: wwa yelonki
Janfocus pisze:
sneer pisze:
Zapewne przy małych obrotach nic, ale przy wtykaniu brakowało powietrza...czy to znaczy, że pracował na zbyt bogatej mieszance?

ja bym się skłaniał raczej że cylinder był nie do końca wypełniony mieszanką, a zatem po prostu słabiej pracował, ale czy było zbyt mało powietrza, to wątpię, bo cylinder wciąga mieszankę (wtrysk jest do dolotu). Raczej mógłby na wolnych mieć wypadające zapłony z powodu zbyt małego wypełnienia...


Ehh za dużo ostatnio przy dieslach siedze [zlosnik]

_________________
126.045
fb.com/waxclusive


Na górę
 Tytuł:
Post: pn cze 29, 2009 4:15 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 15, 2008 2:53 pm
Posty: 561
Lokalizacja: mazowiecka wieś (WPI)
zegarek pisze:
Ehh za dużo ostatnio przy dieslach siedze [zlosnik]


no, ja tez sie palnalem w leb, jak przeczytalem, co napisalem :D

_________________
Bartek Rybak
W126 420 SEL 1986 315 kkm


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lip 07, 2009 9:37 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 15, 2008 2:53 pm
Posty: 561
Lokalizacja: mazowiecka wieś (WPI)
Zasadniczo operacja zakończona, pacjent ma się znakomicie. Dostalem olej mineralny na dotarcie pt. 1000 km. Silnik chodzi genialnie, gladziutko, jest tez mocniejszy - ewidentnie ten jeden cylinder, na ktorym nie bylo polowy krzywki nie pracowal. Zaden kompensator nawet nie probuje mlaskac.

Mialem nadzieje, ze przyczyna drobnych nieregularnosci na wolnych byl ten wytarty walek, ale to raczej nie to. Tzn. mam wrazenie, ze poszarpuje mniej, ale to pewnie tylko wrazenie.

Calosc wyszla: 500 robota, 600 części dodatkowe (3 slizgi, koncowki do magistarli olejowej, olej, filtr, troche koncentratu plynu chlodniczego, cos tam jeszcze), 750 za regeracje dwoch walkow z przesylka, 800 za 16 dzwigienek. Robilem na Chelmzynskiej w Warszawie, jestem wręcz urzeczony podejściem i fachowoscia Pana Jacka. Takich mechanixów prawie juz nie ma.

_________________
Bartek Rybak
W126 420 SEL 1986 315 kkm


Na górę
 Tytuł:
Post: sob kwie 03, 2010 11:57 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 15, 2008 2:53 pm
Posty: 561
Lokalizacja: mazowiecka wieś (WPI)
sneer pisze:
Zasadniczo operacja zakończona, pacjent ma się znakomicie.


no i d.pa blada. walki od Świątka wytarły się w 15 kkm na syntetyku. miały nowe magistrale olejowe, komplet nowych dzwigienek. :x

_________________
Bartek Rybak
W126 420 SEL 1986 315 kkm


Na górę
 Tytuł:
Post: sob kwie 03, 2010 1:00 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 23, 2007 5:41 pm
Posty: 1636
Lokalizacja: wwa yelonki
sneer pisze:
sneer pisze:
Zasadniczo operacja zakończona, pacjent ma się znakomicie.


no i d.pa blada. walki od Świątka wytarły się w 15 kkm na syntetyku. miały nowe magistrale olejowe, komplet nowych dzwigienek. :x


Zaczęło stukać czy zauważyłeś po zdjęciu pokryw? Dźwigienki ucierpiały? Zrobisz zdjęcie jak to wygląda?
Minął już okres gwarancyjny?
Ja jeszcze nie doczekałem 15kkm, ale z ciekawości zdejmę pokrywy i obejrzę.

_________________
126.045
fb.com/waxclusive


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz kwie 04, 2010 3:46 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 15, 2008 2:53 pm
Posty: 561
Lokalizacja: mazowiecka wieś (WPI)
zegarek pisze:
Zaczęło stukać czy zauważyłeś po zdjęciu pokryw? Dźwigienki ucierpiały? Zrobisz zdjęcie jak to wygląda?
Minął już okres gwarancyjny?
Ja jeszcze nie doczekałem 15kkm, ale z ciekawości zdejmę pokrywy i obejrzę.


zaczelo stukac, mialem cichutka nadzieje ze to kompensator ktorys. Pokrywek nie zdejmowalem, widac krzywke od korka wlewu oleju. ciekawie sie wytarla - o ile poprzednio byly po prostu rowno zjechane, o tyle teraz po srodku jest wybrzuszenie, jakby krzywki mialy inna powierzchnie pracy, czy jak?
niestety po gwarancji - jak zdjalem w okolicach tych 6 miesiecy, to byly w miare w porzadku, troche porysowane, ale nie wytarte.

no i nie wiem co robic, jeszcze raz gore, czy szukac innego silnika na przekladke?

_________________
Bartek Rybak
W126 420 SEL 1986 315 kkm


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz kwie 04, 2010 4:06 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw lis 19, 2009 7:13 pm
Posty: 210
Ale z czym Ty masz problem z głowicami czy tylko wytartym wałkiem

_________________
W126 SEC '89 4.2
EX W124 '95 2.0
Toyota Yaris 2007 1.4 D4D - autko żony
[color=#FF0000]www.warszawadoslubu.pl[/color]
gg 3829726


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 40 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl