MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz sie 10, 2025 6:45 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: śr lip 15, 2009 9:59 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr maja 20, 2009 11:09 am
Posty: 240
Lokalizacja: Gdańsk
Nowe znaczy kupione właśnie w ASO czy nowe dosztukowane ? Bo istotny jest przecież przekrój tego kabla i inne właściwości chyba.... Jakbym dostał odpowiedź jaki to kabel (jakiego użyć) to z resztą bym sobie poradził :PP

_________________
W140 400SE 1991
W124 200E 1993
Ex: W124 220E 1993
Ex: S210 420E 1996


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lip 15, 2009 10:29 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lis 20, 2001 1:00 am
Posty: 1724
Ważne jest żeby dobrać kabel o takim samym przekroju .Generalnie są 3 przekroje kabli .Te najgrubsze to 2,5mm2 ,te średnie to 1,5mm2 ,a te cienkie to 0,75mm2.Jedziesz do hurtowni elektrycznej i prosisz kable o danym przekroju i o podwyższonej odporności na wysoką temperaturę ,i sztukujesz .Kup sobie od razu koszulki termokurczliwe ,bardzo przydatne w takiej robocie.

_________________
124 E220 coupe 96'FOTO
MB artykuły prasowe cz1
MB artykuły prasowe cz2


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lip 15, 2009 11:06 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn lut 23, 2009 11:28 pm
Posty: 485
Przekrój niekoniecznie musi być ten sam - ważne, żeby nie zastosować mniejszego przekroju niż był, a większy może być tylko wzrasta grubość wiązki... Kable kupujesz na hurtowni elektrycznej - koniecznie odporne na podwyższoną temperaturę

_________________
MB W140 500SE '94


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lip 15, 2009 11:08 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr maja 20, 2009 11:09 am
Posty: 240
Lokalizacja: Gdańsk
Łeeee to ja myślałem, że tu jakaś większa filozofia :P Dzięki bardzo za pomoc! W weekend się zabieram [zlosnik] PS. Lepiej to je chyba lutować niż skręcać :roll: ?

_________________
W140 400SE 1991
W124 200E 1993
Ex: W124 220E 1993
Ex: S210 420E 1996


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lip 15, 2009 11:46 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn lut 23, 2009 11:28 pm
Posty: 485
zdecydowanie lepiej lutować niż skręcać...

_________________
MB W140 500SE '94


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lip 15, 2009 12:18 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
maclaw pisze:
zdecydowanie lepiej lutować niż skręcać...

To wbrew pozorom nie jest taka prosta odpowiedź :-)
Najlepiej jest skręcić i zalutować.
Jeśli miejsce i estetyka na to nie pozwala wystarczy zalutować.
Samego skręcania bez zastosowania odpowiednich złączy zagniatanych nie można stosować.
Najpewniejsze są mechanicznie zagniecone dwa kable bez zastosowania spoiwa jako łącznika. Ew pocynowane dla zabezpieczenia przed utlenianiem.
Jako ciekawostkę podam, że jednym z pewniejszych połączeń elektrycznych to owijanie - wykonywane za pomocą specjalnych zestawów Wire-Wrap.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lip 15, 2009 12:40 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn lut 23, 2009 11:28 pm
Posty: 485
tu się z Tobą zgadzam, że na łączeniach kabli najlepiej skręcić i zlutować...

Ale we wtyczkach się nie da - więc wtedy lutować...

_________________
MB W140 500SE '94


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lip 15, 2009 12:40 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 27, 2007 9:24 pm
Posty: 41
Lokalizacja: Luboń
Witam, ja taką naprawę przeprowadziłem jakiś rok wstecz i wszystkie kostki były rozbieralne oprócz tych od wtryskiwaczy. Nie ruszałem tych grubych przewodów od np. czujnika położenia wałków rozrządu ale może to błąd - sprawdzę. Do naprawy zużyłem 52 m bierzące przewodów w silikonowych izolacjach. Ogólny efekt jest dobry choć walczę teraz z falowaniem obrotów, skrzynia ASB i podejrzewam przepustnicę może sonde lambda lub jakiś czujnik. Użyte średnice przewodów nie zgadzają się z oryginalnymi (oryginalna wiązka była w tragicznym stanie i dobierałem na oko) czy może to sprawić poważne problemy?

_________________
W124 E320T 93r. jako hobby
Fiat Doblo do poruszania
Harley-Davidson Sportster Roadster pożyczany od nie-żony ;)


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lip 18, 2009 3:26 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr maja 20, 2009 11:09 am
Posty: 240
Lokalizacja: Gdańsk
To jeszcze jedno pytanie mam :lol: Jak kupie zwykłe kable takie na napięcie 450/700V to będą się sprawdzały? Czy muszę szukać specjalnych do instalacji samochodowej poniżej 50V ? Bo szukam w internecie i teraz mam zagwozdkę :roll:

_________________
W140 400SE 1991
W124 200E 1993
Ex: W124 220E 1993
Ex: S210 420E 1996


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lip 18, 2009 5:26 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn paź 06, 2008 9:13 pm
Posty: 502
Numer GG: 9682008
Lokalizacja: Krosno
Chodzi tutaj o odpowiednią grubość kabla, bo im grubszy przewód tym więcej prądu będzie znikało w przewodzie.

_________________
" W życiu piękne są tylko chwile "

W poszukiwaniu pierwszego Mercedesa ;)


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lip 18, 2009 5:30 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob gru 09, 2006 10:48 am
Posty: 463
Ja do swojej 'wersji' użyłem przewodów, które akurat miałem pod ręką, a zostały mi po innej robocie. Jestem świadom różnych grubości przewodów, ale sobie tym za bardzo głowy nie zaprzątałem. Ja potrzeba było grubsze, to 'jakieś' grubsze się znalazło. Nie wiem również jaki mam tam typ izolacji. Jezdze dalej bez problemow.
Powyzsze dowodzi, ze mozna do tego podejsc bez stresu i mierzenia każdej żyły w przewodzie. Kup, kuboxxx, kable tak jak koledzy wyżej radzą, zrób raz a porządnie i sie nie stresuj.

Ja swoją wiązkę, jak większość osób tutaj, lutowałem. Niestety sam - bardzo długo to trwało ale się jakoś udało. Poprzednio lutowałem w asyście drugiej osoby i różnica jak niebo a ziemia. Jeden skręca i trzyma kable w pozycji, drugi bawi się lutownicą.

Zamiast kalafonii stosowałem pastę kwasową, w której końcówki przewodów można przed lutowaniem zanużyć. Wspaniale się to lutuje, ale dwa ALE:
1. Jeżeli skręcasz przewody razem, to robisz to palcami - a teoria jest taka, że należy unikać kontaktu pasty ze skórą. Ja się tego już trochę nadotykałem i absolutnie nic się z moimi rękami nie dzieje.
2. Z podobnych względów należałoby zobojętnić resztki pasty, które miałyby na lucie pozostać i wżerać się w coś przez ileś tam lat - to znowu teoria. W praktyce używam pasty oszczędnie, większość (cała?) odparowuje podczas lutowania, dla spokoju przecieram szmatą, na to koszulka termokurczliwa i nie ma co robić z igły wideł...

tyle na dziś, a potem mam jeszcze do dorzucenia kilka fotek...

_________________
Pozdrawiam, mMm

E280 T
450SLC 5.0
dawniej: W115 200D '72 - Boluś, W115 '70 - No Name, W116 '76 - No Name, oraz rozne 123

Automatom mówię NIE
Śląsk, Gliwice


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lip 19, 2009 12:32 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
KamilKamil pisze:
Chodzi tutaj o odpowiednią grubość kabla, bo im grubszy przewód tym więcej prądu będzie znikało w przewodzie.

im cieńszy tym ma większy opór!



mMm2 pisze:
Z podobnych względów należałoby zobojętnić resztki pasty, które miałyby na lucie pozostać i wżerać się w coś przez ileś tam lat - to znowu teoria

niestety nie teoria, nie da się zobojętnić pasty w zakamarkach -bezie pracować i z czasem osłabiać połączenie...

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lip 19, 2009 1:08 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr maja 20, 2009 11:09 am
Posty: 240
Lokalizacja: Gdańsk
Dziękuję za uwagi [zlosnik]

_________________
W140 400SE 1991
W124 200E 1993
Ex: W124 220E 1993
Ex: S210 420E 1996


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lip 19, 2009 7:43 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
kuboxxx pisze:
Dziękuję za uwagi

mogą być na wyższe napięcie, oby była to linka o odpowiednim przekroju i wytrzymałości na temp ew. olej... [zlosnikz]

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lip 31, 2009 10:27 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 20, 2008 9:59 pm
Posty: 235
Lokalizacja: GDAŃSK
mam rozwiązanie może kosztowne ale napewno rozwiązanie tylko żeby mnie to nie czekało:
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/MERCEDES ... otohosting

_________________
Czas za szybko leci a ja wciąż przyspieszam.....
MB W123 300d ASB EX
MB W124 2.6 ASB kombiaczek EX
MB W124 2.0 D E-class EX
MB W115 200d '76


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl