MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt sie 12, 2025 3:37 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: śr sty 06, 2010 7:06 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt cze 24, 2005 2:39 pm
Posty: 344
Lokalizacja: Chełm
Spytam z ciekawości jak pracuje skrzynia po uzupełnieniu oleju ??

_________________
S124 300TE 4-MATIC
S124 E280T
Ex: W124 300E 4-MATIC


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sty 06, 2010 7:41 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt lip 08, 2005 5:40 pm
Posty: 199
Lokalizacja: 3miasto
Nie ślizga sie ale za długo przetrzymuje niższy bieg. Najgorzej jest przy zmianie z 2 na 3. Ruszając/rozpędzając się powoli, pedał gazu dosłownie wciśnięty 1cm, dopiero przy ca 2500 obr przerzuci na 3. Jezeli utrzymam obr na poziomie 2200-2300 to w ogóle nie przerzuci, a powinien. Z 3 na 4 już lepiej.


ps. chyba o tym nie pisałem jeszcze co w ogóle było przyczyną obecnej awarii. Wyciek pojawił się w jakimś tam momencie i olej zaczął sobie cieknąć. Najwyrażniej dość szybko bo nie zdążyłem tego zauważyć. Jadąc na obwodnicy przy prędkości około 80,wcisnąłem pedał gazu do oporu, kick down i silnik tylko zawył do ponad 6tobr a auto jak jechało80 tak nie przyśpieszyło. I to musiał być moment gdzie już było za mało oleju w skrzyni i w którym coś sie w niej sfajczyło. Fachmann mi mówi po tym opisie ze spaliłem tym manewrem tarczke/i.


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sty 06, 2010 9:07 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt cze 24, 2005 2:39 pm
Posty: 344
Lokalizacja: Chełm
Wyciek z ASB jest mały nawet miska nie jest zachlapana w kierunku do tyłu.
Jak by tamtędy miało wylecieć 0,5L ATFu w krótkim czasie to cała miska i wszystko łącznie z tłumikami byłoby zapaprane,
ewidentnie silnik popija olej z przez modulator.
Wracając do samej ASB, jak się nie ślizga to tarczek nie spaliłeś a 1500 lub więcej zawsze wg mnie zdążysz wydać.
Zleć wymianę modulatora z wymianą oleju i filtru + regulacja oczywiście.
Zawsze możesz zadzwonic jeszcze raz i spytać ile powyższa operacja.
Sam jeżdżę w 300TE automatem który miał pare razy za mało oleju i zrobił od tamtej pory ok 130 000 km i żyje[zlosnik]

ps
za 1500 to myśle, ze spokojnie mozna kupic z 2 używki asb do 300E

_________________
S124 300TE 4-MATIC

S124 E280T

Ex: W124 300E 4-MATIC


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sty 06, 2010 9:17 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt lip 08, 2005 5:40 pm
Posty: 199
Lokalizacja: 3miasto
Jurand pisze:
ewidentnie silnik popija olej z przez modulator.


A czy wówczas nie powinno tego oleju przybywać w silniku? Bo nie przybywa.


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sty 06, 2010 9:24 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt cze 24, 2005 2:39 pm
Posty: 344
Lokalizacja: Chełm
Nie, silnik "pobiera" olej przez rurke podciśnienia podłączona pomiędzy modulator a kol. ssący.
Olej jest spalany na bieżąco przez ostatnie wszystkie gary a najintensywniej przez piąty i szósty.

_________________
S124 300TE 4-MATIC

S124 E280T

Ex: W124 300E 4-MATIC


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sty 06, 2010 9:31 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt lip 08, 2005 5:40 pm
Posty: 199
Lokalizacja: 3miasto
A to by było czuć z wydechu? Do tego jeszcze dochodzi takie charakterystyczne cykanie z okolic kolektora wydechowego, które ewidentnie pojawiło się po akcji na obwodnicy. I to by mi pasowało do tej zmielonej panewki o której pisał Ukaniu.
Próbuję to wszystko jakoś logicznie ogarnąć swoim "nie-mechanikowym" umysłem ;)

_________________
W124 300E bez lpg


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sty 06, 2010 9:50 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Zmielona panewka łożyskowania konwertera jest w skrzyni i nie wydaje dźwięków ale powoduje nagły bardzo duży wyciek oleju.
Cykanie z kolektora to już inny problem albo i nie problem - bo M103 czasem lubi lekko pocykać jak ma już swój wiek i nikt wcześniej nie wymieniał prowadnic zaworów. Albo ma dziurę w uszczelce kolektora, albo kompensatory luzu zaworów do wymiany. Zresztą to trzeba osłuchać aby co powiedzieć.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sty 06, 2010 9:56 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt lip 08, 2005 5:40 pm
Posty: 199
Lokalizacja: 3miasto
To cykanie raz jest, raz nie ma. Auto ostatnie pare dni stało, nie ruszałem. Byłem się teraz przejechać. Cykania teraz nie ma. Skrzynia w tej chwili moim zdaniem absolutnie nie ślizga się. Kicka coprawda nie uzyłem bo sie bałem. Natomiast gwałtowanie wcisnąłem pedał gazu przy ruszaniu i odrazu wciska w fotel. Potem dałem mu "dojść" do 4ki i przy 60 pedał w podłoge, tez bez kicka. Nie zredukował (powinien?), i nic sie nie ślizga.
W tej chwili jedyna nieprawidłowośc jaka ma miejsce to to zbyt póżne przerzucenie na wyższy bieg- przy unormowanym przyśpieszaniu. Przy nieco szybszym przyśpieszeniu odnoszę wrażenie ze biegi przerzuca prawidłowo.

ps. pod autem w garazu plama oleju o średnicy ca 30-40cm


Ostatnio zmieniony śr sty 06, 2010 10:09 pm przez Miki, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: śr sty 06, 2010 10:08 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob lut 07, 2009 4:51 pm
Posty: 70
Lokalizacja: Gościno
Nie myślałeś nad kupnem używanej skrzyni? Będzie szybciej i taniej.
Znam to z własnego doświadczenia :-)


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sty 06, 2010 10:10 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt lip 08, 2005 5:40 pm
Posty: 199
Lokalizacja: 3miasto
sebastian_1987 pisze:
Nie myślałeś nad kupnem używanej skrzyni? Będzie szybciej i taniej.
Znam to z własnego doświadczenia :-)


Czy ja wiem... chyba wole naprawic swoją niż kupować kota w worku. Zwłaszcza ze (chyba:P) wierzę w przebieg tego auta (166kkm)


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sty 09, 2010 10:12 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt lip 08, 2005 5:40 pm
Posty: 199
Lokalizacja: 3miasto
Miki pisze:
To cykanie raz jest, raz nie ma. Auto ostatnie pare dni stało, nie ruszałem. Byłem się teraz przejechać. Cykania teraz nie ma. Skrzynia w tej chwili moim zdaniem absolutnie nie ślizga się. Kicka coprawda nie uzyłem bo sie bałem. Natomiast gwałtowanie wcisnąłem pedał gazu przy ruszaniu i odrazu wciska w fotel. Potem dałem mu "dojść" do 4ki i przy 60 pedał w podłoge, tez bez kicka. Nie zredukował (powinien?), i nic sie nie ślizga.
W tej chwili jedyna nieprawidłowośc jaka ma miejsce to to zbyt póżne przerzucenie na wyższy bieg- przy unormowanym przyśpieszaniu. Przy nieco szybszym przyśpieszeniu odnoszę wrażenie ze biegi przerzuca prawidłowo.

ps. pod autem w garazu plama oleju o średnicy ca 30-40cm


Czy mógłbym prosić o podsumuwującą interpretacje objawów?
Przed chwilą pokręciłem się troche dłużej po mieście tak aby rozgrzać cały układ napędowy. Po rozgrzaniu skrzynia wyrażnie lepiej pracuje. Prawie jakby było wsio ok.

Jeżeli któraś z tarczek jest spalona lub nadpalona to czy skrzynia ślizgała by się notorycznie? Pomóżcie mi to zrozumieć :)

Do warsztatu auto odstawiam w środe bądż czwartek. Czy mam zrobić tak jak Jurand poleca i zlecic tylko wymianę oleju, modulatora i regulację?


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl