MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr sie 13, 2025 10:08 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 37 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: sob sty 30, 2010 6:12 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
Thomas pisze:
Auto byłoby używane na codzień na dojazdy do pracy - 13 km w jedną stronę, po mieście ale drogami bez dużej ilości świateł.

spalanie lpg miasto 20-22l (plus 30l benzyny miesięcznie), trasa 16,5 (140-160km/h bez odmawiania sobie hamowania i wyprzedzania), trasa eco driving 90-110km/h (w zakresie do 2000obr, minimalizowanie hamowania) poniżej 13l.
średnio 20l :)

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sty 30, 2010 6:14 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 18, 2006 9:02 pm
Posty: 3164
Numer GG: 4094058
Lokalizacja: Warszawa--> Leoncin
Ale te V8 tak dużo nie palą wbrew pozorom.
Ja SELem jak dojeżdżałem an uczelnię (4-5km w jedna stronę) .. ciągle światła .. nie zdążył się nawet porządnie rozgrzać + do tego czasami 30km trasy i spalanie mieściło sie w 16l
Inna sprawa, że nie da się:
Thomas pisze:
przy normalnej jezdzie

Kick down tak wkręca .. Ciągle tęsknię za tym. Gaz w podłogę, zrzutka 2 biegów, ryk i macha do góry... Coś pięknego (Caddy też ma kick downa .. tylko, ze jak zrzuci ten bieg to i tak jedzie tak samo jak jechał [zlosnik] )
Powodzenia w poszukiwaniach.

_________________
Chrome N Paint Custom Shop
Lakiery House Of Kolor / Felgi Dayton Wire Wheels


Cadillac DeVille Lowrider
Chevy '64 Impala SS Lowrider
C123 280CE
S124 250D
Lincoln Town Car -ex
C124 300CE 24V -ex
W126 420SEL Cali. -ex
W123 240D '84 -ex
W123 200D -ex


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sty 30, 2010 6:16 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
BrunoGiamatti pisze:
i spalanie mieściło sie w 16l

tak ale nie LPG [zlosnik]

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sty 30, 2010 6:19 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 18, 2006 9:02 pm
Posty: 3164
Numer GG: 4094058
Lokalizacja: Warszawa--> Leoncin
No i jak widzisz.
Czy to taka oszczędność?
U mnie było 16l Pb (+ kilka l oleju [zlosnik] )
A u Ciebie 22l LPG + troche benzyny.
Nadal jestem zdania, że nie ma co kaleczyć biednej W126. Chyba, że egzemplarz przeciętny i .. na megasquircie z sekwencyjnym LPG ;)
Bo jak wiemy - 1 na 746 potrafi sobie poradzić z gazem tak jak Ty (reszta albo pada po pierwszym strzale albo sprzedaje samochód [oczko] )

_________________
Chrome N Paint Custom Shop
Lakiery House Of Kolor / Felgi Dayton Wire Wheels


Cadillac DeVille Lowrider
Chevy '64 Impala SS Lowrider
C123 280CE
S124 250D
Lincoln Town Car -ex
C124 300CE 24V -ex
W126 420SEL Cali. -ex
W123 240D '84 -ex
W123 200D -ex


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sty 31, 2010 10:20 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt cze 02, 2009 1:04 pm
Posty: 41
Lokalizacja: Warszawa
znajomy w Olsztynie miał 500-tkę w gazie i ciągle miał z nią problemy- chciał zaoszczędzić i instalację zrobił u "Druciarza" - w całym tym efekcie nie chciał szukać dobrego gazownika- sprzedał "Czarną Perłę" i bryka W124 E300TD, początkowo miał chęci kupić silnik OM 603 TD i wrzucić go do swojej "Perły" ale chęci już stracił w pewnym momencie
wniosek z tego taki że mając mechaniczny wtrysk i duże chęci go zagazować to trzeba mieć na prawdę dobrego fachowca który LPG "zapakuje", jutro dam znać czego się dowiem od znajomego którego LPG to życie...

_________________
obecnie Mercedes-Benz W124 250D "Szarak"
ex Mercedes-Benz W124 E200D - "Czarna Strzała"
ex Mercedes-Benz W210 E290TD - "Czołg"
ex Mercedes-Benz W124 250D "Zielony Szuwarek"
ex Polonez 1600 "Czerwony Smok"


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lut 01, 2010 9:25 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 05, 2006 6:58 pm
Posty: 102
Lokalizacja: Gdańsk
Widze wątek się rozwija - danych coraz więcej.

Dziś porozmawiałem z kolegą który miał troche do czynienia z LPG i rzucił mi na to wszytko troche inne światło.

Podpowiedział że do tej pojemności, i mechanicznego wtrysku dobrym rozwiązaniem może być instalacja LPG na bazie BLOS'a

Przykład:
http://moto.allegro.pl/item895587515_no ... urier.html

Nie ma żadnej elektroniki, żadnych silników krokowych - sterowany jest jedynie podciśnieniem z kolektora dolotowego.

Znalazłem też fachową literaturę dotyczącą KE-jettronic'a. W najbliższym czasie postaram się zgłębić tajniki tego rozwiązania.

Ale patrząc z mechanicznego punktu widzenia - sterowanie wydatkiem gazu w zależności od podciśnienia znacznie upraszcza całą konstrukcję, dodatkowo ilość gazu uzależniona jest tylko od panującego w kolektorze dolotowym podciśnienia. Ustawnienie wydatku gazu na wolnych obrotach odbywa się tak samo jak w starych gażnikowcach - odpowiednim wkręceniem śruby regulacyjnej - mi osobiście kojarzy się to z regulacją gaźnika w WSK [zlosnik]

Myśle pisząc - jeśli jestem w błędzie to proszę o stosowne sprostowanie mojego toku myślenia :oops:

Faktem że jest to dość spore cofnięcie się w technice zasilania silników ale może sprawdzi się tu reguła - im prostsze tym lepsze? :roll:

_________________
MB W123 300D Automatic '82 "Pieszczoch"
WSK 125 B3 '73
Gaz 24 Wołga '72 "Lady Black"
VW Golf II 1.6D '89 "Nieoszlifowany Diament"


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lut 01, 2010 9:45 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
Thomas pisze:
Podpowiedział że do tej pojemności, i mechanicznego wtrysku dobrym rozwiązaniem może być instalacja LPG na bazie BLOS'a

podobno to dobre rozwiązanie (poza tym że legalne inaczej), ale przy V8 będzie go bardzo trudno zamontować, trzeba by też wywalić oryginalny filtr powietrza (choćby z powodu ograniczenia przestrzeni mieszanki gazu i powietrza i szczelności)

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lut 02, 2010 1:22 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob gru 11, 2004 10:27 pm
Posty: 1053
Lokalizacja: SOPOT (GAS) i (GSP)
Thomas pisze:
dobrym rozwiązaniem może być instalacja LPG na bazie BLOS'a (...) Nie ma żadnej elektroniki, żadnych silników krokowych - sterowany jest jedynie podciśnieniem z kolektora dolotowego.

Widzę że należysz do ludzi "myślących technicznie" i wyciągających wnioski. Więc podpowiem Tobie taką opcję - to samo można zrobić dla instalacji LPG z mieszalnikiem. Bo taka właśnie była idea tego systemu - sterowanie podciśnieniem. Skoro podciśnienie potrafi prawidłowo sterować silnikiem na Pb dlaczego nie mogłoby robić to samo dla LPG. Ale nasi "specjaliści" od montażu LPG są myślący inaczej.
Ja co prawda mam silnik R6 ale instalacja założona w 1996r działa bezbłędnie. Może dlatego że wtedy nie było jeszcze tych wszystkich gadgetów w postaci silniczków krokowych, kompensatorów itd.
Już na łamach tego Forum radziłem kilku osobom - SPRÓBUJCIE odłączyć to wszystko łącznie z sondą Lambda - do LPG nie jest potrzebna. Będzie działać jak należy tylko na podciśnieniu. Niestety - tak jak w tym poście przeważa głos tych którzy "się sparzyli". Z pewnością kiedyś w życiu sparzyli się także gorącą herbatą ale piją ją nadal. :)
Thomas pisze:
sprawdzi się tu reguła - im prostsze tym lepsze? :roll:

Dokładnie tak - najlepiej działają urządzenia proste w konstrukcji i oparte o podstawowe prawa fizyczne. I takimi są Blos i LPG I-szej generacji. [zlosnik]

_________________
Andrzej
W126 300SE '90 - chyba nikt nie ma większego wypasu VIN
W126 300SEL '86 - oryginalny lakier i bez rdzy
W126 300SE '86 - LPG od 1995r
W124 200D '86 - został dawcą dla wielu
W115 240D 3.0 - był ze mną 20 lat... sprzedany :(


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lut 02, 2010 5:58 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
wniosek z tego że każda generacja gazu może działać -wszystko zależy od tego kto i jak ją zamontuje i jaka jest świadomość użytkownika...

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lut 02, 2010 11:15 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob gru 26, 2009 11:56 pm
Posty: 24
Lokalizacja: Nowy Sącz
Janfocus pisze:
wniosek z tego że każda generacja gazu może działać -wszystko zależy od tego kto i jak ją zamontuje i jaka jest świadomość użytkownika...


Czy polecisz jakis zaklad na poludniu ?
Dzwonilem do goscia z Jastrzebia zdrój ,ktory opowiadal o czestych montazach w swoim zakladzie do Mietków z niemieckiego forum.
Ale to moga byc opowiesci - moze masz jakies sugestie ?
Tak wlasnie szukam powoli.

_________________
Mercedes SEC 560 bez udziwnień !


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lut 02, 2010 11:25 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
jerzy.l pisze:
Czy polecisz jakis zaklad na poludniu ?

ja mogę tylko co nieco powiedzieć o zakładzie w centralnej części ;), a po prostu trzeba znaleźć kogoś kto montował w Twoich okolicach do identycznego silnika (bo nawet pomiedzy 4,2 i 5.0 są pewne różnice w doborze miksera) gaz i jakie ma z nim problemy :)

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lut 03, 2010 10:49 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 05, 2006 6:58 pm
Posty: 102
Lokalizacja: Gdańsk
Witam Wszystkich serdecznie

Dziś pozbierałem jeszcze troche danych od kolegów z pracy.

Jeden z nich powiedział że można sekwencję wstawić - jest to wyzwanie ale możliwe do realizacji. Łączy się to jednak z tym że w kolektorach trzeba powiercić dziury na wstrykiwacze gazu. I tutaj trzeba uważać bo wielu gazownikom nie che się zdejmować kolektora do wiercenia i tym sposobem opiłki trafiają prosto do komory spalania.

Sterowanie odbywa się na bazie rozdzielacza zapłonu - w najbliższym czasie wybieram sie do przedstawicielstwa Bosch, przy którym znajduje się "gazownia". Ciekaw jestem co panowie z tego zakłądu mają do powiedzenia - rozwiązań jest kilka, cały szkopół jak zwykle tkwi w szczegółach - porządnym montażu i dobrze dobranych poszczególnych elementach.

Jak tylko będeęcoś wiedział więcej to się tu podziele.

_________________
MB W123 300D Automatic '82 "Pieszczoch"
WSK 125 B3 '73
Gaz 24 Wołga '72 "Lady Black"
VW Golf II 1.6D '89 "Nieoszlifowany Diament"


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lut 04, 2010 6:58 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 05, 2006 6:58 pm
Posty: 102
Lokalizacja: Gdańsk
Jeszcze jedno pytanie - blokada dyferencjału - standard czy dodatek?

_________________
MB W123 300D Automatic '82 "Pieszczoch"
WSK 125 B3 '73
Gaz 24 Wołga '72 "Lady Black"
VW Golf II 1.6D '89 "Nieoszlifowany Diament"


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lut 04, 2010 7:02 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Wtrysk ciśgly gazu jest do zainstalowania - koszt dla 6cyl ok 3,5tys.
Wtrysk sekwencyjny też jest - ze sterownikiem np. MegaSquirt.
Opiłki z odwiertu nie robią wiele krzywdy - ale profesjonalnie dobrze jest je wydmuchać, robota ze zdemontowanym kolektorem.
ASD (automatyczna prawie całkowita blokada), jak i LSD (ograniczony poślizg) - są opcjami.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lut 04, 2010 7:59 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
Thomas pisze:
Jeden z nich powiedział że można sekwencję wstawić - jest to wyzwanie ale możliwe do realizacji.

pomiędzy powiedział a zrobił jest duża różnica, mój gazownik nie jednego V8 ratował co miał dziury w kolektorze, więc jeśli ten ktoś już tego nie robił, to lepiej mu nie zostawiać...

Powodzenia

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 37 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 24 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl