MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw lip 17, 2025 3:42 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 38 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: pn mar 29, 2004 6:54 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
Dobra myślę, ale o Wasze spostrzeżenia proszę i czekam na moduł.

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
 Tytuł:
Post: wt mar 30, 2004 5:13 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lut 06, 2004 5:44 pm
Posty: 1213
Lokalizacja: Kutno
JareG bez przesady.8-9l przy 120km/h to moj 300E pali.


Na górę
 Tytuł:
Post: wt mar 30, 2004 5:46 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt paź 26, 2001 2:00 am
Posty: 1411
Lokalizacja: Toruń
Antoni Janikowski pisze:
JareG bez przesady.8-9l przy 120km/h to moj 300E pali.

Nie przesadzam, zapytaj sie Bukola.
A on mial starsza wersje, moja ma sporo wiecej czujnikow, i komp pokladowy [oczko] (ktorego wskazania zgadzaja sie dokladnie z tym, co widze na dystrybutorze, i potem na koncie [hehe])

To mit, ze V8 musi duzo palic. Otoz nie musi, o ile jest w dobrym stanie, odpowiednio wyregulowany etc. Ja mam 120 przy nieco ponad 2k obrotow..

_________________
Pozdrawiam,

Jarek, w123 230TE '85, w126 500 SEC '88, w126 560SEC '88, w116 450 '73
jareg@mb.org.pl
http://www.mb.org.pl/


Na górę
 Tytuł:
Post: wt mar 30, 2004 10:57 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lut 25, 2002 1:00 am
Posty: 370
Lokalizacja: Michałowice /k Warszawy
JareG pisze:
To mit, ze V8 musi duzo palic. Otoz nie musi, o ile jest w dobrym stanie, odpowiednio wyregulowany etc. Ja mam 120 przy nieco ponad 2k obrotow..


Potwierdzam TO JEST MIT!!!!
Chevrolet Malibu '79 5 litrów V8 na GAŹNIKU!!! trasa Warszawa Poznań Warszawa 4 osoby, ok 100-130km/h na kawałku autostrady do 160km/h spalił 11litrów. A on nie ma nawet jednego czujnika :) No może przeginam ma czujnik temperatury cieczy chłodzącej zwany popularnie termometrem [zlosnik]

_________________
Jest gwiazda jest jazda [zlosliwy]

W123 230E '82 "Vanishing Point"


Na górę
 Tytuł:
Post: wt mar 30, 2004 11:23 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
Musi - nie
ale może [cool]

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
 Tytuł:
Post: śr mar 31, 2004 7:27 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lut 06, 2004 5:44 pm
Posty: 1213
Lokalizacja: Kutno
Jakich on ma wiecej czujników? Chyba W126 wszystkie miały wtrysk KE.Ale nie wnikam w spalanie twojej maszyny.Zeczywiście przy 120km/h ja mam 3000obr/min to może mój być wcale nie taki ekonomiczny.Ale przy 120km/h jak mi zechla 12,5l LPG to i tak sie ciesze.Jest jeszcze jeden powód dla którego nie zakładałbym gazu do SEC'a z takim motorem, a mianowicie duża objetość układu dolotowego która sprzyja gromadzeniu sie resztek gazu i mniej lub bardziej wybuchowym niespodziankom podczas rozruchu.Praktycznie już w moim motorze M103 jest nieciekawie jak nie ma silnika krokowego na przewodzie gazowym albo chociaż zaworu start petrol.Zauważmy co sie dzieje w silnikach M110 z niefachową instalacją LPG.Tam jest bardzo duży kolektor ssący i zagrożenia czychają.Jamam instalacje z silnikiem krokowym który oprócz regulacji składu mieszanki zamyka przewód gazowy po unieruchomieniu silnika.

Pozdrawiam


Na górę
 Tytuł:
Post: śr mar 31, 2004 9:12 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
Szczegółów jeszcze tego auta nie poznałem, właśnie w nowszych rocznikach jest więcej "kombinacji", właśnie dlatego mam problem z kupieniem modułu zapłonowego, od starszych nie pasuje, a z innym np. od 500 podobno na gazie będą problemy - wystrzały.
Co do gromadzenia gazu w kolektorze, samo gromadzenie jeszcze nie powoduje wystrzału, musi jeszcze być malutka zbłąkana iskierka a wtedy jest bum. W M110 przez 25000km nie miałem ani jednego wystrzału - gwarantuję, za instalację zapłaciłem 1500 PLN w X.2002 roku. W M103 wystrzał mógł się pojawić po przejechaniu ok. 13000-15000 km na jednych świecach, ale ten moment kiedy świece mają dość łatwo wychwycić a wtedy to najlepiej stanąć w najbliższym punkcie ze świecami NGK, kupić, wymienić i jechać kolejne 13-15tys. km i podobnie z M102. Gaszenie na paliwie też jest ważne. No i ważny jest skład mieszanki. Ogólnie z gazem można sobie poradzić.

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
 Tytuł:
Post: śr mar 31, 2004 9:25 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lut 06, 2004 5:44 pm
Posty: 1213
Lokalizacja: Kutno
Ano można sobie poradzić.Moja instalacja kosztowała niespełna rok temu 2100zł i nie nażekam, jak dotąd 0 strzału.No żeby tak bajecznie nie było to ostatnio nie chce mi schodzić na wolne obroty i trzyma tak 1200obr/min. A musze sie pochwalic że wymyłem zawór powietrza dodatkowego(a nazywajcie go sobie silnikiem krokowym) i odpala po jeździe na gazie poprawnie żeby nie przechwalić.Kolega miał W126 z M110 i tam to sie działy orgie na gazie.Może taka uroda tych silnikow??? Problem że tam sie nie da założyć ciekawszego gazu bo nie ma lambdy(ten nie miał)


Na górę
 Tytuł:
Post: śr mar 31, 2004 9:46 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
Ja przy M110 W116 musiałem zakleić jakieś 3/4 wlotu powietrza do filtra, inaczej nie miał mocy i nie mół tego auta uciągnąć, muł taki był że hoho, ale po zaklejeniu wciskało w fotel, oczywiście na ile 2.8 może wciskać, 210 nim jechałem i spalanie na poziomie 14-19 litrów LPG. Z gazem trochę zabawy i można dojść do stanu bliskiego perfekcyjnemu. Miło że tematy rozmowy i wymiana spostrzeżeń się rozwijają.

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
 Tytuł:
Post: czw kwie 01, 2004 8:08 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn wrz 01, 2003 10:26 pm
Posty: 145
Lokalizacja: Wrocław
Jeżeli chodzi o gaz no to ja raczej nie mam co walczyć u siebie , standard i daje rade ale kolega od którego kupiłem, moje MB sprawił sobie "cupe" wersję amerykańską MB z silnikiem 4200 , powiem tyle , co się chłop namęczył , wtrysk , dławienie itd, naprawdę warto odrazu kupić pożądny zestaw montowany przez fachowców bo szkoda nerwów i czasu na pózniejsze regulację , to tylko moje skromne zdanie .

_________________
"Benzyna we krwi olej w głowie"


Na górę
 Tytuł:
Post: czw kwie 01, 2004 8:53 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt paź 26, 2001 2:00 am
Posty: 1411
Lokalizacja: Toruń
Antoni Janikowski pisze:
Jakich on ma wiecej czujników? Chyba W126 wszystkie miały wtrysk KE.

Nie kazdy. Jesli mowa o w126 w ogole, to przeciez byly takie z M110 [zlosnik][hehe]
Ale nawet wsrod V8 sa roznice. Mi chodzilo o to, ze moja 560SEC pali mniej od bylej 500SEC Bukola.. moze niewiele, ale jednak. I to wlasnie przez 'skomputeryzowanie' maszyny - z powodu czego mam (czy raczej mialem) problem z resetowaniem kompa, i to najczesciej podczas wyprzedzania [hehe] Jechales kiedys 2 tonowym zelazkiem..? [oczko]

_________________
Pozdrawiam,



Jarek, w123 230TE '85, w126 500 SEC '88, w126 560SEC '88, w116 450 '73

jareg@mb.org.pl

http://www.mb.org.pl/


Na górę
 Tytuł:
Post: pt kwie 02, 2004 10:38 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz sie 10, 2003 11:42 am
Posty: 90
Lokalizacja: Wroclaw&Oxford
JareG pisze:
georem pisze:
(...) na gazie, w fotel wciska, obrotomierz "zamyka" i pali po prostu 22l/100 gazu. Mi się to podoba, wiadomo że o auto na gazie

Moj 560SEC ma spalanie 8-9l w trasie (100-120), a po miescie 15l.. tak wiec naprawde zastanow sie nad tym gazem = wg mnie sie to po prostu nie oplaca [zlosnik]

Cytuj:
Pozdrawiam, a co z modułem? [zlosnik]

Mysle, ze bede mial cos - czekam na info..


Hm, ja miałem 500 SEC z 86 ( znany ze zlotu z Pucka ) bez LPG
i palił 14l na trasie + ok. 16-18 przy normallllnej jeżdzie, jak deptałem czasami to do 22l spokojnie , ale to w końcu 245KM i trzeba się raz po raz odchamić z 200D np.

Pozdr.
[oczko]

z LPG uważać trzeba ( inst. z wtryskiem ok. 7-8 tys PLN )
znajomy miał zwykła w 126 500 SEC z 91 r i po 2 mc zdjął bo go szlak trafiał ( gaśnie, strzela itp itd )
twój wybór twoje pieniądze, ja robie ok. 8 tkm / mć i dlatego aktualnie jeżdżę 123 200D - mam inne ważniejsze koszty, zawsze mogę wrócić do np. 126 560 SEC np. dodatk. CABRIO ale tylko benzyna/ bez LPG

_________________
KOTYO
BMW 528SE - soorry MB


Na górę
 Tytuł:
Post: pt kwie 02, 2004 3:50 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 02, 2003 11:44 am
Posty: 1802
Lokalizacja: Warszawa
Osobiście gaz bym sobie darował...
Szokuje mnie to co piszecie o zużyciu paliwa. 15 litrów w mieście 560 to naprawdę mało!!! Panowie jak Wy jeździcie, żeby uzyskać takie rezultaty??? :o W 116 280 SE pali mi po mieście 15 - 19 litrów benzyny (w zależnoście od stylu jazdy), a W 123 230 TE 12-13 litrów przy jeździe normalnej bez oszczędzania i bez butowania... :roll:

_________________
Nur fünfzylindrige Diesel!


Na górę
 Tytuł:
Post: sob kwie 03, 2004 11:38 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt paź 26, 2001 2:00 am
Posty: 1411
Lokalizacja: Toruń
Mitu pisze:
Szokuje mnie to co piszecie o zużyciu paliwa. 15 litrów w mieście 560 to naprawdę mało!!! Panowie jak Wy jeździcie, żeby uzyskać

Normalnie [hehe] Czasami trzeba wcisnac pedal, ale na ogol nie... tak samo na trasie - wsio wyprzedza sie z biegu, ze tak to nazwe [zlosnik]

Cytuj:
takie rezultaty??? :o W 116 280 SE pali mi po mieście 15 - 19 litrów

Spalanie M110 to inna bajka [oczko][hehe] Mozna powiedziec, ze jest niezmierzalne..

Cytuj:
benzyny (w zależnoście od stylu jazdy), a W 123 230 TE 12-13 litrów przy jeździe normalnej bez oszczędzania i bez butowania... :roll:

A moje 230TE pali po miescie, przy dynamiczne jezdzie, 13-14l LPG

_________________
Pozdrawiam,



Jarek, w123 230TE '85, w126 500 SEC '88, w126 560SEC '88, w116 450 '73

jareg@mb.org.pl

http://www.mb.org.pl/


Na górę
 Tytuł:
Post: sob kwie 03, 2004 11:51 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
A o module jakieś wieści masz?
[oczko]

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 38 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl