MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn lip 21, 2025 11:41 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 284 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 519 Następna
Autor Wiadomość
Post: śr cze 02, 2004 4:20 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
Sebian pisze:
Potem autko zostanie odstawione do Zbyszka Brolera na załatwienie pozostałych punktów [cool]
(...)
A potem na wiosnę 2005 wystartuję sobie w konkursie elegancji i zdobęde nagrodę, ale tylko dlatego, że takiej jeszcze nie posiadam [oczko] [cool]


Hehe - biorąc pod uwagę, jak długo uszczelniali skrzynię w mojej (ex) W108 to ta wiosna 2005 tchni zbytnim optymizmem. Tak czy inaczej - trzymam kciuki za efekty.

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
Post: śr cze 02, 2004 4:25 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr cze 26, 2002 3:11 pm
Posty: 6660
Numer GG: 267496
Lokalizacja: Łomianki Dolne
Bukol pisze:
Sebian pisze:
Potem autko zostanie odstawione do Zbyszka Brolera na załatwienie pozostałych punktów [cool]
(...)
A potem na wiosnę 2005 wystartuję sobie w konkursie elegancji i zdobęde nagrodę, ale tylko dlatego, że takiej jeszcze nie posiadam [oczko] [cool]


Hehe - biorąc pod uwagę, jak długo uszczelniali skrzynię w mojej (ex) W108 to ta wiosna 2005 tchni zbytnim optymizmem. Tak czy inaczej - trzymam kciuki za efekty.


Ja swoje wiem i jestem ich pewny w 100% [cool] Jak powiedzą 10 dni, to będzie to 10 dni [usmiech]

_________________
SEBIAN

MB V250d long 4M '21
MB GLC 220 CDI 4M '18


Na górę
Post: czw cze 03, 2004 12:26 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
Sebian pisze:
Ja swoje wiem i jestem ich pewny w 100% [cool] Jak powiedzą 10 dni, to będzie to 10 dni [usmiech]


Ja też swoje wiem - nigdy więcej. Tak czy siak - powodzenia.

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
Post: śr cze 09, 2004 2:34 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr cze 26, 2002 3:11 pm
Posty: 6660
Numer GG: 267496
Lokalizacja: Łomianki Dolne
Sebian pisze:
Klamka niejako zapadła. Emienencja w tym roku, a dokładnie przez te wakacje powinna zostać doprowadzona do stanu idealnego. Podstawowe sprawy, do których się przymierzam to:
1. Uszczelnienie silnika i jego przegląd
2. Uszczelnienie i remont ASB (ślizgają się tarczki sprzęgłowe i auto się słąbo zbiera)
3. Naprawa szyberdachu (linka, wózki)
4. Wymiana przednich reflektorów
5. Naprawa nawiewu i wycieraczki
6. Poprawki blacharsko-lakiernicze, w tym usunięcie koloru ryszawego ze wszystkich elementów, porobienie zaprawek i pomalowanie wszystkiego, co się do tego kwalifikuje.


Diagnozy zostały już postawione. Jeśli chodzi o mechanikę, to generalnie autko wymaga kupy uszczelnień i wymiany jakichś małych pierdół w zawieszeniu - automatyczna skrzynia biegów okazała się być sprawna w 100%, muszę tylko uszczelke wymienić. Problem z "niezbieraniem się" powinien zniknąć po uszczelnieniu całej sekcji przy pompie wtryskowej [cool] Części + robocizna powinny się zamknąć w kwocie 3500zł.

Kolejna sprawa to blacharka i lakier. Pierwsze przymiarki zostały poczynione - auto będzie odstawione do warsztatu blacharsko-lakierniczego w Łomiankach. Do malowania pójdą listwy pod reflektorami, a żeby nie było widać przypadkowej różnicy w lakierze, to pozostała część auta też [zlosnik]. Będzie mnie to kosztowało ok. 4000zł plus koszt elementów do wymiany. Autko zostanie stosownie rozmontowane, wyczyszczone i polakierowane. Firma posiada mieszalnię lakierów oraz komorę lakierniczą, w której nowa szara powłoczka się wygrzeje [oczko]

W związku z remontem poszukuję następujących używanych elementów karoserii do W124 w dobrym stanie (bez szpachli, rdzy itp): maska, klapa bagażnika, przednie błotniki P+L (listwy pod reflektory już mam [oczko]). Nowe podróbki mnie nie interesują ze względu na ich żywotność pod podkłądem i jedną warstwą lakieru - wolę zmatowić używany element na jednej z 19 warstw i mieć święty spokój. Będę wdzięczny na namiary na części w dobrym stanie i cenie [cool]

_________________
SEBIAN

MB V250d long 4M '21
MB GLC 220 CDI 4M '18


Na górę
Post: śr cze 09, 2004 3:25 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn maja 24, 2004 6:57 pm
Posty: 422
Lokalizacja: Gdynia
Sebian pisze:
Kolejna sprawa to blacharka i lakier. Pierwsze przymiarki zostały poczynione - auto będzie odstawione do warsztatu blacharsko-lakierniczego w Łomiankach. Do malowania pójdą listwy pod reflektorami, a żeby nie było widać przypadkowej różnicy w lakierze, to pozostała część auta też [zlosnik]. Będzie mnie to kosztowało ok. 4000zł plus koszt elementów do wymiany. Autko zostanie stosownie rozmontowane, wyczyszczone i polakierowane. Firma posiada mieszalnię lakierów oraz komorę lakierniczą, w której nowa szara powłoczka się wygrzeje [oczko]


[brawo] [brawo] Miło słyszeć, że są osoby, które nie wierzą w możliwość bardzo dobrego polakierowania samochodu za 1500 zł. (z materiałami w cenie). Życzę powodzenia w kontaktach z "Pędzlami"

Ps. Mój też w poniedziałek idzie na lakierowanie błotnika - jakiś sympatyczny młodzieniec znał, że będzie lepiej wyglądał ze szlaczkiem, który też niezwłocznie wykonał (gwoździem). Niestety mamy inną wrażliwość estetyczną i szlaczek zostanie zlikwidowany!

_________________
Pozdrawiam, Marcin
BMW E60 530D, Suzuki Intruder VZR 1800
Ex: Peugeot 505 2.5D, W123 240D, W124 200E, W210 E320, C126 500 SEC, Yamaha Drag Star, Audi A8 4.2Q


Na górę
Post: śr cze 09, 2004 3:34 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 13, 2003 8:09 pm
Posty: 4194
Lokalizacja: Szczecin
MarcinMer pisze:
jakiś sympatyczny młodzieniec znał, że będzie lepiej wyglądał ze szlaczkiem, który też niezwłocznie wykonał (gwoździem). Niestety mamy inną wrażliwość estetyczną i szlaczek zostanie zlikwidowany!


Może myślał, że to takie trendy albo wogóle nie myślał :-? . Wyrazy ....

_________________
W107024 '77 Smoczyca, za niedługo będzie już 10 lat razem.
w trakcie namyślania się: W116; ex: W201018 '90 Murzyn.

"bułka tarta to nasz narodowy symbol bohaterski... to nasz wkład w światową kuchnię"


Na górę
Post: śr cze 09, 2004 4:05 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr cze 26, 2002 3:11 pm
Posty: 6660
Numer GG: 267496
Lokalizacja: Łomianki Dolne
MarcinMer pisze:
Sebian pisze:
Kolejna sprawa to blacharka i lakier. Pierwsze przymiarki zostały poczynione - auto będzie odstawione do warsztatu blacharsko-lakierniczego w Łomiankach. Do malowania pójdą listwy pod reflektorami, a żeby nie było widać przypadkowej różnicy w lakierze, to pozostała część auta też [zlosnik]. Będzie mnie to kosztowało ok. 4000zł plus koszt elementów do wymiany. Autko zostanie stosownie rozmontowane, wyczyszczone i polakierowane. Firma posiada mieszalnię lakierów oraz komorę lakierniczą, w której nowa szara powłoczka się wygrzeje [oczko]


[brawo] [brawo] Miło słyszeć, że są osoby, które nie wierzą w możliwość bardzo dobrego polakierowania samochodu za 1500 zł. (z materiałami w cenie). Życzę powodzenia w kontaktach z "Pędzlami"


Hehe... No nie może być inaczej, ale...

... pojawił się mały dylemat. Czy jest sens remontować Eminencję za ca. 8000zł czy sprzedać ją, dołożyć te 8kzł i kupić kolejne W124 sprowadzone z Niemiec przez kolegę? [szalone] Nie wchodzi w grę rozwiązanie typu sprzedaż W124 + 8kzł = W114 280CE, dlatego że auto ma służyc do jazdy na codzień, a przyszłe /8 będzie autkiem bardziej reprezentacyjnym od święta. Co Wy byście zrobili lub co radzicie? Na razie zadaję proste pytanie - potem będę dorzucał wszelkie "za" i "przeciw" [oczko]

_________________
SEBIAN

MB V250d long 4M '21
MB GLC 220 CDI 4M '18


Na górę
Post: śr cze 09, 2004 4:19 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
Sebian pisze:
... pojawił się mały dylemat. Czy jest sens remontować Eminencję za ca. 8000zł czy sprzedać ją, dołożyć te 8kzł i kupić kolejne W124 sprowadzone


Jak masz dobrego kolege, ktory znajdzie Ci dobre auto to wybralbym druga opcje (szczegolnie ze uszczelnienia na dlugo nie pomoga), ale jesli chcesz zmienic na cos kilka lat mlodszego + bardzo dobry stan to eminencja + 8kPLN moze byc za malo na auto + oplaty. W lutym widzialem w124 250D z automatem, 88 rok (a wiec odpowiednik eminecji), bezwypadkowy, 170tkm (na 95% orginalne), 3 reka sporo rachunkow za 2600 E do kupienia. DObre auta kosztuja troche.

_________________
w123


Na górę
Post: śr cze 09, 2004 6:05 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn maja 24, 2004 6:57 pm
Posty: 422
Lokalizacja: Gdynia
Sebian pisze:
Hehe... No nie może być inaczej, ale...

... pojawił się mały dylemat. Czy jest sens remontować Eminencję za ca. 8000zł czy sprzedać ją, dołożyć te 8kzł i kupić kolejne W124 sprowadzone z Niemiec przez kolegę? [szalone] Nie wchodzi w grę rozwiązanie typu sprzedaż W124 + 8kzł = W114 280CE, dlatego że auto ma służyc do jazdy na codzień, a przyszłe /8 będzie autkiem bardziej reprezentacyjnym od święta. Co Wy byście zrobili lub co radzicie? Na razie zadaję proste pytanie - potem będę dorzucał wszelkie "za" i "przeciw" [oczko]


Dzisiaj znajomy przywiózł z DE W-124 z 1994 roku, 300 24V (diesel), prawie goły (szyber i elektryczne podnośniki z przodu), bezwypadkowy, jedyna wada to spora zgraja rudego pod chromowaną listewką pokrywy bagażnika, srebrny metalic - musiał wyasygnować za to cudo 5000 euro. Pytanie zasadnicze (moim zdaniem), to jak bardzo jesteś skłonny nagiąć wartość na rachunku (podobno są i tacy, którzy deklarują 1 euro [zlosnik] ). Jeśli chodzi o stan techniczny, to chyba nikogo nie trzeba przekonywać, że DE i PL to dwa różne światy...

_________________
Pozdrawiam, Marcin

BMW E60 530D, Suzuki Intruder VZR 1800

Ex: Peugeot 505 2.5D, W123 240D, W124 200E, W210 E320, C126 500 SEC, Yamaha Drag Star, Audi A8 4.2Q


Na górę
Post: śr cze 09, 2004 11:06 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr cze 26, 2002 3:11 pm
Posty: 6660
Numer GG: 267496
Lokalizacja: Łomianki Dolne
laudan pisze:
Jak masz dobrego kolege, ktory znajdzie Ci dobre auto to wybralbym druga opcje (szczegolnie ze uszczelnienia na dlugo nie pomoga)


Dlaczego niby na długo nie pomogą? Jakoś nie rozumiem Cię [szalone] Nie jest to uszczelnienie w sensie dolewania jakiegoś wynalazku czy specyfiku, tylko wymiana uszczelek, oringów, simmeringów itp. Silnik trzyma kompresję na poziomie 25-26 Bar na każdym z garów. Mimo, że kolega, który mi zaproponował sprowadzenie auta, jest mi dobrze znany, to jednak mam jakieś obawy [szalone]

laudan pisze:
ale jesli chcesz zmienic na cos kilka lat mlodszego + bardzo dobry stan to eminencja + 8kPLN moze byc za malo na auto + oplaty. W lutym widzialem w124 250D z automatem, 88 rok (a wiec odpowiednik eminecji), bezwypadkowy, 170tkm (na 95% orginalne), 3 reka sporo rachunkow za 2600 E do kupienia. DObre auta kosztuja troche.


Jeśli zmieniłbym auto, to na pewno na W124 z wąską listwą (max '88). Kumpel sprowadził sobie W124 300D z pełnym wyposażeniem - wyszło mu ok 16 tys. zł, zatem teoretycznie wystarczyłoby na kolejną furę :roll:

Z drugiej strony czuję jakiś sentyment do Szarej Eminencji, znam to auto, 2 razy stanąłem na podium, no i trochę w nie wsadziłem kasy. Rozmawiałem już z kilkoma osobami i usłyszałem: możesz równie dobrze trafić na jakiś "dziwny" egzemplarz. Faktycznie, jeśli wyremontuję SE, to będę pewny tego, co mam. Niezła jazda emocjonalna [oczko] Co Wy na to?

_________________
SEBIAN

MB V250d long 4M '21
MB GLC 220 CDI 4M '18


Na górę
Post: śr cze 09, 2004 11:29 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
Sebian pisze:
Dlaczego niby na długo nie pomogą? Jakoś nie rozumiem Cię [szalone] Nie jest to uszczelnienie w sensie dolewania jakiegoś wynalazku czy specyfiku, tylko wymiana uszczelek, oringów, simmeringów itp. [szalone]


Simmeringi chodza na walkach, w ktorych w miejscu styku tworzy sie wyzlobienie. Wiekszosc simmeringow naprawczych jest co prawda przesunieta i powinno byc lepiej. Pouszczelniasz wszystko podniesie sie cisnienie i pusci cos w innym miejscu (Sebian co by nie mowic o eminecji ma juz troche km). Pisze tak, bo wiem co u mnie sie dzialo, o pompie wtryskowej juz nie wspomne, bo po wymianie uszczelnien sekcji i ustawieniu jej, bylo troche niby lepiej, po poprawce poszla do wymiany. A gosc ktory to robil mowil, ze sekcje juz sa bardzo slabe (i byly, bo po wymienie pompy zrobilo sie sporo ciszej), tylko ten sam gosc przed wymiana uszczelnien mowil, ze pompa jest jak dzwon. Dlatego od pewnego czasu podchodze do tych spraw, ze jesli nie cieknie, a sie poci to nie ruszam, bo moze byc gorzej.

Sebian pisze:
Jeśli zmieniłbym auto, to na pewno na W124 z wąską listwą (max '88). .

Powinienes znalezc w tej cenie cos niezlego. Te w124, o ktorym pisalem bylo w naprawde super stanie. Mialem spory orzech do zgryzienia wybierajac w201, ale na korzysc w201 przewazyly inne sprawy. Co do wyposazenia trudno nie latwo jest znalezc dobrze wyposazone w124 w dobrej cenie. Moze inaczej wyposazenie, albo przebieg i stan, cos za cos [zlosnik]

Sebian pisze:
Z drugiej strony czuję jakiś sentyment do Szarej Eminencji, znam to auto, 2 razy stanąłem na podium, no i trochę w nie wsadziłem kasy. Rozmawiałem już z kilkoma osobami i usłyszałem: możesz równie dobrze trafić na jakiś "dziwny" egzemplarz. Faktycznie, jeśli wyremontuję SE, to będę pewny tego, co mam. Niezła jazda emocjonalna [oczko] Co Wy na to?

Znam to i dlatego zostala 240D w domu:) Co do dziwnego egzemplarz to bym sie nie obawial, bo w de jesli poszukasz to znajdziesz bardzo dobry. Zdarzaja sie dziwne (jak szukalem to sporo ich widzialem), ale wiekszosc sprzedawana przez cudzoziemcow i kolorowych - te bym z daleka omijal. Mimo waznego TUV zostawiaja olej pod soba itd. Wracajac do remontow, nie zakladaj, ze dalej nie bedziesz pakowal kasy, bo to blegne zalozenie [oczko]

_________________
w123


Na górę
 Tytuł:
Post: czw cze 10, 2004 12:00 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lut 14, 2004 3:43 pm
Posty: 2822
Lokalizacja: Pyrlandia
ja na Twoim miejscu sprzedał bym SE w cholere i coś sciągnął - czy samemu czy przez kogoś - dużo ludzi tam jeździ, więc widzi się czasem coś ciekawego
przy całym szacunku do SE, oczywiście - jak dla mnie jest to za młode i zbyt pospolite auto żeby pakowac w nie taką kasę.
ale wybór należy do ciebie - pozostaje jeszcze kwestia emocjonalna, auta zastępczego, obawa przed wyrolowaniem czy kupieniem odpicowanej kupy i trochę nieprzespanych nocy - życie, zycie....
powodzenia [zlosnikz]

_________________
Kuba
W116 300SD '79
Ex:
C114 250 2,8 '71, S203 220 CDI '04, W115 200 '72, W123 200 '84, C123 230 '82, W116 350 '77, C123 280 '80, S202 250TD '98, W124 300D '88, W201 1.8 '91, W202 180 '99


Na górę
 Tytuł:
Post: czw cze 10, 2004 9:45 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt paź 22, 2002 8:12 pm
Posty: 1180
Lokalizacja: Pruszków
Ja bym został przy "Eminencji".
Zainwestowane teraz pieniądze napewno się odwdzięczą wieloletnią, bezawaryjną pracą. Znasz już to auto, wiesz co się po nim można spodziewać, co naprawiłeś, a co czeka w kolejce. Jeśli się szykujesz na wielką przygode z drugim Mercedesem (113,114 itp) to potrzebujesz pewnego auta na codzień, które nie będzie zawracać ci zanadto głowy swoimi problemami i niespodziankami. A tak jak Ci mówiłem blacharsko Twoja 124 nie wygląda źle. Zrobiłbym to co wyszło w wyniku wypadkowej przeszłośći, zrobił porządne zabezpieczenie antykorozyjne całego auta i masz spokój na lata.
Z drugiej strony "Eminencja" wkracza w okres w którym to stan samochodu a nie wiek ma wpływ na wartość. Jeśli będziesz o nią dbał nie straci na wartości. Zobacz, że piękne "beczki" cenowo przewyższają sporo nieraz młodsze 124. 124 z wąską listwą też może być droższe od późniejszej wersji.

_________________
Michał M Pruszków
W123 240D `82 classic white "Księżniczka"
W115 220D Kombi BINZ `73 Touring-Service
.....
Golf 1.2 TSI
maniek@w114-115.org.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: czw cze 10, 2004 10:20 am 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr cze 26, 2002 3:11 pm
Posty: 6660
Numer GG: 267496
Lokalizacja: Łomianki Dolne
Maniek pisze:
Ja bym został przy "Eminencji".
Zainwestowane teraz pieniądze napewno się odwdzięczą wieloletnią, bezawaryjną pracą. Znasz już to auto, wiesz co się po nim można spodziewać, co naprawiłeś, a co czeka w kolejce. Jeśli się szykujesz na wielką przygode z drugim Mercedesem (113,114 itp) to potrzebujesz pewnego auta na codzień, które nie będzie zawracać ci zanadto głowy swoimi problemami i niespodziankami. A tak jak Ci mówiłem blacharsko Twoja 124 nie wygląda źle. Zrobiłbym to co wyszło w wyniku wypadkowej przeszłośći, zrobił porządne zabezpieczenie antykorozyjne całego auta i masz spokój na lata.
Z drugiej strony "Eminencja" wkracza w okres w którym to stan samochodu a nie wiek ma wpływ na wartość. Jeśli będziesz o nią dbał nie straci na wartości. Zobacz, że piękne "beczki" cenowo przewyższają sporo nieraz młodsze 124. 124 z wąską listwą też może być droższe od późniejszej wersji.


Coraz bardziej podobają mi się Wasze rady [cool] Obraz staje się coraz bardziej wyraźny [oczko] Kto następny? [oczko]

_________________
SEBIAN

MB V250d long 4M '21
MB GLC 220 CDI 4M '18


Na górę
 Tytuł:
Post: czw cze 10, 2004 11:58 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 10, 2003 7:55 pm
Posty: 3388
Lokalizacja: Warszawa
Sebian pisze:
Kto następny? [oczko]


To moze ja [zlosnik] Nie sprzedawaj !! Nasza beczka przed remontem wygladala jak katastrofa, wlozone zostalo okolo 6000 w nia i za to odwdziecza sie od prawie 3 lat bezawaryjnoscia. Byla mozliwosc sprzedania i kupienia innej, ale zostala odrestaurowana, i ... na pewno nie bedzie juz innej. Takze remontuj nie sprzedawaj [oczko] [oczko]

_________________
Nerwowa Niemra


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 284 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 519 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 21 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl