MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn lip 14, 2025 8:13 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 88 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 5 6 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: śr lis 02, 2005 11:10 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr kwie 07, 2004 5:29 pm
Posty: 2205
MMM pisze:
Reasumując: KUP 2200

zebda pisze:
to jednak nie zalezy od sposobu gazowania, gazownika, instalcji?

We wczesniejszych postach uzytkownikow stalo ze 80kkm zrobili w 230 z lpg i bez problemowo jezdza...

Bo wtedy MMM miał na sprzedaż 230, a teraz sprzedaje 220 - marketing [hehe]
[oczko]


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lis 03, 2005 7:43 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: czw sie 26, 2004 8:47 pm
Posty: 770
Lokalizacja: Garwolin
zebda pisze:
A moze III lub IV generacja gazu do 230???

Da rade zamontowac, oplaca sie???


Nie da się i w tym jest cały problem.
Nie ma skąd wziąć sygnału do sterowania sekwencji, bo to mechaniczny wtrysk.

zebda pisze:

Czemu uparlem sie na 230???

Mniejsze koszty zakupu i chyba jednak (z rozmow to zrozumialem) bardziej zywotny silnik, no i w razie czego (odpukac) tanszy duzo w naprawie!


Mniejsze koszty zakupu - TAK
bardziej zywotny silnik - NIE PRAWDA - M111 jest tak samo żywotny jak M102,
tanszy duzo w naprawie - NIE PRAWDA, wszystko zależy od mechaników

_________________
W463 500GE 93'
W126 300SE 89'
W124 E280 94' - sprzedam
W124 300CE 91' - sprzedam
W201 2,6 93'
W140 S500L 97'
W123 2,3 83'
W116 2,8 75'
W212 E250 bluetec 4 Matic 15'
http://www.mateofhu.pl
http://www.wydruk.info


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lis 03, 2005 7:51 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: czw sie 26, 2004 8:47 pm
Posty: 770
Lokalizacja: Garwolin
zebda pisze:
Czy to jednak nie zalezy od sposobu gazowania, gazownika, instalcji?


Nie tylko.
Zależy to od jeszcze kilku czynnków, m in stanu silnika i jego osprzętu.

zebda pisze:
We wczesniejszych postach uzytkownikow stalo ze 80kkm zrobili w 230 z lpg i bez problemowo jezdza...


I będą jeździć jeszcze długo.
Mój znajomy zrobił już ponad 300k km na LPG i też nie narzeka.

zebda pisze:
....moze to zly przyklad ale znajomy ma Escorta (jeszcze kwadratowego) 1.8 od Croswortha (120KM) jezdzi na instalce I gen i jak sam przyznaje procz tego ze ma mniej koni niz na samej benzynie to 0 (slownie zero) klopotu.


Zły przykład.
Tam jest inny rodzaj wtrysku.

zebda pisze:
Czy jednak nie demonizujesz 230 z LPG???


Absolutnie nie w głowie mi demonizować M102.
Pragnę Cię jedynie przekonać, że M111 jest DUŻO lepszy do LPG i dużo lepiej jeździ.
Jak założysz dobrą instalkę, to śmigasz nie dotykając się do motoru dużo km.

zebda pisze:
A moze jedna zmienic zadanie i poszukac jakiegos 250 diesla albo turbo diesla - tylko ich chyba z klima i automatem bylo malo, albo chociaz z klima???


To wszystko zależy od zasobności portfela.
Pamiętaj, że ładne i niezjeżdżone auta kosztują dużo.
Nie wierz w okazje.
Na zakupy wybierz się z kimś, kto na prawdę dobrze zna się na MB124.

_________________
W463 500GE 93'
W126 300SE 89'
W124 E280 94' - sprzedam
W124 300CE 91' - sprzedam
W201 2,6 93'
W140 S500L 97'
W123 2,3 83'
W116 2,8 75'
W212 E250 bluetec 4 Matic 15'
http://www.mateofhu.pl
http://www.wydruk.info


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lis 03, 2005 8:19 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 09, 2002 9:23 pm
Posty: 2176
Lokalizacja: Wawa/Wrocek
to ja tak tylko dorzucę dla MMM
przy 90-100km/h w trasie 230E w W123 potrafila spalic 9,5l/100km
dobry gaz i malo wioch na trasie
nic nie skrecone i do 180km/h na LPG sie buja
(teraz zmienilem most z 3.58 na 3.69 i troszke wzroslo spalanie i zmniejszyla sie Vmax, ale 12l to w trasie mam przy 110-120km/h
przyspieszenia na poziomie 14-15s do 100km/h na LPG (sprawdzane do licznikowego 110km/h) wiec nic nie jest skrecone, a wiem, ze moj silnik nie jest juz mlody 315k km (na zegarze-podejrzewam go o wiecej) i sa jednostki zwawsze i oszczedniejsze na takiej samej instalacji

_________________
pozdrowionka
Łysy

wolny wakat na beczkę :)


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lis 03, 2005 3:22 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 06, 2005 7:55 pm
Posty: 1503
Lokalizacja: Łódź [EL]/Szczecin [ZS] czasami
MMM dzieki za info...z tym moim mechanikiem jest tak, ze jak mi sie cos tanie z 230 to on mi to tanio zrobi bo ma duzo czesci, moze tez przez to mi polecal...no i lysy dzieki za tak bardzo pocieszajace mnie info:-)

_________________
"Think Locally,
Fuck Globally"

Kiedyś:
Matiz z kratką - Twardy Zawodnik; MB W124 230TE Aut. - Baleron Forever; Ford Focus II 5d - Fantastic Sam Plastik

Dziś:
Ford Focus kombi III - cholerne 6 biegów!


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lis 03, 2005 9:07 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt sie 10, 2001 2:00 am
Posty: 224
Lokalizacja: Warszawa
MMM pisze:
zebda pisze:
A moze III lub IV generacja gazu do 230???

Da rade zamontowac, oplaca sie???


Nie da się i w tym jest cały problem.
Nie ma skąd wziąć sygnału do sterowania sekwencji, bo to mechaniczny wtrysk.



że się wtrącę na moment - nie jest prawdą że III generacja nie podejdzie, wtrysk mechaniczny niczemu tu nie wadzi - musi być natomiast TPS i sonda. Znam wiele aut na KJecie zasilanych LPG III generacji (w tym swoje własne)

pozdrawiam

_________________
W202 C180 94r - Pierwszy MB i pierwsze auto - dawne czasy


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sty 02, 2006 1:29 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 06, 2005 7:55 pm
Posty: 1503
Lokalizacja: Łódź [EL]/Szczecin [ZS] czasami
Podziele sie moimi wrazeniami po tym jak jezdze na gazie II generacji...Jazdy bedzie ponad miesiac...Po zalozeniu instalki auto chodzilo normalnie, jednak po 1000km zdarzyl sie strzal, byl raczej maly, kosztow duzych nie bylo...potem na benzynce pojezdzilem kolejny 1000km i auto chodzilo cudnie...Ponownie podlaczylem sie pod gaz, nastapil kolejny juz nie strzal a wybuch, poszedl ten lizak od przeplywomierza i jakas pompka...wymiany bylo sporo, zdecydowalem sie przy okazji wymienic kable (mechanik stwierdzil ze jednak dobrze ze to zrobilismy bo byly w stanie tragicznym) i swiece...Dzis przejechalem pare km na gazie, ale juz zawuwazylem ze np przy zmianie z Pb na LPG podczas jazdy mniej szarpie, moze to mniej wina kabli a bardziej regulacji nie wiem...W czwartek jade do Szczecina no i zobaczymy czy jeszcze jakies nieszczescia mnie spotkaja...aha na gazie zauwazalny jest spadek mocy (szczegolnie w dolnym zakresie obortow).

_________________
"Think Locally,
Fuck Globally"

Kiedyś:
Matiz z kratką - Twardy Zawodnik; MB W124 230TE Aut. - Baleron Forever; Ford Focus II 5d - Fantastic Sam Plastik

Dziś:
Ford Focus kombi III - cholerne 6 biegów!


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sty 02, 2006 1:36 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 14, 2005 12:08 pm
Posty: 605
Lokalizacja: W-wa Ursus
zebda pisze:
...Ponownie podlaczylem sie pod gaz, nastapil kolejny juz nie strzal a wybuch, poszedl ten lizak od przeplywomierza i jakas pompka...wymiany bylo sporo, zdecydowalem sie przy okazji wymienic kable (mechanik stwierdzil ze jednak dobrze ze to zrobilismy bo byly w stanie tragicznym) i swiece...

Kable i swiece powinienes na "dzien dobry" przy zakladaniu instalacji gazowej wymienic, aby nie bylo takich niespodzianek.

_________________
pozdrawiam
S211 220
W639
http://www.supermoto.pl" onclick="window.open(this.href);return false;


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sty 02, 2006 1:52 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 06, 2005 7:55 pm
Posty: 1503
Lokalizacja: Łódź [EL]/Szczecin [ZS] czasami
Crazy_Russian pisze:
gazowej wymienic, aby nie bylo takich niespodzianek.


Niestety madry Polak po szkodzie...i co tu dac [zlosnik] czy :evil: ???

Gdybym jeszcze raz zakladal gaz napewno bym to zrobil na dziendobry!

_________________
"Think Locally,
Fuck Globally"

Kiedyś:
Matiz z kratką - Twardy Zawodnik; MB W124 230TE Aut. - Baleron Forever; Ford Focus II 5d - Fantastic Sam Plastik

Dziś:
Ford Focus kombi III - cholerne 6 biegów!


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sty 18, 2006 8:35 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 06, 2005 7:55 pm
Posty: 1503
Lokalizacja: Łódź [EL]/Szczecin [ZS] czasami
CD historii o LPG w mym W124.
Od wymiany kabli minelo okolo 800km i jak narazie wyszystko ok, z grubsza...czasami rano, czasami jak silnik jest cieply (nie ma zadnej regularnosci) zaraz po odpaleniu silnik lekko sie telepie, slychac jakies pukniecia, skacza mu delikatnie obroty (ale raczej w dol niz w gore, nic nie gasie), przy wciskaniu gazu jakos specjanie na poczatku nie reaguje - odpalam na benzynie - po czym jak zareaguje i przelaczy na gaz to w momencie jak sie zmieni na gaz jak reka odiol, wszystko natychmiast ustepuje, wszystko dziala poprawnie i elegancko...no i czasami tak sobie mysle czy to przez benzyne czy przez co???

No i jeszcze jedna wiadomosc...teraz sobie przypomnialem 2 tyg temu tankowalem LPG na Shellu na hmmm chyba Derdowskiego (obok jest Enea, jeziorko naprzeciwko czy tez raczej staw, Ku Słoncu nie daleko) nie mialem pustego baku, bylem po trasie Lodz - Szczecin, bez problemu na LPG dojechalem na stacje, wysiadlem i jak zwykle powiedzialem "do pełna" i stoje sobie obok tego Pana co przycisk trzyma i LPG sie leje...leje...leje...leje minely 52 litry przy ktorych dotad burczal dystrybutor (wczesniej zawsze burczal na kazdym przy Orlenie 52l, na Statoil w Lodzi przy Makro burczal przy 55l), a litry ida dalej i nic nie burczy, minelo 55 litrow i znow nic...wiec czekam dalej...minelo 60 litrow, ja zaczynam sie drapac po glowie bo przeciez mam bak 60 litrow a jeszcze mialem paliwo...zaburczalo przy 65 litrach, wiec mowie Panu ze chyba maja cos nie tak z dystrybutorem bo mi zawsze przy 52 burczalo a on na mnie krzyczy ze to niebezpieczne i czemu mu nic nie mowilem...a ja na to ze nic nie mowilem bo niemoglem uwierzyc ze zmiescil 65 litrow do 60 litrowego baku i zastanawiam sie jak....poszedlem zaplacic i mowie ze reklamacje skladam bo mam 60 litrow bak a weszlo 65 i to mi sie w glowie nie miesci jak takie cos sie robi i mowie ze im chyba licznik bije inaczej niz licznik i ze cos jest nie tak, a oni mi na to ze to niebezpieczne i ze ze zbiornikiem mam cos nie tak...znow sie po glowie drapie, tlumacze ze rano tankowalem i ze weszlo 52 litry, przejechalem trase, nie mam pustego w 100% baku a wchodzi wiecej litrow niz ma pojemnosci...a Pani przy kasie do mnie ze reklamacji nie ma bo oni maja certyfikat ze przechodza kontrole i - nie doslownie, ale tak mozna bylo to odebrac - płac Pan, nie gadaj o tym tak glosno bo tu stoja inni ludzie i zmiataj stad.

I czasem jak sobie przypomnie to ciagle mysle jak zmiescic te 65 litry do 60 litrowego baku - czy oni az takie wielkie cisnienie tam wytwarzaja ze sa w stanie plyn zgniesc jakos siakos takos???

Jak cos jeszcze bed mial o tym LPG to dam znac!

A moze to info o tej stacji to na inny watek?!

_________________
"Think Locally,
Fuck Globally"

Kiedyś:
Matiz z kratką - Twardy Zawodnik; MB W124 230TE Aut. - Baleron Forever; Ford Focus II 5d - Fantastic Sam Plastik

Dziś:
Ford Focus kombi III - cholerne 6 biegów!


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sty 18, 2006 9:06 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw sie 07, 2003 10:39 am
Posty: 1026
zebda pisze:

I czasem jak sobie przypomnie to ciagle mysle jak zmiescic te 65 litry do 60 litrowego baku - czy oni az takie wielkie cisnienie tam wytwarzaja ze sa w stanie plyn zgniesc jakos siakos takos???

A moze to info o tej stacji to na inny watek?!


hehe, to jest tzw "WAŁEK"
Było dzwonic na policje z prośba o interwencje, cokolwiek by nie zrobili... przynajmniej miałbyś satysfakcje [zlosnik]

mnie kiedys w Radomiu poproszono o niezgłaszanie w zamian za "niekoniecznośc uregulowania rachunku" [zlosnik]
Znowu jak tankowałem Pb do karnistra 5L , weszło 5,5L, pytam jak to możliwe... nic nie powiedział, tylko zapłaciłem za 5L - słowiem sie nei odezwał
morał: po Pb chodzić z karnistrem
a LPG lać do pełna, brac rachunki ( ja biore faktury) i w razie czego... 997 [zlosnik]

a te 5L na 60l to prawie 10% :evil:


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sty 18, 2006 9:50 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 06, 2005 7:55 pm
Posty: 1503
Lokalizacja: Łódź [EL]/Szczecin [ZS] czasami
Zastanawialem sie czy nie zadzwonic gdzies np do PIH, ale potem przejrzalem kieszenie i sie okazalo ze nie mam swojego paragonu (najgorsze ze wiem ze mi go dali ale nie wiem co z nim zrobilem)...a pozatym to lepiej powiedziec wielu osoba ze tam jest na tej stacji cos nie tak i jak one powiedza swoim znajomym, a ci znow to dalej przekaza...taki gluchy telefon sie zrobi [zlosnik]


No wiec ja w kazdym badz razie olewam LPG na Shellu w tym wlasnie miejscu i bede sobie tankowal gdzie indziej!

Tych 10% wiecej jakie mi nalali ponad wielkosc baku + 15 procent od tego jak normalnie burczy to wyszlo prawie 25 czy 30 zł wiecej od tego co normalnie płace jak biore do pełna!

_________________
"Think Locally,
Fuck Globally"

Kiedyś:
Matiz z kratką - Twardy Zawodnik; MB W124 230TE Aut. - Baleron Forever; Ford Focus II 5d - Fantastic Sam Plastik

Dziś:
Ford Focus kombi III - cholerne 6 biegów!


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sty 19, 2006 12:39 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 13, 2003 8:09 pm
Posty: 4194
Lokalizacja: Szczecin
zebda pisze:
zadzwonic gdzies np do

Jak chcesz, to dzwoń do centrali Shell'a. Podaj datę i godzinę. Na pewno bardzo się ucieszą, że była taka sytuacja :D Oni mają kopię paragonu i nagranie Twojej wizyty.

_________________
W107024 '77 Smoczyca, za niedługo będzie już 10 lat razem.
w trakcie namyślania się: W116; ex: W201018 '90 Murzyn.

"bułka tarta to nasz narodowy symbol bohaterski... to nasz wkład w światową kuchnię"


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sty 19, 2006 12:51 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 06, 2005 7:55 pm
Posty: 1503
Lokalizacja: Łódź [EL]/Szczecin [ZS] czasami
Bak juz bliski pustego wiec moze udac sie tam jeszcze raz na te stacje i zatankowac do pełna...Jesli ponownie wejdzie za duzo narobic rabanu...tyle chyba ze nikt mi dodatkowej kasy nie zwroci, a ja jedyne co mi pozostanie to satysfakcja ze odkrylem oszustow...tylko co z tego jak wtedy bede w plecy po tych wdoch tankowaniach prawie polowe baku :roll:

Wiec narazie ja te stacje tam olewam i jak ktos to czyta to na wszelki wypadek tez niech ja omija!

_________________
"Think Locally,
Fuck Globally"

Kiedyś:
Matiz z kratką - Twardy Zawodnik; MB W124 230TE Aut. - Baleron Forever; Ford Focus II 5d - Fantastic Sam Plastik

Dziś:
Ford Focus kombi III - cholerne 6 biegów!


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sty 19, 2006 1:45 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 13, 2003 8:09 pm
Posty: 4194
Lokalizacja: Szczecin
MMM pisze:
Nie da się i w tym jest cały problem.

A co z opisem z mb.org zakąłdania IV generacji nawet do K-Jet?
Co ze znaym mi SEC'iem z III generacją? Przecież to jest wtrysk ciągły.

_________________
W107024 '77 Smoczyca, za niedługo będzie już 10 lat razem.
w trakcie namyślania się: W116; ex: W201018 '90 Murzyn.

"bułka tarta to nasz narodowy symbol bohaterski... to nasz wkład w światową kuchnię"


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 88 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 5 6 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl