MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt sie 01, 2025 12:02 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 117 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 58 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: czw lut 02, 2006 1:05 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw gru 15, 2005 2:37 am
Posty: 1053
Lokalizacja: Radomsko / Łódź [ERA]
Ale olej to sie powinno chyna na zimno sprawdzać. ...

_________________
S124 E28 1995r.


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lut 02, 2006 1:22 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 06, 2005 7:55 pm
Posty: 1503
Lokalizacja: Łódź [EL]/Szczecin [ZS] czasami
Boulik pisze:
Ale olej to sie powinno chyna na zimno sprawdzać. ...

Silnikowy to tak, ale ten co nim automat jest zalany to juz niebardzo.

_________________
"Think Locally,
Fuck Globally"

Kiedyś:
Matiz z kratką - Twardy Zawodnik; MB W124 230TE Aut. - Baleron Forever; Ford Focus II 5d - Fantastic Sam Plastik

Dziś:
Ford Focus kombi III - cholerne 6 biegów!


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lut 02, 2006 1:25 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 29, 2005 2:47 pm
Posty: 106
Lokalizacja: Częstochowa
w automacie na rozgrzanym i najlepiej po przejechaniu kilkunastu kilometrów i na pracującym silniku z dźwignią w pozycji N lub P

_________________
MB W124 300D automatic


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lut 02, 2006 1:36 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw gru 15, 2005 2:37 am
Posty: 1053
Lokalizacja: Radomsko / Łódź [ERA]
Nono wiem że chodził o olej w skrzyni, ale coś mi się porąbało. Nie wiem czemu ubzdurało mi się że na zimnym. Przepraszam za zamieszanie!

_________________
S124 E28 1995r.


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lut 02, 2006 6:57 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz gru 12, 2004 5:30 pm
Posty: 714
Lokalizacja: ze stolicy Śląska
Boulik pisze:
ale jakoś straciłem zaufanie do tych superautomatów elektroniką naszpikowanych

Ty starciłeś, a ja dla elektroniki nigdy takie zaufania nawet nie miałem :)
Co do najwiekszego minusu automata to to ze na poycje P mozna przełączyć tylko po CAŁKOWITYM zatrzymaniu samochodu... czasmi mi sie o tym zapominało jak czlowiek się śpieszył :) A drugim minusem bylo parkowanie autka na oblodzoym parkingu. Delikatnei czlowiek chciał przychamowac to blokowalo mu przednei koła autko i tak jechalo bo jak miało sie na D albo R to skrzynia ciągnęla auto.
PS. to chyba najszybciej rozwijający się topic na forum w ostatnim czasie :)

_________________
-410D 2,9D '86
-308D 2,3D '94
-Sprinter 312D 2,9TD '97
-307D 2,4D '87
-Vito 2,2 CDI '03
-210 2,2 CDI '00
-190 200D '88
-190 200D '86
-126 300 SDL '84 USA
-124 E300TD '94
-124 250TD '86
-190 2,0E '86
-123 300D '81


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lut 02, 2006 8:46 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 10, 2003 7:55 pm
Posty: 3388
Lokalizacja: Warszawa
.:SPEEDYRIDER:. pisze:
A drugim minusem bylo parkowanie autka na oblodzoym parkingu. Delikatnei czlowiek chciał przychamowac to blokowalo mu przednei koła autko i tak jechalo bo jak miało sie na D albo R to skrzynia ciągnęla auto.


Ja tu akurat nie widzę różnicy, czy to skrzynia z elektroniką czy bez. w W116 jak na lodzie hamowqałem to robiło tak samo. To jest niestety wada automata.

_________________
Nerwowa Niemra


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lut 02, 2006 10:40 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pt sty 07, 2005 5:40 pm
Posty: 710
Lokalizacja: okolice stolicy
W/g instrukcji Mercedesa można go odpalić z holu.Mój kumpel w fordzie Siarra z motorkiem 2,9 podczas jazdy z prędkościa ok 80-90 zapodał z D na R....
Koła stanęły w miejscu,siwy dym,pisk i Siarra stanęła dęba:).I już.Zawróciliśmy i pojechaliśmy w swoją stronę.Siarra jeszcze dlugo mu służyła.Ale jakoś nie mam zamiaru tego u siebie sprawdzać:)

_________________
W 124 300 TE 24 `92 SPORTOWY KARAWAN
Nie podoba ci się mój styl jazdy?Zejdź z chodnika....


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lut 02, 2006 2:25 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sie 26, 2004 12:13 pm
Posty: 2033
Lokalizacja: Warszawa
WeebShut pisze:
.:SPEEDYRIDER:. pisze:
A drugim minusem bylo parkowanie autka na oblodzoym parkingu. Delikatnei czlowiek chciał przychamowac to blokowalo mu przednei koła autko i tak jechalo bo jak miało sie na D albo R to skrzynia ciągnęla auto.


Ja tu akurat nie widzę różnicy, czy to skrzynia z elektroniką czy bez. w W116 jak na lodzie hamowqałem to robiło tak samo. To jest niestety wada automata.


Dlatego na lodzie trzeba hamować biegami (wrzucająć tryb "S/3" lub "L/2" w zależności od prędkości).
A jak już się prawie zatrzymasz warto wrzucić "N".
Wtedy auto nie straci przyczepności. ;)

_________________
S 124 E 28, 269/001 '95
"Gwiazda do czegoś zobowiązuje"


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lut 02, 2006 2:47 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw gru 15, 2005 2:37 am
Posty: 1053
Lokalizacja: Radomsko / Łódź [ERA]
A powiedzcie mi jeszcze czy żeby wrzucić bieg z pozycji N lub P, trzeba bezwarunkowo trzymać hamulec czy wystarczy że auto stoi?

_________________
S124 E28 1995r.


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lut 02, 2006 2:51 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sie 26, 2004 12:13 pm
Posty: 2033
Lokalizacja: Warszawa
Boulik pisze:
A powiedzcie mi jeszcze czy żeby wrzucić bieg z pozycji N lub P, trzeba bezwarunkowo trzymać hamulec czy wystarczy że auto stoi?


Musisz mieć wciśnięty hamulec. ;)

_________________
S 124 E 28, 269/001 '95
"Gwiazda do czegoś zobowiązuje"


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lut 02, 2006 2:55 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw gru 15, 2005 2:37 am
Posty: 1053
Lokalizacja: Radomsko / Łódź [ERA]
dzięki

_________________
S124 E28 1995r.


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lut 02, 2006 4:32 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz gru 12, 2004 5:30 pm
Posty: 714
Lokalizacja: ze stolicy Śląska
Boulik pisze:
A powiedzcie mi jeszcze czy żeby wrzucić bieg z pozycji N lub P, trzeba bezwarunkowo trzymać hamulec czy wystarczy że auto stoi?

Bezwarunkowo nei tzreba trzymac hamulca, ale szarpniecie po właczeniu biegu jest na tyle nieprzyjemne że chcąc neichcąć, bedziesz trzymal noge na hamulcu.

_________________
-410D 2,9D '86
-308D 2,3D '94
-Sprinter 312D 2,9TD '97
-307D 2,4D '87
-Vito 2,2 CDI '03
-210 2,2 CDI '00
-190 200D '88
-190 200D '86
-126 300 SDL '84 USA
-124 E300TD '94
-124 250TD '86
-190 2,0E '86
-123 300D '81


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lut 02, 2006 4:57 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw gru 15, 2005 2:37 am
Posty: 1053
Lokalizacja: Radomsko / Łódź [ERA]
Aha! Pytałem o to bo raz zrobiłem tak na ślisokości. Szarpnięcia nie poczułem, a samochód nawet nie drgnął, choć kólka się kręciły. No i chciałem wiedzieć czy straszną głupote zrobiłem czy nie. Wychodzi na na że nie. To dobrze, dzieki [zlosnik]
pozdrawiam

_________________
S124 E28 1995r.


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lut 03, 2006 7:42 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 10, 2003 7:55 pm
Posty: 3388
Lokalizacja: Warszawa
Cem pisze:
Dlatego na lodzie trzeba hamować biegami (wrzucająć tryb "S/3" lub "L/2" w zależności od prędkości).
A jak już się prawie zatrzymasz warto wrzucić "N".
Wtedy auto nie straci przyczepności


Chodzi o to, ze przy parkowaniu mimo, że naciskasz hamulec ( koła się blokują ) a skrzynia nadal samochód ciągnie, w tym przypadku jest dokładnie tak jak mówisz, wystarczy zrzucić na N.

_________________
Nerwowa Niemra


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lut 03, 2006 8:34 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 16, 2004 3:01 pm
Posty: 999
Lokalizacja: Kartuzy k/Gdanska
.:SPEEDYRIDER:. pisze:
Ale nei znam odważniaka ktory powtórzylby taki wyczyn na asfalcie

Na asfalcie nie wrzucisz :evil: Próbowałem.... Tylne koła musza by zatrzymane zeby wrzucic R dlatego na lodzie sie mu udało bo wcisnal hamulec... na asfalcie nie da sie , wykonalne jest to tylko w konfiguracji jazda do tylu--> D wtedy idzie zmienic...

_________________
W220 -S 500 L - VIPOWÓZ
W110 -200E automatic - SKRZYDEŁKO
EX:
R129- 500SL NALEŚNIK
W126C- 560SEC SECZYSKO
W123C- 230 CE 2.8 vel 200D BANDYTA


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 117 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 58 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl