MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw lip 10, 2025 3:08 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 50 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: sob maja 27, 2006 11:37 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sie 31, 2005 12:17 am
Posty: 855
Lokalizacja: Pułtusk, gdy studiuję- Słodowiec
piotrmozdzen pisze:
ten pan wyżej tak się nie wypowiadał!!!!!!!!!


"- Nie spodziewałem się Hiszpańskiej Inkwizycji
- Nikt nie spodziewa się Hiszpańskiej Inkwizycji"
:roll:

przy ładowności 650 kg zmiana przełożeń chyba miała jednak jakiś sens

_________________
www.asgpultusk.pl/
Peugeot 106 1.1i
W123 200D '81
W124 E250TD '94
808 (w krainie wiecznych ciężarówek) -> 813 '82
Sprinter 312 MAX '95
Suzuki Samuraj


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz maja 28, 2006 1:46 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz maja 30, 2004 10:58 pm
Posty: 74
Lokalizacja: Lubliniec
MERCEDES 4 EVER pisze:
Pozmieniali tłumoku mosty na wolniejsze i auto nie jedzie w stosunku do sedana.Sedan z 300D to niezle chodzi-tym juz mozna zapierniczac


ales pojechal [zlosnikhihi]

rzeczywiscie, dali krotsze mosty, ale to przeciez powoduje, ze auto ma wieksze przyspieszenie, krotsze biegi i mniejsze V max. tak wiec sedan pojedzie jeszcze slabiej [szalone]

_________________

Pozdrowienia

wolf
White MB W201 2.0D


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz maja 28, 2006 12:03 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz paź 09, 2005 1:28 pm
Posty: 1004
Lokalizacja: Pleszew
ok jednak się wypowiem.
250 kombi '86 przebieg nieustalony, ale pewnie z 700-800kkm. dzisiaj tankowałem i wyszło średnie spalanie 7,3l/100 50/50 miasto/trasa przy spokojnej jeździe. o przyśpieszeniu [zlosnik] lepiej nie mówić. jest mół i tyle ale jak się już rozpędzi to lubi prędkość przelotową 120-130. w porównaniu z 201 to wielka fura, 201 można porównać z golfem [zlosnik]


Na górę
 Tytuł:
Post: pn maja 29, 2006 7:28 am 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
zebda pisze:
A czy CDI to nie common-rail, czyli cos jeszcze bardziej sprawnego i precyzyjnego od wtrysku bezposredniego? W koncu common-rail wypral silniki z wtryskiem bezposrednim.


System common raile maja silniki z wtryskiem bezposrednim.

_________________
w123


Na górę
 Tytuł:
Post: pn maja 29, 2006 9:46 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sie 31, 2005 12:17 am
Posty: 855
Lokalizacja: Pułtusk, gdy studiuję- Słodowiec
laudan pisze:
System common raile maja silniki z wtryskiem bezposrednim.


Poszukałem i znalazłem:
"Wtrysk bezpośredni jest obecnie zasilany na 3 sposoby:
1. Common Rail (autorstwa MM czy Fiata)
2. Pompowtryskiwacze (autorstwa Volvo)
3. Pompa rotacyjna wysokociśnieniowa (autorstwo VW).
Obecnie pompa rotacyjna jest przeżytkiem bo ciśnienie jakie może uzyskac 1500-1600 bar jest niewystarczające.
Natomiast sam Common Rail dzieli sie ze względu na ksztalt zasobnika:
W kształcie szyny (tak bylo w Fiatach i Renault) i w kształcie kuli (Ford). Wlasicielem patentu na szynę jest Bosch, a kuli Delphi."

Jak wiadomo pompowtryskiwacze do niedawna stosował VW, ale ostatnio słyszałem że przerzucają się na common raila, więc przyszłość wygląda "szynowato"...

_________________
www.asgpultusk.pl/

Peugeot 106 1.1i

W123 200D '81

W124 E250TD '94

808 (w krainie wiecznych ciężarówek) -> 813 '82

Sprinter 312 MAX '95

Suzuki Samuraj


Na górę
 Tytuł:
Post: pn maja 29, 2006 9:46 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn lut 13, 2006 11:00 am
Posty: 342
Lokalizacja: Rzeszów
ostatnio namierzyłem ładną ą 124 z 90 roku za niecałe 10.000zł

_________________
W 124 200E 1990 Ex


Na górę
 Tytuł:
Post: wt cze 13, 2006 10:11 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sie 31, 2005 12:17 am
Posty: 855
Lokalizacja: Pułtusk, gdy studiuję- Słodowiec
Zaczynam szukać ładnej, dobrej... [zlosnik] W124 za około 10000, czy ktoś potrafi polecić mi miejsca w Niemczech albo i dalej (a może bliżej) gdzie można takiego znaleść?
I którey silnik w końcu bardziej polecacie?
Zastanawiam się nad 250D lub 300D jakie mają spalania?
200D raczej odpada- juz się troche turlaliśmy 200D w123 więc wolałbym troche więcej mocy...

_________________
www.asgpultusk.pl/

Peugeot 106 1.1i

W123 200D '81

W124 E250TD '94

808 (w krainie wiecznych ciężarówek) -> 813 '82

Sprinter 312 MAX '95

Suzuki Samuraj


Na górę
 Tytuł:
Post: wt cze 13, 2006 5:38 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 21, 2004 11:00 am
Posty: 464
Można rozważyć moje rozwiązanie - patrz podpis. Oczywiście jesteśmy na forum MB, i to tych starszych, ale niech mnie usprawidliwi to, że moja sympatia jest nadal po stronie gwiazdek, a i moje cztery litery przyzwyczaiły sie do miękkości beczki. Natomiast rozmiar i zdolności transportowe, wypas, dobra dynamika i ekonomia (ostatni, rzetelny pomiar z trasy, przy prędkościach nademeryckich, ale podświetlnych - 7,7) to duże plusy "volvagena"... (zobaczymy co dalej... na razie 3 miesiące i 6 kkm). W cenie "okazyjnego" 124 z początku lat 90 i z przelotem 600 tys. Na pewno okazje bywają, ale w przypadku "124, kombi, diesel i jak największy wypas" współczynnik wywindowania ceny przez popyt jest duży. Pytanie, czy mimo to dobry baleron nadal jest opłacalny z punktu widzenia własności użytkowych.

_________________
Przemek
Ex: 123 240D, Volvo 945 D24TIC, Opel Monterey 3,1D, John Deere 2140 (1986)


Na górę
 Tytuł:
Post: wt cze 13, 2006 7:35 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sie 31, 2005 12:17 am
Posty: 855
Lokalizacja: Pułtusk, gdy studiuję- Słodowiec
Niekoniecznie kombi, ale Volvo jakoś dla mnie zwasze ciężarówkowato wyglądały. I te plastiki na desce. Mercedes mnie przyzwyczaił do luksusu. Z resztą jak z częściami? Do silnika pewnie są, Volviaków aż tyle nie jeździ co w124 i np. jak Ci się popielniczka ułamie to bedziesz z taką jeździł 5 lat zanim coś znajdziesz. Zawsze Volvo poważałem (do momentu "skosmiczenia" kształtów), ale jakoś Mercedesy mnie bardziej przekonują...

_________________
www.asgpultusk.pl/

Peugeot 106 1.1i

W123 200D '81

W124 E250TD '94

808 (w krainie wiecznych ciężarówek) -> 813 '82

Sprinter 312 MAX '95

Suzuki Samuraj


Na górę
 Tytuł:
Post: wt cze 13, 2006 9:04 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 09, 2004 7:30 am
Posty: 4307
Lokalizacja: Czestochowa
przepraszam Wolfa :oops: :oops: :oops: jak juz zauwazono miało byc na koncu "i".Literowka.Sory jeszcze raz.

_________________
Bez Gwiazdy Nie Ma Jazdy......
MB 308 automatic

Ludziom brak kultury zupełnie,wczoraj jak wychodziłem z knajpy ktos mi nadepnął na rekę!!!


Na górę
 Tytuł:
Post: wt cze 13, 2006 11:38 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sie 31, 2005 12:17 am
Posty: 855
Lokalizacja: Pułtusk, gdy studiuję- Słodowiec
takie pytanko mam jeszcze:
Czy silnik w w124 300D jest ten sam co w Sprinterze 2,9 TDI? (tylko bez turba)
A właśnie, czy uturbiona 300D to ten co w Sprinterze?
Chodzi mi o to żeby kupić z tym samym silnikiem co mój Sprinter [zlosnik]

_________________
www.asgpultusk.pl/

Peugeot 106 1.1i

W123 200D '81

W124 E250TD '94

808 (w krainie wiecznych ciężarówek) -> 813 '82

Sprinter 312 MAX '95

Suzuki Samuraj


Na górę
 Tytuł:
Post: śr cze 14, 2006 10:19 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 21, 2004 11:00 am
Posty: 464
Grigorij0 pisze:
te plastiki na desce. Mercedes mnie przyzwyczaił do luksusu.

Aaa, plastiki to owszem... :P też mnie nerwią, ale dały się ładnie doczyścić i nie wygląda to źle. Za to "meble" są całe w porządnej skórze, a do tego nieprzecięnie wygodne (jakby to w 124 były mniej komfortowe...). W 940 (czy raczej 960) też niektóre elementy mogą być drewniane - możę jeszcze skołuję kiedyś "drewnienka" na panele przycisków. Albo i nie. Zresztą to nie wystawa.
Grigorij0 pisze:
Z resztą jak z częściami? Do silnika pewnie są, Volviaków aż tyle nie jeździ co w124 i np. jak Ci się popielniczka ułamie to bedziesz z taką jeździł 5 lat zanim coś znajdziesz.

W kwestii popularności - to działa i w drugą stronę. Jest i mniej chętnych na części, lusterka itd. A ten akurat silnik to VW.
Grigorij0 pisze:
Volvo jakoś dla mnie zwasze ciężarówkowato wyglądały

Co do wyglądu - no bez wątpienia stodoła i kanciak niemiłosierny - albo łykasz ten styl w całosci, albo nie. Ja, powiedzmy, łyknąłem, nawet mam poczucie jeżdżenia czymś oryginalnym, bo nie jest ich wcale dużo. Minusem kantów jest zwiększona hałaśliwość podczas szybkiej jazdy - jednak takie "mydło" jak baleron to lepsze rozwiązanie (nie mówiąc np. o W140 :) ). Ponoć o wiele lepiej jest w tych nowszych 960/V90 (z "niższymi" reflektorami) - są nie tylko bardziej obłe, ale też mają lepsze zawieszenie tylne. Jeśli chodzi o volvo, to to właśnie jest mój typ wszechczasów, ale jest 2 razy droższy od starszego. Też go ludzie cenią, jak i balerona, a jest ich malutko i rzadko są na rynku, są nowsze i na ogół w świetnym stanie.
Disclaimer ideologiczny [zlosnik] : nie argumentuję na rzecz volvo przeciw MB. Tyle że mnie się podobaja starsze modele z gwiazdą, a przyznacie chyba, że baleron kombi to tez za piękne auto nie jest... I kupiłbym go wyłącznie z przyczyn uzytkowych (bo poważam go baardzo, i wiem jak się nim jeździ), ale jak już przeglądałem rynek z nastawieniem "użytkowo-przeliczeniowym", to opcja nr 940 wydała mi się najlepsza. Za fajny wypas w dobrej cenie zapłaciłem twardszym zawieszeniem i nie tak cichym wnętrzem. "Eksperyment Stodoła" trwa... [zlosnik] [zlosnik] [zlosnik] Trzymajcie kciuki.
Pozdrawiam,
Przemuś

Dodano po 4 minutach.:

Aha, a 740/760 stoi poniżej 10 00 (nawet 7 tys.) na krajowym rynku, a jest to mniej więcej to samo co 940/960.

_________________
Przemek
Ex: 123 240D, Volvo 945 D24TIC, Opel Monterey 3,1D, John Deere 2140 (1986)


Na górę
 Tytuł:
Post: czw cze 15, 2006 12:00 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sie 31, 2005 12:17 am
Posty: 855
Lokalizacja: Pułtusk, gdy studiuję- Słodowiec
kocur pisze:
przyznacie chyba, że baleron kombi to tez za piękne auto nie jest

a mi sie podoba bardziej od sedana mimo że początkowo kojarzył mi się z karawanem [zlosnik]

Co do Volvo, jak już mówiłem lubiłem je dopóki nie nabrały kosmicznych kształtów :lol:
Trzymamy kciuki [zlosnik]

_________________
www.asgpultusk.pl/

Peugeot 106 1.1i

W123 200D '81

W124 E250TD '94

808 (w krainie wiecznych ciężarówek) -> 813 '82

Sprinter 312 MAX '95

Suzuki Samuraj


Na górę
 Tytuł:
Post: śr cze 21, 2006 12:23 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 08, 2006 6:19 pm
Posty: 12
Lokalizacja: Warszawa
witam, niedawno rozbilem swojego ukochanego 123 240TD i szukam teraz 124 TD. Mam na oku bardzo ladne auto tylko ze z silnikiem 200D i obawiam sie (zgodnie z niektorymi z Was) ze bedzie za slaby. Teoretycznie silnik ma bardzo maly przebieg i wyglada niezle, wiec powinien trzymac moc.
Moje pytanie jest takie: czy macie moze doswiadczenia i jestescie w stanie porownac jazde i osiagi 123 240TD i 124 200TD? Generalnie nie chodzi mi o przyspieszenie, bo wtedy kupilbym benzynowa bete, ale o predkosc przelotowa. Czy na trasie mozliwe jest w 200TD utrzymanie nonstop ok 120/130 km/h bez zarzynania silnika? I czy od biedy na pustej drodze rozbuja sie np. do 150?
pzdr


Na górę
 Tytuł:
Post: śr cze 21, 2006 12:43 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 06, 2005 7:55 pm
Posty: 1503
Lokalizacja: Łódź [EL]/Szczecin [ZS] czasami
proti coprawda moge pochwalic sie tym jak jechala 190D IV biegi i powiem ci ze 100-120 na autosdradzie w Austrii nie robilo wrazenia na tym aucie (tzn bylo juz glosniej ale spalanie nie wzrastalo - w silniku w dobrym stanie, a moze i bardzo dobrym, przy przebiegu ok 380 tys km - oryginalnym)...Kolega na autostradzie w Niemczech wycisnal cos kolo 160 czy wiecej ale trwalo to wieki (w tym czasie zdarzyl osiwiec i gdyby je mial to odchowal by tez dzieci [zlosnik] )...ale bajerem bylo to ze auto palilo 5-6l/100km/h

_________________
"Think Locally,
Fuck Globally"

Kiedyś:
Matiz z kratką - Twardy Zawodnik; MB W124 230TE Aut. - Baleron Forever; Ford Focus II 5d - Fantastic Sam Plastik

Dziś:
Ford Focus kombi III - cholerne 6 biegów!


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 50 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl